Berovingen in veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:27

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/232739

[***] - Demissionair minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin wil opheldering over het geweld in [***]. Hirsch Ballin wil van de burgemeester, politie en justitie horen welke maatregelen worden genomen om het geweld in te dammen.

Burgemeester Elzenga riep deze week op om bepaalde plekken in de gemeente te mijden, omdat het daar onveilig kan zijn. Hirsch Ballin vindt dat het niet bij oproep kan blijven en zegt dat de veiligheid voor inwoners gewaarborgd moet zijn. Dit weekend werden twee mensen op een gewelddadige manier beroofd, en ook werd iemand neergestoken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:31

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/232745

Schokkend, lafhartig en misdadig"

[***] - "Schokkend, lafhartig en misdadig." Zo omschreef burgemeester Ties Elzenga van [***] de gewelddadige gebeurtenissen van afgelopen weekend vanmiddag in een persconferentie.

Afgelopen weekend werden twee mensen op een gewelddadige manier beroofd, en ook werd iemand neergestoken. Elzenga gaf in een persverklaring aan dat [***] onruststokers en criminelen hard aanpakt. "Rotzooi trappen wordt niet getolereerd."

Burgemeester Elzenga ging ook in op een krantenbericht met de strekking "In [***] kun je niet veilig over straat." Hij noemde dat in zijn persverklaring volstrekt onzin. "Ik wind me daar geweldig over op. Een burgemeester die dat zegt is geen knip voor de neus waard. Als burgemeester sta ik voor de veiligheid in de gemeente."

Ook districtschef Gerda van Leeuwen van de politie Heuvelrug zei het geweld niet te accepteren. De politie heeft een opsporingsteam geformeerd dat er volgens Van Leeuwen alles aan doet om "de criminelen achter de dikke deur te krijgen."

Verder geldt er verscherpt toezicht in de omgeving en vinden er buurt- en passantenonderzoeken plaats. De politie heeft inmiddels tientallen tips ontvangen en deed een oproep aan mensen die meer weten om desnoods de tiplijn Meld Misdaad Anoniem te bellen. Over meer maatregelen deden de burgemeester en de politie geen mededelingen.

Captain

Re: Berovingen in veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:17

Het is toch van de zotte dat we gewoon niet meer veilig over straat kunnen? :\
Ik ben absoluut niet racistisch ingesteld en ik haat discriminatie maar deze klojo's mogen ze toch wel even heel snel het land uitschoppen of voor mij part nog wat erger..
Moet vanavond ergens zijn rond het dorp en er werd nadrukkelijk aan ons gevraagd om met de AUTO te komen...
Waar gaat 't heen met de wereld? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:43

Het is geen onzin dat je hier niet veilig over straat kunt!! vooral in het weekend als het donker is word je snel lastiggevallen, door 1 en dezelfde groep....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:45

Als het goed is word er wel een tegenactie gedaan door een groep mensen die het helemaal beu zijn... ben benieuwd!!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:51

Het is inderdaad niet vielig om over straat te gaan. Heb al van meerdere mensen gehoord die uit wilde gaan, dus niet gaan. Is toch te gek voor woorden dat je niet meer normaal over straat kan! Hmzz heb ik ook gehoord,maar echt dat er HEEEEL veel mensen komen die er komen... hoop dat het niet te erg uit de hand gaat lopen allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:18

ja feijenoord hooligans... want er is een tijdje geleden 1 hooligan in elkaar geslagen door die marokkanen..

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:23

Ik ga vanavond inderdaad wel met de auto naar het vcentrum ( las ik uberhaupt al ga)
Voel me op de fiets ook niet heel veilig meer.
Ik mag hopen dat die hooligans lekker wegblijven.
Niemand zegt dat AL die marokanen op de markt ook die jongens hebben gepakt. Vind dat dan weer echt te ver gaan.
Laat het Hoek van Holland gebeuren maar lekker daar

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:40

Dat heb ik inderdaad ook gehoord van die hooligans... Nee natuurlijk zijn het niet al die marokanen die er lopen, dus móeten de goede gewoon gepakt worden, en zo snel mogelijk

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:58

1 grote bom op schrijverspark huurkant :(
dan is het voor het grootste gedeelte opgelost :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:03

:n Daar wonen ook hardstikke goede mensen hoor.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:13

Schrijverspark heeft mijn beste vriendinnetje 3 jaar lang gewoond. Ja er gebeurde wel eens wat, maar ik heb daar altijd veilig over straat gekund. Ik weet nog dat ik een keer buiten stond met een lekke band, en dat de marokkaanse buurman aanbood om die even te helpen plakken. Er wonen daar ook nette mensen! En volgens mij komen de ergste raddraaiers niet daarvandaan. Heb in de rest van de stad veel meer last gehad.

Alleen jammer dat die oudere generatie hun jeugd niet in de hand kan houden. Ze hebben er geen weet van wat er allemaal gebeurt volgens mij.
Of die hooligans nou een goed idee zijn, nou mn verstand zegt van niet, maar diep in m'n hart zou ik er best van genieten als het schorem nu een toontje lager leert te zingen en bibberend over straat moet.
Zachte aanpak werkt niet, dan maar de harde hand, leer je maar eens te gedragen en respect te hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:31

Hannah_Menno schreef:
:n Daar wonen ook hardstikke goede mensen hoor.

joh meen je dat nou? :+
was sarcastisch bedoel hoor ;)
ik heb zelf ook een paar jaar op het schrijverspark gewoond.. aan de koop kant
en sprak daar veel met een marokkaanse man die zijn eigen dood schaamde voor deze generatie die het verpest..

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:31

Ik zie ze liever achter de tralies verdwijnen :D
Schrijverspark heb ik inderdaad ook goede dingen over gehoord.
MArokaanse buurmannen die helpen met zware boodschappen naar boven sjouwen enz.
Overal heb je rotte appels tussen zitten.
Merendeel is denk ik toch Franse Gat.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:12

Gaan jullie nou echt letterlijk een wijk de schuld geven?
Het is gewoon lachwekkend.

Misschien moeten we met ons met z'n allen eens hard maken voor een fikse verbetering in rechten en plichten van het blauw op straat (en dan bedoel ik: Heel Nederland! Ik woon niet in Veenendaal, kom er zo nu en dan eens en daar houdt het mee op). Feyenoord hooligans die erop gaan tikken zijn net zo goed schorem als de rondhangjeugd daar.

Laat de overheid zijn verantwoording eens nemen, ik betaal genoeg belasting!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:12

LimaMambo schreef:
1 grote bom op schrijverspark huurkant :(
dan is het voor het grootste gedeelte opgelost :+

Neeeee daar woont ook bekende van mij (nederlander btw) :P

Maarre het gaat allemaal erg ver hier in 't Veen. Zo jammer! Hoop dat ze nu de jongeren meer aanpakken, want dat deden ze anders nooit.

Hoop dat het vanavond rustig blijft in het centrum, want heb totaal geen zin in een 'oorlog' voel me dan al helemaal niet veilig meer!!

Maar wat ik niet snap. Ze hebben het over groepen die naar 't Veen komen om Marokkanen te pakken. Pakken ze dan ook gelijk alle blonde Nederlanders? Aangezien er ook een blonde Nederlander bij was :+

Ik vind het gewoon krom! Met wat (domme) mensen van plan zijn, beseffen ze niet dat ze het erger kunnen maken voor mensen zoals ik en anderen die gewoon gezellig willen gaan stappen!

Ik ben zelf niet voor Marokkanen etc. Maar dit vind ik wel wat ver gaan, want niet elke Marokkaan die vanavond in het centrum te vinden is, heeft te maken met wat er gebeurd is! Zijn gewoon onschuldige mensen zoals de meesten die vanavond willen stappen voor de GEZELLIGHEID!

Over de berovingen... Tjaaa hoop dat ze snel gepakt worden! Het is laag wat ze hebben gedaan. Er wordt nu alleen vermeld over wat er vorig weekend is gebeurd.
Maar het weekend van 6 maart is een 22 jarig meisje door 3 Marokkanen in elkaar geslagen. En ook rond die tijd is een 16 jarig meid (beroofd??) en ook in elkaar geslagen, en ook door 3 Marokkanen.

Als je al de verhalen hoort/leest dan zie je dat het om dezelfde groep moet gaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:23

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6334 ... eid__.html

[***] is op ergste voorbereid door Rosanneke Jongbloed
[***] - [***] is dit weekend in opperste staat van paraatheid. De politie is zowel zichtbaar als onzichtbaar extra aanwezig op straat en inwoners wordt met klem gevraagd alert te zijn en bij verdachte situaties gelijk 112 te bellen. Want de angst dat het dit weekend wel eens uit de hand zou kunnen lopen, is groot. "Ik houd mijn hart vast", aldus een Veense horecaonderneemster.

In het dorp met zo'n 62.000 inwoners gonst het van de geruchten dat er mensen zijn die het recht in eigen hand willen nemen na de drie gewelddadige, brute en vernederende overvallen van afgelopen weekend. Daarbij werden twee mannen beroofd van hun kleding. Een 21-jarige leerling-kok die 's nachts na zijn werk terug naar huis fietste, werd zelfs naakt achtergelaten op de spoorrails. Een derde man werd neergestoken.

De daders zijn volgens de politie lichtgetinte mannen tussen de 18 en 23 jaar en een blonde, blanke jongen, zo blijkt uit de signalementen en de beelden van een bewakingscamera bij een pinautomaat die de politie vrij heeft gegeven. De politie kreeg gisteren tientallen tips over de mogelijke daders.

Geruchten

In de Utrechtse plaats doen intussen geruchten de ronde dat er dit weekend wraak genomen gaat worden. Er zouden zelfs knokploegen komen. "We hebben ernstige signalen gekregen dat mensen het recht in eigen hand willen nemen, maar dat kan absoluut niet! Inwoners van [***] kunnen erop vertrouwen dat de overheid er dit weekend en ook daarna staat", aldus burgemeester Ties Elzenga.

De daders worden hard aangepakt, aldus Gerda van Leeuwen, districtchef van de politie. "Voor dit soort criminelen geldt maar één ding: oppakken en achter dikke deuren opbergen." Maar horecaondernemers houden hun hart vast, zo blijkt. "Ik ben echt bang dat het uit de hand loopt. Je voelt de spanning", zegt Natascha Bult, mede-eigenaresse van café 't Gelag.

Pepperspray

Het feit dat hun 21-jarige collega het slachtoffer is geworden van de bijzonder brute overval, hakt er diep in bij de Veense horeca. "Het heeft heel veel impact, we moeten allemaal laat over straat na ons werk. Er worden collega's opgehaald door hun ouders omdat ze niet meer alleen naar huis durven of mogen, ze hebben peperspray bij zich of apparaatjes waarmee ze alarm kunnen slaan. Mijn personeel belt naar de zaak als ze veilig thuis zijn gekomen", schetst de horecaonderneemster. "Mijn baas denkt er over om peperspray aan zijn personeel uit te delen", vertelt een andere horecamedewerker.

Demissionair minister Hirsch Ballin (Binnenlandse Zaken) is niet te spreken over de opmerking die burgemeester Elzenga zou hebben gemaakt dat het in [***] 's nachts te onveilig is om over te straat te gaan. "Het is volstrekt onwenselijk dat dit het bericht is aan de samenleving", aldus de bewindsman, die met de burgemeester in gesprek wil. "Het antwoord kan en mag niet zijn 'blijf daar maar uit de buurt'. Er moet juist aangegeven worden wat eraan gedaan wordt om de situatie veilig te maken."

De burgemeester ontkent dat hij gezegd heeft dat het te gevaarlijk is om in [***] over straat te gaan, zoals een regionale krant deze week meldde.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:24

Voor degene die het een beetje willen volgen:
http://twitter.com/#search?q=[***]

Er wordt gesproken over een grote vechtpartij die rond 23.00 uur op de Kerkewijk moet plaatsvinden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-03-10 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:35

Poeh word wat daar vannacht denk ik ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:52

En de politie vindt het raar dat mensen het recht in eigen hand willen nemen? Dit na zolang niet ingrijpen, nergens in Nederland.
Eigenlijk hoop ik dat ze de echte daders eens te pakken nemen en niet zo zachtjes ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:24

De politie DURFT niet eens wat te doen.. Als je ze een week geleden zou bellen zouden ze pas na 15 min. komen omdat ze niet eerder durven.. Opzich ergens wel logisch want ze mógen niks doen.. Maar daar komt verandering in heb ik gehoord..

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:11

inderdaad! pff meisje op t werk kreeg sms dat er geschoten was.. maar bleek later niks van waar te zijn . Ben benieuwd hoe t nu is in t veen.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:14

ThePast03 schreef:
Voor degene die het een beetje willen volgen:
http://twitter.com/#search?q=veenendaal

Er wordt gesproken over een grote vechtpartij die rond 23.00 uur op de Kerkewijk moet plaatsvinden.

die vechtpartij was die vrijdag of zaterdag avond gepland?

ik was gister met vriendin op de scoot beetje rond aan het rijden
maar was echt niet normaal hoeveel het er waren!

en we voelden ons echt niet veilig, wangt ze kijken gewoon continue en roepen van alles zoals kom hier, en fluiten enzo
ook gewoon met auto's enzo vond het helemaal niks.. nog niet eens echt laat vanaf schemer tot half 10 ofzo..

ben benieuwd hoe vanavond is gegaan!! denk niet echt heel veel door het weer

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:16

Nou er is wel een schietpartij geweest in de stad.
Mijn broer smste net, die is bij vrienden daar in de buurt..

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:27

Ow echt! Mehn sjonge jonge gaat goed zeg... hopelijk geen gewonden...