[NM] SPCA in Nederland?Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Re: [NM] SPCA in Nederland?Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:34

SPCA wordt helemaal betaald uit giften en donaties. Dus dat betekent dat Nederlanders net zo vrijgevig zouden moeten zijn als Amerikanen. Dus... laten we de vraag eens omkeren. Zouden de mensen die hier zo ontzettend voor een Nederlandse SPCA zijn, er bereid toe zijn om daar zelf een onderdeel van te financieren?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 11:42

Ik denk van wel,nederland is best gul.Vooral wat dieren betreft geven ze gauw wat.En zeker als er actie's enzo komen op t.v. of reclame.Ik financier nu zelf me eigen pony opvang,heb geen donateurs/sponsors.Dus ja ik zou wél doneren dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:03

Maar, baseren jullie nu je mening over deze organisatie op wat er op tv uitgezonden wordt? TV programma's laten altijd een gekleurde versie van de werkelijkheid zien en vooral zulke op sensatie gerichte programma's.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:24

Nou, eigenlijk wel.

Ik vind het de verantwordelijkheid van de maatschappij om zorg te dragen voor dieren. Wij hebben ze gedomesticeerd, dan dragen wij de zorg.
IK draag ook belasting af aan mensen die zorg nodig hebben, dan wil ik ook mijn steentje bijdragen aan dieren die zorg nodig hebben.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:18

Er is alleen wel een verschil tussen dieren en mensen. Dieren worden nog steeds massaal gedood. Voor eten, kleding, experimenten etc. Dus waarom zou iemand überhaupt verplicht zijn om er voor te zorgen, als je ze toch wel mag vermoorden? Ik ben bang dat we eerst de intrinsieke waarde van elk dier in moeten zien voordat er dergelijke regels kunnen komen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:24

ik heb een tijd geleden iemand gesproken van een organisatie welke weet ik niet meer persies en toen heb ik het met haar erover gehad en zij zei dat ze hier in nederland bezig zijn om dat op te starten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 17:08

Ja ik hoorde ook al zoiets,er is idd. al een dierenpolitie in 1 of 2 plaatsen in nederland.Dat is om te kijken hoe dat gaat en of het werkt enzo.Ik vind het een hele goede zaak een dieren politie,maar dan moeten die er wel goed voor zijn opgeleid.In amerika doen ze soms wel erg overdreven,zo hoeft het nou ook weer niet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:48

Fitch schreef:
Er is alleen wel een verschil tussen dieren en mensen. Dieren worden nog steeds massaal gedood. Voor eten, kleding, experimenten etc. Dus waarom zou iemand überhaupt verplicht zijn om er voor te zorgen, als je ze toch wel mag vermoorden? Ik ben bang dat we eerst de intrinsieke waarde van elk dier in moeten zien voordat er dergelijke regels kunnen komen.

Ik vind dit altijd wel een erg interessant fenoneem. Een hond, paard, goudvis mogen nog geen zetje krijgen of we spreken van dierenmishandeling terwijl er de meest verschrikkelijke dingen gebeuren in de bio-industrie. Wat is dan het verschil tussen een hondje en een varken. Niet dat ik vind dat dierenmishandeling van huisdieren zo maar kan, absoluut niet. Ik ben ook voor een instantie of iets dergerlijks die hierop controleerd. Maaarrr.. zijn we dan aan de ene kant niet een beetje hypocriet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 19:10

De bio industrie mogen ze van mij opdoeken.
Net zoals al die test labatorium's,verschrikkelijk al die testen op dieren! Ik vind dat een dier er niet onder hoeft te lijden voor ons 'de mens'. Dat ze dan maar meer testen gaan doen op planten,elke plant heeft een bepaald geneeskundig middel voor bijna elke ziekte.We weten alleen niet welke plant voor welke ziekte is.Laten ze daar nou eens meer tijd in steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:33

Weet jij wel aan welke regels een lab moet voldoen om te mogen testen op dieren? Hoe in detail een onderzoek opgesteld moet worden en tig x bijgewerkt alvorens uberhaubt toestemming gegeven wordt om te gaan testen (als de commissie er uberhaubt al enig bijkomende waarde in ziet)? En het feit dat een dier niet meer als een bepaalde hoeveelheid ongerief mag ondergaan? Plus bijkomend dat er zo min mogelijk dieren gebruikt moeten worden en dat ze ondertussen heel veel bezig zijn met onderzoek naar alternatieven om alles nog beter te maken voor die dieren en het proefdiergebruik nog meer terug te brengen? Die mensen die hiermee werken doen dat echt niet omdat ze het zo leuk vinden om die dieren te gebruiken, het draait allemaal om verfijning van je testen en verminderen van het proefdiergebruik. Die mensen doen dat werk omdat ze hopen met de opoffering van een aantal muizen duizenden mensen geholpen kunnen worden in hun strijd tegen bijvoorbeeld kanker.

Daarbij zijn er zoveel dingen die wonderlijke genezing geven bij een proefdier, maar wat dan in de mens helaas helemaal niks blijkt te doen. Een plantje gaat daar voorlopig nog geen verandering in geven denk ik. Veel planten hebben een geneeskundige werking, maar lang niet elke ziekte, aandoening zal je daarmee kunnen genezen... en eer elk plantje onderzocht is voor wat het dan wel werkt, zal heel veel jaren voorbij gaan tot dan..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 04:35

Ik ben voor een soort van SPCA in Nederland.
Moet je kijken wat er als straf gegeven wordt, bij bewuste mishandeling ed.
Als mensen niet weten hoe of wat met een dier, moeten ze hulp vragen en niet zelf doktertje spelen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 06:08

Word wel een klus om daar geschikte mensen voor te vinden. Ik zie dat banketstaaf dat bij mij op de kruising staat te kijken wie er door rood rijd al in het bos achter een boom.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:22

idinn schreef:
Weet jij wel aan welke regels een lab moet voldoen om te mogen testen op dieren? Hoe in detail een onderzoek opgesteld moet worden en tig x bijgewerkt alvorens uberhaubt toestemming gegeven wordt om te gaan testen (als de commissie er uberhaubt al enig bijkomende waarde in ziet)? En het feit dat een dier niet meer als een bepaalde hoeveelheid ongerief mag ondergaan? Plus bijkomend dat er zo min mogelijk dieren gebruikt moeten worden en dat ze ondertussen heel veel bezig zijn met onderzoek naar alternatieven om alles nog beter te maken voor die dieren en het proefdiergebruik nog meer terug te brengen? Die mensen die hiermee werken doen dat echt niet omdat ze het zo leuk vinden om die dieren te gebruiken, het draait allemaal om verfijning van je testen en verminderen van het proefdiergebruik. Die mensen doen dat werk omdat ze hopen met de opoffering van een aantal muizen duizenden mensen geholpen kunnen worden in hun strijd tegen bijvoorbeeld kanker.

Daarbij zijn er zoveel dingen die wonderlijke genezing geven bij een proefdier, maar wat dan in de mens helaas helemaal niks blijkt te doen. Een plantje gaat daar voorlopig nog geen verandering in geven denk ik. Veel planten hebben een geneeskundige werking, maar lang niet elke ziekte, aandoening zal je daarmee kunnen genezen... en eer elk plantje onderzocht is voor wat het dan wel werkt, zal heel veel jaren voorbij gaan tot dan..

Ik ben bang dat jij nog nooit in een lab geweest bent? Of mensen kent die er werken? Ik heb een aantal vrienden (geneeskunde en farmaciestudenten) die veel dieronderzoek moeten doen of erbij helpen. En het is echt niet zoals je zegt. Draai om te beginnen je getallen maar even om. Het is niet dat er een paar muisjes opgeofferd worden voor duizenden mensen, maar eerder dat er bij voorbaat al duizenden muizen, apen, varkens en ratten opgeofferd worden, en dan is het nog niet eens zeker of er überhaupt iemand met het middel geholpen kan worden. Ook is het bekend dat veel onderzoekers gefrustreerd raken en hun dieren echt niet meer als dier zien. Veel mensen vinden het bijv. 'grappig' om even een halfdode rat bij een collega in de tas te doen. In het UMCG in Groningen is iemand die incontinentie test met katten door open hersenoperaties en hen dan met hormonen krols te spuiten. Zelf zegt diegene dat ie altijd een soort seksuele fascinatie had voor krolsheid bij katten. Ik vind dat persoonlijk echt ziek, heeft weinig meer te maken met mensen helpen!

Ook is er bij veel dieronderzoek niemand echt gebaat, bijvoorbeeld proeven met apen die in een metalen rad onder stroom moeten rennen. Steeds als ze stoppen krijgen ze een enorme schok. Daarbij worden ze ook nog eens bestraald met radioactieve stof. Uiteindelijk vallen ze dus kotsend en bloedend dood neer. Opdrachtgever voor dit onderzoek? Amerikaanse leger, één van de grootste opdrachtgevers voor dieronderzoek ter wereld. Ze hebben bijv. ook getest hoeveel pijn een kat kan verdragen voordat ze doodgaan. :(

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:27

Wow, die 2e foto lijkt heel erg op een paard dat ik gekend heb |(
Ik ben zeker voor! enorm goede dingen wat hun doen :) :))

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:33

Ik ben zeker voor een dergelijke mogelijkheid.

Maar ook voor meer informatie voor mensen, dit kunnen zowel gratis, gesponsorde of informatie dagen zijn waar een klein bedrag voor word gevraagt.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:42

De SPCA is nu het enige, op gebied van zorg, waaraan wij als Nederland een voorbeeld kunnen nemen aan Amerika. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 11:49

Fitch schreef:
idinn schreef:

Ik ben bang dat jij nog nooit in een lab geweest bent? Of mensen kent die er werken? Ik heb een aantal vrienden (geneeskunde en farmaciestudenten) die veel dieronderzoek moeten doen of erbij helpen. En het is echt niet zoals je zegt. Draai om te beginnen je getallen maar even om. Het is niet dat er een paar muisjes opgeofferd worden voor duizenden mensen, maar eerder dat er bij voorbaat al duizenden muizen, apen, varkens en ratten opgeofferd worden, en dan is het nog niet eens zeker of er überhaupt iemand met het middel geholpen kan worden. Ook is het bekend dat veel onderzoekers gefrustreerd raken en hun dieren echt niet meer als dier zien. Veel mensen vinden het bijv. 'grappig' om even een halfdode rat bij een collega in de tas te doen. In het UMCG in Groningen is iemand die incontinentie test met katten door open hersenoperaties en hen dan met hormonen krols te spuiten. Zelf zegt diegene dat ie altijd een soort seksuele fascinatie had voor krolsheid bij katten. Ik vind dat persoonlijk echt ziek, heeft weinig meer te maken met mensen helpen!

Ook is er bij veel dieronderzoek niemand echt gebaat, bijvoorbeeld proeven met apen die in een metalen rad onder stroom moeten rennen. Steeds als ze stoppen krijgen ze een enorme schok. Daarbij worden ze ook nog eens bestraald met radioactieve stof. Uiteindelijk vallen ze dus kotsend en bloedend dood neer. Opdrachtgever voor dit onderzoek? Amerikaanse leger, één van de grootste opdrachtgevers voor dieronderzoek ter wereld. Ze hebben bijv. ook getest hoeveel pijn een kat kan verdragen voordat ze doodgaan. :(

Idd.ik heb beelden gezien op t.v. nou niet elk lab is zo goed voor de proefdieren.
Gewoon niet normaal meer wat die dieren allemaal moeten mee maken.
Ook al zijn er ook onderzoeken om kanker te genezen,dan nog zeg ik:nee een dier hoeft daar niet onder te lijden voor ons 'de mens'.
Het duurt ook jaren bij de proefdieren voordat ze iets vinden wat werkt tegen een bepaalde ziekte.Dat is bij planten ook zo ja,precies het hetzelfde.
Elke ziekte is te genezen met planten,zo is de natuur in elkaar gezet,je moet alleen maar net weten welke plant wat doet.
Het is gewoon schokkend wat er allemaal gebeurt in zo'n lab,vind het zo ongelooflijk erg voor die proefdieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:12

Ten eerste heb ik het hier over onderzoeken die nuttig zijn, dus niet voor wat parfum of voor het leger wat het meest pijnlijke is etc. En tuurlijk zijn het geen 10 muizen voordat je eens een medicijn hebt dat wel werkt. Maar als het erop neerkomt dat je wel iets ontdekt wat werkt, dan help je daar toch echt veel mensen mee. Als je dan gaat vergelijken hoeveel mensen je helpt in bijvoorbeeld 10 jaar zal dat echt een stuk meer zijn als de gebruikte muizen. Hoeveel mensen roepen wel niet dat er niet op dieren getest mag worden, maar verwachten vervolgens wel een medicijn tegen hun ziekte als ze wat krijgen? Als je echt tegen bent moet je je genezing zoeken in het alternatieve circuit (bv de plantjes) en niet in de medicijnen ontdekt op dieren.

Ten tweede vind ik dat mensen die op die manier met de proefdieren omgaan niet thuishoren op het lab met zo'n verantwoordelijkheid. Daar zou sowieso streng tegen opgetreden moeten worden. Zeker de voorbeelden die jij noemt, zulke mensen mogen ze van mij per direct hun artikel van afnemen :( Ik ben weleens op een lab geweest hoor, heb biologie en medisch laboratoriumonderzoek opleiding afgerond en toevallig ook in bezit van een artikel 12 ;) Believe me, ook maar afwijken van wat op papier stond was echt not done op mijn stageplek en iedereen was zeer betrokken met de dieren... maar er zal vast wel verschil zitten in beleid op verschillende labo's. Helaas... want er zijn niet voor niks strenge regels om het ongerief te beperken, dan ga je niet met zo'n dier een grap uithalen, dat vind ik gewoon walgelijk.