Janine1990 schreef:Absoluut niet, maar er is ook een slachtoffer van zinloos geweld, wordt genoemd in het nummer Zinloos van Lange Frans en Baas B, weet zo niet meer wie. Die heeft klappen gehad, had wat hoofdpijn, ging naar huis en werd niet meer wakker... Coma.
Ik ben er niet bij geweest, maar uit de berichten heb ik wel begrepen dat het vrij heftig is geweest. En dan vraag ik me wel af waarom het slachtoffer niet is meegenomen. Iemand die wat drank op heeft, voelt vaak toch wat minder pijn. Zeker als het veel alcohol is.
Nogmaals (dank je EngeltjeS, maar ik zal het nog een keer even uitleggen):
Omdat hij zelf aangaf dat het niet nodig was en hij goed bij kennis was. Daarom is hij niet meegenomen. Ambu personeel moet handelen naar protocollen en die schrijven voor wanneer ze iemand mee moeten nemen en wanneer niet. Bij twijfel wordt iemand altijd meegenomen. Die twijfel was er hier blijkbaar niet. Verschrikkelijk dat het toch zo mis is gegaan, maar wij weten de doodsoorzaak ook niet. Als het een hersenbloeding is geweest ten gevolge van de klap, dan kan die ook pas later opgetreden zijn. De meeste mensen die een klap tegen het hoofd krijgen en even buitenwesten zijn hebben een hersenschudding en daarvoor hoef je niet per ambulance afgevoerd te worden. Blijkbaar had Redmar geen symptomen die aangaven dat er iets anders aan de hand was. Jammergenoeg kunnen we wel zeggen. Maar het is voor het ambu personeel ook heel erg vervelend dat het zo gelopen is, die mensen willen zoiets ook niet en om ze dan nog even na te trappen met insinuaties, terwijl je geen idee hebt hoe ze werken vind ik wel wat naar eigenlijk.
Laten we liever de famillie, vrienden en kenissen een hart onder de riem steken hier...