Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauratje_88 schreef:Mijn moeder heeft heel hard gewerkt voor haar 4 kinderen en opeens begint ze ziek te worden en wordt ze invalide verklaard waardoor ze niet kan werken (vader is al lang out off the picture) nou van wat moest ze haar kinderen eten geven zonder kinderbijslag? En moet een kind boeten voor de fouten van de ouders?
KiWiKo schreef:naaaah.......... vanaf volgend jaar mag ik een leuk centje bijleggen joh voor Sanne haar opleiding
en in mijn ogen is 12 nog steeds kind............ kan het mis hebben overigens
Ik vind het niet erg, kan het wel betalen.......... maar ik ben me er wel van bewust dat veel ouders hun kinderen straks niet kunnen laten studeren oid, gewoonweg omdat ze het niet kunnen betalen![]()
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet eens weet hoeveel ik aan kinderbijslag ontvang........ gaat allemaal naar een spaarrekening.
phormicola schreef:Wacht, moet je voor school betalen? Ik meen me te herinneren dat er een bijdrage van de ouders werd gevraagd, kon/wilde je dat niet betalen, ook goed.
Is het veranderd?
Xjosee schreef:Ik heb er geen verstand van als kind zijnde, maar is de scholing nu nog zo duur op de middelbare. Want nu worden de schoolboeken via de overheid betaald, dus lijkt me dat dat al heel wat scheelt.
MISTRAL94 schreef:Het mag van mij wel inkomen afhankelijk worden, gezinnen die ruim boven modaal leven mogen wat mij betreft minder kinderbijslag ontvangen dan een hardwerkende alleen staande moeder met 3 kids.
MISTRAL94 schreef:Is begrijpend lezen nou zo moeilijk? Je bent de boel aan het verdraaien waves
![]()
Staat er geschreven dat iemand die boven modaal verdiend niet hard werkt? Ik kan het niet terug vinden.
Ook staat er niet dat iemand die boven modaal verdiend geen kinderbijslag mag hebben...
Urielle schreef:Ik stuur de maandelijkse kinderbijslag (Belgie) gelijk door naar de spaarrekening van mijn dochter. Die is bestemd om haar latere studies mee te financieren en misschien ook nog een bijdrage te kunnen leveren aan een eigen huisje. Hard nodig hebben we het dus nu nog niet, maar zoals iemand al zegt: dan kun je AOW, studiefinanciering, ... ook allemaal wel schrappen. Ik ben niet zo voor die Amerikaanse toestanden waar men zelf maar moet zorgen dat de zaakjes voor elkaar zijn en dat je anders maar crepeert. Kinderbijslag heeft bij mij iig echt niet meegespeeld in de keuze om een kind te krijgen want rijk word je daar echt niet van