Lucia de Berk definitief vrijgesproken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Lucia de Berk definitief vrijgesproken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:03

Rond de miljoen schadevergoeding zeggen ze nu op tv..maar dan is je leven wel mooi verkloot!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:31

Zou ze echt onschuldig zijn? Ik weet het ook niet hoor... Overigens vertelde mijn lerares Recht- en Wetskennis hier laatst over, zij kent iemand die met Lucia gewerkt heeft en die persoon is er van overtuigd dat ze schuldig is...
Maar aan de andere kant waren er ook zat collega's die haar wel geloofden, dus dat zegt misschien ook niet heel veel... :D

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:21

Er is gewoon onvoldoende bewijs om haar schuldig te bevinden, dus of ze onschuldig is volgt ook niet uit dit vonnis imo. Overigens is Stijn Franken mijn leraar Strafvordering ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:21

Polaris schreef:
KiWiKo schreef:
no precies zoals ik zeg.............. in hoeverre zijn die witte borden te vertwrouwen......

dan leg ik makkelijker mijn vertrouwen in een onafhankeliijke journalist

Misschien moet je eens uitzoeken in hoeverre journalisten echt onafhankelijk zijn, ze zijn toch echt afhankelijk van hun publiek, en men wil nu eenmaal graag sappige verhalen, daar spelen ze op in.
Natuurlijk is het goed dat de journalistiek boven op de politiek zit, dat houdt ze scherp en kritisch, maar ze verkondigen niet niets dan de waarheid ;)

Wat betreft de val van het kabinet: daar gaat het hier toch niet om? De rechterlijke macht is onafhankelijk van hen.
Aangezien er voor de politiek niet vereist is dat men een specifieke opleiding heeft gevolgd, maar voor de rechterlijke macht wel, gaat mijn vertrouwen toch iets meer die kant op, ook al maken ze (zoals in deze zaak) ook wel eens fouten.

meen jeniet :)

een journalist heeft slechts een snet op diens naam welke zich die hele leven achervolgt.......

een politicus krijgt wachtweld in \nederland

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:54

Het gaat in dit topic niet over politici, en wachtgeld heeft al helemaal niets te maken met hun politieke capaciteiten.
Van die zin daarboven snap ik eerlijk gezegd niet zoveel, die loopt taalkundig gezien niet echt lekker :o Maar goed, ook dat is offtopic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:56

het ligt aan mijn slecht w typen vreees ik ;) probeer begrijpend t4 lezen :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:04

Pinacolada schreef:
Rond de miljoen schadevergoeding zeggen ze nu op tv..maar dan is je leven wel mooi verkloot!

Inderdaad zij kan haar onschuld nooit bewijzen (als ze onschuldig is dan).
kijk naar de Puttense moordzaak hun kregen ook altijd de schuld in de schoenen geschoven,
Maar nu is er gelukkig een verdachte veroordeelt en is hun onschuld bewezen, vreselijk :\
om altijd maar aangekeken als verdachte in de zaak!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:07

Dat is ook een fout van de opsporingseenheden, die hebben een te grote tunnelvisie met het verzamelen van bewijs en dergelijke. Het dossier dat dan bij de rechter komt is dan vaak al gekleurd. En dit terwijl in Nederland het OM ook moet uitgaan van de onschuld van de verdachte, en niet zoals in Amerika, zoveel mogelijk tegenbewijs moet verzamelen. Zij moeten ook ontlastend materiaal zoeken. Maar als de rechter dus moet rechtspreken op dat materiaal, is de kans er dat er een onschuldige wordt veroordeeld.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:31

Lucia zit nu bij pauw en witteman (nederland 1)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:32

pniekepnak schreef:
Zou ze echt onschuldig zijn? Ik weet het ook niet hoor... Overigens vertelde mijn lerares Recht- en Wetskennis hier laatst over, zij kent iemand die met Lucia gewerkt heeft en die persoon is er van overtuigd dat ze schuldig is...
Maar aan de andere kant waren er ook zat collega's die haar wel geloofden, dus dat zegt misschien ook niet heel veel... :D

Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, het tegendeel is hier niet bewezen, ze is vrijgesproken. Dus: Lucia de Berk is onschuldig. Wat anderen daarover zeggen doet er niet toe.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:50

ik vind dit echt bullshit pniekepnak.
hoe kan een collega nou bewijzen dat zij die moord heeft gepleegd,
er zijn gewoon grote fouten gemaakt in het rechtssysteem.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:53

Nou ik zou wel meer dan een miljoen eisen
zodat ze ook nooit meer hoef te werken! En wie zou der nu trouwes nog in dienst nemen ?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:28

Het ligt deels aan de bewezen verklaring (die er niet is volgens het arnhemse hof), maar bewezen verklaring van wat? daar begint het er is geen bewijs dat de patienten een onnatuurlijke dood zijn gestorven.
Men ging dat in eerste instantie vanuit, vanwege toeval/medicatie ectect.
En heel belangrijk de getuige deskundige die via alllerlei dubieuze wettenschappen het waarschijnlijk achtten dat de patienten een onnatuurlijke dood gestorven waren.
Die 'bevindingen zijn later onderuit gehaald', maar toen had lucia al een stempel...en probeer die maar eens weg krijgen....gelukkig eindelijk gelukt.

De schadevergoeding wordt achter gesloten deuren besloten, de hoogte daarvan zal naar alle waarschijnlijkheid nooit naar buiten komen, denk ik.

Of ze gedaan heeft? weet ik niet......als ..tig rechters/ovj's/raadheren en ag's dat al niet eens zo 1 2 3 op een rijtje kunnen krijgen met de nodige dossiers en info...tja wie ben ik dan om te oordelen.
Vind het bijzonder vervelend dan een vrouw 6,4 jr voor jan met de korte heeft vastgezeten en de rest van dr leven hier last van zal blijven houden en dat de nabestaande van de overleden patienten voor de rest van hun leven in het ongewisse blijven............

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:32

DDW1190 schreef:
ik vind dit echt bullshit pniekepnak.
hoe kan een collega nou bewijzen dat zij die moord heeft gepleegd,
er zijn gewoon grote fouten gemaakt in het rechtssysteem.

Iemand die overtuigd is van iemands schuld is wat anders dan dat deze persoon dat kan bewijzen, mensen roepen dit vaak omdat ze een mening hebben, vaak niet op feiten gebaseerd, maar op vermoedens of andere gedachten.
Fouten en onkunde zijn naar mijn mening de 2 woorden die een grote rol spelen in deze kwestie, rechters en officieren zijn geen artsen of deskundige op medisch gebied.
De deskundige die opgeroepen zijn door de RB in eerste aanleg, bleken minder deskundig dan dat men vermoedde.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:27

shilady schreef:
Nou ik zou wel meer dan een miljoen eisen
zodat ze ook nooit meer hoef te werken! En wie zou der nu trouwes nog in dienst nemen ?

Ik denk dat niet in geld is uit te drukken hoeveel leed je is aangedaan. Ze is ruim 6 jaar weggeweest van het leven en heeft ook nog een hersenbloeding gehad hoorde ik op tv.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:58

pniekepnak schreef:

Zo houdt je altijd mensen die het en of het ander zeggen.

Als ik uit de school zou klappen, hadden we het hier op bokt erg druk met het dubbel liggen etc over bepaalde politieke personen. Wat ik hier mee wil aangeven is, bedenk altijd waarom men iets verteld over bepaalde personen met naam en toenaam....

Ik heb gisterenavond Pauw en Witteman ook gezien, ik calculeer de gevolgen van een herseninfarct in. Ik denk een persoon te hebben gezien die te vroeg voor de camera`s is getrokken, ze kwam op mij te rustig over, te erg gericht op anderen en te weinig bezig met zichzelf.

Voor mij geldt, ze is vrijgesproken en dan hoort ze nu een kans te krijgen om weer zo optimaal mogelijk deel te kunnen nemen aan onze maatschappij.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:46