Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Yonker schreef:Als we de gulden terug gaan invoeren... dan gaat het pas slecht met NL moet jij eens opletten hoe slecht het dan zal gaan
want?
Lovely schreef:Kim, wat bedoel je met loonbeslag?
Anya, je hebt goeddeels gelijk, maar ik denk dat de vorige generatie heel erg goed voor zichzelf gezorgd heeft en dat wij daar straks door de vergrijzing een terugslag van krijgen. Maar dat neemt niet weg dat tot die tijd de welvaart zonder onderbreking is gegroeid in Nederland.
Havanna__ schreef:Klinkt misschien oppervlakkig dit:
Ik vind het prima als de gulden terug komt. Maar eerlijk gezegd heb ik totaal GEEN vertrouwen in Geert Wilders. Dit lijkt me eigenlijk alleen weer zo'n uitspraak om stemmen te winnen...
Anya schreef:Lovely schreef:Kim, wat bedoel je met loonbeslag?
Anya, je hebt goeddeels gelijk, maar ik denk dat de vorige generatie heel erg goed voor zichzelf gezorgd heeft en dat wij daar straks door de vergrijzing een terugslag van krijgen. Maar dat neemt niet weg dat tot die tijd de welvaart zonder onderbreking is gegroeid in Nederland.
Dat bedoel ik wel.
En kijk, ik zie het persoonlijk dus helemaal niet zitten om tot mijn 67e door te moeten werken.
Ik vind werken helemaal niet vervelend, maar ik wil wel met een lijf dat nog iets kan met pensioen. Dus ik ben nu als een gek aan het sparen om die twee jaar te overbruggen straks. Omdat ik inderdaad vind dat ik niet de jongere generatie met mijn kosten op mag zadelen. Maar dat is wat anders als het leuk vinden
KiWiKo schreef:nou personeel dat schulden heeft en waarbij de inningsmaatschappij beslag legt op loon
als werkgever MOET je daarin meegaan en dus de werknemer alleen de voet uitbetalen, alles daarboven gaat naar de eiser....... als je er niet als werkgever in meegaat dan word je zelf als schuldenaar gezien, kan jij er als werkgever voor opdraaien............ (hou je personeel maar eens gemotiveerd op die manier!!)
loonbeslagen liggen op dit moment op 30% van de werkende nederlanders............ en dat is heel, heel veel
Anya schreef:Ja ik ben zo'n babyboomer.
Pret
Eerst jaren werkloos of uitzendbaantjes omdat er geen werk was toen ik was afgestudeerd. Onderwijs nog wel. Als je jaren ging stencillen als vrijwilliger, dan kon je na een jaar of 10 wel een keer een baantje krijgen. Nu hebben ze tekorten in het onderwijs.
Maar dankzij die werkloosheid heb ik toch maar doorgestudeerd (er was geen andere mogelijkheid). Ik heb wel altijd gewerkt, baantjes onder mijn niveau aangenomen, en naast mijn werk een studie (post hbo, universiteit en post universiteit) gedaan, ik heb mijn aardige inkomen niet voor niets gekregen.
inge81 schreef:Ik weet niet wat goedkoper is Wilders zijn plan of Griekenland ondersteunen. Heb destijds eens gelezen hoeveel het wel niet heeft gekost aan de BV Nederland (winkels en bedrijven) om de omschakeling naar de euro te maken. Daar rolde mijn ogen destijds vanuit mijn hoofd