Kindermisbruik komt zo verschrikkelijk vaak voor en niet alleen in gelovige gemeenschappen.
Voor wat betreft de kerk is het mijn mening dat dat een instituut is die mensen graag klein, dom en onder de duim houdt met het aanjagen van angst voor hel en verdoemenis.
Wat heeft het nou voor zin om door-de-week allemaal foute dingen te doen en dat die dan zondag zo maar weer weggewassen kunnen worden.
Dan krijgt iemand toch nooit de gelegenheid om zichzelf verantwoordelijk voor zijn daden te voelen?

Geloven is iets heel anders dan de kerk vind ik. En je hebt inderdaad geen kerk als stok achter de deur nodig om een goed mens te kunnen zijn.
De kerk en de overheid zijn 2 gelijksoortige instituten: mensen angst aanjagen voor eigen geldelijk gewin.

Als ieder een ander zou behandelen zoals hij behandelt zou willen worden als hij diegene was (en dan bedoel ik je inleven in die ander want wat ik zou willen kan wel heel anders dan de wat de ander graag wil) dan zou de wereld er heel anders uitzien.

Jee wat is dit een moeilijke zin geworden maar ik kan hem niet beter omschrijven