Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Als vrouwen politiek actief willen zijn kunnen ze toch gewoon de CU of het CDA pakken?
Ik snap het probleem niet...
Ik vind het heel vervelend dat iedereen in zn waarde gelaten moet worden in NL: Homo's, moslims, weet ik veel, maar christenen mag je betuttelen en discrimineren wat je wil, die zijn vogelvrij.
tamary schreef:Ik vraag mij eigenlijk af wat een religieuze partij in de politiek doet in een land waar een scheiding tussen kerk en staat is.
Krips schreef:Maar dat maakt toch niet uit of ze het kunnen onderbouwen? Het gaat in tegen één van de basisrechten van de mens. Ze kunnen ook onderbouwen dat homoseksuelen verkeerd zijn. Dat maakt het nog niet legitiem om een groep te discrimineren.
verootjoo schreef:ach... al zou het mogen... SGP vrouwen willen/ komen toch niet op de verkiezingslijst van de SGP. En zo wel, wordt er niet op gestemd door SGP'ersDus wat maakt het uit of het wel of niet mag. Er zijn genoeg partijen om op te stemmen
Anne_GTI schreef:Ik vind het echt een geweldig vonnis. SGP moet zich net als iedere andere partij gewoon aan de grondwet houden. Daarin zijn mannen en vrouwen gelijk.
verootjoo schreef:Vrouwen zorgen voor de kinderen, zorgen dat deze niks tekort komen. En dat is imo een heel terecht standpunt. Kinderen van 2 hardwerkende ouders komen mi veel meer tekort qua aandacht dan kinderen van wie de moeder altijd thuis is. En zo is het bedoeld.
verootjoo schreef:Krips schreef:Maar dat maakt toch niet uit of ze het kunnen onderbouwen? Het gaat in tegen één van de basisrechten van de mens. Ze kunnen ook onderbouwen dat homoseksuelen verkeerd zijn. Dat maakt het nog niet legitiem om een groep te discrimineren.
het vonnis erop gaat óók tegen de basisrechten van de mens, vrijheid van godsdienst. .
Karin schreef:Niet helemaal mee eens. Jij zo te zien ook niet Snader.
Want idd, ook mannen kunnen voor kinderen zorgen, en ook mannen kunnen ervoor zorgen dat kinderen niets tekort komen.
verootjoo schreef:ach... al zou het mogen... SGP vrouwen willen/ komen toch niet op de verkiezingslijst van de SGP. En zo wel, wordt er niet op gestemd door SGP'ersDus wat maakt het uit of het wel of niet mag.
Blue_Eyes schreef:Snader, ik denk dat je hier weinig SGP'ers zult vinden