Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:26

Ik stem ook gewoon hoor, maar ik zou heel graag zelfs een heel ander systeem zien (of geen, ben er nog niet uit wat ik het beste zou vinden). Aangezien ik ook weer niet zo radicaal ben dat er wat aan ga doen, stem ik maar gewoon.

Adil, je hebt voor de volle 100% gelijk, als je voor iets staat moet je dat ook overbrengen in alles wat je zegt, doet, de hele reutemeteut. Als je voor solidariteit bent, zou je geen polsbandje nemen, om het even simpel en Sesamstraat te houden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:27

Ja klopt Phormi.
Ik zou eigenlijk een soort stem optie willen zien "Ik stem niet want geen van deze partijen vind ik wat" - maar ja. Want je van stemming onthouden zegt niks.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:28

Wat een onzin, zullen we voor elke partij bandjes gaan maken dat we ertegen zijn?
Als je tegen een partij bent stem dan niet op die partij, maar laat een ander in zijn waarde om dat wel te doen, en het wel eens te zijn met die opvattingen.
Andersom zullen de PVV stemmers het niet eens zijn met de PVDA en CDA en wie dan ook, zullen die dan ook allemaal een bandje gaan dragen? Kunnen we het net zo goed op ons voorhoofd gaan schrijven... :roll:

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:29

Zijn dan toch blijkbaar mensen die bang zijn dat het toch wat gaat worden.
Tja misschien dat die mensen eens moeten nadenken waarom hij zoveel mensen achter zich heeft.
Zegt wat mij betreft heel wat over de rest van de politiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:30

Klopt Adil dat vermeldde ik in mijn beginpost ook al ;)

Maar wat krips zei, ben ik het ook weer mee eens, want meneer Wilders laat zijn waarheid overkomen als dé waarheid.
Zoals ik al zei vind ik het idee erachter goed, er mag best een duidelijk tegengeluid komen.
Maar of dit de juiste manier is?
En wat zou dan wel een goede manier zijn?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:32

Monica: daar heb je ook een goed punt. Dit is eigenlijk precies wat Wilders wel fijn vindt, denk ik. Het is publiciteit, en het laat zien dat mensen geraakt zijn door wat hij zegt.

Eigenlijk moeten we hem gewoon collectief gaan negeren, maar niet iedereen heeft daar de tegenwoordigheid van geest voor denk ik.

Maar ja, je luistert toch ook niet naar een kind dat om aandacht zeurt?

Pas reageren als ie echt wat nuttigs te zeggen heeft.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:36

Nemurin schreef:
Monica: daar heb je ook een goed punt. Dit is eigenlijk precies wat Wilders wel fijn vindt, denk ik. Het is publiciteit, en het laat zien dat mensen geraakt zijn door wat hij zegt.

Eigenlijk moeten we hem gewoon collectief gaan negeren, maar niet iedereen heeft daar de tegenwoordigheid van geest voor denk ik.

Maar ja, je luistert toch ook niet naar een kind dat om aandacht zeurt?

Pas reageren als ie echt wat nuttigs te zeggen heeft.

Inderdaad of iet nu positief negatief is het is aandacht en aandacht is goed. Het spreekt aan(dan wel positef of negatief) omdat er over je gepraat wordt.
Als er nou niemand aandacht aan hem zou besteden dan zou er geen probleem zijn. Juist degene die zo tegen hem zijn steunen hem eigelijk het meest.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:37

Precies! Fijn te weten dat er ook nog mensen zijn die het wel zien. (Tot nu toe iedereen in dit topic wel, maar ik vond gewoon dat iemand het maar eens moest zeggen.)

Eeeeh... pff slijmbal ben ik. _O-

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:39

Ik heb er één besteld :) Denk niet dat ik hem zal dragen maar vind dit wel mooi om te hebben.

Ik snap niet dat mensen zich hier druk over maken. Het is géén anti-Wilders campagne. Wilders heeft gewoon een uitgesproken mening en zo'n bandje zegt dat je het niet met die mening eens bent. Eerlijk gezegd schaam ik mij voor Wilders en kan ik mij zo 'verontschuldigen'. Denk niet dat iemand dat snapt als ik het zo na lees :=

Edit: ik schaam mij niet voor Wilders, maar vind het jammer dat er mensen zijn die zo denken. Misschien wat duidelijker :P
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 12-05-10 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:39

Kanelly schreef:
Klopt Adil dat vermeldde ik in mijn beginpost ook al ;)

Maar wat krips zei, ben ik het ook weer mee eens, want meneer Wilders laat zijn waarheid overkomen als dé waarheid.
Zoals ik al zei vind ik het idee erachter goed, er mag best een duidelijk tegengeluid komen.
Maar of dit de juiste manier is?
En wat zou dan wel een goede manier zijn?

Maar wat wil je daar met die bandjes aan doen behalve hem extra aandacht geven, de makers hun spaarpotje spekken en eigenlijk een actie sponsoren die in mijn mening meer tegen de solidariteit is dan er voor?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:42

Laura: Ik snap je wel. Maar je hoeft niet bang te zijn voor andermans mening, hoor. Jij hoeft je niet te verantwoorden voor anderen, laat staan buitenlanders. Laat ze kletsen.
Wij weten dat Wilders een randdebiel is, een grote kleuter die alleen maar om aandacht loopt te schreeuwen.

En door bv zo'n polsbandje aan te schaffen doe je niks behalve de makers hun portemonnee vullen, en als je hem draagt schenk je Geertje de aandacht waar hij zo wanhopig om loopt te schreeuwen. Laat je zien dat je bang bent voor de "macht" van Wilders. Zo zal hij dat onbewust namelijk ook zien.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:45

Als ik zo de site zie komt het me heel oprecht over en is het niet om de makers te spekken. Maar meer om een beweging op te zetten die wil zeggen dat ze vinden dat Wilders te ver gaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap dat zijn partij programma gewoon zo geplaatst mag worden terwijl het volgens mij tegen de wet die discriminatie verbied ingaat. Ik vind best dat je mag zeggen dat je de ideeen van Wilders en vooral de uitspraken te ver vind gaan en daar tegen 'protesteren'. Je mag toch ook protesteren tegen de verhoging van de AOW? De extra aandacht ben ik met je eens. Maar of de actie juist pleit tegen solidariteit. Nee dat denk ik niet. Veel mensen vinden dat Wilders te ver gaat. En ik vind dat je dan best mag opstaan en zeggen: Dit gaat mij te ver. Het is geen politiek statement misschien. Meer een moreel afkeuren. Het is een moeilijke keuze of je hiervoor gaat staan. Indd omdat alle aandacht aandacht is, ook negatieve. Dat ben ik met je eens. Ik zal zo een bandje dan ook niet dragen. Maar als er ergens een demonstratie of iets dergelijks is of een petitie of weet ik het, dan weet ik het nog niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:46

Tja, ik denk dat de mensen die met de Wilders kudde meelopen hier niet zo snel zullen posten (dat zul nu dan wel komen na deze post :P )

Je kunt blanco stemmen, maar volgens mij is dat ook niet waterdicht.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:47

phormicola schreef:
Tja, ik denk dat de mensen die met de Wilders kudde meelopen hier niet zo snel zullen posten (dat zul nu dan wel komen na deze post :P )

Ik ben een Wilders-stemmer :') _O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:48

Wij zijn 'm trouwens nu ook weer aandacht aan het geven, realiseer ik me nu. We hebben het zelf OVER het polsbandje TEGEN Wilders. Hoeveel dieper kunnen we nog zinken?
Ik stop nu dan ook met posten hier, het is fout op elke mogelijke manier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:48

Maar IMO doe je met deze bandjes hetzelfde als Wilders doet. :? Je hebt toch evenmin respect voor hem net zoals hij dat niet heeft? Dus eigenlijk ben je net zo fout bezig als hij zelf.

phormicola: Ik stem in België Vlaams Belang, ook een extreem rechtse partij. :+ Maar geloof dat ze wel net wat meer inhoud hebben dan Wilders. En laatst kwam het er toevallig op, vraagt ze "ben jij ook zo'n extreme die een turks persoon gaat uitschelden zonder reden?"
Ik viel haast van mijn stoel. Mijn eerste vraag was: "Hoeveel vlaams belang stemmers ken je eigenlijk?" "nou geen..." "aha..."
Mijn tweede reactie was: "Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt en ik ken er toch aardig wat"

IMO zijn degene die tegen zulke partijen zijn nog erger dan degene die er voor zijn... Hypocriete reacties die er van komen.... Onvoorstelbaar..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:51

Blanco stemmen heeft nog nooit erg goed gevoeld voor mij inderdaad.

Krips: het komt inderdaad oprecht over, dat bedoelde ik ook niet nee, sorry. :+ Ik zal ook zeker opstaan en het zeggen wanneer het mij te ver gaat, maar zo'n bandje vind ik ook niet erg nuttig om de volgende redenen:
- Het laat zien dat je bang bent voor Wilders, en voor wat mensen denken dat je wel of niet van Wilders vindt. En ik vind niet dat ik aan anderen verantwoording hoef af te leggen voor mijn politieke voorkeuren. Die zijn van mij, en die hoef ik niet uit te leggen.
- Het geeft Wilders de aandacht waar hij om loopt te zeuren. Het hele "niet" komt in mensen hun onderbewuste niet door, en dat onderbewuste zit het diepst.
- Ik denk niet dat het veel zin heeft. Hoeveel effect gaat het dragen van een bandje nou hebben? Het laat alleen aan de mensen die je zien merken dat jij niet voor Wilders bent, wat gaan die mensen daarmee kunnen doen? Politiek gezien gaat het weinig effect hebben.
- Ik vind het een tikje in strijd zijn met accepteren van andermans meningen. Mensen die voor Wilders zijn, die mogen dat zijn. Dat is hun recht. Wilders zelf heeft het recht om die partij van hem in stand te houden, opgericht te hebben, als hij genoeg mensen achter zich heeft. Zo werkt het nu eenmaal in de democratie. Wilders ontkennen is de democratie ontkennen, hoe rot dat ook klinkt.

En dus vind ik dat bandje onzin. :)
En inderdaad, we zijn hem nu ook aandacht aan het geven. Slecht van ons.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:51

Ayasha schreef:
Maar IMO doe je met deze bandjes hetzelfde als Wilders doet. :? Je hebt toch evenmin respect voor hem net zoals hij dat niet heeft? Dus eigenlijk ben je net zo fout bezig als hij zelf.

phormicola: Ik stem in België Vlaams Belang, ook een extreem rechtse partij. :+ Maar geloof dat ze wel net wat meer inhoud hebben dan Wilders. En laatst kwam het er toevallig op, vraagt ze "ben jij ook zo'n extreme die een turks persoon gaat uitschelden zonder reden?"
Ik viel haast van mijn stoel. Mijn eerste vraag was: "Hoeveel vlaams belang stemmers ken je eigenlijk?" "nou geen..." "aha..."
Mijn tweede reactie was: "Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt en ik ken er toch aardig wat"

IMO zijn degene die tegen zulke partijen zijn nog erger dan degene die er voor zijn... Hypocriete reacties die er van komen.... Onvoorstelbaar..

AMEN! _/-\o_

Sommige mensen zouden inderdaad iets verder mogen kijken dan hun neus lang is...En in Wilders geval iets verder mogen kijken dan dat ene agendapuntje waar continu op gehakt wordt ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:54

phormicola schreef:

Ja hoor hier is er een en was er eerder al :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:54

Ik heb wel respect voor Geert Wilders als persoon. En voor zijn kiezers. Maar niet voor een aantal van zijn uitspraken over integratie en immigratie. En dus ben ik toch niet respectloos naar hem al zou ik meelopen in een demonstratie tegen zijn kiesprogramma waarin meerdere zeer discriminerende opmerkingen staan. Ik protesteer dan in hoop dat dit wordt aangepast en ook de rechtsstaat dit serieus neemt en optreed. En ik ben het helemaal eens met Nemurin. En ik zou het bandje dan ook nooit dragen. Want het is ook niet wat ik wil aangeven wanneer ik zou protesteren. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar discriminatie is gewoon verboden, en mag dan ook, vind ik, niet getolereerd worden. En daarom vind ik een 'protest-beweging' niet ongepast. Maar het dragen van een bandje vind ik veeelste oppervlakkig.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:55

Krips, respect voor je mooi gefundeerde mening. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:56

Monica_1987 schreef:
phormicola schreef:

Nee hoor, heb al een post op pagina 1, lekker lekker puh _O- :')

;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:57

Nemurin schreef:

:o Dankjewel. Je maakt me verlegen ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:59

Krips schreef:
Nemurin schreef:

:o Dankjewel. Je maakt me verlegen ;)

Mooi zo.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:59

Adil18 schreef:
Monica_1987 schreef:

Nee hoor, heb al een post op pagina 1, lekker lekker puh _O- :')

;)

Hé bah. Weer niet eerst.