Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:47

Missrosanne, ik kan natuurlijk niet voor een ander praten, maar ik deel wel het standpunt van Ctjelief.

Denk je dat Hitler gelijk begon met: De Joden moeten dood? Nee, er heerste economische crisis en en de Joden waren de zondebokken, net als dat de Moslims dat nu zijn.

Het begon langzaamaan dat de Joden de schuld van alles kregen, net als de Moslims nu. Dit wat Wilders nu doet is hetzelfde als wat Hitler deed in die tijd met de Joden. Ik weet niet of Wilders zichzelf uiteindelijk als een Hitler wel presenteren, maar hij maakt er wel veel werk van. Het ligt aan de aanhangers of het een Hitler wordt ja of nee, in mijn ogen.

Ik vind het wel fijn dat je niet gelijk aanvalt maar het gewoon vraagt zoals het hoort, petje af. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:49

Je kan denken dat het logisch is dat islamitische mensen bozer worden naar mate Wilders steeds meer zijn bek open trekt, maar andersom is het ook zo. Want hoe gekker die zelfmoord terroristen doen, hoe meer afkeer.. Ik ben bang dat hier nooit een eind aan komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:50

Negerzoen schreef:
Je kan denken dat het logisch is dat islamitische mensen bozer worden naar mate Wilders steeds meer zijn bek open trekt, maar andersom is het ook zo. Want hoe gekker die zelfmoord terroristen doen, hoe meer afkeer.. Ik ben bang dat hier nooit een eind aan komt..

Precies, het werkt van 2 kanten uit. Je kunt niet 1 groep de schuld geven, ook al is dat wel lekker makkelijk zodat je niet naar jezelf hoeft te kijken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:53

Ik snap ook de vergelijking Hitler/Wilders niet.
en ik vind dat wilders eigenlijk ook wel een punt heeft.
kan je je niet gedragen ? opzouten
maar dat gaat natuurlijk neit alleen om de moslims, maar om alle mensen die zich niet kunnen
gedragen, en hier als vluchteling oid gekomen zijn.

het wordt eens tijd dat we ophouden met de slappe hap, en eens wat harder gaan optreden
dat AQ dan weer eens beledigd raakt.. tjaa

raakt een christen hiervan beledigd :
Afbeelding
nee, meestal moeten ze erom lachen, omdat he gewoon dwazigheid is.
maar nee hoor, zij moeten er weer een probleem van maken, en mensen bombarderen?

:n
Petite: daar kan ik ook wel inkomen :))

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:56

Ik snap de redenering van Ctjelief ook wel, maar zoals de situaties nu zijn, kan het ook niet langer. Een hoop mensen zullen het over zich heen laten komen en het ontlopen, maar er zullen er ook een stel zijn die er op een keer tegenin gaan. En dan? Rassenrellen?

Wat ik vind; is dat ze met direct ingaande en terugwerkende kracht de immigratie regels moeten verscherpen:
- Nederlands spreken en werken
- Enkel bij oorlog als vluchteling toelaten
- Bij veelvuldige criminaliteit; land uit.
- Overig: alleen bij toegevoegde waarde economie toelaten

Het mooie is; alles roept maar dat ze in Nederland horen bladiebla.. maar als ze overlijden, vliegt kist en al naar "geboorteland"

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:04

Ik heb zelf niet het gevoel dat Wilders op alle moslims doelt. Naar mijn mening doelt hij op de moslims die zich niet aanpassen aan onze samenleving.
moslims die:
- Nederlands praten
- Geen overtredingen begaan
- Werken en niet op de uitkering hangen (waarvoor ze volgens mij hier komen??)
- zich aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden
kunnen hier naar mijn mening prima wonen, hier zal je me dus ook niet over horen.

We moeten niet vergeten dat de moslims die hier komen vooral uit de periferie komen en niet uit grote steden zoals Instanbul waar de vrouwen er nog bloter bijlopen dan hier in Nederland. Ik vergelijk het zelf meestal met de mensen in Nederland die op zondag met lange rokken en een hoedje naar de kerk gaan.

Het ligt allebei achter op de moderne samenleving en hoort hier dus eigenlijk ook niet echt meer. Allebei zorgt het voor wrijving naar mijn mening.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:06

missRosanne schreef:
mag ik vragen hoe jij bij deze vergelijking komt? *niet aanvallend bedoelt, puur interesse omdat ik het anders zie*

Bovendien begonnen de maatregelen tegen de joden ook stapje voor stapje. Steeds werden ze een beetje meer ingeperkt en een beetje meer aangepakt, dat was niet van de ene op de andere dag.

Wat jij trouwens als uitspraken van Wilders aanhaalt zijn niet zijn enige standpunten hoor. Hij heeft het bv niet alleen over buitenlanders, maar ook allochtonen en moslims die gewoon Nederlander zijn.

Uit zijn partijprogramma:
* Etnische registratie van iedereen.
* Alle islamitische scholen dicht
* Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
* Strijd tegen islam moet het kernpunt van ons buitenlands beleid worden
* Assimilatiecontracten.
* Staak alle subsidies aan de anti-Israël-industrie, zoals ICCO, OxfamNovib etc

Dit heeft niet meer met redelijke maatregelen te maken maar is pure haat. Ik denk persoonlijk niet dat Wilders slim genoeg is om de kant op te gaan van Hitler, maar zijn houding ten opzichte van de islam is net zo gestuurd door een obsessie, het heeft niets meer met ons belang te maken.

Anoniem

Re: Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:11

Inderdaad Shadow, maar wat ik nog enger vind dan Wilders zelf zijn de mensen die volledig achter hem staan.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:25

Deze hele terroristenbende begon al voor Wilders en voor de Deense cartoonist. Net zoals allochtonen en moslims niet overal een zondebok voor zijn zijn ook Wilders en Kurt Westergaard dit niet. Dat is natuurlijk ook wel erg makkelijk.
Zowel de "groep Wilders" als de "groep Moslims" (om maar lekker in hokjes te denken :roll: )maken er gezamenlijk een potje van en maken allebei soms goede punten en slechte punten maar er zal gezamelijk een weg moeten worden gezocht tegen terrorisme en voor vrijheid voor iedereen. Ik ben dit politieke wellusnietus spelletje spuugzat, men bereikt er niks mee behalve controversie in Nederland maar ook daarbuiten.

Niemand kan ontkennen dat er een groep "herrieschoppers" bestaat onder een allochtone groep die zich niet voldoende aanpast en niet alleen met een fluwelen handschoen moeten worden aangepakt. Het is heel jammer dat dit steeds extremer wordt en dat er ook steeds extremer tegen in gegaan wordt. Deze problematiek moet bespreekbaar zijn en dat is het nooit geweest in de Nederlandse politiek, daardoor kan Wilders nu zijn kans grijpen en soms uitspraken doen die te ver gaan... anders was dat nooit gebeurd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:38

CtjeLief schreef:
Fitna (berust op leugens, niet op waarheden).. uitspraken over de Koran en Islam.. 'eigen volk' meer rechten dan allochtonen.. Haatzaaierij, propaganda voeren.. Groep in een slecht daglicht zetten.. etc.. Daarom die vergelijking.. Hij werkt niet naar een SAMENleving toe...maar naar een maatschappij waar mensen tegenover elkaar worden gezet..

heb je ooit verdiept in de islam zo nee moet je je mond houden want dan weet je niet waar je over praat ga eerst de koran maar eens lezen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:41

Ik heb mij er zeker wel in verdiept.. Jij niet, gezien jouw reactie.. Op een normale respectvolle manier reageren is trouwens ook een kunst.. Misschien kun je je reactie onderbouwen, want hier kan ik niets mee?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:05

Pff, ik word steeds zieker van dat hele gedoe met die terroristen die strijden in de naam van hun profeet en god..
Ze willen iedereen tot Islam bekeren en kunnen zich niet inleven in een andere godsdienst ofzo. Nee, iedereen moet volgens hun leven volgens de Islam. En nu dit gedoe. Wat een onzin zeg, net of mensen niet eens een vrije mening mogen hebben over mensen, nee, want dat is niet goed volgens die islam.. ik hoop echt dat er een dag komt waarop ze zich alleen met zichzelf bezig houden, in plaats van dictatortje spelen over de wereld.. Natuurlijk geldt dit niet voor alle moslims, maar wel voor alle extremisten die naar mijn mening het geloof zwaar verpesten..

edit: hele domme typfout :o

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:34

Ik ben ook niet fan van Wilders. Maar daardoor hoeven onschuldige supporters en spelers niet dood. Sowiezo is het natuurlijk onzin, maar als je iemand pakt omdat je zo nodig wraak wil, pak dan Wilders. Heb het niet super tegen hem, maar dat komt omdat het me niet intresseert.. Heb sowiezo naar Dodenherdenking en vorig jaar koningendag telkis het idee dat er opeens wat kan gebeuren. Heb toch er veel zin in, in het WK. Allemaal Oranje, vreselijk gezellig, en iedereen die het zo graag wilt een keer die beker! :+: :+:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:38

LYSANNO schreef:
Ik ben ook niet fan van Wilders. Maar daardoor hoeven onschuldige supporters en spelers niet dood.

Dat is dan ook niet helemaal hoe het gezegd wordt.

Citaat:
Sowiezo is het natuurlijk onzin, maar als je iemand pakt omdat je zo nodig wraak wil, pak dan Wilders.

Helemaal niet. Ik ben behoorlijk tegen anti-Wilders, maar hij moet bestreden worden binnen onze wet: door rechtzaken, kritiek, discussie. NIET door geweld, gewoon niet.

Maar laten we vooral ook bedenken dat het heel makkelijk is om iets te roepen (zoals bijvoorbeeld dat je een aanslag wilt plegen) maar dat het nu nog niet zover is en dat we dus nog niet zo heel veel conclusies kunnen trekken.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:42

Petite schreef:
Missrosanne, ik kan natuurlijk niet voor een ander praten, maar ik deel wel het standpunt van Ctjelief.

Denk je dat Hitler gelijk begon met: De Joden moeten dood? Nee, er heerste economische crisis en en de Joden waren de zondebokken, net als dat de Moslims dat nu zijn.

Het begon langzaamaan dat de Joden de schuld van alles kregen, net als de Moslims nu. Dit wat Wilders nu doet is hetzelfde als wat Hitler deed in die tijd met de Joden. Ik weet niet of Wilders zichzelf uiteindelijk als een Hitler wel presenteren, maar hij maakt er wel veel werk van. Het ligt aan de aanhangers of het een Hitler wordt ja of nee, in mijn ogen.

Ik vind het wel fijn dat je niet gelijk aanvalt maar het gewoon vraagt zoals het hoort, petje af. :)

Ik weet niet. Ik zie de moslims niet echt als zondebokken. Ik heb meer het idee dat een groot deel van de groep het voor zichzelf verpest en niemand hier zijn mond over open durft te trekken omdat politie enz er bijna niet meer erop reageren. Verder heb ik niet het idee dat we de economische crisis bij de moslims neer leggen volgens mij leggen we deze bij de banken in IJsland.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:44

Petite schreef:
Inderdaad Shadow, maar wat ik nog enger vind dan Wilders zelf zijn de mensen die volledig achter hem staan.

Mag ik vragen waarom?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:46

Ik deel die mening, omdat ik het een eng idee vind dat mensen andere mensen vrijheid willen ontnemen, en gelijke rechten en kansen willen afschaffen.. En dan denk ik toch weer aan die ene persoon waarmee Wilders wordt vergeleken... (generaliseren is daarom ook zo gevaarlijk)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:49

Mensen willen terug naar hoe het vroeger was? Voor de economische crisis. En vroeger was beter. En nu ineens wat die vroeger zonder de invloed van moslims. Ik zie weldegelijk dat allochtonen tot zondebok worden gemaakt. De crisis wordt toch ook veroorzaakt doordat allochtonen onze uitkeringen zouden leegtrekken? Sorry. Maar die geluiden hoor ik wel hoor.

Even een aanvulling op het rijtje van Shadow. Wat dacht je van heropvoedingskampen en het 'deporteren' van criminelen naar Marokko en Turkije..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:49

Wilders aan Hitler linken vind ik idioot. Dan moet je dringend je kennis over Hitler aan updaten. Hitler handelde wb de joden grotendeels uit geloof. ;)

Ach, België heeft terroristen op zijn kap omwille van het burka verbod, Nederland omwille van Wilders en de Denen omwille van een prentje... Man man wat een lompe zakken zijn het daar achter toch... Iemand zegt dat je gevaarlijk bent en wat doe je? Je dreigt met bombardementen... Ja dat gaat helpen :(:)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:51

Ik heb toevallig pas een college, ik studeer geschiedenis, over het fascisme als politieke overtuiging gehad en ik kan je vertellen dat er echt wel heel veel overeenkomsten zijn. Zeker het populisme!

Ik ben overigens natuurlijk ook tegen extremistisch islamitisch geweld. Maar dat lijkt me duidelijk :) Geweld is in geen enkel geval te rechtvaardigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:54

Krips: Dat kan, maar ze zijn niet te vergelijken daar hun motieven anders liggen. ;) Zoals ik al zei, Hitler zijn rassendiscriminatie kwam voort uit het idee dat God dat wilde. Verder wijst Wilders gewoon heel bruut op de problemen die er in de maatschappij zijn en een hoop tegenhangers gaan dan janken dat ie grof is. Maar de ogen open doen? Dat niet...

En dan durven zeggen dat wilders-aanhangers blind zijn :(:) De aanhangers beseffen maar al te goed dat hij extreem is maar ook dat hij verdomme goede punten er tussen heeft zitten... En men weet heel goed dat Wilders nooit alleen aan de macht zal komen dus altijd wat afgeremd zal worden. En de tegenhangers roepen om het hardst dat hij allemaal onzin verteld maar he kijk... De eerste terrorist is er al... :-)
Nogmaals, hij is te extreem, daar kan je niet omheen... Maar hoe moet hij anders zorgen dat mensen luisteren en hun ogen open trekken en dan vooral de politiekers? Het is zoals met een paard, af en toe moet je een keer hard brullen om hun aandacht te krijgen zodat je ze er daarna normaal op kan wijzen dat wat er gebeurt niet goed is. Punt is dat Wilders zo hard kan brullen als hij wil, niemand luistert dus wat doet ie? Juist ja, harder brullen..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-05-10 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:55

Heb nog niet alle reacties gelezen, maar dit was toch al langer bekend?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:59

Hitler was niet geinspireerd door god maar eerder door het sociaal-darwinisme. Het idee dat het arische ras beter ontwikkeld was dan het Joodse ras. Wilders is er toch wel duidelijk in dat hij zichzelf boven de Islamieten plaatst. Dat staat ook min of meer in zijn partijprogramma.

Ik zeg ook niet dat Wilders even extreem is als Hitler. Maar de vergelijking komt niet geheel uit de lucht vallen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:01

CtjeLief schreef:
Fitna (berust op leugens, niet op waarheden).. uitspraken over de Koran en Islam.. 'eigen volk' meer rechten dan allochtonen.. Haatzaaierij, propaganda voeren.. Groep in een slecht daglicht zetten.. etc.. Daarom die vergelijking.. Hij werkt niet naar een SAMENleving toe...maar naar een maatschappij waar mensen tegenover elkaar worden gezet..

Fitna bestaat grotendeels uit waarheden hoor. ;)

En om precies ze zijn, ik weet ook heus wel dat flink wat nederlanders zich misdragen, maar buitenlanders zorgen ook voor een flink gedeelte van problemen (criminaliteit etc).

Ik wil wilders niet goedpraten, watn ik ben het heus niet altijd met hem eens. Maar hij heeft wel gelijk dat er wat moet gebeuren!
Helaas heeft hij alleen maar praatjes over hoe slecht het gaat, maar komt hij over het algemeen niet met concrete oplossingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:02