hond bijt baby dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:00

Die hond hoeft niet van de ouders geweest te zijn, tenminste, dat lees ik nergens. Ze waren op een familiefeest, dus ik denk dat dat speculatie is.
[edit: typo]

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:01

Angelita schreef:
''De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan.''

Wie laat dan ook zijn kind alleen, en dan ook nog eens in een kinderwagen... Belachelijk. :n

Deze hond vertoont absoluut slecht gedrag maar de ouders hadden dit kunnen voorkomen. Een kinderwagen laat je niet alleen!

(neemt niet weg dat deze hond na mijn idee het beste een spuitje kan krijgen, hij is gevaarlijk)

Daar dacht ik ook gelijk aan. Wie laat zijn kind nou buiten staan en gaat zelf naar binnen ?! Je kind neem je toch mee ... lijkt mij.

Anoniem

NonaWen schreef:
Ik denk dat het meer te maken heeft met hiërarchie.. 't kan zijn dat de hond zich gewoon bedreigd heeft gevoeld.. er is opeens een nieuwe "pup".. en hij wordt helemaal als rang lagere behandelt ..

Ik denk persoonlijk, ontwetenheid van de baasjes.... ondanks alles, onwijs triest

Is dan wel bijzonder, meestal voelen honden zich niet bedreigd door heel jonge kinderen en puppies :)

Kan wel zijn dat ie jaloers was idd, dat hoor je vaker. Maar dat maakt niet niet goed.

Het kan natuurlijk ook nog, dat de hond helemaal de bedoeling niet had om te doden.

elias

mackkwek schreef:
Angelita schreef:
''De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan.''

Wie laat dan ook zijn kind alleen, en dan ook nog eens in een kinderwagen... Belachelijk. :n

Deze hond vertoont absoluut slecht gedrag maar de ouders hadden dit kunnen voorkomen. Een kinderwagen laat je niet alleen!

(neemt niet weg dat deze hond na mijn idee het beste een spuitje kan krijgen, hij is gevaarlijk)

tja,.ik heb zelf ook een hond en 3 kids,maar laat de hond ook nooit alleen met hun! Hij is echt superlief voor ze,maar toch,.een dier blijft een dier en kan soms onvoorspelbaar zijn.
zelfs de oudste van 12 blijft niet alleen in de kamer met de hond.

12 jaar en niet alleen met de hond zijn vind ik zelf een beetje overdreven, ik weet natuurlijk niet hoe jullie hond reageerd ed, maar ik was wel alleen met hem hoor, ik ben nu 14, we hebben 2 honden, waarvan de 1 tegen vreemden best wel agressief kan zijn, dus het wel in zich heeft, ze is niet agressief tegen mij. daar ben ik ook gewoon alleen mee in de kamer.
maar inderdaad, op die leeftijd, als het nog een baby is?
dan moet je hem niet alleen laten.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:02

Dan alsnog, hond krijgt aandacht, kind komt erbij en krijgt dan de aandacht, dat pikt een dominante hond niet, ook niet van andere honden. En deze is waarschijnlijk zo ranggericht dat hij zo reageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:02

Pluttersput schreef:
Die hond hoeft niet van de ouders geweest te zijn, tenminste, dat lees ik nergens. Ze waren op een familiefeest, dus ik denk dat dat speculatie is.
[edit: typo]

Is idd speculatie, ik lees dat ook niet terug.

Reageerde alleen maar met wat ik zou doen als het mijn kind en mijn hond waren geweest.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:03

Is dit geen oud bericht? want kan me herrineren dat presies hetzelfde ook een aantal jaar (5 jaar ofzo) geleden is gebeurd, ook met een baby en een husky,..

Pluttersput

Re: hond bijt baby dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:06

@ Loiz, ik snap je punt. En er zit ook zeker een kern van waarheid in. Maar imo heeft een hond nóóit het recht om iemand dood te bijten. Geen kinderen, en geen honden. Daarbij, als honden jaloers zijn, zullen ze degene waarop ze jaloers zijn pakken als de bazen erbij zijn. Niet als het kind, of de nieuwe hond for that matter 'alleen' is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:07

Dacht ik ook eerst, maar volgens TS staat het op teletekst :)

Pluttersput schreef:
Daarbij, als honden jaloers zijn, zullen ze degene waarop ze jaloers zijn pakken als de bazen erbij zijn. Niet als het kind, of de nieuwe hond for that matter 'alleen' is :)

Klopt idd, als de baas er niet bij is, is er geen 'competitie' om de aandacht, en dus ook geen jaloezie :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-04-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:10

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maargoed.
Klopt inderdaad dat een hond niet het recht heeft om te doden, maar dat zegt niet meteen dat de hond doorgedraaid is en ingeslapen moet, want je weet niet wat en waarom het precies gebeurt is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:11

Dat klopt ook :) En dat je het er niet mee eens bent, is niet erg hoor, dat hoeft ook niet. Ieder zijn eigen mening, toch?

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:11

Mijn moeder heeft altijd huskys gehad en zegt dat dit gedrag natuurlijk is. De hond heeft geluid gehoord dat klonk als roofdieren. En om de roedel tijd te geven om weg te komen, bijten ze de baby's dood om toch iets achter te laten, zodat de roofdieren de baby's kunnen eten en zelf de tijd hebben om weg te komen.

zoiets zei mijn moeder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:14

@ Loiz: zo werkt dat bij honden, of je het daar nu mee eens bent of niet :)

Ik zeg overigens helemaal niet dat de hond doorgedraaid is, alleen krijg je zulke honden vaak niet meer geplaatst, en zelf aanhouden doe je ook niet, lijkt me. Dan is inslapen een vriendelijke oplossing, en beter als de hond naar het asiel brengen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:14

Dat is wel een theorie die ik nog nooit gehoord heb :D Volgens mij zouden honden juist alles doen om hun kids te beschermen. Ze bijten ze niet bij voorbaat alvast dood :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:15

bosmonster schreef:
hoezo de hond afmaken?? het bericht wat op tv staat is beknopt en we weten niet wat er allemaal is gebeurd na de komst van de baby. het kan enorm veel redenen hebben. wel verschrikkelijk natuurlijk voor de ouders, maar om de hond af te maken, vind ik wat te ver gaan.

hier kan ik mel in vinden.
hond met erg jonge kinderen nooid alleen laten. zo wie zo er altijd bij blijven.
heb zelf 2 honden. maar afmaken of weg doen daar moet meer achter zitten
onze honden zijn super lief met kids zijn er mee op gegroeid. toen onze jongste werd geboren was de jonge hond van ons erg beschermend baby huilt meteen kijken wat er is. als wij wakker waren en deur open deed ging ze altijd eerst even bij baby kijken of alles goed was.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:19

Yamcha schreef:

Wat mij betreft niet, aangezien ik andere dingen heb gezien & gehoord.
Ik weet vrij zeker dat bijv. een hond uit de buurt Jua flink tegrazen zou nemen ookal is er niemand bij.
Enne, ouders zijn net weggelopen, dan is het juist een moment van mogelijkheid om die rangbepaling te nemen.
Zo zie ik 't, dus 't is niet zo dat een hond nooit zal uithalen in een situatie waar jaloesie speelt en geen mensen bij zijn, 't is en blijft een hond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:21

savanna04 schreef:
bosmonster schreef:
hoezo de hond afmaken?? het bericht wat op tv staat is beknopt en we weten niet wat er allemaal is gebeurd na de komst van de baby. het kan enorm veel redenen hebben. wel verschrikkelijk natuurlijk voor de ouders, maar om de hond af te maken, vind ik wat te ver gaan.

hier kan ik mel in vinden.
hond met erg jonge kinderen nooid alleen laten. zo wie zo er altijd bij blijven.
heb zelf 2 honden. maar afmaken of weg doen daar moet meer achter zitten
onze honden zijn super lief met kids zijn er mee op gegroeid. toen onze jongste werd geboren was de jonge hond van ons erg beschermend baby huilt meteen kijken wat er is. als wij wakker waren en deur open deed ging ze altijd eerst even bij baby kijken of alles goed was.

Ik word hier altijd zo moe van......

Is je hond weleens geopereerd? Dan gaat ie ook onder narcose, het verschil met inslapen is alleen dat hij niet meer wakker wordt. Het is voor ons veel erger als voor hem, alsjeblieft, wees daar een beetje nuchter in, echt.

En wat is je alternatief?
Wie gaat zo'n hond adopteren? Zo'n hond in een woonwijk? Zal niet gaan, teveel kleine kinderen, de omgeving zal het niet accepteren, en het blijft gewoon een risico.
Een husky op een boerderij? Slecht idee....... een husky is een ontsnappingskoning, en op een boerderij kun je de hond moeilijk op het erf houden met een hek, en zelf zal hij er niet blijven.
Blijft over een heel aardig mens met een villa of een buitenhuis, die de hond op het erf kan houden...... en die zijn niet héél dik gezaaid in Nederland :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:24

Loiz schreef:
Yamcha schreef:

Wat mij betreft niet, aangezien ik andere dingen heb gezien & gehoord.
Ik weet vrij zeker dat bijv. een hond uit de buurt Jua flink tegrazen zou nemen ookal is er niemand bij.
Enne, ouders zijn net weggelopen, dan is het juist een moment van mogelijkheid om die rangbepaling te nemen.
Zo zie ik 't, dus 't is niet zo dat een hond nooit zal uithalen in een situatie waar jaloesie speelt en geen mensen bij zijn, 't is en blijft een hond..

Dat eerste is hond-hond agressie, en heeft ook niets met jaloezie te maken, want jij bent niet de eigenaar van beide honden, dus dat is een totaal ander verhaal.

Dat tweede is gewoon nonsens, een hond gaat niet met een pup bepalen wie er hoger staat in rang. Puppie heeft een puppie licentie, en tot 4, 5 maanden is rangorde niet aan de orde.

In een situatie waar jaloezie speelt, is de jaloezie alleen maar aan de orde, wanneer de baas er is, want dan is er competitie. Baas weg = competitie weg, dus haalt de hond dan ook niet uit.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:27

als die van andere mensen was geweest, waarom zouden die hem dan naar het asiel doen? ja of ze moeten zelf ook kinderen hebben natuurlijk..

maar jhee, wat voel je je schuldig als je hond een kind van een ander doodbijt..

ik denk overigens niet, dat de hond het echt uit dominantie gedaan zal hebben..
want als niemand er bij was, en een hond is meestal toch wel lief tegen een baby, omdat die hem ziet als pup? ja buitengesloten, dat als die zich achtergesteld voelt..

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:28

Toch vind ik het maar een vreemd verhaal..
Het kan er bij mij niet in dat die hond het gewoon heeft gedaan simpelweg uit jaloezie.
Ik denk echt dat het ook heel erg met de opvoeding heeft te maken.
Net zoals een bedelende hond bijzoorbeeld, die hond gaat er alles aan doen om door te gaan (misschien wel bijten?). Als je dit blijft toestaan kan het ver gaan, maar ben je hier consequent in valt dit af te leren.
Tuurlijk is dit niet hetzelfde maar toch het gaat om het idee

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:29

Ik ben zelf toen ik 11 jaar was gebeten door een hond in mijn gezicht. De hond was trouwens een Leonberger. Staat bekend om een erg vriendelijke hond en erg sociaal en heel lief naar kinderen.
We waren bij mijn tante en de hond liep lekker los in de tuin.
Ik had de hond al een paar keer over de rug geaaid en er was niets aan de hand.
Tot ik voor hem ging staan en hem met 2 handen over z'n hoofd aaide. Hij beet mij vol in mijn gezicht. Meteen naar het ziekenhuis gegaan en heb geluk gehad dat een stuk lip er nog aan hing, anders hadden ze het in NL niet kunnen maken en moest ik naar Amerika.
Ze hebben het gehecht en ik heb 2x plastischirurgie gehad. Het ziet er nu erg goed uit.

Wat bleek achteraf. De hond had een oorontsteking. Hond is niet afgemaakt en gewoon bij mijn tante gebleven. Er moet een oorzaak zijn geweest waarom die hond de baby heeft aangevallen en afmaken is soms wel heel makkelijk te zeggen

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:31

nou ik ben een enorme dierenvriend maar ik had hem direct laten afmaken dit mag een hond niet doen en is dus gewoon onbetrouwbaar.
maar ook dom om je kind alleen met de hond te laten maar dan nog is dit geen goed gedrag van de hond dus ik zeg afmaken direct.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:32

Kleinester schreef:
Toch vind ik het maar een vreemd verhaal..
Het kan er bij mij niet in dat die hond het gewoon heeft gedaan simpelweg uit jaloezie.
Ik denk echt dat het ook heel erg met de opvoeding heeft te maken.
Net zoals een bedelende hond bijzoorbeeld, die hond gaat er alles aan doen om door te gaan (misschien wel bijten?). Als je dit blijft toestaan kan het ver gaan, maar ben je hier consequent in valt dit af te leren.
Tuurlijk is dit niet hetzelfde maar toch het gaat om het idee

nee sommige honden hebben gewoon een verkeerd karakter en kan aangeboren zijn afmaken dus zou ik zo zeggen heeft niet altijd met de opvoeding te maken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:34

Wat ik ervan begreep, is dat de ouders meerdere kinderen hadden, en dat de hond bij hen nog nooit zulk gedrag vertoond heeft. (mijn vader heeft vanmiddag hetzelfde verhaal op Internet gevonden namelijk, maar met meer details).

Hoe dan ook, inslapen lijkt mij de beste, meest vriendelijke optie. Niemand wil een hond die een baby heeft doodgebeten, en een leven lang in het asiel lijkt me ook niets voor het beestje..

Cryssie: maar waarom zou die hond de baby aanvallen?! Die baby vertoond geen dominante handeling tegenover de hond en zoekt geen toenadering naar hem. De hond is dus naar haar toegegaan, om vervolgens te bijten. Dat is echt niet normaal :n (heftig verhaal van jou trouwens zeg!).

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:43

Het verhaal kwam iemand bekend voor klopt dit is voor 5 jaar terug ook hier gebeurt in de buurt met een husky. Alleen deze husky had de babyh uit het ledikant gegrepen. Waarom? Baby was aan het huilen en husky had moedergevoelens. Deze wilde de huilende baby verplaatsen. Tja en honden verplaatsen hun pup door ze bij het nekvel te grijpen. Al met al was dit toen een vreselijk drama waarbij de hond later wel is afgemaakt.
Het kan best zijn dat het deze keer ook zo was.
Baby huilde in de wagen en hond wilde het verplaatsen/ troosten