Eurlings en Bos ennuh Wachtgeld??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wachtgeld Bos/ Eurlings

ja
17 (18%)
nee
68 (74%)
weet niet
6 (6%)

Totaal aantal stemmen: 91

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:31

ah, blijkbaar zijn er hier mensen, die precies weten wat deze minister aan salaris hebben ontvangen...

Mensen, ze stappen zelf op! Als 1 van ons dat doet heb je geen inkomen!
De onzin over dat ze een gedeelte van hun leven hiervoor hebben gegeven en nog meer van dat soort onzin slaat ook nergens op. Dan zijn er nog wel heel andere beroepen, waar mensen inderdaad voor leven en dan vaak voor een minimuminkomen. (Voorbeeld "de voedselbank")
En omdat ze zo "beroemd/berucht" zijn, hebben ze inderdaad vaak binnen no-time weer een andere baan. Vaak zeer goed betaald...
Gewoon geen onderscheidt. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:32

Kiwiko: maar jou bijdrage aan de samenleving is dan ook niet vergelijkbaar. En in Bos z'n termen is meer tijd aan z'n gezin vast niet hetzelfde als geen báán: meer een baan met normale uren (waar hij waarschijnlijk meer voor krijgt als z'n €140000 per jaar als minister). Maak je maar geen zorgen hoor: het komt vast niet lang uit jouw portemonnaie

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:33

Zammie schreef:
ah, blijkbaar zijn er hier mensen, die precies weten wat deze minister aan salaris hebben ontvangen...

.

Staat gewoon vast en is openbaar hoor ! Zodra ze een andere baan krijgen houdt het wachtgeld op !
Laatst bijgewerkt door Netje op 15-03-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Polaris

Ja er is een verschil met het werken in een commerciele instelling, en in het bestuur van een land.
Je hebt een stuk meer verantwoordelijkheden, want je moet het algemeen belang dienen. Dat algemeen belang is een optelsom van 16 miljoen individuele belangen, die helaas niet allemaal overeenkomen. Gegarandeerd doe je je werk dus niet goed.

Ik vind het helemaal prima dat we het zo regelen in Nederland.

Anoeska

We weten allemaal wat een minister aan salaris ontvangt, is namelijk openbaar. En ongeveer €140.000 per jaar. Dik salaris natuurlijk, maar niet vergelijkbaar met iemand die dezelfde verantwoordelijkheden heeft in het bedrijfsleven.

Toekie

Is 140.000 euro per jaar geen vetpot? Vind ik een mooi inkomen. Tuurlijk is het bewonderingswaardig dat politici veel opgeven voor hun beroep. En zoals ik al zei heb ik daar veel respect voor. Maar dat is ook een soort roeping en nog altijd een keuze. Net zoals het een keuze is om ermee te stoppen wanneer je wilt.

Ze hebben geen sollicitatieplicht en mogen bijverdienen (tot 100% van het oude inkomen) zonder dat er wachtgeld ingehouden wordt. Het ontvangen van wachtgeld kan oplopen tot zes jaar.

En als alle bestuurders en politici er in jullie ogen toch (of heel kort) geen gebruik van maken, waarom die regeling in stand houden?

Politici zijn toch volksvertegenwoordigers? Nou, iedereen gelijk dan (dus wel sollicitatieplicht en meer een soort werkeloosheidswet). :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:35

Netje schreef:
Kiwiko: maar jou bijdrage aan de samenleving is dan ook niet vergelijkbaar. En in Bos z'n termen is meer tijd aan z'n gezin vast niet hetzelfde als geen báán: meer een baan met normale uren (waar hij waarschijnlijk meer voor krijgt als z'n €140000 per jaar als minister). Maak je maar geen zorgen hoor: het komt vast niet lang uit jouw portemonnaie

hee........ heel bos zijn salaris komt uit onze portomonaies..............

maar als wij ontslag nemen dan krijgen wij niks :)

En ja........ ik hou 34 gezinnen aan het eten, misschien niet politiek, maar wel in het bedrijfsleven........... en het word me wel moeilijk gemaakt door de politiek........maargoed dat is niet van issue hier ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:35

€140000 is bruto hè, daar gaat nog ca 42% vanaf !

... enne onzin Kiwiko: je krijgt áltijd bijstand hoor (ook uit mijn portemmonaie) !
Laatst bijgewerkt door Netje op 15-03-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:35

Anoeska schreef:
We weten allemaal wat een minister aan salaris ontvangt, is namelijk openbaar. En ongeveer €140.000 per jaar. Dik salaris natuurlijk, maar niet vergelijkbaar met iemand die dezelfde verantwoordelijkheden heeft in het bedrijfsleven.

je vergeet de onkostenvergoedingen :D :D even gemakshalve......... das ongeveer hetzelfde aan bedrag per jaar :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:36

Netje schreef:
€140000 is bruto hè, daar gaat nog ca 42% vanaf !

52% :) :)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:36

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt >;)

idd zoals eerder gezegd, ze verdienen al genoeg.

Polaris

@KiWiKo: maar jij hoeft geen heel land te besturen, met alle verantwoordelijkheden van dien.

Echt, ik vind dat veel mensen het ambt van minister zwaar onderschatten.

Air

Tja...... ''Iedereen is gelijk''.
Dat blijkt wel weer 8)7

Er zijn meer mensen die een keuse maken om keihard te gaan zitten werken bijna geen vrije tijd hebben, maar denk maar niet dat die mensen iets krijgen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:37

Daar lachen ze nog steeds om in het bedrijfsleven hoor ! Mensen van dit kaliber verdienen écht veel meer elders Kiwiko

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:38

x_Marr schreef:
Dat blijkt wel weer 8)7

Er zijn meer mensen die een keuse maken om keihard te gaan zitten werken bijna geen vrije tijd hebben, maar denk maar niet dat die mensen iets krijgen.

Waarom zouden die niets krijgen: als ze ontslagen worden WW en anders bijstand (ook betaald door de belastingbetaler). Maar die mensen hoeven niet op dit niveau te presteren....

Zammie

Poeh, 140.000 euries per jaar. En dat noemen jullie geen vetpot?

Deze mensen hebben er helemaal zelf voor gekozen. Net zoals ieder ander in zijn/haar leven op het gebied van werk.
Gaat mij om het verschil... de 1 alles en de ander niets. Daar moet verandering in komen. kijk eens hoe of er al gesneden is in de WW. Betaal ik toch echt zelf voor en als ik het ooit nodig ben... Pensioen net zo. Alsof zij uit Den haag zich daar ook maar 1 minuut druk om maken.... Die hebben alles wel goed geregeld hoor, voor de toekomst!

Air

Polaris schreef:
@KiWiKo: maar jij hoeft geen heel land te besturen, met alle verantwoordelijkheden van dien.

Sinds wanneer doen ze dat in hun eentje en beslissen ze in hun eentje?

En een hartchiriurg heeft ook een hele grote verantwoordelijkheid voor vele mensenlevens, maar die krijgt het ook echt niet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:38

Polaris schreef:

alsof een klein bedrijf besturen anders is :) goed het is in kleinere schaal en je hebt veeeul minder mogelijkheden om met wetten makkelijk om te springen.........

Mensen kiezen ervoor om minister te worden........ net zoals ik ervoor heb gekozen om directeur te worden....... en ik vind dat als je afscheid neemt van je baan, dat dan gewoon ook dezelfde regels gelden als voor iedere jan boeren fluit in Nederland..........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 15-03-10 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:39

Netje schreef:
x_Marr schreef:
Dat blijkt wel weer 8)7

Waarom zouden die niets krijgen: als ze ontslagen worden WW en anders bijstand (ook betaald door de belastingbetaler). Maar die mensen hoeven niet op dit niveau te presteren....

Bos en Eurlings zijn niet ontslagen......... die hebben zelf ontslag genomen.........

wereld van verschil!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:40

Netje schreef:
x_Marr schreef:
Dat blijkt wel weer 8)7

Bijstand moet je aan bepaalde regels voldoen. Krijg je echt niet zomaar, helemaal niet als je zelf ontslag neemt.
En als ze ontslagen worden gaat hier toch niet op? Het gaat over het zelf ontslag nemen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:40

Netje schreef:
x_Marr schreef:
Dat blijkt wel weer 8)7

Bijstand krijg je alleen, als er geen ander inkomen binnen het gezin is.
Niveau heeft hier niets mee van doen. Daar hebben ze hun salaris naar.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:41

Verantwoordelijkheden? Als ze er niet aan uit komen gooien ze de boel plat. Moet elk ander eens doen. Top baan of niet. Dan krijg je een schop onder je hol en echt geen geld.
Als ze de verantwoording niet leuk vinden moeten ze een andere baan zoeken. Zitten ze in de kamer, krijgen ze geld voor het geen wat ze doen. Stappen ze zelf op, dan zou het net als bij elk andere werknemer moeten zijn, eigen schuld, geen geld. Waarom voor hen uitzondering? Er zijn denk ik zoveel mensen die graag eens een sabbatical willen en doorbetaald bij hun kinderen willen zijn

Anoeska

x_Marr schreef:
Polaris schreef:

En een hartchiriurg heeft ook een hele grote verantwoordelijkheid voor vele mensenlevens, maar die krijgt het ook echt niet..

Een hartchirurg verdient dan ook het dubbele in het jaar dan wat een minister verdient.

Blue_Eyes

x_Marr schreef:
Polaris schreef:

Nah.... een goede vriend van mij is kinderhartchirurg, maar die heeft toch een erg leuk salarisje hoor :D

Needje

Ik kreeg geen 140.000 euro voor mijn jaren op de kleuterschool. :n
Tis oneerlijk! |(

Bij zelf opstappen vind ik het onzinnig dat er wachtgeld gegeven wordt.