Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fenn schreef:Toen ik begon over second easter day werd ik toch wel uitgelachen
Citaat:het geheel van gemeenschappelijke verworvenheden en waarden.kennis en inzicht op het vlak van het geestelijk en zedelijk leven.de wetenschap.de kunsten.de mens-en wereldbeschouwing
Citaat:Patroon van waarden, doeleinden, normen, verwachtingen e d die voor het functioneren van de (ambtelijke) organisatie van belang zijn
Citaat:De ruimste betekenis is: alles wat door menselijk handelen is gemaakt, oftewel alles behalve de `ongerepte` natuur. Een andere omschrijving is de leefstijl van een samenleving; de vorm, inhoud en geestelijke gerichtheid van menselijk handelen. Deze leefstijl is niet eenduidig, maar veeleer een dynamisch samenspel van subculturen.
Citaat:Gewoonten en (gedrags)regels die bij een groep mensen, een beschaving en/of een cultuur horen. Voorbeelden zijn voedingsgewoonten, wasrituelen, gebedsrituelen en sociale omgangsvormen.
Citaat:Uitleg: geheel van veronderstellingen, opvattingen, waarden, normen en de materiële uitdrukking ervan die in de samenleving of in een groep gedeeld en overgeleverd worden
Menino schreef:conclusie, het woord cultuur kent vele definities, en zodra we daar niet over uit komen zullen we er ook nooit uitkomen, of Nederland een eigen cultuur heeft....?
Anya schreef:Ik ben in Nederland geboren, heb een HBO, een post-HBO, een universitaire en een post-universitaire studie gedaan en toch zak ik voor de inburgeringtest![]()
jameyskatje schreef:
Citaat:- Het échte examen is op een lager taalniveau (A2 mondeling).
- De toetsvorm is anders: in het echte examen worden alle vragen ingeleid met een filmpje waarin de situatie wordt geschetst zodat die voor inburgeraars herkenbaar is voordat ze er vragen over gaan beantwoorden.
- Het echte examen is opgebouwd rond een familie, de familie Tan. Aan de hand van hun situatie en belevenissen zijn de vragen gesitueerd.
- De vragen uit het examen zijn op grote schaal uitgeprobeerd bij de doelgroep. Meer dan 4000 inburgeraars hebben meegedaan aan het uitproberen van de vragen. Dat betekent dat de kwaliteit van de vragen in het echte examen aan alle kwaliteitseisen voldoen die je van examenvragen mag verwachten.
- De grens voor zakken of slagen ligt bij het echte examen niet zo hoog als bij de Nationale Inburgering Test van Teleac, namelijk op 70% en niet op 80%.
Champie_Me schreef:ik denk dat de ECHTE nederlandse cultuur nu niet meer bestaat, er zijn zoveel invloeden van buitenaf door immigratie dat je niet echt meer kunt spreken maar tuurlijk zijn er nog wel vele dingen overgebleven zoals sinterklaas, boerenkool met worst, hutspot enz enz
jameyskatje schreef:Champie_Me schreef:ik denk dat de ECHTE nederlandse cultuur nu niet meer bestaat, er zijn zoveel invloeden van buitenaf door immigratie dat je niet echt meer kunt spreken maar tuurlijk zijn er nog wel vele dingen overgebleven zoals sinterklaas, boerenkool met worst, hutspot enz enz
maar wat wás die echte nederlandse cultuur dan volgens jou?
en die nieuwe multiculti invloeden, vormen die juist niet de huidige cultuur?