Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:04

Cayenne schreef:
Ik las vandaag in de krant dat Maria hierop als tegenwoord geeft dat de schrijver volgens haar 100% zeker is omgekocht door Manou (de loverboy dus) :?
Dat vind ik allemaal wel erg vergezocht...

Heel erg raar >;)

Verder ben ik het met je eens dat ik ook vind dat het behoorlijk aangedikt is :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:04

Het vreemde vind ik trouwens dat ze nu opeens wel de echte naam van Manou onthuld, terwijl ze daar eerst zo op tegen was.
Hij is nu opeens gewoon te googlen met foto's :?

Yesterday

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:07

Cayenne, ik denk dat dat gewoon komt door bekendheid, want in alle drie de boeken is zijn helenaam nooit genoemd, of zit ik nu even fout te denken?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:09

^Voor zover ik weet heeft ze zijn echte naam onthuld in een filmpje oid :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:10

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-05-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:10

Inmiddels ligt haar boek ook weer in de winkel met wel 13 pagina extra waarin ze zich alleen maar verdedigt tegen over de journalist.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:14

Cayenne schreef:
Ze noemt het ook niet in de boeken maar in een interview op youtube. Daar heeft ze hem inmiddels weer verwijderd maar je kunt hem hier nog kijken: http://www.vkmag.com/videos/videos_echt ... sou_keita/
Daarin zegt ze ook dat Manou achter dit nieuwe boek zit.

okee ik zie het ja!
apart dat ze dan nu al een nieuwe druk heeft met die verdediging.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:16

Ik snap om eerlijk te zijn niet waarom ze aan het glimlachen is als ze vertelt waar ze 'Manou' heeft ontmoet en alles? Zo grappig/leuk lijkt het me nou niet..>;)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:28

Moiryn schreef:
Ik snap om eerlijk te zijn niet waarom ze aan het glimlachen is als ze vertelt waar ze 'Manou' heeft ontmoet en alles? Zo grappig/leuk lijkt het me nou niet..>;)

Is alweer een tijdje geleden dat ik het boek gelezen heb.. Heb trouwens ook alleen "echte mannen eten geen kaas" gelezen.
Maar die "Manou" maakt haar toch ook steeds zo lekker dat ze blijft geloven dat het normaal is wat ze doet.. Dat ze blijft geloven dat "Manou" van haar houd enzo?! Ook zo dat ze bang is dat ze weer in haar oude leven terug zou vallen als ze weer contact met hem zou krijgen ofzo?
Of is ze in de boeken die erna kwamen er zelf écht achter dat dit niet zo is.

Zou kunnen dat ik het niet goed onthouden heb hoor O:)

Verder ga ik dit even volgen.
Denk zelf dat dit bijna niet verzonnen kan zijn, maar geloof graag dat er mensen zijn die hele verschrikkelijke verhalen gewoon kunnen verzinnen. Zondag moet ik werken, dus kan helaas niet kijken. Ben benieuwd of er nog belangrijke feiten mee boven tafel komen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:32

Huh wat? Ik heb het over het filmpje waarin ze dingen een beetje uitlegt, en ze zit best vaak te glimlachen en zelfs te lachen, nou snap ik niet waarom je lacht bij dat soort dingen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:34

Ik ga kijken, ben heel benieuwd..

Kan me haast niet voorstellen dat ze dit verzonnen heeft :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:37

Ik geloof wel dat dit verzonnen kan zijn.
Er zijn meisjes die hele verkrachtingen faken e.d.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:43

Zenuwachtig? Ja sorry, ik ga niet oordelen. Ik kan niet begrijpen hoe zij zich zou moeten voelen in zo'n situatie. Áls zij idd slachtoffer is geweest(wat ik denk) van een loverboy, vindt ik het ziek (werkelijk echt heel ziek) wat deze man haar nu aandoet. Zo niet, echt heel sneu van haar. Maar ik denk wel dat ze slachtoffer is geweest van Manou (of Keita)..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:47

ik geloof dat het gene wat in het boek echte mannen eten geen kaas staat, waar is.

en waarom?
omdat ik bevriend ben met iemand die weet dat het echt is..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:55

deze wending had ik echt totaal niet verwacht... vond het een erg aangrijpend boek!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:02

Er zullen best dingen waar zijn en ik geloof ook best dat ze slachtoffer is, maar ze spreekt zich heel vaak tegen in beide boeken en het stuk met de rat die zich door iemand heen probeert te eten is onmogelijk. Dat is al heel vaak onderzocht en aangetoond.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:03

@Cayenne: is dat zo? ik dacht altijd dat dat wel kon, waarom kan dat niet dan?

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:19

Toen ik het boek las had ik al heel erg het idee dat dit verhaal niet waar was, of ernstig aangedikt was... Gewoon de manier waarop ze dingen beschrijft lijkt niet op de manier waarop je normaal iets beschrijft wat je zelf hebt meegemaakt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:27

Rubbish. Hoe kun je daar nu over oordelen? Heb jij een studie psychologie achter je kiezen?

Ik ken het boek niet, maar ik weet wel dat mensen door bepaalde belevenissen aardig in de knoei kunnen raken, en dingen op een manier kunnen vertellen die voor een ander ongeloofwaardig overkomen.

Ik geef haar het voordeel van de twijfel. En Peter R. de Vries zou er beter aan doen om zijn energie aan de echte misdadigers te besteden dan aan een meisje die - verzonnen of niet - duidelijke misstanden aan de kaak stelt.

En een school die dingen wel of niet merkt....sorry, daar doen jullie de school teveel eer aan...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:28

Cayenne schreef:
Verzonnen? nee, maar wel enorm aangedikt en ze spreekt zichzelf in beide boeken nogal wat keren tegen.

hier ga ik helemaal in mee :j

toch ben ik zeker wel benieuwd naar het boek van de journalist, het is altijd interessant om een verhaal eens van een andere kant te belichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:40

ben ik de enige die het vrij zinloos vindt om te gaan onderzoeken of dit waar is of niet, en die het dus ook vrij triest vindt dat 2 volwassen mannen zich hier mee bezig houden?

Als het verhaal wel gewoon waar is, is het heel sneu voor maria dat 2 volwassen kerels eigenlijk zo bezig zijn met haar de grond in te boren terwijl ze al een heel verhaal achter zich heeft... Denk ook dat dat dan heel hard aankomt..

en als ze het verzonnen heeft.. Tsja, who cares... Er zijn zoveel 'waargebeurde films' die na een beetje research ook gewoon onzin blijken te zijn, maar dat vindt niemand erg :7 .. (Peter R de Vries wijdt er iig geen uitzendingen aan..)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:44

Cayenne schreef:
Er zullen best dingen waar zijn en ik geloof ook best dat ze slachtoffer is, maar ze spreekt zich heel vaak tegen in beide boeken en het stuk met de rat die zich door iemand heen probeert te eten is onmogelijk. Dat is al heel vaak onderzocht en aangetoond.

Zelf heb ik het boek nog niet gelezen, maar ik wilde hem wel gaan lezen. Maar dat met die ratten, dat is uit een film... Heb een film gezien (zeker 5 6 jaar geleden) waarin ze een emmer ondersteboven op de buik van een man zetten, met een rat eronder. En dan die emmer heet maken, zodat die rat zich een weg naar buiten wil eten via de man...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:57

Ik kan mij ook zo'n stukje van een film herineren, maar hoe die film heete weet ik niet meer.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:14

Tjah, wat moet je ervan vinden?

Het boek is zeker een eye-opener.....
En doordat er gezegd is dat het een waargebeurd verhaal is hebben meer mensen het gelezen en blijft het verhaal beter hangen...
Het boek is sowieso een goede waarschuwing!

Wel ben ik benieuwd naar de uitzending...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:28

Cayenne schreef:

zich er doorheen eten niet, maar ik denk dat je toch effe niet zo happy bent met het rattebeest als die het warm krijgt. Ze kunnen nl wél flink bijten en kan me best voorstellen dat je daar aardige wondes aan kan overhouden als ze de emmer heet genoeg maken. ;) Ik heb het boek niet gelezen dus ik weet niet hoe ze het schrijft, maar kan het niet dat ze dit bedoelt?

Elk verhaal heeft twee kanten en het geheugen van de mens is een vreemd iets. Dat er tegenstrijdigheden zijn hoeft niet perse wat te maken te hebben met dat ze wil liegen maar met hoe haar hersenen haar herinneringen "opvullen". :) Ik vind haar in het filmpje aardig gefrustreerd overkomen en haar stem slaat een paar keer over... Ik heb zomaar het idee dat de lach slechts een maskertje is. Oprecht ziet hij er iig niet uit. Maar goed, dat is slechts mijn observatie en mijn interpretatie... :)