Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:55

@ dramaqueen: ik zeg VRIJWEL alle en statistisch gezien klopt dit ook gewoon net als 1+1= 2 (om het je iets makkelijker te maken ;) ).

Verder wil ik zeker niet discrimineren maar een open-discusie houden zonder daarbij mensen te kwetsen of aan te vallen (dat betekend dat ik het dus ook niet leuk vind als mensen dit andersom doen).

Heb je hier een mening over prima, dan wil ik die graag horen. Kun je niets onderbouwen en enkel korte en negative opmerkingen maken dan stel ik voor dat je je frustraties ergens anders gaat verkondigen. Laten we proberen gewoon en respectvol met elkaar om te gaan :D

Anoniem

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:02

Ik wil best discussiëren, maar dan verwacht ik ook dat jij als TS met gefundeerde argumenten komt.

Ik neem aan dat je de Koran ook gelezen hebt?

En wbt. de Sharia, ik neem aan dat je ook weet dat deze slechts in een beperkt aantal Islamitische landen strikt gehanteerd wordt?

En je weet ook hoe het er aan toe ging voor eind jaren 70? Dus voor de Islamitische Revolutie?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:34

Kanelly schreef:
En wbt. de Sharia, ik neem aan dat je ook weet dat deze slechts in een beperkt aantal Islamitische landen strikt gehanteerd wordt?

En dat diezelfde sharia, in de beperkte landen waar het volledig toegepast wordt, geen alomvattend rechtstelsel is, omdat je op basis van een beperkt aantal wetten (ik geloof dat het er zo'n 60 zijn) neergezet in die Koran nooit een samenleving kunt besturen? Dat je dus als regering wel gedwongen wordt om zelf wetten te bedenken, simpelweg omdat de situatie in de 7e eeuw niet te vergelijken is met de situatie in de 21ste eeuw?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:10

Haha wat een onzin.... Moest ook haast lachen om de beginpost.. Hoewel het natuurlijk beter serieus kan worden genomen dat mensen zo naief zijn wat betreft de Islam. Heel veel wordt verdraaid door de media, jammer dat mensen alles maar klakkeloos aannemen zonder zelf ook maar enigszins open te staan voor 'de anderen'. Hoe de koran (of een ander religieus geschrift) wordt geinterpreteerd heeft meer te maken met de mens zelf en de cultuur van het land (want scheer nu niet alle islamitische landen over een kam, ook hier in de Maghreb zijn de verschillen tussen buurlanden enorm). Daarbij kan er tussen verschillende moskeen in een dorp al een flink verschil zitten in wat er gepredikt wordt. Ook in NL hebben we toch niet allemaal dezelfde mening over alles?
Ik denk trouwens dat er helemaal niet hoeft te worden gelogen door moslims die macht willen in de politiek in NL, als je kijkt naar de cijfers zullen er over een paar generaties nog maar weinig 'echte' Nederlanders overzijn met gemiddeld 1,1 kind per gezin. En zo is het toch altijd gegaan, niets blijft altijd hetzelfde....

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:24

Maar het blijft wel zo dat er fundamentele verschillen zijn tussen de westerse - en de islamitische samenleving, waar we in Nederland gewoon echt niet uitkomen. Natuurlijk kun je de genuanceerde intellectueel gaan uithangen en stellen dat iedereen anders denkt enzo.. Maar terrorisme heeft wel degelijk iets met Islam temaken, net als fundamentalisten, zij zien de religie als BLAUWDRUK voor de nieuwe samenleving, de samenleving waarvan wíj ook deel uitmaken, daar is niets genuanceerd aan hoor!

Echter hebben we het hier wel over een kleine groep, uit verschillende landen, maar ze verpesten het wel goed voor hun geloofsgenootjes, dankzij die groep wordt Wilders straks misschien wel de grootste partij, zaten de Islamieten daar op te wachten?

Gelukkig is er kort geleden een fatwa uitgesproken tegen terrorisme, door een zeer gerenomeerde Islamitische wetsgeleerde, er ontstaat dus ook weerstand vanuit de Islam zelf en dit is een heel goed teken.

Geloven en levensbeschouwingen hebben altijd zieltjes gewonnen door middel van fear appeals, zowel de Islam - als iemand als Wilders. Het is vuur met vuur bestrijden niet waar?

Ik ben zelf niet tegen geloof of het hebben van een levensbeschouwing, maar houd het lekker voor jezelf, doe er iets moois mee en denk niet dat jou waarheid de enige is, volgensmij zijn er dan al een hoop problemen opgelost!

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:35

xDramaQueen schreef:
kijk maar daar heb je het al jij zegt vele :)* TS zegt "alle"
ik vind dat TS iedereen over 1 kam scheert en ik denk dat het haar goed zou doen als ze eens een gesprek zou houden met een paar allochtonen :j

Maar nu zeg je al iets heel anders dan net?
Tevens ben ik aan deze info gekomen juist vanwege een aantal diepgaande gesprekken met 'moslims'.

Zoals TS zelf al aangeeft gaan wij uit van een situatie waarin begrip een sleutelpositie heeft. Dat is heel edelmoedig ware het niet dat 90% van de moslims zich totaal superieur voelt toen opzichte van 'onze christelijke maatschappij'. Geen tot weinig begrip 'onze' kant op dus. Dan ben ik ook snel uitgediscusseerd en geknuffeld hoor.

Het eea tussen haakjes geplaatst aangezien ik niet zo hou van in hokjes douwen maar ter verduidelijking wel deze termen heb gebruikt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:03

Niezel schreef:
ware het niet dat 90% van de moslims zich totaal superieur voelt toen opzichte van 'onze christelijke maatschappij'. Geen tot weinig begrip 'onze' kant op dus.

Ben benieuwd waar je dit op baseert?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:12

Dacht ik ook al Heino ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:28

Niezel schreef:
xDramaQueen schreef:
:')!

wat je een mens wel niet wijs kan maken, wat vreselijk naïef.

dat van hitler doet het hem..

ik kan alleen maar meegaan me kanelly, wat een haatzaaierij :r

Jammer dat je dan zo snel oordeelt.
Hitler wordt compleet verafgood in veel islamitische landen, Mein Kampf is daar 1 van de best verkochte boeken, ligt in meer huishoudens dan hier een bijbel, tevens zien vele (Vele he?! Nérgens zeg ik alle!) moslims zich net als Hitler superieur aan de rest van de mensheid, voelen zich ook Ariërs.

OT; Volgens mij heb jij (TS) je aardig ingelezen en er wat kaas van gegeten, ik weet alleen niet in hoeverre ik daar in mee kan of wil gaan..... je schetst geen vrolijke toekomstige samenleving ;-)

Wat een bullshit! hoe kom je aan deze info? Gehoord van al je kennissen in die landen? :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:40

Hihi ik ben nu ook wel benieuwd, in welke landen dan bijvoorbeeld?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:55

Niezel schreef:
OT; Volgens mij heb jij (TS) je aardig ingelezen en er wat kaas van gegeten

sorry maar die indruk wekt de TS nou juist niet bij mij..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:31

jameyskatje schreef:
Niezel schreef:
OT; Volgens mij heb jij (TS) je aardig ingelezen en er wat kaas van gegeten

sorry maar die indruk wekt de TS nou juist niet bij mij..

Ja hoor, ze heeft zich ingelezen in Wildersiaanse geschriften :j
Maar deze verhaaltjes staan haaks op de dingen die moslimpatienten vertelden.
Een van hen had aan zijn zoontje geleerd dat alle mensen gelijk zijn, en dat het niet uitmaakte of men moslim, christen of joods oid was.
Hij vertelde dat de koran liefde predikte ipv haat.
En dat is de ervaring die ik heb met de meeste moslims. Gewoon fijne, respectvolle mensen...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:04

haha grappig verwoord..

ik dacht al 'weer het zoveelste islamtopic'.. maar cool dat het nu eens andersom is.

agja, overal rotte appels toch. maar de islam heeft me er niet slechter op gemaakt, integendeel. het leert me eerlijk en oprecht te zijn, respect te hebben, behulpzaam te zijn, maatschappelijk betrokken enzovoort.. maar wellicht vinden sommige dat eng

(doet me denken aan die nieuwe reclame van SIRE. mensen, hoe gaan we ermee om? :P:P)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:58

frangelica schreef:
Citaat:
Ten eerste gaat voor de koran hetzelfde op als voor de bijbel. Van alle dingen die er geschreven worden zijn voor en tegen verzen te vinden.

de grootste leugen in de bijbel...en in de kerk...is dat god aan zijn handen is verhangen lees het nieuwe evg en je komt erop uit dat hij is opgehangen aan zijn polsen. dus...... :o

Schat.... dat prediken de meeste kerken ook. Iemand ophangen aan zijn handen met spijkers erdoor is namelijk onmogelijk, dat scheurt :D _O-

Anyway. TS.... onzin. Vanwaar deze haatzaaierij die nergens op slaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:29

Bombarie schreef:
Gelukkig is er kort geleden een fatwa uitgesproken tegen terrorisme, door een zeer gerenomeerde Islamitische wetsgeleerde, er ontstaat dus ook weerstand vanuit de Islam zelf en dit is een heel goed teken.

Ik ben zelf niet tegen geloof of het hebben van een levensbeschouwing, maar houd het lekker voor jezelf, doe er iets moois mee en denk niet dat jou waarheid de enige is, volgensmij zijn er dan al een hoop problemen opgelost!

Wel jammer dat er eerst een fatwa uitgesproken moet worden en men blijkbaar niet zelf het vermogen heeft om terrorisme te veroordelen.

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens, of je nou in de bijbel, de koran of roze kaboutertjes gelooft, dat is een strikt persoonleijke kwestie.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:41

Je dacht toch niet dat daarvoor alle moslims terrorisme goedkeurden, hoop ik?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:16

Beetje jammer dat een hoop moslims hun eigen geloof zo slecht kennen....
Wat ik er van gezien heb,stelt mij niet gerust...
Van mij mag het fijn in de Islamitiese landen blijven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:18

Victory2000 schreef:
Beetje jammer dat een hoop moslims hun eigen geloof zo slecht kennen....

Of ze kennen het niet zoals jij het kent
Je hebt geloof en je hebt extreem geloof (wat ik dan weer misbruiken van je religie noem maargoed)

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:22

alex66 schreef:
tja volgens de wetten van de koran moet ik dood... en volgens de bijbel ook en de tora wil me ook al de pijp uit helpen.. dus wat mij betreft is alles wat met geloof te maken heeft gelijk aan haat, dood en verderf. :(

misschien een idee om al het geloof af te schaffen :+

Hmm een goede wet om aan te nemen in de tweede kamer misschien! Sta ik er helemaal achter!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:53

Narya schreef:
Je dacht toch niet dat daarvoor alle moslims terrorisme goedkeurden, hoop ik?

Bombarie schreef:
Echter hebben we het hier wel over een kleine groep, uit verschillende landen, maar ze verpesten het wel goed voor hun geloofsgenootjes, dankzij die groep wordt Wilders straks misschien wel de grootste partij, zaten de Islamieten daar op te wachten?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:33

Mijn reactie was geen reactie op jouw post, maar op degene boven mij, die meende dat moslims zelf niet het vermogen hadden om terrorisme te veroordelen.

anneliesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:58

Wel ik vind het niet fijn om te zeggen, maar in de praktijk zie ik deze houding ten opzichte van andere geloven heel sterk.
Geen tot weinig respect.
Voor de jongeren is het moeilijk (vooral voor vrouwen) om zich te ontwikkelen tot "westerse".
Er is een hele zware druk van de samenleving dat iedereen zich aan de normen van het geloof houdt.
Ik ben 10 jaar woonachtig in het midden oosten en maak bedreigingen, bommeldingen en zelfmooracties mee. Ik denk dat europa een beetje van die oogkleppen af moet.
Ik werk dagelijks met moslims en daar heb ik geen enkel probleem mee, maar ik heb ook ondervonden dat elke situatie in no time kan veranderen en ik dan toch als een niet moslim bekeken wordt without any limits.
Ik weet dat alles een goede en een minder goede kant heeft en ik geloof in de goedheid van ieder mens, maar de fanatieke kant is altijd eng!
Ik hoop en bid dat de hele verandering waar we nu allemaal doorheen gaan een wat positiviere kant opgaat.
love rules en jah is one!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:51

Offtopic en pure nieuwsgierigheid: waar zit je ergens, Anneliesa?

anneliesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:43

ik woon in the holey land!
In een land waar mensen van alle geloven en alle landen van de wereld "samen" wonen.
israel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:52

Behalve de Palesteinen dan!