Amber-Alert, Milly Boele

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grietzz

Re: Amber-Alert, Millie Boele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:40

Zijn er al wat van die beelden bekend dan? Waarschijnlijk ligt alles bij de politie?

Ik heb me ook gelijk maar even aangemeld op die site. Je weet nooit waar het handig voor is!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:42

Hoorde het gisteren ook, woon zelf ook in Dordrecht.
Heb de kleine man vanmorgen maar even naar school gebracht.
Hier zijn ze al met flyers bezig zag ik vanmorgen.
Hoop zo dat het meisje ongedeerd gevonden word.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:44

Ik heb het artikel even gekopieerd.

Het gaat om een rode Opel Corsa..

Citaat:
De Telegraaf spoorde gisteravond een getuige op die beelden van de mogelijke kidnapper en zijn auto heeft. De buurtbewoner heeft permanent een camera op zijn dak staan die voortdurend de Schuilenburg filmt, de straat waar Milly met haar ouders, broer en zus in een geschakeld huis woont.

Al woensdag, op de avond van de vermoedelijke kidnap, stond deze getuige de opmerkelijke opnames af aan de recherche en wist de politie dus dat er sprake kan zijn van een misdrijf. Desondanks kwam er slechts een lokaal sms-alarm.

Gisteren beweerde de politie "geen flauw idee te hebben wat er met Milly is gebeurd".

Op de beelden is te zien hoe om precies 18.23 uur woensdagavond een rode Opel Corsa de Schuilenburg inrijdt. Op het volgende, steeds verspringende beeld stapt uit de Opel een man met capuchon over zijn hoofd. Vervolgens loopt hij over straat, amper twee meter achter het meisje dat in de richting van haar ouderlijk huis loopt en niets in de gaten heeft. Op het laatste beeldje uit de reeks rijdt de Opel de straat uit. Er is niet te zien of Milly ook in de auto zit, maar zij is niet meer in beeld. Hooguit vijf minuten erna komt Milly's moeder thuis. Het meisje blijkt dan spoorloos verdwenen.

Een volgende aanwijzing dat zij niet vrijwillig is vertrokken, is het feit dat Milly een serieuze en rustige tiener is die volgens haar vriendinnetjes nooit zomaar vrijwillig de benen zou nemen.

Bovendien was zij op die steenkoude woensdagavond niet gekleed om weg te lopen.

Ze droeg geen jas, maar slechts een zwart-wit vestje. Ondanks al deze alarmerende feiten heeft de Dordtse politie bijna een etmaal lang een Amber Alert tegengehouden. Uiteindelijk kwam er gistermiddag om half vijf in opdracht van justitie voor Milly een Amber Alert. Waarschijnlijk alleen voor de show, want het alert lijkt veel te laat om nog effect te hebben voor de opsporing.

Milly's ouders zijn door de politie geïnstrueerd om niet met media te praten. Milly staat bekend als een probleemloze leerling van het Stedelijk Dalton Lyceum, waar zij in de brugklas zit. "De situatie is zorgwekkend", vindt het schoolhoofd, dat de klasgenootjes gisteren op de hoogte bracht. "Van lesgeven kwam niets meer terecht." Ook op de nabijgelegen basisschool Kristal sloeg het nieuws in als een bom en mochten kinderen niet meer buiten spelen.

Milly heeft blond haar, is 1,65 meter lang en droeg een zwart met wit vest, roze shirt, spijkerbroek en bruine Uggs.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:37

Vreselijk dit. Ze woont bij mij in de straat.
Dat is heel wat, die beelden van die getuige. Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Voor de rest merk je hier niet veel van commotie oid. Het is er natuurlijk wel. Gisterochtend idd een helicopter hierboven en zag een politieauto in de straat staan. In het parkje hangen flyers.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:50

kunnen ze ook geen kenteken zien van die auto.

Vreselijk hoor krijg nog de rillingen. bah.

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:59

Wat verschrikkelijk !!

Idd kunnen ze het kenteken niet zien, hoop dat ze snel terug komt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:04

Leonie_M schreef:
Haar gezicht komt mij bekend voor. Ik heb alleen geen idee waarvan. Hopelijk vinden ze haar snel

Ik ken haar achternaam wel. Haar zus (denk ik) heeft mijn fjord verzorgd
Edit; ja het is idd haar zus die ik ken.

:\

wat ontzettend triest zeg, ik hoop dat ze haar snel heelhuids vinden

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:07

Hopen dat ze snel weer levend en wel terugkomt...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:09

Vreselijk zeg. :\ Enigszinds fijn dat er camerabeelden zijn. :j Hopelijk is dit meisje snel weer terug bij haar ouders, ongedeerd.

Inmiddels gaat het niet meer om een rode Opel Corsa, maar betreft het een rode Peugeot. :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:12

IndianLady schreef:
Leonie_M schreef:
Haar gezicht komt mij bekend voor. Ik heb alleen geen idee waarvan. Hopelijk vinden ze haar snel

Ik ken haar achternaam wel. Haar zus (denk ik) heeft mijn fjord verzorgd
Edit; ja het is idd haar zus die ik ken.

:\

wat ontzettend triest zeg, ik hoop dat ze haar snel heelhuids vinden

Kwam er achter dat ze op de beerwijkhoeve rijdt. Daar heeft mijn paard een tijdje gestaan.
Zou haar daar wel van kennen.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:18

Stukje uit het AD:

Citaat:
Buurman filmt verdwijning Dordts meisje

UPDATE DORDRECHT - Er komen steeds meer aanwijzingen dat de 12-jarig Milly uit Dordrecht dat sinds woensdagavond wordt vermist, is ontvoerd.

De Spits schrijft dat er een video is waarop beelden van de mogelijke ontvoerder en zijn auto te zien zijn. Een buurtbewoner heeft namelijk permanent een camera op zijn dak staan die de straat waar de familie van het meisje woont, filmt.

Volgens de bezorgde buurman is een man in een auto, waarschijnlijk een Opel Corso, op de beelden te zien. Hij parkeert de rode auto naast het huis van Milly. De bestuurder trok bij het uitstappen een capuchon strak over zijn hoofd. Millie zou ook uit de auto stappen en samen met de man naar haar ouderlijk huis lopen.

De politie zou de beelden woensdag al hebben gezien.
12/03/10 08u46

MSNgesprekken etc nalezen zou al een goed begin zijn, want wie weet is ze er gewoon met een gozer vandoor. Op die leeftijd ben je het meest kwetsbaar.

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:23

Dus nu zeggen ze dat ze al in de auto zat toen hij de straat in kwam rijden, of begrijp ik het verkeerd ?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:24

Jep, ze kent de man zeerwaarschijnlijk.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:30

Wow..

Dit is geen speculatie, maar wil het toch kwijt.

Als ze dit bewust heeft gedaan is dat heel erg.. Voor haar ouders vooral.. Een heel land staat op zijn kop..

Nogmaals, ik speculeer niet.. Maar zeg gewoon stel dat. ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:30

Wat gaan er weer veel verhalen de ronde, de ene zegt dit de ander dat.
Ik wacht wel rustig af tot de politie met meer nieuws komt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:33

Verschrikkelijk! Hopelijk komt dit meisje weer veilig thuis.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:33

Het is haar toch niet op de video beelden:

Citaat:
Meisje op video niet Millie
Uitgegeven: 12 maart 2010 07:30
Laatst gewijzigd: 12 maart 2010 11:31

DORDRECHT - De politie tast in het duister over wat er is gebeurd met de 12-jarige Millie Boele uit Dordrecht. Zij wordt sinds woensdag vermist.
Veertig mensen werken aan de zaak. Onderzoek, waaronder van camerabeelden van de straat waar ze woont, hebben niet geleid tot haar verblijfplaats. Op de beelden blijkt een meisje te staan dat Millie niet is, aldus de politie vrijdag.

Een buurtbewoner gaf de beelden die hij maakte van de straat Schuilenburg, waar Millie woont, aan de politie.

Op de beelden is onder meer te zien dat woensdag aan het begin van de avond een onbekende man uit een rode auto stapt. Vervolgens is te zien dat de onbekende man op de Schuilenburg achter een meisje aanloopt.

Signalement
Het meisje op de film voldeed niet aan het signalement van Millie, aldus de politie.

''De ouders van Millie hebben de beelden ook gezien en hebben aan de politie verklaard dat het meisje op de beelden hun dochter niet is. In tegenstelling tot wat eerder in de media is gesuggereerd, staat voor de politie vast dat het meisje op de beelden Millie Boele niet is.''

Millie verdween woensdagavond. De politie sloeg donderdagmiddag onder meer alarm via het landelijke waarschuwingssysteem Amber Alert waardoor een opsporingsbericht verscheen op onder andere websites, e-mail, via sms op de telefoon van burgers en op tv-schermen.

Bron: nu.nl

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:34

Marchador schreef:
Wat gaan er weer veel verhalen de ronde, de ene zegt dit de ander dat.
Ik wacht wel rustig af tot de politie met meer nieuws komt.

Dat is echt waar..

Besprak het gister met een vriendin en wij hadden allebei al ong. 6 versies gehoord..

Ben erg benieuwd wat er nou daadwerkelijk aan de hand is en hoop van harte dat haar ouders hun dochter veilig en heelhuids in de armen kunnen sluiten..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:38

Ik vind het een beetje 'apart' dat die buurman een camera op zijn dak heeft geinstalleerd. Maar gelukkig kunnen de beelden wel helpen in dit geval.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:39

Waarom? Er zijn zoveel plaatsen met een webcam waar je het dagelijkse leven kan bekijken.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:40

Ik heb er net een hyves bericht van gemaakt.. die zal ongetwijfeld al in omloop zijn.
Ik hoop dat ze snel gevonden wordt!
Vreselijk dit!

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:41

Dat die gene die wel in dat filmpje het waren zich niet gemeld hebben !

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:42

Zijn die beelden vrij gegeven? Alleen aan politie toch?

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:54

Ja maar als je die verhalen zo hoord met straat tijd enz erbij weet je toch wel dat jij dat bent of niet ? Of denk ik te simpel :o

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:04

IndianLady schreef:
Ik vind het een beetje 'apart' dat die buurman een camera op zijn dak heeft geinstalleerd. Maar gelukkig kunnen de beelden wel helpen in dit geval.

Hoezo? Wij hebben ook een camera onder onze carport die over de straat heen filmt. Zo zie je maar weer dat het juist met zulke dingen érg handig is.