kehdra schreef:Als ik niet genoeg verdien, krijg ik ook niet aangevuld, moet ik maar extra werken, dat ik dan geen tijd voor mijn paard heb kijkt ook niemand naar om, ook het stalgeld word door de gemeente niet vergoed.
Da's geen vergelijking, jou paarden hebben (hoe belangrijk jij ze ook vindt) geen maatschappelijk belang.
nobel1 schreef:Mijn moeder werkte ook Fulltime.
Dat deed ze al voor mijn geboorte en daarna dus ook.
In principe wilde ze terug naar 24 upw,maar mijn vader overleed op mijn 2e en er moest geld in het la'tje komen.
Na school ging ik dus altijd fijn naar Opa en Oma en ik heb nergens last van gehad hoor.
Ik heb zelfs respect voor mijn moeder dat ze na de dood van mijn vader er alles aan gedaan heeft om voldoende geld binnen te krijgen.
Dat vind ik nog wel een groot verschil. Als opa en oma het fijn vinden om 5 dagen na schooltijd voor hun kleinkinderen te zorgen is dat prima, dat is (meestal) ook een fijne rustige plek waar een kind volle aandacht kan krijgen. Bij een bso zit je met een wisselende groep leidsters en kinderen en dat is 5 dagen per week na schooltijd best heel heftig voor een kleuter.
Er zou beter mogelijk moeten zijn om werken en zorg te combineren. Als je van 9 tot 3 zou kunnen werken als moeder of vader en overblijven geen 2 euro per kind per keer kost zoals op sommige plekken maakt het alles zoveel makkelijker.
Je gaat er niet dood van 
, we zijn juist heel goed terecht gekomen en hebben al vroeg verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkeld.