Wilders oppert herinvoering gulden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Wilders oppert herinvoering gulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:14

Als we de gulden terug gaan invoeren... dan gaat het pas slecht met NL moet jij eens opletten hoe slecht het dan zal gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:20

Kim, wat bedoel je met loonbeslag?

Anya, je hebt goeddeels gelijk, maar ik denk dat de vorige generatie heel erg goed voor zichzelf gezorgd heeft en dat wij daar straks door de vergrijzing een terugslag van krijgen. Maar dat neemt niet weg dat tot die tijd de welvaart zonder onderbreking is gegroeid in Nederland.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:23

nou personeel dat schulden heeft en waarbij de inningsmaatschappij beslag legt op loon :)

als werkgever MOET je daarin meegaan en dus de werknemer alleen de voet uitbetalen, alles daarboven gaat naar de eiser....... als je er niet als werkgever in meegaat dan word je zelf als schuldenaar gezien, kan jij er als werkgever voor opdraaien............ (hou je personeel maar eens gemotiveerd op die manier!!)

loonbeslagen liggen op dit moment op 30% van de werkende nederlanders............ en dat is heel, heel veel :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:23

Yonker schreef:
Als we de gulden terug gaan invoeren... dan gaat het pas slecht met NL moet jij eens opletten hoe slecht het dan zal gaan ;)

want?

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:24

Klinkt misschien oppervlakkig dit:

Ik vind het prima als de gulden terug komt. Maar eerlijk gezegd heb ik totaal GEEN vertrouwen in Geert Wilders. Dit lijkt me eigenlijk alleen weer zo'n uitspraak om stemmen te winnen...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:26

KiWiKo schreef:
Yonker schreef:

want?

Dan krijg je weer een hele overgang, alles word duurder.
Daarbij zijn we nu een economisch eenheid met heel veel landen waardoor we alleen maar sterker staan. Ga je weer terug naar de gulden, moet je weer op eigen benen staan. Sowieso is het daar nu niet de tijd voor en ik denk niet dat NL dat zou redden.
Dat mensen denken dat het weer beter zou gaan met NL als de gulden terugkomt vind ik sowieso raar... Nog maar niet over te spreken hoeveel kosten er wel niet aan verbonden zitten om alles weer van euro naar gulden te doen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:27

ik denk dat je gelijk hebt............. We gaan dat niet redden........

maaf laten we eerlijk zijn, en moet toch wcht wel iets gaan gebeuren nu, want tot nu toe heeft de euro alleen maar ellende gebracht

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:28

Lovely schreef:

Anya, je hebt goeddeels gelijk, maar ik denk dat de vorige generatie heel erg goed voor zichzelf gezorgd heeft en dat wij daar straks door de vergrijzing een terugslag van krijgen. Maar dat neemt niet weg dat tot die tijd de welvaart zonder onderbreking is gegroeid in Nederland.

Dat bedoel ik wel.
En kijk, ik zie het persoonlijk dus helemaal niet zitten om tot mijn 67e door te moeten werken.
Ik vind werken helemaal niet vervelend, maar ik wil wel met een lijf dat nog iets kan met pensioen. Dus ik ben nu als een gek aan het sparen om die twee jaar te overbruggen straks. Omdat ik inderdaad vind dat ik niet de jongere generatie met mijn kosten op mag zadelen. Maar dat is wat anders als het leuk vinden ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:29

Daar ben ik het mee eens, maar terug naar de gulden is geen oplossing :n
Weer zo'n nutteloze uitspraak van Wilder vind ik..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:30

Havanna__ schreef:
Klinkt misschien oppervlakkig dit:

Ik vind het prima als de gulden terug komt. Maar eerlijk gezegd heb ik totaal GEEN vertrouwen in Geert Wilders. Dit lijkt me eigenlijk alleen weer zo'n uitspraak om stemmen te winnen...

ik wil die gulden ook wel terug, maar heb ook geen vertrouwen in wilders en eerlijk gezegd ook niet in de rest....
het komt hierop neer, wij zullen wel weer gaan betalen en dan vervolgens ook voor de landen die volgen....

eigenlijk moet wat niet goed is dood gaan, ik bedoel niet echt dood in de zin van overlijden maar dingen die niet goed zijn moet je niet proberen te redden, wat er volgt is nog veel groter en we gaan dan uiteindelijk allemaal het schip in. Wat om dreigt te vallen laat maar om vallen en concentreer je op de dingen die wel goed gaan en waar je mee verder kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:31

Anya schreef:
Lovely schreef:

Dat bedoel ik wel.
En kijk, ik zie het persoonlijk dus helemaal niet zitten om tot mijn 67e door te moeten werken.
Ik vind werken helemaal niet vervelend, maar ik wil wel met een lijf dat nog iets kan met pensioen. Dus ik ben nu als een gek aan het sparen om die twee jaar te overbruggen straks. Omdat ik inderdaad vind dat ik niet de jongere generatie met mijn kosten op mag zadelen. Maar dat is wat anders als het leuk vinden ;)

heeei anya :) en dan zijn wij de babyboom generatie :):)

straks er er nog minder dan niks ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:32

KiWiKo schreef:
nou personeel dat schulden heeft en waarbij de inningsmaatschappij beslag legt op loon :)

als werkgever MOET je daarin meegaan en dus de werknemer alleen de voet uitbetalen, alles daarboven gaat naar de eiser....... als je er niet als werkgever in meegaat dan word je zelf als schuldenaar gezien, kan jij er als werkgever voor opdraaien............ (hou je personeel maar eens gemotiveerd op die manier!!)

loonbeslagen liggen op dit moment op 30% van de werkende nederlanders............ en dat is heel, heel veel :)

Kim ik werk in een wijk (ik doe er een project) waar bij 80% van de mensen daar sprake is van stevige tot zeer stevige schulden. Loon/uitkeringsbeslag is eerder een gegeven. Maar ik heb ook een redelijk inzicht in hoe die schulden zijn ontstaan. Een flink stuk 'eigen schuld' is daar zeker onderdeel van. Toch blijven rijden in een auto, toch op vakantie, toch rustig voor 300 euro per maand telefoonabonnementen. Dat geldt zeker niet voor iedereen, maar er zit toch echt een lijn in. Nederland is gewend geraakt aan op de pof kopen en lenen punt nl. Terwijl volgens mij een iets oudere generatie nog heeft geleerd dat je eerst sparen moet voor je wat koopt.

Los daarvan heeft Nederland een aantal deurwaarders (grotere landelijk opererende clubjes) waar de honden geen brood van lusten. Die houden er echt een heel vervelende werkwijze op na en innen soms ook meer dan wettelijk is toegestaan. Maar dat is een ander onderwerp.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:35

Ik weet niet wat goedkoper is Wilders zijn plan of Griekenland ondersteunen. Heb destijds eens gelezen hoeveel het wel niet heeft gekost aan de BV Nederland (winkels en bedrijven) om de omschakeling naar de euro te maken. Daar rolde mijn ogen destijds vanuit mijn hoofd :roll:

Maar wat ik feitelijk schandalig vind is dat wij nu belasting moeten betalen omdat de Grieken de EU jarenlang heeft voorgelogen. Kijk als het minder gaat dat kan (hebben in NL ook veel mensen last van) en die moet je dan helpen. Maar een regering die jaar op jaar op jaar alles bij elkaar liegt (want zo zie ik het dan), tja eigenlijk heb ik zoiets van "Lekker in hun sop gaar laten koken, en laat ze maar uit de EU gaan en hun eigen sores oplossen. Liegen konden ze ook bewust, kunnen ze nu liegen tegen hun eigen bevolking over hoe en wat".

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:36

Ja ik ben zo'n babyboomer.
Pret :n

Eerst jaren werkloos of uitzendbaantjes omdat er geen werk was toen ik was afgestudeerd. Onderwijs nog wel. Als je jaren ging stencillen als vrijwilliger, dan kon je na een jaar of 10 wel een keer een baantje krijgen. Nu hebben ze tekorten in het onderwijs.

Maar dankzij die werkloosheid heb ik toch maar doorgestudeerd (er was geen andere mogelijkheid). Ik heb wel altijd gewerkt, baantjes onder mijn niveau aangenomen, en naast mijn werk een studie (post hbo, universiteit en post universiteit) gedaan, ik heb mijn aardige inkomen niet voor niets gekregen.

BKS

Het NRC kwam gisteren in de bijlage opinie & debat al met deze suggestie. Denk dat Wilders zich daar aan optrekt :+ .

Op zich een zinnig stukje maar ik ken niet alle ins en outs om me een mening te vormen of het kan of niet.

Ik vindt wel dat Europa heeft zitten slapen, ze hadden toch verdorie voor de invoering en toelating van de EMU en Euro de regels op moeten stellen?

KiWiKo

ik hoor je............ en ben het ook met je eens :) :)

maar feit is wel dat het er is....... soms is het niet telefoon........... maar zorgverzekering....... soms is het niet wehkamp maar eneco........

gewoon maar de enkeling opnoemend die behoorlijk duurder zijn geworden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:37

Anya schreef:
Ja ik ben zo'n babyboomer.
Pret :n

Eerst jaren werkloos of uitzendbaantjes omdat er geen werk was toen ik was afgestudeerd. Onderwijs nog wel. Als je jaren ging stencillen als vrijwilliger, dan kon je na een jaar of 10 wel een keer een baantje krijgen. Nu hebben ze tekorten in het onderwijs.

Maar dankzij die werkloosheid heb ik toch maar doorgestudeerd (er was geen andere mogelijkheid). Ik heb wel altijd gewerkt, baantjes onder mijn niveau aangenomen, en naast mijn werk een studie (post hbo, universiteit en post universiteit) gedaan, ik heb mijn aardige inkomen niet voor niets gekregen.

je bent geboren in de babyboom tijd ;0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:38

Nou, ik ken niemand bij wie loonbeslag gelegd is volgens mij. Bij het grootste deel van de mensen bij wie beslag gelegd is, is het wel gewoon hun eigen schuld omdat ze wel per se die droger, breedbeeldteevee en iets te grote auto wilden hebben; terwijl ze de kosten van de schuld niet konden betalen. Even een leninkje is niet erg, als je het maar kan bekostigen tijdens de looptijd.

Anya

Ja dat klopt ook, ik zeg al: het geldt niet voor iedereen. Maar wat ik zo van de stadsbank in mijn stad hoor (dat is een samenwerkingspartner) is uitgavenpatroon een zeer belangrijke boosdoener.

Havanna__

inge81 schreef:
Ik weet niet wat goedkoper is Wilders zijn plan of Griekenland ondersteunen. Heb destijds eens gelezen hoeveel het wel niet heeft gekost aan de BV Nederland (winkels en bedrijven) om de omschakeling naar de euro te maken. Daar rolde mijn ogen destijds vanuit mijn hoofd :roll:

Ik denk dat het niet alleen bij Griekenland blijft. o.a. Spanje en Portugal gaan ook niet echt lekker...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:40

Ze hangen het ook niet aan de grote klok lov :) :)

bij mioj is het grote gedeelte gelegd door verzerkeringmaatschappijen, een tandarst heb ik voorbij zien vliegen........ en ook inderdaad telefoonmaatschappijen :)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:42

Een duppie is geen kwartje

En een duppie kan je maar 1 keer uitgeven :)

Als je daar naar leeft, heb je geen schulden (behoudens dan een hypotheek van een woning dat is een ander verhaal vind ik). Wat wel schandalig is, wij hadden (man en ik) al 20% van de koopsom gespaard, waardoor wij de k.k. en de verbouwingskosten uit eigen zak konden betalen. De hypotheekadviseur viel toen al zowat van zijn stoel.

Moraal van het verhaal, leef naar je portemonnee (zelf nog iets minder) dan heb je altijd wat achter de hand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:43

De babyboomers hebben er hard aan gewerkt om zelf met 62 jaar al van de pre-pensioen en vutregeling te kunnen profiteren, maar dat is voor ons dus niet weggelegd.

Kim, waaraan is het geld dan uitgegeven voordat de verzekeringsmaatschappijen aan de bel trokken, of Eneco? Ik geloof best dat het leven voor sommige mensen heel duur is, maar voor zoveel??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:44

Ja zo ging het mij ook. Dus heb ik pas een huis gekocht toen ik 35 jaar was. En heb ik pas een paard gekocht op mijn 38e. Ik kon het niet eerder betalen. Oh wel de aanschaf. Maar niet de eventuele kliniek ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:45

euh............ de babyboomerd moeten nu doorwerken :) :)

Lov betaal deze maand je verzekeringspremie eens niet :) kijk dan hoe het er over twee weken voorstaat :)