Bellona_K schreef:Ik vind het logisch dat de Grieken staken, daar zouden Nederlanders een voorbeeld aan kunnen nemen.. Er wordt ons van alles afgepakt; studiefinanciering gaat er aan, doorwerken tot 67 jaar, chronisch zieken moeten zelf hun medicijnen gaan bekostigen, op het onderwijs wordt nog meer bezuinigd, en zo kan ik nog wel even doorgaan.. En wij (NL'ers) pikken dat maar gewoon ? Ik vind het dus volstrekt logisch dat een bevolking gaat staken als de regering er een compleet zootje van heeft gemaakt.
Een aantal van de zaken die jij noemt zijn een voorrecht, geen recht. Studiefinanciering bijvoorbeeld (krijg ik nu half Bokt over me heen?): ik was in de positie dat ik f. 600 per maand kreeg. Mijn vader daarentegen kreeg helemaal niets, en zijn ouders hebben moeten kromliggen om hem en zijn broers te laten studeren. Wanneer een regering veel geld uitgeeft, bjivoorbeeld in de vorm van mijn studiefinanciering, krijgt een volgende generatie daar misschien wel de rekening van, want ook de staatskas heeft een bodem...en ja, dan moeten we misschien wel doorwerken tot 67 jaar...
En overigens: ik heb een chronische ziekte, maar ik betaal alleen maar mijn eigen risico, ik heb er geen problemen mee.