Man (58) steekt 'racistische' hond in oog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wythlove

Re: Man (58) steekt 'racistische' hond in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:11

Wat een idioot.....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:12

Yamcha schreef:
funnyhorses schreef:
Het is natuurlijk ook niet leuk als je elke dag dezelfde valse hond op je af hoort of ziet komen.
Das in Nederland toch ook zo'n angst met die pitbull achtige honden.
Een krant schrijft altijd smeuig maar wie weet wat er allemaal vooraf aan is gegaan.Had ie maar de eigenaar een oog uitgestoken,hond kan er niks aan doen.Verantwoording ligt bij de eigenaar.

Ik had liever dat ie zijn mes in zijn zak hield en er boven bleef staan, lijkt me veel wijzer.

Dat zowiezo! ;)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:16

Arm dier.
Natuurlijk is het niet leuk als een hond steeds zo tegen je doet, maar hem dan een oog uitsteken?
Wat heeft dat nou voor zin? Alsof dat helpt..

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:18

arm dier
die man is echt ziek in zijn hoofd
heb zelf een frans bulletje, maar er zijn genoeg mensen die haar eng vinden (met name donkere) maar mijn hondje blaft en gromt niet naar ze.
ook blanke mensen hoor die bang zijn

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:23

dat had ook anders opgelost kunnen worden. wij kennen natuurlijk niet het hele verhaal. maar om die hond zo toe te takelen is onnodig, wat sneu.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:25

walgelijk van die vent !!! gelukkig is de straf beter dan in nederland !!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:28

Jezus wat een mafkees :')

Sneu voor 't hondje.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:18

Arm dier!

Buren van mij hadden een herder die uit zuid-afrika kwam, hond was daar waakhond bij een blanke grondbezitter. En was ook getraind om donkere mensen van het erf te jagen.. Ontzettend lief dier, totdat ik daar als zwarte piet langs kwam..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:54

Hoewel we het hem niet hebben aangeleerd en we zelf ook geen houding hebben aangeleerd, reageert mijn hond ook anders op donkere mensen. Ik denk dat hij het gewoon vreemd vind en het niet goed kan plaatsen en daardoor bang is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:12

Het is idd een erg rare reactie om een hond maar te steken als hij naar je blaft. Alleen weet je niet door het verhaal wat er aan vooraf is gegaan en wat de hond/baas nog meer heeft gedaan of de zwarte man heeft meegemaakt.

Helaas zijn er wel bazen die hun hond trainen om uit te vallen tegen gekleurde mensen. Onze eerste herplaats witte herder had het van zijn eerste baas ook geleerd helaas (net als de film White fang), het duurde even voor dat we het doorhadden maar als je in Amsterdam loopt met je hond en bij iedere gekleurde medemens flipt je hond helemaal dan ben je niet blij.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:19

Denk niet dat die man helemaal goed in zn hoofd was... Paranoide? Ik merk ook wel, dat veel honden anders reageren op donkere mensen. Mijn vriend is donker, maar honden komen niet snel op hem af maar wel op mij als ik ernaast loop :')
Maar hij gaat echt geen hond neersteken omdat ie denkt dat ie racistisch is..... Ik vraag me echt af wat er door die man zijn hoofd ging. Dit is toch niet normaal, sorry, maar geloof dat die man een beetje zwakbegaafd is, dat ie zulke dingen denkt/doet....... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:33

Net zo zwakbegaafd als iemand die een hond laat inslapen, omdat de hond een keer bijt omdat het kind hem pest......

Zolang mensen niet hun best doen om honden echt te begrijpen, blijven dit soort schandalige dingen gebeuren.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:35

Gestoorde gek. Sommige denken ook altijd meteen dat alles discriminatie is. Maar als je dat al van een hond gaat denken dan is er wel een stekkertje los.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:51

Zucht. Meneer vond 't niet kunnen dat de hond donkergekleurden als bedreigingen zag... dus wilde hij dat misverstand even verhelpen door de hond agressief te behandelen. Als de hond in een andere dimensie in staat zou zijn om ook op cognitief gebied racistisch te denken en te gedragen, zou meneer hem dus gewoon gelijk hebben gegeven door die oerdomme actie. Wat een wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:15

Musetta schreef:
Zucht. Meneer vond 't niet kunnen dat de hond donkergekleurden als bedreigingen zag... dus wilde hij dat misverstand even verhelpen door de hond agressief te behandelen. Als de hond in een andere dimensie in staat zou zijn om ook op cognitief gebied racistisch te denken en te gedragen, zou meneer hem dus gewoon gelijk hebben gegeven door die oerdomme actie. Wat een wereld.

Oh is dat zo?

Maar hier op Bokt wordt toch altijd gezegd dat als iemand voelt wat hij doet, hij dan tot inkeer komt?

Misschien is dat dan wel helemaal niet waar........

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:17

noujaaa dan spoor je ook niet zeg :\

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:18

Jezus zeg .. Wat belachelijk! Vind dit helemaal nergens op slaan

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:24

Wauw dan heb ik ook een racistische hond, hij haat namelijk Jack Russels (mede door een slechte ervaring) zal ook maar gauw zijn ogen uitsteken. |o _-:( Domme mensen toch op deze wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:26

Toch blijft het apart he..... Iedereen vindt het vreselijk omdat het om een hond gaat, maar bij een mens mag het wel, want dat voelt ie eens wat ie doet...... het is toch wat.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:28

Hoe kom je erbij dat het bij een mens wel mag. :?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:30

ik woon in Nijkerk, en mijn honden zijn ook geen gekleurde mensen gewend... zo kwam er een keer een pakistaanse monteur langs, voor de pc, nou toen gingen ze dus ook blaffen en grommen, niks aangeleerd!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:37

Naar mijn idee hoor je gewoon geen dieren (of mensen) een oog uit te steken, ongeacht wat daaraan vooraf is gegaan. Beest kan 't niet helpen, die volgt zijn instinct of aangeleerd gedrag.
Dat dieren 'raar' reageren op iets wat buiten hun 'comfort zone' valt, is soms misschien wat genant, maar, vind ik, wel begrijpelijk. Onbekend maakt onbemind...zeker bij 'simpele zieltjes' als dieren.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:38

Yamcha schreef:
Toch blijft het apart he..... Iedereen vindt het vreselijk omdat het om een hond gaat, maar bij een mens mag het wel, want dat voelt ie eens wat ie doet...... het is toch wat.....

Een mens is heel anders dan een hond in de zin dat van de mens wordt geacht dat hij een moreel handelend wezen is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:42

Fiffill schreef:
Hoe kom je erbij dat het bij een mens wel mag. :?

Dat wordt hier op Bokt zo vaak gezegd, dat mensen hetzelfde aangedaan mag worden als wat ze zelf gedaan hebben, dan weten ze hoe het voelt.....

Bij een dier is het zielig, en vermenselijking.

Maar er zijn nog altijd mensen die hun hond met de neus door de plas halen, dat mag gewoon..... er lopen mensen met hun chi's in dekentjes en buggy's, honden worden allerlei menselijke eigenschappen, gevoelens en gedachten toegekend, en dat vindt men heel normaal. Er worden allerlei fabels over honden verspreid (zoals een hond die bloed heeft geproefd en zo) en daarom worden honden ingeslapen......
Ook als een kind een hond heeft gepest, en die hond geeft een snauw, moet het dier gelijk maar worden ingeslapen. Dat kan allemaal gewoon, en er zijn zelfs velen die het onverantwoord vinden als je dat niet doet.

Maar dit is opeens een drama, terwijl deze man precies hetzelfde doet. Hij begrijpt de hond totaal niet, doet er ook geen moeite voor, en vindt dat de hond maar moet voelen wat hij doet. En ik zie eerlijk gezegd het verschil gewoon niet met bovengenoemde voorbeelden.
Ik zie niet waarom wraak nu opeens verkeerd is, terwijl men het anders wél goedkeurt, en nog toejuicht ook.
Ik zie niet in waarom die vermenselijking nu opeens wel verkeerd is, terwijl het anders wel goed wordt gevonden, en toegejuicht ook.

Ik vind wraak gewoon verkeerd, of het nu op een mens is of op een dier, je hebt het recht niet in eigen hand te nemen, je hebt het recht niet om andere levende wezens schade toe te brengen vanuit een misplaatst idee van rechtvaardigheid.

Ik vind vermenselijking van dieren heel verkeerd, omdat het leidt tot allerlei vormen van dierenmishandeling, van onterecht inslapen tot een hond een oog uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:43

Musetta schreef:
Yamcha schreef:

Een mens is heel anders dan een hond in de zin dat van de mens wordt geacht dat hij een moreel handelend wezen is...

Nee, dat maakt het goed natuurlijk :)*