Hero Brinkman wil democratische PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Hero Brinkman wil democratische PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:36

daarom begrijp ik niet dat er mensen in nederland afhankelijk zijn van een voedselbank, ik snap niet dat mensen niet de zorg kunnen krijgen die ze behoeven..........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:38

KiWiKo schreef:
daarom begrijp ik niet dat er mensen in nederland afhankelijk zijn van een voedselbank, ik snap niet dat mensen niet de zorg kunnen krijgen die ze behoeven..........

Nogmaals die discussie wordt elders gevoerd en je hebt daar ook al heel wat antwoorden op gekregen.
Ik zou dit topic graag bij het onderwerp willen houden
Geert als redder van de mensen die naar voedselbanken gaan zien, lijkt me niet erg voor de hand liggend.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:40

Ik had eigenlijk al wel een bericht verwacht dat ie uit de fractie was gezet... :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:41

klopt............ maar he ik spreek niet voor de Nedrelander :)

wat mensen kiezen is hun gevoel................ en eerlijk gezegd kan je het ze kwalijk nemen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:42

Voorlopig houdt Geert zich al een tijdje rustig.
En wint de VVD ten koste van de PVV een hoop stemmen.
We zullen zien, het duurt nog even voor de verkiezingen.
Ik vind het wel jammer, ik ben de week voor de verkiezingen op vakantie (wel net op tijd terug om te stemmen), maar dat vind ik wel jammer, ik vind de debatten altijd leuk om te volgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:43

Gitta1977 schreef:
Ik had eigenlijk al wel een bericht verwacht dat ie uit de fractie was gezet... :=

Dat kan niet meer, omdat de kieslijst al is vastgesteld.
Daarom heeft hij gewacht om het naar buiten te brengen, dat is dan wel weer slim van hem.
Ik denk echt, dat hij is afgekikt van de drank. :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:43

KiWiKo schreef:
PVV draait op uitkeringstrekkers, voedselbankvoorzieners.......... (en dat zijn er ondertussen een hoop!! ) de PVV draait op de lagere inkomens in deze maatschappij...... DAT zijn de Pvv stemmers............

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens Kim. Mijn achterbuuv is geen van beide voorbeelden die je geeft en toch een overtuigd Wilders stemster.

Ik vind dat Wilders met sommige punten gelijk heeft met andere punten weer niet. Maar zo ben ik het met wel meer partijen over sommige dingen wel eens en met andere dingen weer niet. Dat het een democratische partij moet worden om deel te nemen aan een eventuele regering waarin ze deel nemen. Dat ben ik helemaal met Brinkman eens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:44

ik wil niks dat de PVV de grootste partij word, hemellief daar wil je toch niet aan denken................

feit is alleen dat nu pas de gevestigde orde wakker word.............. en dat is ook niet helemaal gaaf zegmaar

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:47

De gevestigde orde was al gedeeltelijk wakker geschud door Pim Fortuyn, maar zijn weer in slaap gesukkeld daarna. Tot op heden zijn er weinig tot geen partijen die echt respect hebben voor hun kiezers/landgenoten. Zoals met elke verkiezing worden er dingen beloofd die ze niet of nauwelijks waarmaken.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:51

Electra63 schreef:
Gitta1977 schreef:

Dat kan niet meer, omdat de kieslijst al is vastgesteld.
Daarom heeft hij gewacht om het naar buiten te brengen, dat is dan wel weer slim van hem.
Ik denk echt, dat hij is afgekikt van de drank. :D

Hij kan wel degelijk uit de fractie gezet worden en hij kan ook gewoon deelnemen aan de verkiezingen (omdat het inderdaad al is vastgesteld).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:55

Ok, ik begreep gister, dat als de kieslijst is vastgesteld, dat hij er dan niet meer uitgezet kon worden. Maar dat hij wel voorkeurstemmen nodig heeft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:55

Ach..... met zo'n 'Pipo de clown' partij kun je dit soort dingen verwachten.
Alleen al de wijze waarop deze man zich uitdrukt... je kunt hem iig niet betichten van een overmaat aan intelligentie.
Ik zal blij zijn wanneer ook deze beschamende poging tot politiek bedrijven eindigt.
En dan ophouden met dit soort initiatieven... het kost de BV Nederland veel te veel geld om dit soort idioten te beschermen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:57

heee,.,,,,,,,, ernst van de zaak is wel dat er veel mensen op die pipo stemmen........\

hoe ernstig wil je het verhaal hebben?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:58

rainbow8 schreef:
De gevestigde orde was al gedeeltelijk wakker geschud door Pim Fortuyn, maar zijn weer in slaap gesukkeld daarna. Tot op heden zijn er weinig tot geen partijen die echt respect hebben voor hun kiezers/landgenoten. Zoals met elke verkiezing worden er dingen beloofd die ze niet of nauwelijks waarmaken.

Dit is 'hol' gejeuzel...
Het zijn wel deze verstoorde denkbeelden die zorgen voor nieuwe aanwas van dit soort hobby-matige politieke partijtjes, en mensen die zich niet voldoende verdiepen in de materie zijn zo makkelijk te beïnvloeden... zij stemmen vervolgens op dit soort partijen.
Ik vind het een verkwisting van tijd en geld.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:59

KiWiKo schreef:
heee,.,,,,,,,, ernst van de zaak is wel dat er veel mensen op die pipo stemmen........\

Ernst van de zaak is dat de meeste mensen van Frans Bauer houden. Je weet direct weer even wat het niveau van de gemiddelde Nederlander is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:01

en???????????? dat is de Nederlander......... je kan je daarboven verheven voelen.............

maar feit is dat de onderkant van onze samenleving behoorlijk in het nauw zit

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:05

KiWiKo schreef:
en???????????? dat is de Nederlander......... je kan je daarboven verheven voelen.............

Dat veranderd iemand met een doodgereden cavia op zijn hoofd niet zoveel aan.
Ik ben met je eens, maar in alle lagen van de bevolking zitten mensen in de verdrukking. Er is te lang, teveel op de pof geleefd door mensen van alle rangen en standen... het kon niet op!
Iedereen wilde een procentje meer rente vangen, iedereen wilde een auto, een huis en een hele inboedel op afbetaling... overal en nergens werd er enthousiast boven 'budget' geleefd.
Het meest kwalijke is dat mensen met een beperkt inkomen en te weinig inzicht in de werking van al die leningen niet tegen zichzelf beschermd zijn.
Je kunt het niet 1 op 1 afwentelen op de zittende regering... je moet dat echt in een breder verband zien.
Er moet wat veranderen, en dan met name in de mentaliteit van mensen....

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:06

Ik ben echt opgelucht dat ze er zo'n zooitje van maken, hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:07

Ninx:
Dit is geen hol gejeuzel....... Dit blijkt toch uit de praktijk. Verkiezingsprogramma's die opgesteld worden. En in de praktijk komt er geen ene bal van terecht. Volgens mij heeft JP het al eens eerder over meer blauw op straat gehad. En die je daar iets van in de praktijk?? Ik heb er in ieder geval nog niets van gemerkt. Maar dat is mijn mening net zo goed als jij recht hebt op jou mening.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:09

KiWiKo schreef:

helemaal waar!! zo lang de politiek zich niets aantrekt van werkende mensen die elke week naar de voetselbank moeten en bakken geld uit blijft geven aan subsidies voor van alles en nog wat, zo lang zal er een voedingsbodem zijn voor een partij als de PVV.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:11

Ninx schreef:
KiWiKo schreef:

Ernst van de zaak is dat de meeste mensen van Frans Bauer houden. Je weet direct weer even wat het niveau van de gemiddelde Nederlander is.

En zijn mensen en hun mening daarom minder waard? Blijkbaar wonen en leven jij en ik in een omgeving waarin wij weinig hinder ondervinden van de allochtone medemens. Als je winkel voor de zoveelste keer is overvallen door jongelui die duidelijk niet hier geboren zijn, je kinderen niet veilig buiten kunnen spelen en je 's nachts wakker ligt door de herrie die hangjeugd onder je slaapkamerraam maakt ga je hier vanzelf anders over nadenken. Mensen stemmen niet zo maar op geert wilders, mensen hebben last van serieuze problemen en geert wilders in een van de weinigen die deze problemen serieus neemt. Ik zeg absoluut niet dat het de goede methode is, maar deze mensen hebben gezien dat de huidige politiek niets heeft verbeterd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:12

alex66 schreef:
KiWiKo schreef:

helemaal waar!! zo lang de politiek zich niets aantrekt van werkende mensen die elke week naar de voetselbank moeten en bakken geld uit blijft geven aan subsidies voor van alles en nog wat, zo lang zal er een voedingsbodem zijn voor een partij als de PVV.

Diezelfde mensen hebben flatscreens, auto's en vakantie's gekocht op de pof... en zijn vervolgens in de problemen geraakt.
Iemand had moeten voorkomen dat deze mensen geld verstrekt werd op die schaal, en had ze tegen zichzelf moeten beschermen.
Dat de hebberigheid van mensen zo'n groteske uitwerking zou hebben had niemand verwacht.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:17

odetteke schreef:
En zijn mensen en hun mening daarom minder waard? Blijkbaar wonen en leven jij en ik in een omgeving waarin wij weinig hinder ondervinden van de allochtone medemens. Als je winkel voor de zoveelste keer is overvallen door jongelui die duidelijk niet hier geboren zijn, je kinderen niet veilig buiten kunnen spelen en je 's nachts wakker ligt door de herrie die hangjeugd onder je slaapkamerraam maakt ga je hier vanzelf anders over nadenken. Mensen stemmen niet zo maar op geert wilders, mensen hebben last van serieuze problemen en geert wilders in een van de weinigen die deze problemen serieus neemt. Ik zeg absoluut niet dat het de goede methode is, maar deze mensen hebben gezien dat de huidige politiek niets heeft verbeterd.

Het zijn niet louter deze mensen die op Wilders stemmen.
Ik woon bewust niet in een stadse omgeving. Ik ben niet rijk, maar spendeer het geld dat ik heb liever aan wonen in een landelijker omgeving... en dat is niet duurder.
Eerlijk is eerlijk, ik doe dat ook om rust te hebben... om niet constant in de herrie en ellende te zitten.
Ik heb absoluut voeling met de problematiek van deze mensen, ik heb zelf ook in de stad gewoond en heb het ook hands-on meegemaakt.
Het is beangstigend hoe snel je politiek incorrecte dingen gaat denken.
Ook ik vind dat er meer aandacht uit zou moeten gaan naar wijken waar mensen 's avonds de straat niet eens meer op durven.
Maar vergeet niet dat er hele volksstammen op Wilders stemmen die ergens in een strontdorp wonen en 1x per jaar iemand met een kleurtje door de straat zien fietsen. En toch voeren zij het hoogste woord.... dat vind ik werkelijk schandalig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:22

alex66 schreef:

Ik zou zeggen verdiep je eens in de politiek en in de programma's van de diverse partijen. Geert heeft niets wakker geschud wat al niet wakker was. Geert heeft alleen een ongebruikelijk hoofdthema gekozen, namelijk racisme en dat trekt, net zo als in de vorige eeuw, weer veel mensen die zich, terecht of onterecht, belazerd voelen.

In tegenstelling tot de vorige eeuw voelen mensen zich tegenwoordig erg snel belazerd en is er TV en andere media die daar gretig op in spelen.

Wanneer mensen eens echt naar hun situatie zouden kijken heeft het grootste deel geen recht van klagen, maar wat moet je dan met je onlustgevoelens, liever die op een hele bevolkingsgroep afschuiven, lekker makkelijk.

Geert heeft gezegd niet boos te zijn op zijn Hero. Dat betekent dat het of een geplande actie was, want er gebeurt weinig in die partij zonder dat het heel bewust is uitgedacht, of hij pakt hem later en wil nu niet dat iedereen roept, zie je wel net de LPF.

Wel voortdurend Pim aanroepen (die niet blij met hem geweest zou zijn) maar niet met de toestanden vergeleken worden zo vlak voor de verkiezingen.
Populisme dus, waar Hans Dijkstal zon gruwelijke hekel aan had.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:28

klinkt als een scheur(tje) in de PVV. Ik dacht/denk dat hij nu door Wilders de PVV wordt uitgezet. Die man had volgens mij ook al geweld gebruikt tegen een barman en een buurman. Dat staat natuurlijk ook niet zo positief als je zulke mensen bij je partij hebt zitten.