Ik had vandaag een tijdschrift gekocht en daar stonden intervieuws in van politici, waaronder Geert Wilders. Er staan bepaalde stukjes in en deze twee kwamen bij mij naar boven toen ik dit onderwerp las.
Ik citeer even een klein stukje.
Veel mensen zien u als een extremist en een rasict.
'Ik vind dat vreselijk. Het is heel vervelend dat het in de politiek en de media
niet om de waarheid gaat maar om de beelden. Ik heb niets tegen mensen van
een ander ras. Al is iemand groen, rood gestippeld of moslim, iedereen is in mijn
ogen gelijk. Maar ik waarschuw wel voor het gevaar van de islam. Dat is een
totalitaire ideologie die haaks staan op de Nederlandse cultuur.'En een ander stukje is een case.
Op welke manier zou u ervoor willen zorgen dat Julia zich veiliger voelt op straat?
'Dit zijn allang geen incidenten meer. Vaak gaat het om allochtone jongens;
die zijn in de statistieken oververtegenwoordigd. Ik wil zwaardere straffen.
Heb jij iemand fysiek bedreigd? Een jaar de cel in! Doe je het weer? Langer
achter de tralies! Heb je het nog niet geleerd? Dan ga je maar terug naar het
land van herkomst!
Maar ook autochtone criminelen en geweldplegers moeten zwaarder gestraft
worden. Vrouwen moeten gewoon veilig over straat kunnen.'In het bovenste stukje zegt hij dus dat hij geen racist is en dat het hem niet uitmaakt
of iemand nou moslim is of niet. Het gaat hem om de ideeen die in de Koran staan
omdat die totaal anders zijn dan de Nederlandse.
En in het andere stukje staat dat iedereen zwaarder gestraft word. Maar als je dus
allochtoon bent (Turks, Marrokaans, Amerikaans, enz.) en je doet het voor de zoveelste
keer dat je dan het land uit wordt gezet. Dus het zijn niet alleen de islamitische jongeren.
Ik ben absoluut geen racist maar sommige ideeen vind ik niet kunnen, dat vrouwen zich
bijvoorbeeld helemaal moeten bedekken en dat ze zich niet mogen laten behandelen
door een mannelijke arts. En laat ik het niet hebben over eerwraak.
Alleen tegen zulke aspecten ben ik en heus niet alle allochtone mensen zijn zo!
Maar uit deze stukjes kan ik opmaken dat Geert niet dicrimineerd maar gewoon
duidelijk ideeen heeft. Wat is jullie mening over deze stukjes?