Iniatiefwet: Dierenverbod voor dierenbeul

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiron_

Re: Iniatiefwet: Dierenverbod voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:01

ach wat zielig!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:09

Alane schreef:
excuses voor de spelfouten, was even snel snel :)

Als ik zie dat de DB op de stoep staat als de hond in de sneeuw ligt te slapen...
als paarden zonder deken in de winter buiten lopen...

Niet ieder mager paard is mishandeld of verwaarloosd.
en niet ieder paard dat glanst en in conditie is heeft een prettig leven..

vwb de eend, wie kent het werkelijke verhaal hierachter?
Jaren geleden is hier iemand doodgeschoten tijdens een drijfjacht, ondanks reflecterende kleding..
pas geleden is de hond van een jager doodgeschoten, ongehoorzaamheid bracht het dier tussen jager en prooi...
is dat dan mishandeling of dierenbeulerij?
en zo kan het ook zijn gegaan met die eend.
let op: ik wil niets goed praten en juich het toe dat er meer controle komt, en dat men ook daadwerkelijk iets aan gedaan kan worden, maar ik voorzie een heksenjacht.
Kijk is eens naar de diverse topics op bokt over vermoedelijke dierenmishandeling.

Kindermishandeling is ook lastig definiëerbaar, maar wel haalbaar én strafbaar!
Zo dus ook dierenmishandeling.

mensen kunnen groeien in competenties rondom basale behoeften en opvoeding van het dier, maar mishandeling is en blijft mishandeling. Mishandeling met opzet moet dus gestraft worden. Wat mij betreft gaat het net zo als in de jeugdzorg: je krijgt een kans doordat je hulp wordt geboden, gaat niet niet goed, vallen er consequenties.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:11

Dierenmishandeling is imo als je willens en wetens een dier onthoud van de vaste basisbehoeften zoals water, voer, nodige medische zorg en een schuilgelegenheid, als je een dier bewust pijn berokkent, als je een dier misbruikt voor allerlei soorten eigengerief, als je een dier zodanig mishandeld tot de dood erop volgt!
Dat is toch niet zo moeilijk te definieren??
Je kunt natuurlijk voor alles wel een mogelijke verklaring zoeken en vinden maar zoals je een mens kunt mishandelen kun je ook een dier mishandelen en als er kwade opzet in het spel is is het dierenmishandeling en moet heel hard als zodanig bestraft worden!!