Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wwillemijn schreef:En daarom hebben mijn konijnen een nachthok en een grote renEn ik hoop dat we bij een nieuw huis een hele strook kunnen maken alleen voor de konijnen. En dan met grote zandbult voor het graven
Focussed schreef:BE_GENTLE schreef:Het hele probleem is dat mensen niet genoeg informatie inwinnen als ze een dier willen kopen. en dus verkeerd onderhouden worden.
Precies![]()
Meer voorlichting in dierenwinkels zou al een hoop schelen.
Het zou al zoveel fijner zijn als ze in de dierenwinkel enkel koppeltjes gecastreerde ram en voedster mee zou kunnen krijgen. Zou de prijs ook meteen hoger zijn (prijs castratie ram komt natuurlijk bovenop zijn aankoop prijs) waardoor impulsaanschaffen minder snel voorkomen.
LadyGrace schreef:wwillemijn schreef:En daarom hebben mijn konijnen een nachthok en een grote renEn ik hoop dat we bij een nieuw huis een hele strook kunnen maken alleen voor de konijnen. En dan met grote zandbult voor het graven
Dat heb ik nu ook voor mijn konijnen.
Ik heb achterhuis van mijn ouders eens stuk grond van 4x4 gekregen, wat ik lekker voor de konijn mocht gaan gebruiken. Ik ben direct een hele diepe kuil gaan graven, de bodem en de zijkand betegeld (konijn is een keer in de tuin van de buren uitgekomen tijdens haar graafpartij, waren ze niet zo blij mee) en er een bult zand in gegooit! Grootste konijnhok bij de welkoop gekocht die ik maar kon krijgen en daar neer gezet, mijn konijn zijn dolgelukkig! Kan er wel uren naar kijken
Focussed schreef:[/quote]BE_GENTLE schreef:Het hele probleem is dat mensen niet genoeg informatie inwinnen als ze een dier willen kopen. en dus verkeerd onderhouden worden.
Precies![]()
Meer voorlichting in dierenwinkels zou al een hoop schelen.
Het zou al zoveel fijner zijn als ze in de dierenwinkel enkel koppeltjes gecastreerde ram en voedster mee zou kunnen krijgen. Zou de prijs ook meteen hoger zijn (prijs castratie ram komt natuurlijk bovenop zijn aankoop prijs) waardoor impulsaanschaffen minder snel voorkomen.
Een rammetje castreren kost al gauw €45,- plus nog een paar euro's dus....
Ik vind wel dat een konijn veel meer loopruimte moet hebben. En dat mensen veel meer voorlichting moeten krijgen over de voeding.
Mijn vriendin gata 2 (natuurlijke jonge) konijntjes kopen voor haar dochter. Heb de hok al zien staan. Zal nog even met ze gaan praten!!
Negra_Lover schreef:Er zijn zat goede dierenwinkels die wel verstand hebben van dieren en die gezonde dieren verkoopt, en niet alles doorfoktIk heb bij meerdere dierenwinkels stage gelopen, en ik verbaasde me hoe weinig verstand alle medewerkers hadden!
Citaat:Is het ook zo dat na een poosje de dieren ingeslapen worden omdat ze niet verkocht worden en dus te oud zijn ??