Meisje dood na verwarren Wii controller met pistool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:37

Jibbel schreef:
Jibbel schreef:

Behalve dat is het gewoon niet eens toegestaan om zo'n wapen te hebben..Echt een vaag verhaal.

In Amerika wel... En hier ook, als je een wapenvergunning hebt.

Er staat boven Amsterdam..
Gezien de nonchalante manier waarop ermee wordt omgegaan in dit verhaal, verwacht ik niet zo 1,2,3 dat de vader een wapenvergunning heeft.[/quote]

Dat Amsterdam erboven staat, betekent meestal dat het bij het ANP binnen is gekomen uit het buitenland. Zou dus heel goed in Amerika geweest kunnen zijn.

Urona447

De trekkerdruk van een wapen kun je afstellen op een manier dat hij erg licht af gaat dus het zou in theorie kunnen gebeuren .. Ook het gewicht van een wapen kun je onderschatten ze worden tegenwoordig veel lichter gemaakt afhankelijk van het kaliber .. het blijft natuurlijk wel een verschrikkelijk raar verhaal !
Laatst bijgewerkt door Urona447 op 09-03-10 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

In Amerika is het toegestaan om zonder vergunning een wapen in huis te hebben, als ik me niet vergis.

Volledig onverantwoord van vader dat hij een geladen wapen binnen handbereik van zo'n klein, onwetend kind heeft liggen. Echt absurd dat dit soort ongelukken (nog steeds) gebeuren.. :n

Babel: Ik weet niet om wat voor wapen het gaat, maar ik heb zelf in het buitenland gewoond en daar regelmatig met wapens in aanraking gekomen. Mijn ervaring is dat je redelijk easy een trekker overhaalt, al zal dit wel per wapen verschillen.
Laatst bijgewerkt door Julia op 09-03-10 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Jibbel schreef:
Vjestagirl schreef:

Gezien de nonchalante manier waarop ermee wordt omgegaan in dit verhaal, verwacht ik niet zo 1,2,3 dat de vader een wapenvergunning heeft.

Haha Amsterdam staat voor de plaats waar het bericht is geschreven geloof ik :')

Amerika kun je zo op de hoek een wapen kopen. Heel cru, maar jonge meisjes kunnen zich alleen tegen zwangerschap beschermen met een wapen. Een pil zit daar niet eens in het paket :n

Squawk

Dat vroeg ik me dus ook af Babel, ik denk niet dat een kind van 3 voldoende kracht heeft om een trekker over te halen.

Het is wel in Amerika gebeurd. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:38

De wapens die tegenwoordig gebruikt worden zijn relatief licht. Ze zijn lang niet altijd meer van het zware metaal, maar buitenkanten worden ook gewoon van plastic gemaakt. Dat is een van de redenen dat het bijvoorbeeld verboden is om in het vliegtuig speelgoed geweren mee te nemen.

Mijn broertje is bezig met een studie tot forensisch onderzoeker en zich aan het specializeren op wapenleer en die zegt ook dat wapens tegenwoordig steeds 'nepper' eruit gaan zien, en speelgoed steeds echter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:38

Jibbel schreef:
Vjestagirl schreef:

Gezien de nonchalante manier waarop ermee wordt omgegaan in dit verhaal, verwacht ik niet zo 1,2,3 dat de vader een wapenvergunning heeft.

het bericht is gemaakt in Amsterdam.
Het staat op het Nu.nl onder het kopje buitenlandsnieuws.
Ook staat er een foto bij van een Amerikaanse ambulance, dus kun je ervan uitgaan dat het een bericht uit Amerika is.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:39

wat raar dat je je wapen binnen handbereik van een 3 jarige legt en erg sneu voor dat meisje....

Iriscope

Dat maakt het verhaal al wel wat aannemelijker dan ja.
Als je al het andere vergeet tenminste :\

Binky_Zephyr

waar gaat het toch heen in deze wereld !!

Urona447

Je kan een schot versnellen door de trekker naar achter te trekken .. door een vinger tikje gaat het wapen dan al af.. een klein kind krijgt dit al voor mekaar ..

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:41

Wat verschrikkelijk! Hoe kan zoiets nou gebeuren?
Wel raar verhaal.. Is zo'n wapen toegestaan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:41

Mies schreef:

Lees ff de rest van het topic ;)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:42

Wat een onvoorstelbaar verhaal, vraag me idd ook af of dit wel echt zo gebeurd is om eerlijk te zijn...

ps, kan de spelfout uit de titel gehaald worden?! Doodt mag zonder t :)

Julia

Mies schreef:

Totaal onverantwoord, maar in Amerika is het inderdaad nog steeds toegestaan een wapen in bezit te hebben (zonder vergunning).

Aradis

Wie legt nu een geladen wapen op tafel binnen handbereik van een 3jarig meisje met daar in de buurt ook nog een nep pistool.. Je kan van een kind toch niet verwachten dat ze dat verschil zien?
Ik vind de reden ook erg slap? Als je vermoed dat er indringers op je perceel lopen, dan houd je je wapen toch bij je of leg je hem ergens hoog buiten bereik van een kind en toch niet zomaar op een tafel..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:43

Marjo_x schreef:
Wie legt nu een geladen wapen op tafel binnen handbereik van een 3jarig meisje met daar in de buurt ook nog een nep pistool.. Je kan van een kind toch niet verwachten dat ze dat verschil zien?
Ik vind de reden ook erg slap? Als je vermoed dat er indringers op je perceel lopen, dan houd je je wapen toch bij je of leg je hem ergens hoog buiten bereik van een kind en toch niet zomaar op een tafel..

Niet iedereen is zo slim...

Jana_en_Ik

Jeetje... opsluiten die vader... naja, ik bedoel.. wat een ontzettende stommiteit van hier tot tokyo?! Je kleine loopt los rond (kan een kind van 3 al op de Wii?!) en jij legt je pistool ff op de salontafel... sorry hoor. Arme kind, arme ouders.

Idd ff die spelfout weg.. lijkt nu net op het meisje iemand doodde a.g.v. het verwarren, terwijl zij zelf gestorven is. Belangrijk detail.

Urona447

Dan blijft natuurlijk wel de vraag of alle wapens in Amerika toegestaan zijn .. ik denk niet dat je een .50 thuis mag hebben staan ..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:44

Klinkt wel heel erg als een man die van het kind afwil, het wapen te easy te gevoelig neerlegt en vervolgens een kulsmoes ophangt waar ie misschien nog mee weg komt ook.

Onali

Ik snap niet waarom een aantal Bokkers aan het kind twijfelen:?

Welke idioot legt er nou een pistool binnen het handbereik van zijn kind? Juist de vader.

Dat het kind op de WII zat of je afvragen of het kind de kracht heeft om een pistool op te pakken en af te drukken (blijkbaar wel dus) zijn mijn inziens domme vragen/opmerkingen.

kimmie88

ondanks dat je mensen op je perceel ziet lopen, laat je je pistool toch niet bij een 3jarig kind liggen.
Neem dan het pistool in je zak!!!!???

Aradis

Vjestagirl schreef:
Niet iedereen is zo slim...

Ik geloof niet dat je daar slim voor hoeft te zijn..
een heel klein beetje gezond verstand lijkt mij meer dan genoeg..
Als je achteraf de reden kan bedenken, had je dat vooraf ook gekunt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:45

ik vind dit zo verschrikkelijk! raar verhaal:

-kind van 3 kan wiien? kan al schietspellen op de wii spelen?
-wapenvergunning in amerika oké, maar binnen handbereik van kind?

dat dit kan gebeuren! onacceptabel!??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:46

Nogmaals, het neemt niet weg dat dergelijke technische vragen interessant zijn. Hoe denk je dat een rechercheur zijn moordzaakjes oplost? Niet door te redeneren wie hij stom vindt.

Ik vind het dom als je dit domme vragen vind.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-03-10 15:08, in het totaal 3 keer bewerkt