Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
freespirit schreef:ik heb het eerste gedeelte vd documentaire gezien en vond het schokkend. Mijn eerste reactie was: dit soort mensen mag geen kinderen krijgen, puur ter bescherming van het kroost.
Maarrrrrrrrrrrr....wie zijn wij om die normen te bepalen ? Is het niet een ieders recht om zich te mogen voortplanten ? (misschien wel het oudste 'recht' sinds het bestaan van de mens? )
Yamcha schreef:freespirit schreef:ik heb het eerste gedeelte vd documentaire gezien en vond het schokkend. Mijn eerste reactie was: dit soort mensen mag geen kinderen krijgen, puur ter bescherming van het kroost.
Maarrrrrrrrrrrr....wie zijn wij om die normen te bepalen ? Is het niet een ieders recht om zich te mogen voortplanten ? (misschien wel het oudste 'recht' sinds het bestaan van de mens? )
Ik vind het geen recht om je voort te planten. Kinderen krijg je, die neem je niet.
Een kind heeft wel recht op welzijn, op rust, reinheid, regelmaat, liefde. Zodra het welzijn van het kind in het gedrang komt, of daar een groot risico op is, vervalt imo het 'recht' op kinderen.
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben om het soort mensen wat in de documentaire voorkomt massaal te steriliseren.
Overigens vind ik de dingen die Lia noemt ook geen materialistische dingen.
Cassidy schreef:Ik vind een lichamelijke handicap en de noodzaak voor hulp bijv. in het huishouden nog een heel ander verhaal dan een geestelijke handicap.
Of zouden blinde ouders, of ouders in een rolstoel bijv. geen kinderen mogen krijgen?
Lia_ schreef:Coby schreef:Wat is het welzijn van het kind?
Gewoon de basis zoals een veilige omgeving, op tijd en voldoende eten, schone kleren, medische zorg indien nodig, scholing, etc...
Als je als ouder het inzicht in die basiszaken al mist en ze niet kunt regelen ben je in mijn beleving ongeschikt.
Vjestagirl schreef:Lia_ schreef:
Wat is het welzijn van het kind?
Gewoon de basis zoals een veilige omgeving, op tijd en voldoende eten, schone kleren, medische zorg indien nodig, scholing, etc...
Als je als ouder het inzicht in die basiszaken al mist en ze niet kunt regelen ben je in mijn beleving ongeschikt.
Coby schreef:Caira schreef:toch vond ik 1 van de 2 coaches niet echt competent overkomen.
Dat gevoel had ik ook maar had volgens mij meer met haar eigen lichaamshouding te maken. Ook zal het gefilmd worden ook het één en ander met je doen.
Caira schreef:ik vind ook dat er veel met regels gestrooid wordt maar het echt HELPEN van de ouders en structuur aanbrengen dat gebeurde niet echt. Ze vertelden vooral wat er niet goed ging, maar niet hoe de ouders het op konden lossen.