Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:48

Mijn teckeltje van 9 maanden is een jaar geleden dood gebeten in het bos.
En er wordt niks gedaan. Bij ons heeft de eigenaar niet eens een boete gehad.
En de eigenaar heeft niet eens de onkosten betaald.
Ik mocht geen aangifte doen.

Het is NL te triest voor woorden dat er niks aan gedaan wordt!!!
en dat er geen rechten zijn voor beide partijen.
Laatst bijgewerkt door Esje75 op 05-03-10 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:49

Yankeeyboy die wet bestaat niet meer je mag in nederland gewoon weer fokken met amerikaanse of engelse stafford zonder papieren en ook in het bezit zijn ervan. Ze hoeven ook niet verplicht gemuilkorfd te zijn.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:50

robesh schreef:
Yankeeyboy die wet bestaat niet meer je mag in nederland gewoon weer fokken met amerikaanse of engelse stafford zonder papieren en ook in het bezit zijn ervan. Ze hoeven ook niet verplicht gemuilkorfd te zijn.

zoals in mijn 2e post staat ben ik daar inmiddels van op de hoogte

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:51

Anoniem schreef:
Nee dat klopt ... En ik kies ook geen partij. En normaal zou ik ook zoiets hebben van 'die pitbulls moeten gelijk afgemaakt worden'
maar nadat ónze Border Collie door een Herder bijna kapot is gebeten (net niet de halsslagader geraakt)
ben ik wel wat verder gaan denken. Die herder had dus ook prooinijd, het baasje hield deze hond ook áltijd kort aan de lijn.
En net die ene keer was ie losgeschoten en had ie onze hond te pakken, dan denk ik van 'moet daar die hond/baas op afgerekend worden?'
(terwijl er normaal áltijd, maar dan ook áltijd rekening mee werd gehouden)
Binnenshuis en naar mensen toe is't zo'n lief beest ... Tja, wat moet je dan ? Blijft gewoon lastig :n

En inderdaad, beter voorkomen dan genezen. Voor hetzelfde geld had het een klein, weerloos kind geweest met dat hondje.
Tja.
Ik bekijk 't van beide kanten ...

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in :j
Er moet ook gekeken worden naar het verhaal zelf. Die eigenaresse was er natuurlijk zelf niet bij..
Ik hoop dat ze oprecht spijt heeft.
Maar ik weet niet of ik mezelf nog wel veilig zou voelen als ik een hond had die dat deed?
Als hij die vrouw aanvalt waarom mij dan niet? Ik zou denk ik bang zijn in m'n eigen huis..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:58

Wij wonen in een dorp en in de bebouwde kom heb ik mijn drie honden altijd aan de lijn.
Helaas doet niet iedereen dat, het is al onvoorstelbaar vaak voorgekomen dat mijn honden zijn aangevallen.
Eergisteren ook weer, twee labradors.
Ik vind het vresselijk en weet niet meer wat ik er tegen moet doen.
Er lopen er hier zo veel los, en nee ik neem het die honden niet kwalijk, ben wel hellig op hun eigenaren!!!

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:59

Denk eerlijk gezegd niet dat de honden echt de vrouw wilde bijten. Mevr tilt haar hondje op om hem te beschermen en die ( zogenaamde) pitbulls beginnen te happen naar het hondje daarbij raken ze de armen van de mevr.

Beste is om deze honden ( de honden van het voorval) buiten gemuilkorfd te laten lopen. Kan het iniedergeval niet meer gebeuren

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:04

Wat erg zeg,
maarja, ook niet erg handig van die vrouw om dat hondje op te tillen! Als mijn 2 am. bulldoggen en mijn 'pitbull'(hoe je het ook wilt noemen) over straat lopen loopt iedereen er met een boog omheen. Ze doen geen vlieg kwaad!
Een voorbeeldje: Vorige zomer gingen we onze 3 vriendinnetjes uitlaten, ze gingen los op een plek waar het mocht en waar ze lekker kunnen rennen. Vervolgens komen er 2 mensen (een meisje en een buitenlandse jongen) op een scooter het voetpad op (!). Lady (onze 'pitbull') vond het wel interessant en ging er nieuwschierig op af, onze am. bulldog pup erachteraan. Vervolgens word die jongen kwaad op mijn moeder, omdat onze lieve Lady een gevaarlijke stafford was en dus niet los mocht. We moesten haar maar vastmaken voordat ze hem aanviel. Mijn moeder en ik kwaad op hem natuurlijk, wij maken voor niemand onze honden vast op een plek waar ze los mogen. We hebben hun er ook nog ff op gewezen dat ze moesten kijken waar ze heengingen, en hier helemaal niet met scooter mochten komen.
Ik haat die vooroordelen over staffs/pitbulls.
Er zijn indd ook aggresieve, maar ze worden vaak als vecht/waakhond gebruikt door hun aggresieve uitstraling. Het had net zogoed een poedel kunnen zijn, maar die zijn altijd maar zo lief en schattig. Onze Lady is een schoothondje en voor alles bang, zelfs voor een wasmand. :\
Onze am. bulldog heeft ook een keer een jack russel te pakken gehad, maar wat wil je als hij opeens hun territorium op komt, zijn lip optrekt en gromt als een achterlijke en z'n baasje hem optilt? Vind ik niet meer dan logisch.
Laatst bijgewerkt door Macs op 05-03-10 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:08

R.x mijn stafford loopt bijna altijd los . Hij loopt altijd naast de paarden mee en gaat echt geen meter uit de buurt bij de paardjes. Nu luisterd mijn hond gewoon super door zijn strenge opvoeding.

Maar helaas geld dat voor maar weinig honden en zoiets ligt toch echt aan het baasje. Staffords zijn honden die graag werken en bij een goede opvoeding super luisteren

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:09

Heeft er misschien iemand een tip wat ik kan doen als het weer gebeurd?

Ik hoorde al dat naar de politie gaan geen zin heeft, maar ik word er onderhand wel wanhopig van en mijn honden maken constant mee dat er weer 1 of twee honden op hen afvliegen.

Ik heb nooit iets gezegt nog tegen de eigenaren alleen de laatste keer.
Maar ja wat moet je verder?
Ze staat er maar schaapachtig bij op een hele afstand en zegt 1 keer Lissy en dat is het.
Volgende keer laat ze ze weer gewoon los.

Het zelfde met al die andere honden hier in de buurt, is al zooo vaak gebeurd, nooit komt er een excuse en dat ze ze voortaan aangelijnd zullen houden, vresselijk.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:10

robesh schreef:
R.x mijn stafford loopt bijna altijd los . Hij loopt altijd naast de paarden mee en gaat echt geen meter uit de buurt bij de paardjes. Nu luisterd mijn hond gewoon super door zijn strenge opvoeding.

Maar helaas geld dat voor maar weinig honden en zoiets ligt toch echt aan het baasje. Staffords zijn honden die graag werken en bij een goede opvoeding super luisteren

Ik heb ook niets tegen de stafford, maar wel tegen al die verkeerde bazen, ongeacht welk soort ras of kruising ze van hond hebben.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:12

xxxMacyxxx hellemaal met je eens .Helaas de mensen die hun mening geven hebben de ballen verstand van het ras.

robesh

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:15

R.x je moet er wel aangifte van doen . Als een hond meerdere keren een andere hond gebeten heeft doen ze er wel wat aan.
Een mevr hier uit onze buurt moet haar hond gemuilkorfd buiten laten doet zij dit niet dan wordt hij in beslag genomen. Deze had namelijk twee keer een hond toegetakeld.

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:15

Meteen laten inslapen die Pitbulls.

Misschien zijn ze thuis wel lief, maar ik vind persoonlijk dat je gewoon normaal met een hond over straat moet kunnen lopen.
Zonder vechten, bijten, grommen en tanden laten zien.

En als je weet dat die graag bijt of agressief is buitens huis dan gebruik je toch gewoon een MUILKORF;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:19

Meteen inslapen vind ik echt.. :\
Er word nooit verder gekeken, er moet toch een aanleiding zijn om aan te vallen? Wij zullen ook nooit uit het niet iemand op z'n muil slaan? 9 van de 10 keer zijn die kleine hondjes ook zo aggresief, maar die hebben ten eerste geen klapkaap (vast=vast) en ten tweede zijn ze makkelijk te houden, en helaas ook makkelijk op te tillen.
Muilkorf vind ik heel goed, ik zie bij mij in de buurt ook genoeg mensen (nouja honden) daar mee lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:19

Yonker schreef:
Er moet ook gekeken worden naar het verhaal zelf. Die eigenaresse was er natuurlijk zelf niet bij..
Maar ik weet niet of ik mezelf nog wel veilig zou voelen als ik een hond had die dat deed?
Als hij die vrouw aanvalt waarom mij dan niet? Ik zou denk ik bang zijn in m'n eigen huis..

Die jongen waarvan die herder was en onze hond bijna had doodgebeten ... Die stond met dikke tranen voor onze deur.
Die vond het zó erg. Kon ook gewoon geen afstand van zijn hond doen. Begrijpelijk ook, een schat van een hond. Heb hem na die
aanval op onze hond ook gewoon aangehaald ... Dan krijg je echt een brok in je keel :\
Maar wat er was gebeurd, dat kon gewoon niet. Zeker niet met alle spelende kindjes hier in de buurt.
Uiteindelijk hond toch 'weggedaan', nu is de hond ergens 'in dienst' waar hij dient als waakhond.
Mooie oplossing.

Dus als mensen hier in't rond roepen van 'gelijk afpakken/afmaken' denk ik van ... Zie het ook eens van de andere kant.

@ Kellsterr ; nee, die kleine keffertjes ... Die kunnen er ook wat van.
Als je het zo gaat bekijken, kun je geen een hond meer vertrouwen. Dan kun je élke hond gaan muilkorven.
Ook die 'goedzakkige' Golden Retrievers. Maar dan is het ineens zielig.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:20

xxxMacyxxx je vind neem ik aan dat men niet alle pit. over 1 kam mogen scheren.
Maar dit vind ik ook niet kunnen dat je zegt:

ik erger me echt kapot aan die mensen met van die kleine k*thondjes!

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:21

Ik ben zelf hellemaal weg van het ras bij mij komt er ook nooit een ander ras hond meer in. Alleen begrijp ik dat sommige mensen bang zijn de bijtschade die een stafford aanricht is vele malen groter dan bijv een herder.

De media versterkt het slechte imago van de stafford ook nog eens door elk bijtincident breed uit te melden . Maar als het nou een labrador was of een bouvier dan hoor je er weinig tot niks van.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:22

R.X. schreef:

Sorry, had ik ook niet mogen zeggen. :=
ik haal het wel weg, maar ik bedoelde ermee, die hun zielige kleine hondje optillen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:23

robesh schreef:
Ik ben zelf hellemaal weg van het ras bij mij komt er ook nooit een ander ras hond meer in. Alleen begrijp ik dat sommige mensen bang zijn de bijtschade die een stafford aanricht is vele malen groter dan bijv een herder.

De media versterkt het slechte imago van de stafford ook nog eens door elk bijtincident breed uit te melden . Maar als het nou een labrador was of een bouvier dan hoor je er weinig tot niks van.

Inderdaad, en dat is wat ik ook bedoelde te zeggen. ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:23

robesh schreef:
R.x je moet er wel aangifte van doen . Als een hond meerdere keren een andere hond gebeten heeft doen ze er wel wat aan.
Een mevr hier uit onze buurt moet haar hond gemuilkorfd buiten laten doet zij dit niet dan wordt hij in beslag genomen. Deze had namelijk twee keer een hond toegetakeld.

Het zijn hier zeker 5 honden die geegeld los lopen.
Doel ik alleen op de honden die aanvallen.

Maar ik hoorden dat de politie niets eraan doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:25

robesh schreef:

Mooi gezegd +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:25

Tja, ik kan me goed voorstellen dat ze m optilde.
Beter optillen dan opgegeten worden...

Kijk, ik vind niet dat mensen hun kleine hond iedere keer maar weer op moeten tillen, maar als je al 3 losgeslagen honden op je af ziet stormen en zíet dat de eigenaar ze neit onder controle heeft, nou dan til ik mijn hond ook wel even op hoor!

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:26

Anoniem schreef:
Yonker schreef:

Die jongen waarvan die herder was en onze hond bijna had doodgebeten ... Die stond met dikke tranen voor onze deur.
Die vond het zó erg. Kon ook gewoon geen afstand van zijn hond doen. Begrijpelijk ook, een schat van een hond. Heb hem na die
aanval op onze hond ook gewoon aangehaald ... Dan krijg je echt een brok in je keel :\
Maar wat er was gebeurd, dat kon gewoon niet. Zeker niet met alle spelende kindjes hier in de buurt.
Uiteindelijk hond toch 'weggedaan', nu is de hond ergens 'in dienst' waar hij dient als waakhond.
Mooie oplossing.

Dus als mensen hier in't rond roepen van 'gelijk afpakken/afmaken' denk ik van ... Zie het ook eens van de andere kant.

@ Kellsterr ; nee, die kleine keffertjes ... Die kunnen er ook wat van.
Als je het zo gaat bekijken, kun je geen een hond meer vertrouwen. Dan kun je élke hond gaan muilkorven.
Ook die 'goedzakkige' Golden Retrievers. Maar dan is het ineens zielig.

ik heb het over het algemeen;)
maakt niet uit hoe klein of hoe groot een hond is of wat voor ras het is!
als je weet dat hij nogal bijterig tegenover andere honden is dan doe je gewoon een muilkorf om.
voor de veiligheid.
als je echt gek op je hond ben dan doe je het voor je hond.
om problemen te voorkomen bij andere mensen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:29

xxMACYYY schreef:
R.X. schreef:

Sorry, had ik ook niet mogen zeggen. :=
ik haal het wel weg, maar ik bedoelde ermee, die hun zielige kleine hondje optillen.

Dank je.

Ben erg gevoelig voor dit soort opmerkingen nemelijk.
Ik heb 1 grote hond en 2 kleine en 1 grote die we in moesten slapen.
Alleen met een *** verleden, alle honden hebben zo hard hun best gedaan om geestelijk en lichamelijk op teknappen.
Ze zijn allen heel ver gekomen.

Er werd mij ooit eens gezegt door mensen met de ballen verstant van honden maar die erg overtuigt zijn van hun gelijk.
En labrador bijt nooit.
Belachlijk, de 1 zou wat meer kunnen incaseren dan de ander, maar elke hond kan bijten.
Hun deden zoveel domme oneerlijke dingen bij de hond.

Ik verbaas met er altijd over dat er nog maar zo weing bijt gevallen zijn, omdat er zoveel onrecht hen aangedaan word!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:31

ik denk dat je als eigenaar van een hond donders goed weet hoe je hond op andere(kleine)honden,kippen,paarden,schapen reageert...het is dan aan de eigenaar om te zorgen dat er niets gebeurt door te muilkorven.

Of vinden sommige eigenaren het juist leuk als hun pitbull een teckel doormidden bijt?(wat een vreselijk verhaal trouwens.)

Het zou mij niets verbazen dat er een paar zijn die er juist een kick van krijgen....ik zeg een paar...

Er zijn mensen die zich aangetrokken voelen door dit ras omdat het vechthonden zijn,gelukkig zijn er ook gewoon liefhebbers die de hond gewoon leuk vinden om de hond.

Dit is een ras wat je echt moet opvoeden,anders gaat het mis.
(herders,rottweilers enzo horen daar ook bij)