sit in op utrecht centraal station

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:27

Niezel schreef:
10 euro per uur is misschien geen wereldloon maar nog altijd twee euro meer dan waar ik al acht jaar voor heen werken ga.
Dan houd ik het nog op bruto, mocht het netto zijn mogen ze zich helemaal schamen.
Als je die tien euro niet genoeg vind dan zoek je maar ander [***] en val je de rest van werkend Nederland er niet mee lastig }:0

Moet jij ook zulk smerig, goor en zwaar [***] doen?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:27

Ik vind het nog niet echt een erge troep :+ Kan altijd nog erger en echt geluid je hoort iets, maar toen met een OS in Beijing was het veel meer geluid ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:28

_sparta_ schreef:
Ik geloof niet dat ze 10 euro krijgen. Op het bedrijf waar ik werk klets ik wel eens met de schoonmaak, maar die krijgen dat daar niet. Echt min. loon en geen cent meer.

Ik heb (schoonmaak)werk gedaan waar ik dat wel zou krijgen (al was ik dan 16, en niet 23 en verdiende daarom minder).
Schoonmaak verdient niet zo heel slecht (imo), al kun je pech hebben natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 19-03-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:29

Hannah_Menno schreef:
Niezel schreef:
10 euro per uur is misschien geen wereldloon maar nog altijd twee euro meer dan waar ik al acht jaar voor heen werken ga.
Dan houd ik het nog op bruto, mocht het netto zijn mogen ze zich helemaal schamen.
Als je die tien euro niet genoeg vind dan zoek je maar ander werk en val je de rest van werkend Nederland er niet mee lastig }:0

Moet jij ook zulk smerig, goor en zwaar werk doen?

Niet-lichamelijk werk net zo zwaar zijn op een andere manier.

Vraag me alleen af wie de paasei na deze actie moet/mag gaan opruimen :') :))

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:32

Naar mijn weten gaat het om 10,00 netto, schoonmaak verdient niet zo heel slecht.
Daarbij (misschien mag ik het niet zeggen) maken ze niet eens goed schoon! Hoe vaak die lui niet binnen zitten en gewoon de hele dag niets doen behalve roken, koffie drinken en op hun mobiel bezig zijn.
En nee dan niet van die oude toestellen het moet natuurlijk wel een beet je "respectwaardig" zijn zoals Blackberry en Iphone en andere touchscreen toestellen..

Maar de dames en heren willen extra loon, wel te verstaan 13% voor hun vaste lasten a 1900 euro :o beetje hoog die vaste lasten...
O en niet te vergeten de kinderen en om één van hun te quoten "incassobureau's".
Nee hoor jongens goed bezig, de boel bevuilen, lawaaierig zijn, reizigers lastig vallen etc voor het bovengenoemde doel..

Nederland kan trots zijn op deze schoonmakers *KUCH*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:32

manzano schreef:
Dan moet je ander [***] KIEZEN.

Daarbij kan niet-lichamelijk [***] net zo zwaar zijn op een andere manier.

Misschien hebben die mensen wel helemaal niks te KIEZEN? Jeetje zeg, wees blij dat er mensen zijn die de kots, troep en zooi van een ander opruimen.
Die mensen doen vreselijk zwaar [***]. Ik vind het ook dieptriest zoals jullie er allemaal over praten. Nu kun je zien hoe afhankelijk je van die mensen bent en hoe fijn het is dat ze er zijn. Ik geef ze groot gelijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:33

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:33

Hannah_Menno schreef:
manzano schreef:
Dan moet je ander werk KIEZEN.

Daarbij kan niet-lichamelijk werk net zo zwaar zijn op een andere manier.

Misschien hebben die mensen wel helemaal niks te KIEZEN? Jeetje zeg, wees blij dat er mensen zijn die de kots, troep en zooi van een ander opruimen.
Die mensen doen vreselijk zwaar werk. Ik vind het ook dieptriest zoals jullie er allemaal over praten. Nu kun je zien hoe afhankelijk je van die mensen bent en hoe fijn het is dat ze er zijn. Ik geef ze groot gelijk.

Dat geldt toch voor de hele maatschappij......... iedereen is afhankelijk van elkaar.

En er zijn enorm veel vacatures voor outbound-callcenter werk...... dus ja er is te kiezen. Zelfs zonder opleiding.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:35

Hannah_Menno schreef:
manzano schreef:
Dan moet je ander werk KIEZEN.

Daarbij kan niet-lichamelijk werk net zo zwaar zijn op een andere manier.

Die mensen doen vreselijk zwaar werk. Ik vind het ook dieptriest zoals jullie er allemaal over praten. Nu kun je zien hoe afhankelijk je van die mensen bent en hoe fijn het is dat ze er zijn. Ik geef ze groot gelijk.

:7 Ik heb vrijwel dagelijks met deze mensen die "vreselijk" zwaar werk doen..
Geloof me zo zwaar hebben ze het niet hoor......

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:36

Hannah, wat is dat nou voor een ongepaste en nare opmerking.
Ik heb dit werk zelf gedaan (al dan op bedrijf en niet op station), en het verdient echt niet slecht voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt.

Noem mij nou eens een baan op waar je zonder opleiding net zoveel of nog meer bij verdient... (en dan wel een waar je bij wijze van zo in kan rollen, en niet toevallig een baan bij je paps op het bedrijf).

manzano

Re: sit in op utrecht centraal station

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:37

Ik heb zelf ook in de schoonmaak gewerkt........ (omdat het stukken beter betaalde dan bijv. de horeca)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:38

Equidea schreef:
Ik heb dit [***] zelf gedaan (al dan op bedrijf en niet op station), en het verdient echt niet slecht voor een [***] waar je geen opleiding voor nodig hebt.

Noem mij nou eens een [***] op waar je zonder opleiding net zoveel of nog meer bij verdient... (en dan wel een waar je bij wijze van zo in kan rollen, en niet toevallig een [***] bij je paps op het bedrijf).

Ongepaste en nare opmerking? Waar? :=
Ik vind dat ze groot gelijk hebben dat ze staken. Ze moeten de ZOOI van iemand anders opruimen. Laat ze dat lekker zelf doen.
En er zit volgens mij een groot verschil tussen een bedrijf of een station.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:39

:7 Het is snel verdient hoor, op je krent zitten, roken en koffie drinken... :7

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:40

IEMAND moet toch prullenbakken legen lijkt me....... moeten reizigers dat zelf gaan doen? Wat een onzin redenering!

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:40

Hannah_Menno schreef:
Niezel schreef:
Als je die tien euro niet genoeg vind dan zoek je maar ander werk en val je de rest van werkend Nederland er niet mee lastig }:0

Moet jij ook zulk smerig, goor en zwaar werk doen?

Doe eens lezen?
Dat staat er net ;(

Als je dat gore werk niet wil doen voor die tien euro dan ga je net als ik op een call centre zitten. Ik klaag ook niet steen en been over mijn magere loon en de klapjosti's die ik aan de lijn krijg.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:41

Hannah_Menno schreef:
Ik vind dat ze groot gelijk hebben dat ze staken. Ze moeten de ZOOI van iemand anders opruimen. Laat ze dat lekker zelf doen.

Hannah, waar haal jij je info vandaan?
Mijn opmerkingen negeer je kennelijk maar geloof mij, ik heb bijna dagelijks met ze te maken, en geloof mij ze hebben het echt zo zwaar nog niet hoor, de dames die kantoren schoonmaken hebben het een stuk zwaarder!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:41

Niezel schreef:
Doe eens lezen?
Dat staat er net ;(

Als je dat gore [***] niet wil doen voor die tien euro dan ga je net als ik op een call centre zitten. Ik klaag ook niet steen en been over mijn magere loon en de klapjosti's die ik aan de lijn krijg.

Dat noem ik nou niet ongepast want het ís toch zo? _O-

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:42

Hannah_Menno schreef:
Equidea schreef:
Ik heb dit werk zelf gedaan (al dan op bedrijf en niet op station), en het verdient echt niet slecht voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt.

Noem mij nou eens een baan op waar je zonder opleiding net zoveel of nog meer bij verdient... (en dan wel een waar je bij wijze van zo in kan rollen, en niet toevallig een baan bij je paps op het bedrijf).

Kijk, dat heet nou werken!
Daar krijgen ze nu die tien euro per uur voor.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:42

maaike5581 schreef:
Hannah_Menno schreef:

Hannah, waar haal jij je info vandaan?
Mijn opmerkingen negeer je kennelijk maar geloof mij, ik heb bijna dagelijks met ze te maken, en geloof mij ze hebben het echt zo zwaar nog niet hoor, de dames die kantoren schoonmaken hebben het een stuk zwaarder!

Misschien dat ze op dit station niet veel doen maar op veel andere wel. Lees het andere topic ook maar door die ik hier net neer zette. ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:43

Hmn ik heb geen idee, heb niet op het station gewerkt. Maar moet zeggen dat bedrijfsleven ook niet altijd al te fris was ;).
Ik heb eigenlijk nog weinig argumenten gezien waarom ze meer willen verdienen, misschien iets in de trand van 'hard werk en wetenschappelijk bewezen dat je sneller slijt', dan kan ik er in komen :j.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:43

En waar haal jij de info vandaan dat ze daar wel iets doen??
Ben jij er de hele dag bij?

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:44

Hannah_Menno schreef:
Niezel schreef:
Doe eens lezen?
Dat staat er net ;(

Als je dat gore werk niet wil doen voor die tien euro dan ga je net als ik op een call centre zitten. Ik klaag ook niet steen en been over mijn magere loon en de klapjosti's die ik aan de lijn krijg.

Dat noem ik nou niet ongepast want het ís toch zo? _O-

WTF heb je het over?! :?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:45

randalinpony schreef:
Het is ook nog vaak zwaar [***] waar velen voortijdig door verslijten, dus tja...

Ik heb wel eens de opmerking gehoord dat vuilnismannen en schoonmakers meer bijdragen aan de volksgezondheid dan artsen, want zij doen preventief zeer belangrijk [***] om dit land schoon en hygienisch te houden.
Denk dat daar wel wat in zit. ;)

Uit andere topic. :)

@Niezel; ? :') Volgens mij snappen wij elkaar niet..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:46

Oh wacht.. heb ik verkeerd gequote? :=

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:47

Ze eisen:

13% loonsverhoging (onterecht)
Respect ?
Reisvergoeding (terecht)
Koffiegeld Bepaalde ns medewerkers hebben een "servicepas voor oa koffie dit omdat er onderweg nergens koffiemachine staat, willen zij ook, koffiemachine aanwezig...
Taallessen tsja..