aardige mensen en hij had vorig jaar hulp nodig.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:45

Nagini schreef:
Mwa, dat haal ik niet uit de reclame. Ik denk dat het er vooral om gaat dat je idd niets zegt tegen je buren of wie er dan ook naast je woont, terwijl dat ik eigenlijk gewoon heel normaal is. Ik denk niet dat ze per se bedoelen dat je niets tegen buitenlanders zegt.

Nee hoor degenen die dit uitgedacht hebben, en die zijn redelijk geniaal gezien de inhoud van die spot, hebben die als allochtoon uitziende mevrouw per ongeluk een hoofddoekje om gedaan :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:53

Vaak is flink brullen en schreeuwen genoeg om de daders af te schrikken.. puur omdat je mensen optrommelt.
uiteraard 112 bellen.

Bij gewapend geweld, meng ik me niet in. Wel bel ik 112.

Vaak weet je op zo'n moment niet hoe en wat...

Mensen vergissen zich ook vaak in mij..
In zoetermeer waar ik vandaan kom, was geweld in winkelcentrum omdat iemand een jongen geen sigaretten mee gaf. 2 vrienden die kassiere op de vuist, een hield haar vast, de ander zou wel even meppen. Ben er samen met 3 vriendin tussengesprongen, 1 politie gebelt. Alleen was het een beetje knullig dat de politie mij van die gasten aftrok omdat dat ventje zo aan het krijzen was dat ik hem pijn deed. Tsja sorry.. moet je maar niet gaan dreigen een kassieren in elkaar te slaan. dan pak ik je echt effe stevig beet, en ik laat ook niet los.

Ja, ik zou het zo weer doen! Ik lijk dan wel een klein teer meisje, maar ik laat niet over mezelf of andere heenlopen als het om zinloos geweld gaat! Mensen hebben zich al vaak vergist in mij.

Uiteraard ligt het wel aan de situatie!
Op het moment dat er wapens in het spel zijn, weet ik niet zo goed wat ik zal doen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:57

sarabande schreef:
Nagini schreef:
Mwa, dat haal ik niet uit de reclame. Ik denk dat het er vooral om gaat dat je idd niets zegt tegen je buren of wie er dan ook naast je woont, terwijl dat ik eigenlijk gewoon heel normaal is. Ik denk niet dat ze per se bedoelen dat je niets tegen buitenlanders zegt.

Nee hoor degenen die dit uitgedacht hebben, en die zijn redelijk geniaal gezien de inhoud van die spot, hebben die als allochtoon uitziende mevrouw per ongeluk een hoofddoekje om gedaan :(:)

Nou goed, dan verschillen we van opvatting, maar ik kreeg toen ik die spot op tv zag niet gelijk de indruk van; Oh er word niet tegen buitenlanders gepraat.. dat is absurd. Dus wellicht dat ik het daarom alleen zie in 'Waarom zegt zij wat tegen mij?' als in 'Ik ben het niet gewend dat mensen zomaar hallo tegen me zeggen als ik ze niet ken'.

Jannepauli

Re: aardige mensen en hij had vorig jaar hulp nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:03

Het staat je vrij om het zo te interpreteren hoor; het is triest genoeg dat mensen zo kunnen reageren -- of dat nou medelanders of buitenlanders betreft..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:05

Gister meisje geholpen wat onwel was geworden op het werk, begint een andere gast van zich af te slaan/meppen, waaronder tegen mij...

Dit was op het werk, centerparcs, maar zo hee, die man was echt assiociaal... en hoorde niet eens bij elkaar die mensen.. :O

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:06

Ik heb dat spotje ook niet opgepakt dat het gaat om een buitenlander. Maar gewoon dat we onze buren niet meer kennen en het raar vinden dat we elkaar groeten. Daar had ook gewoon een blonde knul kunnen staan. :)
Zoals er in de rest van het spotje ook raar gekeken wordt bij een vriendelijk gebaar.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:08

Ik vind het ook goede reclames, alleen die van 'hij had vorig jaar hulp nodig' vind ik een beetje apart. Iemand helpt en het eerste wat je hoort is iets van, daar heeft hij nu niks aan was hij vorig jaar maar geholpen. Alsof het niet goed is dat iemand nu helpt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:09

Dan had hij niet in een rolstoel gezeten, had hij ook geen last van de fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:10

Ik ken het van beide kanten;
Kant één; meisje werd mishandeld, buren hoorden dat ook regelmatig (gillen, schreeuwen, huilen), uiteindelijk wisten ook de leraren en de huisarts het, maar is nooít iets aan gedaan!

Kant twee; Als jij zelf wordt aangevallen of ziet dat een ander in elkaar wordt geslagen, reageer je áltijd anders dan je van te voren gedacht had.
"Als iemand mij slaat, sla ik 10 keer zo hard terug!" In het echt werkt dit lang niet altijd.
Er gebeurd dan zoveel tegelijk in je hoofd dat je op een hele andere manier reageerd dan gedacht..

Edit; van welke reclame ik helemaal kotsmisselijk word, is die van;"Na die ene klap wist ik het; nu is het genoeg. Ik zei dat het zo niet langer kon en dat ik hulp voor ons zou gaan zoeken." :r :r :r :r :r

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:13

_sparta_ schreef:
Dan had hij niet in een rolstoel gezeten, had hij ook geen last van de fiets.

Ik snap het idee wel, alleen toen ik het zag voelde het een beetje als een onaardige reactie op degene die hem daar helpt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:19

KoudbloedKim schreef:
Edit; van welke reclame ik helemaal kotsmisselijk word, is die van;"Na die ene klap wist ik het; nu is het genoeg. Ik zei dat het zo niet langer kon en dat ik hulp voor ons zou gaan zoeken." :r :r :r :r :r

Ja die vrouw kijkt ook zo heilig, helemaal niet boos of zo, heel eng.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:33

zoiezo het feit dat mensen bij alles snel doorfietsen. Er ligt een vrouw op straat die niet overeind komt. mensen fietsen zo door. Ik ben gestopt met 2 andere mensen en heb de beste mevrouw samen met die andere mensen snel overeind geholpen. Zo ook een man die was gevallen en zijn heup had gebroken. bij gebleven totdat de ambu kwam.
Verder maak ik wel eens wat mee op het werk maar dat is niet schrikbarend. Hoogstens kipkorns en frikandellen speciaal rond je oren ^^

die reclame van sire over dat bellen tijdens bestellen of afrekenen vind ik trouwens wel een hele goeie. Alleen jammer dat sommige mensen hem niet begrijpen of willen begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:37

shadowflower schreef:
die reclame van sire over dat bellen tijdens bestellen of afrekenen vind ik trouwens wel een hele goeie. Alleen jammer dat sommige mensen hem niet begrijpen of willen begrijpen.
Dat is inderdaad ook zó asociaal! Ik snap niet waar die mensen het lef vandaan halen. :n

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:42

Ik heb daar zooooo een hekel aan. Godzijdank mijn collega's ook en mag ik klanten afkappen als ze gaan bellen. Gewoon vragen wie de volgende is. Al vind ik t wel moeilijk omdat ze een klant dan toch al heeft besteld.

Zou het liefst gewoon zo weglopen omdat ik het zoooooo rete aso vind.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:42

KoudbloedKim schreef:
shadowflower schreef:
Dat is inderdaad ook zó asociaal! Ik snap niet waar die mensen het lef vandaan halen. :n

Welke reclame is dat? :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:45

Dat die gast in de lucht een plastic tasje tekent met zijn vingers tijdens het bellen ... grrrrr ^^

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:47

Ja heb m opgezocht net... zal dat ook écht gebeuren?
Ik heb wel es muziek in.. maar doe altijd één oortje uit, of allebei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:48

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:55

Reken maar dat t echt gebeurt. schijt ziek word je ervan dat mensen niet het fatsoen nemen om netjes te bestellen. Ik waardeer ook altijd mensen die netjes een oortje uithalen of de telefoon even helemaal wegsteken als ze bestellen. is toch een kwestie van fatsoen. Ik laat dan ook altijd mijn telefoon gewoon zitten of druk m weg als ik ergens iets bestel of afreken. Ik bel later wel terug of neem pas later op...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:56

en ja die reclame bedoel k

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:28

Jolliegirl schreef:
Ja heb m opgezocht net... zal dat ook écht gebeuren?
Ik heb wel es muziek in.. maar doe altijd één oortje uit, of allebei

Ik heb in een cafetaria gestaan waar mensen ook bleven bellen tijdens het bestellen, dan liep ik ook rustig weg om eerst iets anders te gaan doen.
Of je helm ophouden tijdens het bestellen, hoe moeilijk is het om terug te bellen of even je muziek uit te doen, iemand zoals jij die de oortjes uit doet, daar had ik de neiging bij om dank je wel tegen te zeggen. Maar cassiere's zijn ook niet altijd heilig, pas was ik in de supermarkt en bij ons heeft dat personeel al wel regelmatig moeite met vriendelijk doen, deze hield niet op met praten met een vriendin die net bij haar had afgerekend en deed bij de volgende klant ook 20 jaar over het scannen van vier boodschapjes, zei nog net heb bedrag wat er betaald moest worden, toen zijn er mensen die een volle boodschappen kar op de band hadden geladen vertrokken onder vermelding van wij gaan wel naar de concurent, die zeggen tenminste hallo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:31

Ik vind eht storend als mijn muziek aanstaat, en iemand achter de kassa vraagt iets aan me :P
Heb er wel n hekel aan als die mensen achter de kassa naar hnun collega's gaan brullen terwijl ze mij aan het helpen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:40

Zoiets had ik dus laatst bij de kapper..
De vrouw die mijn haar deed was constant met collega's aan het praten en kéék niet eens naar mijn haar! :?
Ik probeerde een paar keer een gesprek te openen, maar werd heel kort afgesnauwd.
Heb echt met verstand naar haar zitten kijken (in de spiegel), zo ongeïnteresseerd kauwgum-kauwend om zich heen aan het kijken.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:49

Mensen zijn veel te veel met zich zelf bezig en een ander word gewoon niks meer gegunt. Vroeger was men veel meer afhankelijk van andere en dan moest je elkaar wel helpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:05

zo, dat van die kapper vind ik wel brutaal.. ik was mooi opgestapt hoor!

de wereld veranderd als je erbij nadenkt.