Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angelita schreef:''De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan.''
Wie laat dan ook zijn kind alleen, en dan ook nog eens in een kinderwagen... Belachelijk.
Deze hond vertoont absoluut slecht gedrag maar de ouders hadden dit kunnen voorkomen. Een kinderwagen laat je niet alleen!
(neemt niet weg dat deze hond na mijn idee het beste een spuitje kan krijgen, hij is gevaarlijk)
NonaWen schreef:Ik denk dat het meer te maken heeft met hiërarchie.. 't kan zijn dat de hond zich gewoon bedreigd heeft gevoeld.. er is opeens een nieuwe "pup".. en hij wordt helemaal als rang lagere behandelt ..
Ik denk persoonlijk, ontwetenheid van de baasjes.... ondanks alles, onwijs triest
mackkwek schreef:Angelita schreef:''De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan.''
Wie laat dan ook zijn kind alleen, en dan ook nog eens in een kinderwagen... Belachelijk.
Deze hond vertoont absoluut slecht gedrag maar de ouders hadden dit kunnen voorkomen. Een kinderwagen laat je niet alleen!
(neemt niet weg dat deze hond na mijn idee het beste een spuitje kan krijgen, hij is gevaarlijk)
tja,.ik heb zelf ook een hond en 3 kids,maar laat de hond ook nooit alleen met hun! Hij is echt superlief voor ze,maar toch,.een dier blijft een dier en kan soms onvoorspelbaar zijn.
zelfs de oudste van 12 blijft niet alleen in de kamer met de hond.
Pluttersput schreef:Die hond hoeft niet van de ouders geweest te zijn, tenminste, dat lees ik nergens. Ze waren op een familiefeest, dus ik denk dat dat speculatie is.
[edit: typo]
Pluttersput schreef:Daarbij, als honden jaloers zijn, zullen ze degene waarop ze jaloers zijn pakken als de bazen erbij zijn. Niet als het kind, of de nieuwe hond for that matter 'alleen' is
bosmonster schreef:hoezo de hond afmaken?? het bericht wat op tv staat is beknopt en we weten niet wat er allemaal is gebeurd na de komst van de baby. het kan enorm veel redenen hebben. wel verschrikkelijk natuurlijk voor de ouders, maar om de hond af te maken, vind ik wat te ver gaan.
Yamcha schreef:@ Loiz: zo werkt dat bij honden, of je het daar nu mee eens bent of niet
savanna04 schreef:bosmonster schreef:hoezo de hond afmaken?? het bericht wat op tv staat is beknopt en we weten niet wat er allemaal is gebeurd na de komst van de baby. het kan enorm veel redenen hebben. wel verschrikkelijk natuurlijk voor de ouders, maar om de hond af te maken, vind ik wat te ver gaan.
hier kan ik mel in vinden.
hond met erg jonge kinderen nooid alleen laten. zo wie zo er altijd bij blijven.
heb zelf 2 honden. maar afmaken of weg doen daar moet meer achter zitten
onze honden zijn super lief met kids zijn er mee op gegroeid. toen onze jongste werd geboren was de jonge hond van ons erg beschermend baby huilt meteen kijken wat er is. als wij wakker waren en deur open deed ging ze altijd eerst even bij baby kijken of alles goed was.
Loiz schreef:Yamcha schreef:@ Loiz: zo werkt dat bij honden, of je het daar nu mee eens bent of niet
Wat mij betreft niet, aangezien ik andere dingen heb gezien & gehoord.
Ik weet vrij zeker dat bijv. een hond uit de buurt Jua flink tegrazen zou nemen ookal is er niemand bij.
Enne, ouders zijn net weggelopen, dan is het juist een moment van mogelijkheid om die rangbepaling te nemen.
Zo zie ik 't, dus 't is niet zo dat een hond nooit zal uithalen in een situatie waar jaloesie speelt en geen mensen bij zijn, 't is en blijft een hond..
Kleinester schreef:Toch vind ik het maar een vreemd verhaal..
Het kan er bij mij niet in dat die hond het gewoon heeft gedaan simpelweg uit jaloezie.
Ik denk echt dat het ook heel erg met de opvoeding heeft te maken.
Net zoals een bedelende hond bijzoorbeeld, die hond gaat er alles aan doen om door te gaan (misschien wel bijten?). Als je dit blijft toestaan kan het ver gaan, maar ben je hier consequent in valt dit af te leren.
Tuurlijk is dit niet hetzelfde maar toch het gaat om het idee