Undercover IN Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:10

als het zo simpel is, dan hadden ze het al opgelost

en ze hebben er echt wel slimme koppen op zitten,maar anders even een brief schrijven voor de ideeenbus?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:12

ikdoemaarwat schreef:
als het zo simpel is, dan hadden ze het al opgelost

en ze hebben er echt wel slimme koppen op zitten,maar anders even een brief schrijven voor de ideeenbus?

Maar zo simpel is het toch ook?
Als jij naar een Schengenland vliegt dan kan dit niet gebeuren. Je moet je flesjes water e.d. dan al inleveren voordat je bij het Taxfree shoppen komt. Dan heb je dus niet de mogelijkeheid om die flessen om te wisselen. In het geval van een Niet Schengenland is dat niet zo, daar wordt je baggage pas bij de gate gecontroleerd.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:13

Het is idd. voor Schiphol niet zo simpel op te lossen. De infrastructuur in het hele luchthavengebouw moet dan dusdanig aangepast worden. Daar gaat jaren overheen voordat dat veranderd is.

Ojajoh

Re: Undercover IN Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:19

tja sommige mensen denken iets te simpel.......alsof schiphol en die knappe koppen daar nog niet naar gekeken hebben ;)

maar zoals ik al melde,misschien even een brief schrijven
als het echt zo simpel is ,dan kan dat ook wel wijs gemaakt worden en is het probleem zo opgelost toch? :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:20

Zoals velen al zeggen, als ze een bom mee willen nemen doen ze 't toch wel! ;)

(Vind het eerlijk gezegd nogal wat dat die Alberto dat soort dingen zomaar dúrft te doen! := :wow:)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:29

Ik zeg niet dat het makkelijk te realiseren is, maar dat de oplossing heel simpel is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:38

ikdoemaarwat schreef:
tja sommige mensen denken iets te simpel.......alsof schiphol en die knappe koppen daar nog niet naar gekeken hebben ;)

maar zoals ik al melde,misschien even een brief schrijven
als het echt zo simpel is ,dan kan dat ook wel wijs gemaakt worden en is het probleem zo opgelost toch? :Y)

Die brief zal niet meer nodig zijn... Ik denk dat de heren vandaag wel een 12 urige werkdag zullen draaien... en de rest van de week ook...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:42

ik heb het gisteren ook gezie,ik begijp niet dat ze hem nog mee laten vliegen.
ik vind het zeker goed dat hij dit doet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:50

sammy1 schreef:
ik heb het gisteren ook gezie,ik begijp niet dat ze hem nog mee laten vliegen.
ik vind het zeker goed dat hij dit doet.

Waar zouden ze hem op moeten weigeren dan?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:52

omdat hij ieders keer weer wat nieuws vind en dat hij hun in de zeik zet.,

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:54

Hij zet ze niet in de zeik, hij drukt ze met de neus op de feiten...

Je kunt iemand niet zomaar weigeren op een vlucht.
Voor het zelfde geld was hij gewoon op zakenreis of ging hij een weekendje weg. :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:57

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:02

ja en dan krijg je klaagtopics over schiphol en hun strenge beveiliging en de lange wachtrijen.......

mensen hebben altijd wel wat te zeiken, en niks is ooit goed genoeg ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:03

Ik heb liever een lange wachtrij op Schiphol dan een onveilige situatie... ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:06

Ik stond van de zomer nog te kijken hoe makkelijk ik een fles water mee het vliegtuig in nam (sja, vergeten eruit te halen :o) Niemand heeft in mijn tas gekeken, en ik heb de hele in/uitcheckprocedure geen paspoort laten zien :=

Edit: de broer van een vriendin heeft zoiets trouwens ook eens gedaan. Gekeken tot hoever hij door de bewaakte personeelsingangen kwam. Uiteindelijk stond hij in een vliegtuig wat schoongemaakt werd... Zo simpel, je trekt een duur pak aan, nette stropdas, en met een beetje overredingskracht en bluffen kom je overal. Echt een slechte zaak.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-03-10 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:07

Nadir schreef:

dan ben jij toevallig 1 van de weinige

moet je maar gaan werken op schiphol tijdens de zomervakantie en dan gezellig met die mensen die uren in de rij hebben gestaan,vooral op een warme dag ;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:10

verootjoo schreef:
Ik stond van de zomer nog te kijken hoe makkelijk ik een fles water mee het vliegtuig in nam (sja, vergeten eruit te halen :o) Niemand heeft in mijn tas gekeken, en ik heb de hele in/uitcheckprocedure geen paspoort laten zien :=

Kijk.. dat is toch niet normaal! :oo
Het is wel zo dat er met deze uitzendingen slapende honden wakker worden gemaakt maar alsnog vind ik het heel goed dat Alberto dit soort dingen aan het licht brengt!

Enne.. wanneer ze nou bij de eerste controle in de handbagage hadden gekeken en hadden gezegd dat er niet meer dan 100 ml meemag?
Wanneer ze bij elke controle controleren op vloeistoffen en op het aantal ml, kan dit probleem toch snel opgelost worden of heb ik het nou mis? ;)
Tja, dit zal vast voor lange wachtrijen zorgen maar veiligheid voor alles!
Laatst bijgewerkt door LF_xx_D op 08-03-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:10

Nadir schreef:

Dan denk ik dat je de enige bent :=

Nogmaals, mocht de securitycheck op Schiphol weer terug gaan naar centraal, dan zal dat voor urenlange rijen gaan zorgen.

Schiphol heeft de security-check juist zo'n 5-6 jaar geleden verplaatst naar de gates i.v.m. de lange wachtrijen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:12

saroanda schreef:
Nogmaals, mocht de securitycheck op Schiphol weer terug gaan naar centraal, dan zal dat voor urenlange rijen gaan zorgen.

Schiphol heeft de security-check juist zo'n 5-6 jaar geleden verplaatst naar de gates i.v.m. de lange wachtrijen.

Zijn die lange wachtrijen er nu dan ook bij vluchten naar Schengenlanden? :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:12

LF_xx_D schreef:
verootjoo schreef:

Het is wel zo dat er met deze uitzendingen slapende honden wakker worden gemaakt maar alsnog vind ik het heel goed dat Alberto dit soort dingen aan het licht brengt!

Enne.. wanneer ze nou bij de eerste controle in de handbagage hadden gekeken en hadden gezegd dat er niet meer dan 100 ml meemag?
Wanneer ze bij elke controle controleren op vloeistoffen en op het aantal ml, kan dit probleem toch snel opgelost worden of heb ik het nou mis? ;)

Je gaat maar 1x door de controle. Als je naar een niet-schengen land vliegt is dit bij de gate. Naar een Schengenland is dit centraal in vertrekhal 1.

Je kan dus in praktijk als je naar Engeland vliegt, een fles explosieven meenemen, deze meenemen de tax-free winkel in en hem daar afrekenen. De verkoopster zal niet controleren of deze fles daadwerkelijk uit de winkel komt, dat is haar taak niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:14

LF_xx_D schreef:
verootjoo schreef:

Ja, ik snapte het ook niet goed. Even voor de duidelijkheid; ik had echt niet door dat ik dat flesje nog in mijn tas had. Maar niemand heeft in mijn handbagage gekeken, alleen dat scanding. Paspoort is echt niet naar gevraagd. Toen we in het vliegtuig zaten zei ik het nog tegen mn vriendin: goh, hoef je tegenwoordig je paspoort niet meer te laten zien? En toen ik uit het vliegtuig was en mijn tas opendeed, zag ik mn flesje water, waar dus geen haan naar kraait.

Dit was idd wel naar een schengenland. Maar toch vind ik het raar. Dalijk ben ik een of andere voortvluchtige crimineel en weet niemand dat ik in het buitenland zit?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:15

Nadir schreef:
saroanda schreef:

Zijn die lange wachtrijen er nu dan ook bij vluchten naar Schengenlanden? :)

Jazeker! Maar het aantal passagiers wat naar een niet-Schengen land reist is vele malen groter, daar is de indeling in de vertrekhal momenteel niet geschikt voor om diezelfde procedure toe te passen.

In het hoogseizoen kan de wachttijd wel oplopen tot 1,5-2 uur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:16

saroanda schreef:
Nadir schreef:

Dan denk ik dat je de enige bent :=

Nou... ik heb ook liever lange wachtrijen dan een groter risico dat mn vliegtuig wordt opgeblazen := Ik ben altijd op vakantie als ik ga vliegen, dus dan ga ik me niet druk zitten maken om het lange wachten :+

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:17

Citaat:
Ja, ik snapte het ook niet goed. Even voor de duidelijkheid; ik had echt niet door dat ik dat flesje nog in mijn tas had. Maar niemand heeft in mijn handbagage gekeken, alleen dat scanding. Paspoort is echt niet naar gevraagd. Toen we in het vliegtuig zaten zei ik het nog tegen mn vriendin: goh, hoef je tegenwoordig je paspoort niet meer te laten zien? En toen ik uit het vliegtuig was en mijn tas opendeed, zag ik mn flesje water, waar dus geen haan naar kraait.

Dit was idd wel naar een schengenland. Maar toch vind ik het raar. Dalijk ben ik een of andere voortvluchtige crimineel en weet niemand dat ik in het buitenland zit?

Wanneer je binnen een Schengen land reist word je paspoort/id kaart niet gecontroleerd, daarom bestaat het Schengen-verdrag, het open grenzen systeem ;)

Dat jouw flesje water niet opgemerkt is, is daarentegen wel fout!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:18

Hmm ik heb het ook gezien en vindt het best raar dat dit allemaal mogelijk is. Overigens vind ik niet dat Alberto slapende honden wakker maakt.. :n Nederland mag imo ook wel 's wakker worden geschud..