Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Nee dat klopt ... En ik kies ook geen partij. En normaal zou ik ook zoiets hebben van 'die pitbulls moeten gelijk afgemaakt worden'
maar nadat ónze Border Collie door een Herder bijna kapot is gebeten (net niet de halsslagader geraakt)
ben ik wel wat verder gaan denken. Die herder had dus ook prooinijd, het baasje hield deze hond ook áltijd kort aan de lijn.
En net die ene keer was ie losgeschoten en had ie onze hond te pakken, dan denk ik van 'moet daar die hond/baas op afgerekend worden?'
(terwijl er normaal áltijd, maar dan ook áltijd rekening mee werd gehouden)
Binnenshuis en naar mensen toe is't zo'n lief beest ... Tja, wat moet je dan ? Blijft gewoon lastig
En inderdaad, beter voorkomen dan genezen. Voor hetzelfde geld had het een klein, weerloos kind geweest met dat hondje.
Tja.
Ik bekijk 't van beide kanten ...
robesh schreef:R.x mijn stafford loopt bijna altijd los . Hij loopt altijd naast de paarden mee en gaat echt geen meter uit de buurt bij de paardjes. Nu luisterd mijn hond gewoon super door zijn strenge opvoeding.
Maar helaas geld dat voor maar weinig honden en zoiets ligt toch echt aan het baasje. Staffords zijn honden die graag werken en bij een goede opvoeding super luisteren
Yonker schreef:Daar heb je dan ook wel weer gelijk in![]()
Er moet ook gekeken worden naar het verhaal zelf. Die eigenaresse was er natuurlijk zelf niet bij..
Ik hoop dat ze oprecht spijt heeft.
Maar ik weet niet of ik mezelf nog wel veilig zou voelen als ik een hond had die dat deed?
Als hij die vrouw aanvalt waarom mij dan niet? Ik zou denk ik bang zijn in m'n eigen huis..
R.X. schreef:xxxMacyxxx je vind neem ik aan dat men niet alle pit. over 1 kam mogen scheren.
Maar dit vind ik ook niet kunnen dat je zegt:
ik erger me echt kapot aan die mensen met van die kleine k*thondjes!
robesh schreef:Ik ben zelf hellemaal weg van het ras bij mij komt er ook nooit een ander ras hond meer in. Alleen begrijp ik dat sommige mensen bang zijn de bijtschade die een stafford aanricht is vele malen groter dan bijv een herder.
De media versterkt het slechte imago van de stafford ook nog eens door elk bijtincident breed uit te melden . Maar als het nou een labrador was of een bouvier dan hoor je er weinig tot niks van.
robesh schreef:R.x je moet er wel aangifte van doen . Als een hond meerdere keren een andere hond gebeten heeft doen ze er wel wat aan.
Een mevr hier uit onze buurt moet haar hond gemuilkorfd buiten laten doet zij dit niet dan wordt hij in beslag genomen. Deze had namelijk twee keer een hond toegetakeld.
robesh schreef:Ik ben zelf hellemaal weg van het ras bij mij komt er ook nooit een ander ras hond meer in. Alleen begrijp ik dat sommige mensen bang zijn de bijtschade die een stafford aanricht is vele malen groter dan bijv een herder.
De media versterkt het slechte imago van de stafford ook nog eens door elk bijtincident breed uit te melden . Maar als het nou een labrador was of een bouvier dan hoor je er weinig tot niks van.
Anoniem schreef:Yonker schreef:Daar heb je dan ook wel weer gelijk in![]()
Er moet ook gekeken worden naar het verhaal zelf. Die eigenaresse was er natuurlijk zelf niet bij..
Ik hoop dat ze oprecht spijt heeft.
Maar ik weet niet of ik mezelf nog wel veilig zou voelen als ik een hond had die dat deed?
Als hij die vrouw aanvalt waarom mij dan niet? Ik zou denk ik bang zijn in m'n eigen huis..
Die jongen waarvan die herder was en onze hond bijna had doodgebeten ... Die stond met dikke tranen voor onze deur.
Die vond het zó erg. Kon ook gewoon geen afstand van zijn hond doen. Begrijpelijk ook, een schat van een hond. Heb hem na die
aanval op onze hond ook gewoon aangehaald ... Dan krijg je echt een brok in je keel
Maar wat er was gebeurd, dat kon gewoon niet. Zeker niet met alle spelende kindjes hier in de buurt.
Uiteindelijk hond toch 'weggedaan', nu is de hond ergens 'in dienst' waar hij dient als waakhond.
Mooie oplossing.
Dus als mensen hier in't rond roepen van 'gelijk afpakken/afmaken' denk ik van ... Zie het ook eens van de andere kant.
@ Kellsterr ; nee, die kleine keffertjes ... Die kunnen er ook wat van.
Als je het zo gaat bekijken, kun je geen een hond meer vertrouwen. Dan kun je élke hond gaan muilkorven.
Ook die 'goedzakkige' Golden Retrievers. Maar dan is het ineens zielig.
xxMACYYY schreef:R.X. schreef:xxxMacyxxx je vind neem ik aan dat men niet alle pit. over 1 kam mogen scheren.
Maar dit vind ik ook niet kunnen dat je zegt:
ik erger me echt kapot aan die mensen met van die kleine k*thondjes!
Sorry, had ik ook niet mogen zeggen.
ik haal het wel weg, maar ik bedoelde ermee, die hun zielige kleine hondje optillen.