16-jarige jongen overlijdt na klap in discotheek Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:32

Vreselijk.. Kende hem niet, maar zoiets is natuurlijk altijd verschrikkelijk. :\
De verhalen die nu de rondte doen over Quatrebras vind ik dan wel weer wat overdreven. Ben er vaak genoeg geweest en eigenlijk nooit vreemde dingen mee gemaakt. Zoiets kan in elke discotheek gebeuren, waar dan ook..

Hopelijk vinden ze de dader(s) snel..

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:59

EngeltjeS schreef:
Ingmar_ schreef:
Gadver :\ Vreselijk zeg!

Op de één of andere manier ben ik bang dat ik ook nog eens zoiets ga krijgen.

hoezo denk je dat? :(:)

Omdat ik door veel mensen tijdens het stappen gewoon niet geaccepteerd wordt.

__danielle__

Re: 16-jarige jongen overlijdt na klap in discotheek Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:02

maar dit was geen kwestie van iemand niet accepteren volgens mij hoor.... en die verhalen die over club Q gaan.. tja beetje overdreven wel, maar ik woon in de buurt en merk toch wel dat daar vaker sores is dan in een gemiddelde andere discotheek..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:05

Ik was erbij. Verschrikkelijk, ik kan er gewoon niet met m'n verstand bij dat mensen zoiets doen :n

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:05

sterkte dieuwke...
is er al nieuws over de dader(s) ??

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:06

Dieuwke_ schreef:
Ik was erbij. Verschrikkelijk, ik kan er gewoon niet met m'n verstand bij dat mensen zoiets doen :n

en ben jij al naar de politie geweest?? politie is dringend op zoek naar getuigen maar het lijkt wel of niemand zich wil melden...

sterkte iig.. zal wel niet fijn geweest zijn..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:08

Ik heb niks gezien. Alleen de ambulance en politie. En we stonden op hetzelfde tijdstip op de dezelfde vloer, maar ik heb niks meegekregen. Het is alleen zo onwerkelijk als zoiets de volgende dag krijgt te horen. We zaten in de taxi met de jongen die BHV verleende en de ambulance heeft gebeld

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:44

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden, jeetje dat dit nog steeds gebeurt???? Y;(

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:46

dit is een oud leerling van onze school .. ;(
vreselijk , dacht er zelf nog over om een topic te maken maar toch maar niet gedaan kwam ik deze tegen. hele sfeer op school is anders ;( en de 2e al van onze school in 1 jaar.
rip redmar Y;(

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:18

Echt geen woorden voor, dat zoiets nog mag gebeuren.. Echt niet te geloven..
En in deze discotheek.. Tsja.. ik ben in velen geweest maar deze zijn er echt altijd wel mensen uit op ruzie, altijd wel opstootjes en dat soort dingen..

Lieve Redmar.. Rust zacht

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 09:43

het is gewoon verschrikkelijk, we gaan waarschijnlijk morgen naar zijn ouders.. en om afscheid te nemen van redmar..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:44

Wij wonen er ook heul dichtbij en ik ben er heel vaak geweest en ook in andere discotheken... In mijn ogen is het overal ongeveer zo. Als drank is in de man is de wijsheid...
En gedronken wordt er in elke discotheek. Soms heb je wel van die groepen die erg vervelend zijn, maar die komen echt niet alleen in Q, die gaan ook regelmatig ergens anders heen.

Maar goed, het is vreselijk genoeg wat er gebeurd is, dat is zeker...

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:48

Echt erg...
Het is een zoon van een collega van mijn vader.
Zijn vader werkt bij de recherche, ik weet niet of hij zelf mee doet met het onderzoek.

Ik zou vanavond wel even vragen...

Diep triest... Y;(

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:49

Mijn vader is dus ook een collega van zijn vader. Waar werkt jou pa Lieff? Pb?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:08

Jooke schreef:
Verschrikkelijk, ik stond bij deze vechtpartij..
Het is ongelovelijk...

Lieve Redmar, R.I.P ..

|(

Dus jij weet ook wie de daders zijn?
Is er inmiddels al iemand opgepakt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:06

Hoorde van een klasgenoot die weer van anderen had gehoord dat er een erg gespannen sfeer hing en dat er allemaal mensen verkleed uit Utrecht waren???

Verschrikkelijk, maar het zal niet de eerste zijn die met een paracetamoladvies naar huis wordt gestuurd...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:33

Janine1990 schreef:
Verschrikkelijk, maar het zal niet de eerste zijn die met een paracetamoladvies naar huis wordt gestuurd...

Wat bedoel je hiermee? Ben jij één van die mensen die de schuld op de ambu af probeert te schuiven of zo?
Hij is door een klap om het leven gekomen, niet door de ambu, die moeten zich houden aan de protocollen en als iemand goed aanspreekbaar is en aangeeft niet naar het ziekenhuis te hoeven, dan mogen ze hem niet eens meenemen in zo'n geval.

Is er al meer bekend over wie er allemaal bij de vechtpartij betrokken waren?

Vanmiddag stond er weer een politiebusje bij Q...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:59

Absoluut niet, maar er is ook een slachtoffer van zinloos geweld, wordt genoemd in het nummer Zinloos van Lange Frans en Baas B, weet zo niet meer wie. Die heeft klappen gehad, had wat hoofdpijn, ging naar huis en werd niet meer wakker... Coma.

Ik ben er niet bij geweest, maar uit de berichten heb ik wel begrepen dat het vrij heftig is geweest. En dan vraag ik me wel af waarom het slachtoffer niet is meegenomen. Iemand die wat drank op heeft, voelt vaak toch wat minder pijn. Zeker als het veel alcohol is.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 00:09

Verschrikkelijk weer een jong iemand door zinloos geweld uit het leven genomen ;( .
Heb hier echt geen woorden voor!
Ik wil de familie en vrienden heel veel sterkte wensen met dit grote verlies :(:)
Hopelijk vinden ze snel de daders en krijgen zij hun welverdiende straf.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:00

@ Janine1990:
Ambulance personeel hebben een protecol waar ze mee werken. Is hier in het topic ook genoemd meen ik, of ik had het op internet gelezen.
Ik zal het wel even opzoeken voor je.

Lante schreef:
Ik kende hem van gezicht (kwam regelmatig bij de poiesz op zaterdag en daar werkte hij). Hij had wel een opvallende kop.
Vreselijk vreselijk. Mijn ouders wonen tegenover Club Q en het is echt niet zo dat daar regelmatig doden en gewonden vallen of de ambu's af en aan rijden wat hier en daar wel gesuggereerd wordt.
In de ambu werken ze met protocollen, daarin staan precies wanneer ze iemand mee moeten nemen en wanneer ze iemand niet mee mogen nemen. Die mensen hebben gewoon hun werk gedaan. Als iemand goed aanspreekbaar is en weloverwogen aan kan geven dat hij geen aangifte wil doen, dan ziet het er niet uit als een dusdanig ernstig geval dat ze hem naar het ziekenhuis moeten brengen. Helaas was het in dit geval dus wel degelijk zo ernstig...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:05

Janine1990 schreef:
Absoluut niet, maar er is ook een slachtoffer van zinloos geweld, wordt genoemd in het nummer Zinloos van Lange Frans en Baas B, weet zo niet meer wie. Die heeft klappen gehad, had wat hoofdpijn, ging naar huis en werd niet meer wakker... Coma.

Ik ben er niet bij geweest, maar uit de berichten heb ik wel begrepen dat het vrij heftig is geweest. En dan vraag ik me wel af waarom het slachtoffer niet is meegenomen. Iemand die wat drank op heeft, voelt vaak toch wat minder pijn. Zeker als het veel alcohol is.

Nogmaals (dank je EngeltjeS, maar ik zal het nog een keer even uitleggen):

Omdat hij zelf aangaf dat het niet nodig was en hij goed bij kennis was. Daarom is hij niet meegenomen. Ambu personeel moet handelen naar protocollen en die schrijven voor wanneer ze iemand mee moeten nemen en wanneer niet. Bij twijfel wordt iemand altijd meegenomen. Die twijfel was er hier blijkbaar niet. Verschrikkelijk dat het toch zo mis is gegaan, maar wij weten de doodsoorzaak ook niet. Als het een hersenbloeding is geweest ten gevolge van de klap, dan kan die ook pas later opgetreden zijn. De meeste mensen die een klap tegen het hoofd krijgen en even buitenwesten zijn hebben een hersenschudding en daarvoor hoef je niet per ambulance afgevoerd te worden. Blijkbaar had Redmar geen symptomen die aangaven dat er iets anders aan de hand was. Jammergenoeg kunnen we wel zeggen. Maar het is voor het ambu personeel ook heel erg vervelend dat het zo gelopen is, die mensen willen zoiets ook niet en om ze dan nog even na te trappen met insinuaties, terwijl je geen idee hebt hoe ze werken vind ik wel wat naar eigenlijk.

Laten we liever de famillie, vrienden en kenissen een hart onder de riem steken hier...