Staking schoonmakers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:40

Sandeman schreef:
Ze willen loonsverhoging. Ze verdienen nu netto 1300 in de maand. Dat verdien ik zelf niet eens.

Wou dat ik dat verdiende , voor dat bedrag ga ik wel schoonmaken !

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:43

Ben benieuwd hoe lang je dat vol gaat houden, denk dat je snel zelf gaat staken. ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 10:44

Wij maken nu al 2 weken schoon en zo erg is het niet om te doen hoor.

Rienn

Re: Staking schoonmakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:45

Doe je precies het zelfde als zij doen?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:47

Sandeman schreef:

Klinkt niet zo hoor.

Sandeman schreef:
Tuurlijk hebben ze recht om te staken,heeft iedereen. Maar ik zal het zelf nooit doen. En wij moeten nu hun zooi opruimen, extra werk dus. Krijg ik ook niet extra voor betaald.

Rienn schreef:

Nee, want dan konden de toeristen hun vuilnis wel kwijt en kwamen er ook geen ratten. :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:48

En trouwens, hebben jullie opzaterdag vrij? :') Ik was er zaterdag en schrok me echt kapot. Wat een bende kunnen wij mensen maken zeg! En ja, ik sta nog steeds achter ze, ik begrijp ze volkomen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:49

_sparta_ schreef:
Rienn schreef:

Nee, want dan konden de toeristen hun vuilnis wel kwijt en kwamen er ook geen ratten. :+

Vandaar mijn vraag. :P

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 10:51

Nee wij maken achter de schermen schoon, dus alle troep van de winkeliers. Er is nu een speciale ploeg die de troep opruimt die in het station zelf ligt. Hoorde idd dat het zaterdag heel erg was.
Moest zondag werken en toen was het opgeruimd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:52

mickydo schreef:
Sandeman schreef:
Ze willen loonsverhoging. Ze verdienen nu netto 1300 in de maand. Dat verdien ik zelf niet eens.

Wou dat ik dat verdiende , voor dat bedrag ga ik wel schoonmaken !

Bij jij al bijvoorbeeld 40 en heb je een heel gezin?
Sorry, maar als ik fulltime werk zou ik toch wel wat meer willen verdienen en zeker als ik zulke vieze klussen moest doen?!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 10:56

Ik ben wel bijna 40 ja, maar heb geen gezin.
Ben wel opgegroeid in een gezin met een uitkering. Alleenstaande moeder met 3 kids, dus die had het ook niet makkelijk.

Ik verdien exact 2,99 teveel om voor subsidies in aanmerking te komen en betaal overal de volle mep voor.
Daarnaast heb ik een kat met suikerziekte en dat kost me ook klauwen vol met geld.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:58

Sandeman schreef:
Ben wel opgegroeid in een gezin met een uitkering. Alleenstaande moeder met 3 kids, dus die had het ook niet makkelijk.

Ik verdien exact 2,99 teveel om voor subsidies in aanmerking te komen en betaal overal de volle mep voor.
Daarnaast heb ik een kat met suikerziekte en dat kost me ook klauwen vol met geld.

Wat heeft de kat ermee te maken :=

Waarom wordt je zelf geen schoonmaakster?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:01

Sandeman schreef:

Maar jij vindt 1300 euro veel geld voor wat ze doen? Ik niet hoor...

Ook ik ben opgegroeid met een moeder en een broer maar man, wij hadden iedere 3 jaar een nieuwe auto, koophuis, wij hebben het echt niet slecht gehad, dat moet ik wel zeggen!
Mijn moeder werkte wel!

Ja, ergens moet een grens getrokken worden, hoe vervelend ook!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:02

De een heeft kinderen en ik een kat. Dat heeft ermee te maken.

Nou en idd misschien ga ik wel voor een carriere switch. Lekker in de buitenlucht.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:05

Sandeman schreef:

Nou en idd misschien ga ik wel voor een carriere switch. Lekker in de buitenlucht.

Dan doe je de kat weg. Kinderen kunnen helaas niet zomaar op straat gezet worden :')

Ik vind, voor wat de schoonmakers doen, ze het beste moeten krijgen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:08

Sandeman schreef:

Ik ben benieuwd hoe lang jij dat vol gaat houden. :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:09

eenitraM schreef:
Sandeman schreef:

Dan doe je de kat weg. Kinderen kunnen helaas niet zomaar op straat gezet worden :')

Ik vind, voor wat de schoonmakers doen, ze het beste moeten krijgen.

Kan wel, is alleen wat lastiger. :+

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:13

Mijn kat is mijn kind en die zal ik nooit wegdoen. En net zo goed als ik voor mijn kat heb gekozen hebben andere voor hun kinderen gekozen. Maar er idd mensen die hun kat laten inslapen als ze erachter komen dat ze een chronische ziekte hebben die veel tijd,zorg en geld kosten.Zou je ook net met je kind doen toch. Maar goed dit was ff offtopic.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:15

En of jij nu je kat betaald, een ander een paard en een ander een kind. iedereen kan zijn geld wel ergens aan kwijt. Voor dat zware werk is 1300 veel te weinig. 1300 om andersman zooi op te ruimen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:16

Sandeman schreef:

ja en dat is zo grappig want jullie DENKEN dat jullie schoonmaken, schoon voor het oog hoeft absoluut niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk schoon is ;)

Ik maak zelf ook schoon, ik verdien meer dan de gemiddelde student dus ik staak niet, maar ik snap het wel, toen ik nog op de rabobank liep, mocht ik elke ochtend op me vroege nuchtere maag de kots opruimen die aan de muren zat, op de vloeren en de urine die niet in de pot lag maar ernaast.

Mensen hebben daadwerkelijk géén idee wat voor rotzooi ze maken, totdat het ineens niet meer opgeruimd word +:)+
als ik met me kar langs een groep mensen loop gaan ze niet eens aan de kant, zo kijken ze over je heen, op me oude werk gingen sommige mensen niet eens met je de lift in, daar voelden ze zich veel te groot voor.

Ik maak nu al... bijna 6 jaar schoon ik vind het prima zo maar ik zou ook graag iets meer begrip van de mensen willen, ik loop maar op een klein kantoor, kun je nagaan het grote CS.

als schoonmaakster ga je op een moment niets meer verdienen, bij sommige bedrijven klim je omhoog, als je in de schoonmaak de 22 bent gepasseerd dan verdien je een bepaald bedrag en dat gaat niet meer omhoog.

dat ze maar gelijk mogen krijgen _/-\o_

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:19

Ik heb 2 paarden, dat kost ook klauwe vol met geld. Die doe ik ook niet zo maar weg.

1300 euro is voor het werk wat ze doen te weinig. Die mensen werken dag en nacht om te zorgen dat al ONZE zooi wordt opgeruimd. Lichaamelijk is het super zwaar en je lichaam slijt ook nog eens veel sneller dan wanneer je "gewoon" werk doet.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:24

xDramaQueen schreef:
als schoonmaakster ga je op een moment niets meer verdienen, bij sommige bedrijven klim je omhoog, als je in de schoonmaak de 22 bent gepasseerd dan verdien je een bepaald bedrag en dat gaat niet meer omhoog.

dat ze maar gelijk mogen krijgen _/-\o_

Dat geldt zelfs al wanneer je 20 bent. Kun je nagaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:29

xDramaQueen schreef:
Mensen hebben daadwerkelijk géén idee wat voor rotzooi ze maken, totdat het ineens niet meer opgeruimd word +:)+
als ik met me kar langs een groep mensen loop gaan ze niet eens aan de kant, zo kijken ze over je heen, op me oude werk gingen sommige mensen niet eens met je de lift in, daar voelden ze zich veel te groot voor.

En wat is de ene mens meer dan de andere, in een maatschappij is iedereen even belangrijk, kan niemand in zijn eentje functioneren..
Zie vaak dat schoonmakers druk bezig zijn en mensen gewoon over de net schoongemaakte vloer walsen met vieze schoenen..
Kleine moeite om even te vragen of je er al overheen mag..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:32

Helemaal mee eens! Laat ze maar flink verdienen. Schoonmakers, mensen die t vuilnis ophalen, mensen die prullenbakken legen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:53

Echwel schreef:
xDramaQueen schreef:

En wat is de ene mens meer dan de andere, in een maatschappij is iedereen even belangrijk, kan niemand in zijn eentje functioneren..
Zie vaak dat schoonmakers druk bezig zijn en mensen gewoon over de net schoongemaakte vloer walsen met vieze schoenen..
Kleine moeite om even te vragen of je er al overheen mag..

dat heb ik minstens 3x van de 5x dat ik het moet doen.

:j ik had vorige keer de wc's in de ontkalker gezet, ik kwam net nieuw op dat pand en de potten waren geel, en maar klagen klagen klagen, ik borstels erin (in de pot) en voor de deur mijn kar gezet en nog een kruis van 2 moppen, lijkt me vrij duidelijk is t niet? en dan alsnog doodleuk gewoon naar het toilet gaan terwijl ze maar een trap af hoeven voor een ander toilet.

op de rabobank moesten we vóór 9 uur de kamer van de directeur doen, hij wilde ons absoluut niet zien, en een goedemorgen hoef je niet te verwachten, ook weigerde hij in de lift te stappen, dan moesten wij er maar uit :')

zo belachelijk zijn mensen nou.. t is niet alleen het werk, maar je word ook zo vreselijk gekleineerd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:57

En die directeur schijt net zo hard naast de pot als een ander hoor :D :D