Fatima (35) doodgestoken op eigen balkon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:17

jameyskatje schreef:
deze woorden passen niet in 1 zin. juist een 'streng gelovige moslim' (daarmee bedoel ik iemand die zich aan de regels der religie houd) zou dit juist nooit doen! omdat het volstrekt haram is ;) dus ik begrijp het woordje 'meestal' ook niet helemaal. juist NIET-streng gelovige moslims die veel waarde aan een bepaalde verwrongen CULTUUR hechten, hechten veel waarde aan familie-eer ed

Juist. Volgens mij ben jij één van de weinigen die daarvan op de hoogte is, en dat geldt niet alleen onder niet-moslims zoals ikzelf, maar ook onder mensen die wél in de Islam geloven :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:01

arme vrouw!
wat een zieke geest,die vent.

en arm kind.........

dat ze hem mogen opsluiten en nooit meer vrijlaten

en ik geloof ook zeker dat een goede moslim nooit zoiets zou doen,nouja een goede christen,jood ook niet uiteraard........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:07

HLPhoto schreef:
jameyskatje schreef:
deze woorden passen niet in 1 zin. juist een 'streng gelovige moslim' (daarmee bedoel ik iemand die zich aan de regels der religie houd) zou dit juist nooit doen! omdat het volstrekt haram is ;) dus ik begrijp het woordje 'meestal' ook niet helemaal. juist NIET-streng gelovige moslims die veel waarde aan een bepaalde verwrongen CULTUUR hechten, hechten veel waarde aan familie-eer ed

Juist. Volgens mij ben jij één van de weinigen die daarvan op de hoogte is, en dat geldt niet alleen onder niet-moslims zoals ikzelf, maar ook onder mensen die wél in de Islam geloven :P

WAAROM...... in hemelsnaam (of allah's naam for that matter) WAAROM doen "jullie" niet intern iets aan dit soort dingen........ duidelijk is dat de BV Nederland dit niet kan!!...... "Jullie" moeten dit oplossen............ voordat dadelijk iedereen PVV gaat stemmen!
En dat gaat niet meer door te zeggen, tja cultuur heeft niks met geloof te maken en dat soort dingen........ INTERN, moet het opgelost worden...... De Plaatselijke Imam moet naar de familie toe gaan en de familie an plain public in de moskee een paar goddelijke draaien om de oren geven.......... en vertellen dat dit niet meer de manier is in 2010 op dit continent!!! Dat is het enige wat helpt........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 23-03-10 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Re: Fatima (35) doodgestoken op eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:10

amen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:10

Appieee schreef:
Ja, dat viel mij ook al op. Maargoed, het blijft ook de Telegraaf natuurlijk.
Net als dat ze erbij zetten "een van hun had een stoeltje meegenomen"..
Eh ja, so what? :?
Al idioot genoeg dat die man een stoel meeneemt, en krijgt hij er ook nog eens een vermelding mee in de krant.

So what?? Even een stoeltje meenemen om te kijken hoe een vrouw vermoord wordt????? Waar is dan je fatsoen en je gezonde verstand? Vind het juist goed dat het in de krant staat, dat die mens zich daardoor maar in een hoekje gaat zitten schamen!

Gelukkig dat het artikel duidelijk maakt dat er minstens de politie is gebeld. In de huidige maatschappij kan er iemand midden op straat worden vermoord en het is nog maar de vraag of iemand de politie heeft gebeld. Hoop dat de man een flinke straf krijgt en deze ook gewoon uit moet zitten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:19

En weer iemand die jaren op kosten van de gemeenschap wordt behandeld!
Het moet ook niet gekker worden in Nederland!!
Elke dag wel weer iemand die door zinloos geweld om word gebracht...waar gaat dit stoppen!
Zwaardere straffen voor dit soort en nooit meer vrij!!!
En geen jarenlange T.B.S! De gevangenis in en niet meer naar omkijken!

Nog beter..stuur ze terug naar hun eigen land en DAAR de gevangenis in!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:22

Ik neem aan dat echt niemand gauw een stoel had gepakt en de moord ging bekijken hoor. Waarschijnlijk is er nu een heel politie circus aanwezig en wilde iemand daar in alle rust naar kijken...

Het wordt weer gelijk op het geloof gegooit dat een goede moslim dit niet zou doen. Geen enkel goed mens zou dit doen. Ik ben het er wel mee eens dat de motieven voor moord tussen moslims en niet / gelovigen heel anders zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:25

breezy302 schreef:
Ik neem aan dat echt niemand gauw een stoel had gepakt en de moord ging bekijken hoor. Waarschijnlijk is er nu een heel politie circus aanwezig en wilde iemand daar in alle rust naar kijken...

Het wordt weer gelijk op het geloof gegooit dat een goede moslim dit niet zou doen. Geen enkel goed mens zou dit doen. Ik ben het er wel mee eens dat de motieven voor moord tussen moslims en niet / gelovigen heel anders zijn

Als je goed leest wordt er vooral door jameyskatje een heel goede nuance aangebracht over die 'moslim' uitspraken.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:40

KiWiKo schreef:
WAAROM...... in hemelsnaam (of allah's naam for that matter) WAAROM doen "jullie" niet intern iets aan dit soort dingen........ duidelijk is dat de BV Nederland dit niet kan!!...... "Jullie" moeten dit oplossen............ voordat dadelijk iedereen PVV gaat stemmen!

Jullie? :) Ik kan er net zoveel aan doen als jij...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:42

Sorrie heb jouw quote erbij gequote.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:44

breezy302 schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat de motieven voor moord tussen moslims en niet / gelovigen heel anders zijn

Wat is dan het verschil tussen "eerwraak " en een "familiedrama" :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:46

Lara_Silver schreef:
Appieee schreef:
Ja, dat viel mij ook al op. Maargoed, het blijft ook de Telegraaf natuurlijk.
Net als dat ze erbij zetten "een van hun had een stoeltje meegenomen"..
Eh ja, so what? :?
Al idioot genoeg dat die man een stoel meeneemt, en krijgt hij er ook nog eens een vermelding mee in de krant.

So what?? Even een stoeltje meenemen om te kijken hoe een vrouw vermoord wordt????? Waar is dan je fatsoen en je gezonde verstand? Vind het juist goed dat het in de krant staat, dat die mens zich daardoor maar in een hoekje gaat zitten schamen!

Gelukkig dat het artikel duidelijk maakt dat er minstens de politie is gebeld. In de huidige maatschappij kan er iemand midden op straat worden vermoord en het is nog maar de vraag of iemand de politie heeft gebeld. Hoop dat de man een flinke straf krijgt en deze ook gewoon uit moet zitten.

Misschien was dat stoeltje wel meegenomen om die gek op afstand te kunnen houden terwijl de buurman die arme vrouw wegsleepte van haar moordenaar? Dat het niet gelukt is, is wat anders...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:48

Lia_ schreef:
breezy302 schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat de motieven voor moord tussen moslims en niet / gelovigen heel anders zijn

die is er niet in die zin dat familiedrama's over het algemeen komen uit onverwerkt verdriet, machteloosheid........ eerwraak heeft slechts te doen met de aantasting van de eer........ een vrouw die niet maagd is als ze het huwelijk ingaat is reden tot eerwraak, een vrouw die weg wil bij haar mishandeldende man is eerwraak..........

een vrouw die zwanger word voor het huwelijk is eerwraak..........

dat soort middeleeuwse gedachtes zijn niet 2010 Nederland meer :) OOK niet in een zwaar kerkelijke gemeenschap :)

familiedrama's gaan vooral over mensen die elkaar gek maken............ maar hebben niks met eerwraak te maken........ maakt ze overigens niet minder erg........... sterker nog, in mijn ogen erger..... want er moet toch iemand zijn geweest die de signalen op had kunnen pakken en er wat mee had kunnen doen, iets wat bij eerwraak niet zo is......... omdat dit zo zou moeten en horen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:51

Ik denk niet dat dit een juiste plek is over een discussie of dit wel of niet met het geloof te maken heeft..

Jeetje, verschrikkelijk bericht.. Dat op klaar lichte dag. Ik wens alle nabestaanden, maar ook alle ooggetuigen, enorm veel sterkte toe.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:59

KiWiKo schreef:
En dat gaat niet meer door te zeggen, tja cultuur heeft niks met geloof te maken en dat soort dingen........ INTERN, moet het opgelost worden...... De Plaatselijke Imam moet naar de familie toe gaan en de familie an plain public in de moskee een paar goddelijke draaien om de oren geven.......... en vertellen dat dit niet meer de manier is in 2010 op dit continent!!! Dat is het enige wat helpt........

Geloof heeft zeker wel met cultuur te maken...:j Cultuur is een breed begrip, een verzamelnaam voor normen en waarden, politiek, kunst en ook religie (en nog veel meer...)...De religie en haar rituelen wordt volgens mij ook wel 'cultus' genoemd en dat woordje lijkt verdacht veel op...jawel...cultuur ;)

Over de PVV...Tja, die bal rolt al....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:09

KiWiKo schreef:
HLPhoto schreef:

zo jou bericht is nogal emotioneel...

wie is JULLIE?.. ik neem aan dat je daarmee de moslims bedoeld.

nou.. ik ken geen moslims die waarde aan familieeer hechten, misschien omdat ik alleen met goede moslims omga ;)
daarbij. wat weet jij over de imams? wat ze prediken etc? wat nou INTERN??, en zogenaamd doen 'wij' niets aan dit 'probleeem', wat een vreemde gedachtes heb jij.
het gaat hier toch gewoon om menselijk moraal?? geldig voor iedereen.

de imam is niet verantwoordelijk hoor. ze prediken enkel goede dingen en behoeden onze gemeenschap voor slechte zaken. maar dit soort mensen bezoeken waarschijnlijk geen moskeeen.. dus wat heeft de imam ermee te maken? ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, imams doen genoeg. het verbaast mij steeds weer hoe verdraaid jou visie op de maatschappij is. omdat ze toevallig ali en fatima heten.. wie zegt dat ze bidden? werkelijk geloven? wie zegt dat ali zich bewust is van zijn schepper en het hiernamaals en daar zoveel waarde aan hecht dat hij een geweten heeft? lekker makkelijk allemaal..

laten we voorzichtig zijn met het oordelen over familieeer.. gebeuren namelijk genoeg familiedrama's (vaker in 'blanke' gezinnen dan 'islamitische'gezinnen).. maar zodra deze familie van islamitische komaf is, (of een islamitische naam dragen) wordt er direct gesproken over familieeer

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:10

newmom schreef:
amen

:Z

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:13

Lia_ schreef:
breezy302 schreef:

eerwraak is sowieso een familiedrama.. een familiedrama is niet altijd eerwraak.. alleen als de intentie het 'verdedigen' van je eergevoel en trots is?? maar eitgenlijk zijn het gewoon mooie journalistieke termen

KiWiKo schreef:
[
dat soort middeleeuwse gedachtes zijn niet 2010 Nederland meer :) OOK niet in een zwaar kerkelijke gemeenschap :)

o dus zo ging het vroeger in nederland in de middeleeuwen? goh...
de islam heeft ons vrouwen 1400 jaar geleden al bevrijd en rechten gegeven, hier in nederland lijken we allemaal o zo geemancipeerd, maar schijn bedriegt.

maar inderdaad, laten we maar ontopic blijven. er zijn genoeg andere topics op bokt waar we kunnen dicusieren over de islam.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:47

jameyskatje schreef:
KiWiKo schreef:

zo jou bericht is nogal emotioneel...

wie is JULLIE?.. ik neem aan dat je daarmee de moslims bedoeld.

nou.. ik ken geen moslims die waarde aan familieeer hechten, misschien omdat ik alleen met goede moslims omga ;)
daarbij. wat weet jij over de imams? wat ze prediken etc? wat nou INTERN??, en zogenaamd doen 'wij' niets aan dit 'probleeem', wat een vreemde gedachtes heb jij.
het gaat hier toch gewoon om menselijk moraal?? geldig voor iedereen.

de imam is niet verantwoordelijk hoor. ze prediken enkel goede dingen en behoeden onze gemeenschap voor slechte zaken. maar dit soort mensen bezoeken waarschijnlijk geen moskeeen.. dus wat heeft de imam ermee te maken? ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, imams doen genoeg. het verbaast mij steeds weer hoe verdraaid jou visie op de maatschappij is. omdat ze toevallig ali en fatima heten.. wie zegt dat ze bidden? werkelijk geloven? wie zegt dat ali zich bewust is van zijn schepper en het hiernamaals en daar zoveel waarde aan hecht dat hij een geweten heeft? lekker makkelijk allemaal..

laten we voorzichtig zijn met het oordelen over familieeer.. gebeuren namelijk genoeg familiedrama's (vaker in 'blanke' gezinnen dan 'islamitische'gezinnen).. maar zodra deze familie van islamitische komaf is, (of een islamitische naam dragen) wordt er direct gesproken over familieeer

Mij intresseert het niks, ik voel me op geen enkele manier bedreigd of beledigd door GW...... het is alleen maar een waarschuwing......

wellicht zie ik en deze journalisten het helemaal fout:

http://www.depers.nl/binnenland/99817/N ... rt-af.html

http://www.stand.nl/forum/showthread.php?t=73328

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... s/7393495/

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... d_opleggen

http://www.elsevier.nl/web/10137771/Nie ... ort-af.htm

http://forum.www.eenvandaag.nl/viewtopi ... 1&start=60

en er zit niet eens iets uit de telegraaf bij :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:48

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:49

Citaat:
De politie trof in het huis het vijfjarige zoontje van de twee aan

uhm??

maar wat vreselijk heb het volgens mij ook al op het nieuws gehoord!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:37

wat een prestatie kiwiko (gaap) je doet er wel veel moeite voor hoor.

weetje..
ik begin hier niet eens aan ;) zal namelijk eindeloos worden

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:21

jameyskatje schreef:

weetje..

:) :Z ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:25

ik zou er ook niet aan beginnen, waarom zou je.......

ik voor een vecht me dood voor de dingen die me belangrijk zijn, en dan haal ik alles uit de kast wat nodig is.........

jij vind het blijkbaar goed, en naar wat jij zegt moeten wij maar volgen..........

sorrie ik zit anders in elkaar :)

je kan ook gewoon zeggen dat het nou eenmaal niet helemaal perfect in elkaar steekt......... dat kan ook......... maargoed dan moet je wel deels met de billen bloot, als dat mag van allah dan :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:30

jameyskatje schreef:

weetje..

waarom eigenlijk niet?eindelijk eens iemand die eerlijk de discssie aangaat......
of moet iedereen het ermee eens zijn?