Eigen risico €775???!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Eigen risico €775???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:08

ik wil best een eigen risico van 750,- betalen, als ze daarnaast de verzekeringspremie omlaag doen. Ik betaal nu voor mijn gezin 220 per maand. Als ze dat nu eens afschaffen, en eigen dat risico gaan rekenen.. tja. misschien...

maar vooralsnog ga ik er vanuit dat het een 1 april grap is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:10

juval schreef:
ik wil best een eigen risico van 750,- betalen, als ze daarnaast de verzekeringspremie omlaag doen. Ik betaal nu voor mijn gezin 220 per maand. Als ze dat nu eens afschaffen, en eigen dat risico gaan rekenen.. tja. misschien...

Wow, voor je hele gezin???? :oo
Wij zijn met z'n vieren, en m'n ouders betalen voor ons samen 400 euro.... Per maand...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:12

juval schreef:

Dan heb je alleen een basisdekking, indien je kinderen hebt boven de 18.
Onder de 18 betaal je geen zorgpremie, dus die kun je niet meerekenen....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:13

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:13

Wij zijn met zijn 2en al 260 euro kwijt per maand helaas dan vind ik 220 euro nog wel meevallen.

Maar ik neem aan dat de verzekeraars geen premie naar beneden doen.

Daarnaast de zorgtoeslag heb je net boven een bepaald slaris geen recht meer op, terwijl veel aftrekposten voor gehandicapten en chronisch zieken verdwenen zijn en je maar liefst 300 euro netto eenmalig per jaar als kadootje krijgt. Terwijl we ruim 2000 euro niet meer kunnen aftrekken van de belasting. Hoezo een achteruitgang.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:14

ok, voor met zn 2en dan. ook goed... maar ik meen het wel, als ze maandelijkse last terug kunnen schroeven wil ik best meer eigen risico betalen.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:16

Wij maar inleveren en inleveren, op deze manier hebben we over 10 jaar nog steeds crisis...
Als er een hoop mensen nu al nauwelijks kunnen rondkomen, hoe moet het dan met deze bezuinigingen?

*hoopt op een 1 april grap*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:19

Natuurlijk is dit geen 1 april grap, bezuinigingen hebben ze het al heel lang over bovendien zijn er al heel wat bezuinigingsplannen ingevoerd.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:23

Je kan je er erg over opwinden, maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat je gewoon ken betaaluuuh.
Het geld moet linksom of rechtsom ergens vandaan komen, en als het ergens anders vandaan komt is daar hoogstwaarschijnlijk ook wat op tegen.
Of natuurlijk vluchten, je komt er alleen niet onder uit dat goede zorg duur is, en dit ook linksom of rechtsom betaald zal moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:26

stefan3 schreef:
Je kan je er erg over opwinden, maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat je gewoon ken betaaluuuh.
Het geld moet linksom of rechtsom ergens vandaan komen, en als het ergens anders vandaan komt is daar hoogstwaarschijnlijk ook wat op tegen.
Of natuurlijk vluchten, je komt er alleen niet onder uit dat goede zorg duur is, en dit ook linksom of rechtsom betaald zal moeten worden.

En dáár hebben ze dus de democratie voor uitgevonden.
Er zullen ongetwijfeld partijen zijn die tégen dit plan zijn.
Als er genoeg mensen op die partij stemmen, is er best een kans dat zo'n plan er hélemaal niet door komt ;)

Ja, natuurlijk moeten er op andere zaken dan bezuinigingen komen. Maar wellicht zijn die minder ingrijpend. :)

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:31

zoals AOW leeftijd... Rekeningrijden... Hypotheekrenteaftrek... Volgens mij heb ik ze allemaal al voorbij zien komen hier, en heb ik alleen maar reacties gelezen dat mensen tegen zijn. En nog steeds moet dat geld ergens vandaan komen
Laatst bijgewerkt door stefan3 op 01-04-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:31

Maar is de zorg werkelijk zo duur. Of maakt nederland hem duur. Als ik zie dat ik 2 jaar geleden 2 keer bij de spoedeisende hulp ben geweest in Frankrijk met in totaal 6 longfoto's 1 infuus 2 keer vernevelen en een bult medicijnen en ik de rekeing contact moest betalen maar wel kon terugvragen. We schrokken ons rot denkende aan de enorme rekeingen in Nederland. Maar de 2 bezoeken kosten in totaal 140 euro. met alles erop en eraan. Daar zeggen ze hier net goedemorgen voor.

Hypotheekrente aftrek kan ik wel mee leven als de erg dure huizen minder gaan krijgen.Dan is het wel een eerlijker systeem. Waarom zou iemand die een huis van een miljoen kan betalen er zoveel geld van terugzien.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:34

Mijn moeder had het er 2 week geleden al over :/
word strak net zo als het in Amerkia in het verleden was, Mensen die niet vaak ziek zijn nemen gewoon geen zorgverzekering meer, dat kost je soms dan nog meer dan dat je eens wat hebt en het voor die keer zelf betaald.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:35

stefan3 schreef:

Hahaha, je kan natuurlijk ook overal ja en amen op zeggen.
Gelukkig is dat niet voor mij en vele anderen weggelegd... Een eigen stem telt nog wel...
De regering verneukt het voor zichzelf zo... :)
Gelukkig zijn ze toch lekker demissionair...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:38

stefan3 schreef:
zoals AOW leeftijd... Rekeningrijden... Hypotheekrenteaftrek... Volgens mij heb ik ze allemaal al voorbij zien komen hier, en heb ik alleen maar reacties gelezen dat mensen tegen zijn. En nog steeds moet dat geld ergens vandaan komen

Tja, en toch zijn dat minder belangrijke punten dan zorg.
Zorg gaat om leven en dood.
En als mensen geen zorg meer kunnen betalen, krijg je echt een héél groot probleem.
Zorg is iets dat altijd vooruit moet blijven gaan in een land, níet achteruit.

Aow leeftijd, rekeningrijden en hypotheekrente aftrek zijn véél minder bepalend voor de algemene gesteldheid van de inwoners van een land, dan zo'n grote maatregel op zorg.

Bovendien treft rekening rijden lang niet iedereen in z'n portemonnee; voor veel mensen kan het zelfs goedkoper uitvallen.
En hypotheekrente aftrek geldt ook alleen maar voor eigen huis bezitters. Daar zullen de armere lagen van de bevolking dus ook geen grote gevolgen van voelen :)

Aow leeftijd verhogen vind ik helemaal niet verkeerd.
We leven met z'n alleen veel langer dan vroeger, vanwege góede gezondheidszorg. Dus we gaan er echt niet dood van om 2 jaar langer te werken ;)

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:42

je kan inderdaad over ja en amen opzeggen.
Je kan je ook overal over opwinden. Ik denk aan mijn bloeddruk en wind me er niet over op omdat ik niet in het ziekenhuis wil belanden met gierende hartkleppen en daarvoor opeens 775 euro eigen risico moet gaan betalen.
Dat hele zogenaamde democratie gedoe vind ik toch maar 1 grap. Voor mij is het dus gewoon verstand op 0 en betalen of een ander land opzoeken.... ik maak me er i.i.g. niet meer druk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:45

Je hoeft je er ook niet druk over te maken.
Maar volledig over je heen laten lopen is wel weer het andere uiterste Stefan3 ;)

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:47

hyppofocus, daar heb je inderdaad wel een aantal punten.
Echter eerlijk is eerlijk, als de zorg achteruit gaat zal het op de lange termijn alleen beter worden. Alle problemen (en zeker in Nederland) hebben verband met overbevolking. De files en daarmee het rekeningrijden, De vergrijzing en daarmee de AOW leeftijd, de hoge huizenprijzen. Dat het vanuit ons oogpunt niet echt een humaniaire oplossing is dat klopt, dat het uiteindelijk de problemen zal verhelpen denk ik echter wel.
Er zijn gewoon simpelweg te veel mensen in dit land, en daardoor kom je op problemen die gewoonweg niet op te lossen zijn. Enkel door het verminderen van het aantal mensen.....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:55

Lynske78 schreef:
De chronisch zieke mensen worden ermee gestraft en die hebben al ellende genoeg lijkt mij.

Ik wilde net t zelfde zeggen...
En die vijf euro word je ook niet blij van...
Weet zeker dat veel chronisch zieken dan gewoon minder gaan of te laat met als gevolg meer ZH opnames...

AOW leeftijd berhogen....
Nou ik werk in een verpleeghuis en de leeftijd van patienten met CVA oid is steeds jonger...

Eerst maar zien of t er door gaat komen....
Laatst bijgewerkt door Kido op 01-04-10 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:55

Maar als dat bij een grote groep tot armoede leidt, krijg je een flinke groep die ook psychisch eronder door gaat, en dus meer zorg nodig heeft, en dus ongelukkig is.
En dus in de ziektewet raakt, en dus méér geld kost.

Je kunt beter het gat tussen arm en rijk kleiner maken.
Met déze maatregel maak je het gat juist groter.

Inderdaad, overbevolking is een groot probleem.
Maar mensen zullen niet vanzelf dood vallen omdat ze geen zorg betalen, en al zouden ze dat wel doen; dat levert niet genoeg doden op om het land te "redden" (als ik het dan even in extreme termen benoem). Dus het geeft vooralsnog geen oplossing.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:58

stefan3 schreef:
hyppofocus, daar heb je inderdaad wel een aantal punten.
Echter eerlijk is eerlijk, als de zorg achteruit gaat zal het op de lange termijn alleen beter worden. Alle problemen (en zeker in Nederland) hebben verband met overbevolking. De files en daarmee het rekeningrijden, De vergrijzing en daarmee de AOW leeftijd, de hoge huizenprijzen. Dat het vanuit ons oogpunt niet echt een humaniaire oplossing is dat klopt, dat het uiteindelijk de problemen zal verhelpen denk ik echter wel.
Er zijn gewoon simpelweg te veel mensen in dit land, en daardoor kom je op problemen die gewoonweg niet op te lossen zijn. Enkel door het verminderen van het aantal mensen.....

Daarom pleit ik in het andere topic wat hierover gaat al voor een pil van Drion die voor iedereen die daar behoefte aan heeft beschikbaar komt.
Chronische zieken kunnen dit eenvoudigweg niet betalen, zeker niet als ze de uitkeringen (waar dus ook de wia en ziektewet onder vallen) naar beneden willen hebben en er ook nog eens eerder een bericht was dat de zorgtoeslag naar beneden gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:58

Bovendien levert een maatregel als meer eigen risico pas écht geld op, als een grote groep van de bevolking ziek wordt.

En dat vind ik best een angst aanjagend idee.
Het is tegenwoordig érg gemakkelijk om expres ziektes te introduceren. En onze overheid heeft indirect behoorlijk wat aandelen in pharmaceutische bedrijven, dus een landelijke ziekte zou ze ook veel geld opleveren.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:05

Dat armoede psychische problemen tot gevolg heeft heb zo mijn vraagtekens bij.
Ik ken hier tientallen mensen die in de ziektewet zitten, overspannen zijn, noem maar op.
Ik ben net terug van een half jaar in Afrika te zijn geweest, ik heb hier niemand gezien die psychische klachten had of ongelukkiger was dan de gemiddelde Nederlander.

Nee, ze vallen inderdaad niet vanzelf dood, en het probleem zal daarmee ook niet zomaar verholpen zijn. Als ik echter mijn oma van 90 zie, die al weken met de meest gruwelijke apparatuur in leven wordt gehouden denk ik dat die al lang dood had horen te zijn. Daarnaast had dat ook nog eens beter geweest voor dat vrouwtje. Het is in de eerste plaats onhumanitair om iemand zo in leven te houden, en daarnaast kost het duizenden euro's per dag die wij dus moeten betalen. Als dat bij het gros van de 90 jarigen gebeurd snap ik wel waar die hoge kosten voor zorg vandaan komen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:08

Janine1990 schreef:
Neee, duhhh...
Maar dit maakt emigratie naar Amerika dan weer wel mogelijk...
Het land van de vrijheid.... :Y)

Yeah, wright..... :n

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:12

stefan3 schreef:
Dat armoede psychische problemen tot gevolg heeft heb zo mijn vraagtekens bij.
Ik ken hier tientallen mensen die in de ziektewet zitten, overspannen zijn, noem maar op.
Ik ben net terug van een half jaar in Afrika te zijn geweest, ik heb hier niemand gezien die psychische klachten had of ongelukkiger was dan de gemiddelde Nederlander.

Daarmee stap je dus heel simpel over het feit heen dat als je in Afrika arm bent je tot een grote groep behoort en niet wordt uitgestoten door de maatschappij zoals hier in Nederland.

Ik blijf hopen dat ze een soort pil van Drion beschikbaar stellen als dit zo verder gaat in Nederland.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-04-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt