wat denk je dat er gebeurd als 1 op de 20 huizenbezitters besluit het huis te verkopen en te gaan huren.........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:naaah dan moet je echt je huiswerk wat beter gaan doen![]()
![]()
wat denk je dat er gebeurd als 1 op de 20 huizenbezitters besluit het huis te verkopen en te gaan huren.........![]()
![]()
dat is een bizar plaatje, dan ligt echt heel nederland op zn gat............
KiWiKo schreef:huursubsidie of hyptoheekaftrek............ wat is het verschil??
justdiesel schreef:Ik zou mijn huis moeten gaan verkopen als het afgeschaft gaat worden....
Ik vind de reactie van dan moet je maar niet een te duur huis kopen erg kortzichtig....
Wij hebben dit huis bijna 11 jaar geleden gekocht en toen konden we alles prima betalen!
Maar door die kl*te euro en dat alles drie keer zo duur is geworden kunnen we echt niet meer zonder!
Only_Hellen schreef:@Kiwiko. Je krijgt hypotheek naar je inkomen, maar de rente-aftrek is afhankelijk van de belastingschaal en nog meer factoren.
Niet iedereen leent het maximale, maar kan wel gebruik maken van de maximale rente-aftrek.
Overigens kun je hypotheek krijgen naar inkomen en in sommige gevallen ook naar vermogen.
Only_Hellen schreef:justdiesel schreef:Ik zou mijn huis moeten gaan verkopen als het afgeschaft gaat worden....
Ik vind de reactie van dan moet je maar niet een te duur huis kopen erg kortzichtig....
Wij hebben dit huis bijna 11 jaar geleden gekocht en toen konden we alles prima betalen!
Maar door die kl*te euro en dat alles drie keer zo duur is geworden kunnen we echt niet meer zonder!
En kijken voor een goedkopere hypotheek? kan in veel gevallen best de oplossing zijn. 11 jaar geleden waren levensverzekeringen nog behoorlijk duurder, misschien dat daar iets aan te doen is?
Only_Hellen schreef:Bruto inkomen is iets anders dan belastbaar inkomen.
Jaaropgaves heb je niet als zelfstandige. Je hebt jaarcijfers en belastingaanslagen. En er zijn wel mensen die naast loondienst ook bv freelance inkomen hebben. Alleen kan dit niet altijd worden meegenomen en zeker niet bij iedere maatschappij. Klein voorbeeld; ik heb klanten die muziekleraar zijn op een middelbare school maar daarnaast ook nog freelance muziekles geven. Komt gewoon voor hoor. Onder NHG is dit redelijk goed te financieren, als het freelance-inkomen maar aantoonbaar stabiel is (3 jaar IB-aangiftes).
Only_Hellen schreef:Ja, maar je blijft toch in dezelfde woning dan wonen en je hypotheeksom blijft toch gelijk? Dan heeft de prijs van andere woningen er niets mee te maken.