PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:00

Dit wou die toch al veel eerder :?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:02

Dat is ook een kunst natuurlijk: dat wat er niet toe doet, belangrijk maken ;)

@Lovely: dan gaat het nog erg druk worden in de provincie!

Ik zie het verschil niet Leane. Dat mag je mij uitleggen - wat is het verschil tussen een autochtone Nederlander die ik niet kan verstaan en een allochtone Nederlander die ik niet kan verstaan? Ik zie het verschil niet.

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:04

Alet74, het verblindt de mensen wel, het spreekt ze aan en lokt ze naar de stembus, et voila. Net als na de moord op Fortuin, 1 miljoen (!) mensen stemt op een dode lijsttrekker.
Plek zat in de provincie :)).

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:04

Leanee schreef:
Maar misschien dat ze zo wel gemotiveerd worden om in dit land te blijven :j

Ik ben het er niet mee eens dat dit de juiste manier is om mensen te 'testen'. Je hebt het wel over mensen die al jaren in Nederland wonen en inmiddels (ook) de Nederlandse nationaliteit hebben. Terugsturen vind ik dan helemaal niet meer een 'issue', dat kan gewoon niet.
Als je het hebt over immigranten van de laatste jaren, zij moeten een inburgeringsexamen doen, iets wat al een beetje in de buurt komt van deze 'taaltest' maar veel meer dingen bevat. En wat ik al eerder zei: een groot deel van de autochtonen zou niet eens dit examen halen..

Ik ben het ermee eens dat het een probleem is dat mensen die hier al zo lang zijn de taal niet of nauwelijks machtig zijn. Ik kom het in mijn werk ook regelmatig tegen. Maar in de tijd dat zij naar Nl kwamen was er nog niet zo'n goede begeleiding of (goede) taallessen. Die zijn er nu wel, dus zij hebben nu alsnog de kans om de Nederlandse taal te leren.

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:06

60% van mijn collega's is het Nederlands niet machtig.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:06

Ik vind het (bedoel het niet persoonlijk - voor hen die op de PVV stemmen) zo kortzichtig om je op grond van zo'n flauwekul speerpunt over te laten halen om op een partij te gaan stemmen. Wat is er mis met inhoudelijke dingen, winkelcentra, ozb, woningbouw en dat soort zaken? Dat zijn dingen waar iedereen mee te maken heeft, wat maakt een hoofddoekje nu uit.
In de provincie is het ook nog eens heel mooi Lovely!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:09

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:11

Leanee schreef:
Maar misschien dat ze zo wel gemotiveerd worden om in dit land te blijven :j

Lovely; Ik zie dat ik het verkeerd geformuleerd heb. De meeste buitenlanders die zelf matig Nederlands spreken begrijpen je ook nog niet eens als je niet in teletubbie taal tegen ze praat, en dat stoort gewoon ontzettend. Zo beter? :)

Nou, dat zou een mooie motivering zijn, echter, wie zegt dat de allochtoon die zijn test haalt, uiteindelijk ook daadwerkelijk het Nederlands zal blijven spreken?

Hoeveel jongelui rijden er niet af, krijgen hun roze papiertje en zijn zodra ze de eerste keer alleen in een auto stappen direct alle verkeersregels vergeten? :)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:12

Judith_M schreef:
En dan heeft hij het over een onderdrukkende ideologie, volgens mij is er maar 1 iemand bezig met onderdrukken (jij draagt hoofddoek dus zo mag je die functie niet)

Precies!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:16

Ik ben het ook wel een beetje met Wilders eens hoor.

Als je van die reisprogramma's zit te kijken zie je soms ook dat nederlanders daar juist een hoofddoekje moeten dragen of armen en alles bedekt over straat moeten lopen. Volgens mij was dat trouwens toen Egypte en weet ook niet in welke landen het allemaal zo werkt maar ik vind wel, wil je hier wonen dan moet je je hier aan aanpassen.

Al die moskeeen en hoofddoekjes... Zo lijkt het hier nog meer op Turkije dan Turkije zelf.

Als ik ga emigreren zorg ik ook dat ik de taal zoveel mogelijk beheers zo snel mogelijk en pas me aan aan het land. (in mijn geval heb ik Duitsland voor ogen dus opzich is dat niet een super grote aanpassing).

En in Turkije zelf loopt bijna niemand met een hoofddoek? Waarom moet dat hier dan wel? Omdat ze hun vrouwen willen beschermen tegen al die ongelovige zondaars hier lijkt me de meer logische verklaring, nou lekker als ze zo over ons denken...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:18

Jammer dat de rest er niet bij verteld wordt.
PVV(.nl) zegt namelijk ook;
-De demografische ontwikkelingen zijn ronduit zorgelijk: de meerderheid van de jongeren in de grote steden is nu al van niet-westerse afkomst.
-Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven.

Tel die 2 eens bij elkaar op dan krijg je, meer niet-westerse jeugd dan nederlandse jeugd = uiteindelijke verdwijning van nederlandse cultuur.

Keppel en kruis hebben verder ook niks te maken met het onderdrukken van vrouwen. Daarom snap ik de titel ook niet helemaal, is een beetje appels met peren vergelijken...
Laatst bijgewerkt door Equidea op 26-02-10 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:19

corinepgek schreef:
(in mijn geval heb ik Duitsland voor ogen dus opzich is dat niet een super grote aanpassing).

En dan heb je 'toevallig' een Nederlander als buurman. Kun je lekker bij hem op de koffie, in het Nederlands keuvelen. Sattelietaansluiting voor de Nederlandse zenders, en samen pindakaas en hagelslag invliegen, da's goedkoper!
Sorry, natuurlijk niet op jouw persoonlijk gericht want ik weet helemaal niet hoe jij dat aanpakt. Maar er zijn menig 'kolonie' Nederlanders in het buitenland die dit zo aanpakken, hoezo integreren.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:20

ik vind dat wilders er maar enge ideeen op na houdt, waarom hoofddoekjes verbieden? wel vind ik het belangrijk dat mensen de nederlandse taal leren, maar dat is een heel ander punt.
waar ik me meer zorgen om maak dat hij het in de opiniepeilingen zo goed doet....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:21

Ik vind het onzinnig. Nederland is een land dat open en vrij is naar iedereen. Waren we dat niet al geweest van de Gouden Eeuw, dan was Nederland nooit geworden wat het nu is.

Daar komt bij dat je in Nederland recht hebt op godsdienst vrijheid en vrijheid van meningsuiting.

Ik vind dat het verbieden van hoofddoekjes een onzettende inbreuk is op iemand zijn recht om zichzelf te uitten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:23

Tja, ik kan me echt niet druk maken over een hoofddoekje. Burka's vind ik een heel ander verhaal, die vind ik vrouwonterend, maar een hoofddoekje, een keppeltje, een kruisje aan een ketting, een baseballpetje, moet iedereen lekker zelf weten. :)
En hoe je het ook wendt of keert, de allochtonen zijn toch echt nog steeds in de minderheid, hoor. Ik heb zo'n hekel aan dat 'angst zaaien'. Ik zal zeker niet ontkennen dat er een probleemgroep in NL is, want ja, die is er (en daar moet zeker wat mee gebeuren!), maar dan kom je er niet met een verbod op hoofddoekjes. ;)

Ik snap niet dat men zich niet drukker maakt over belangrijkere zaken, maar who am I? :D

Nederlanders zijn zelf helemaal niet zo goed in intergreren, hoor, kijk maar eens in landen als Duitsland en in Australie (heb daar familie, die in een Nederlands dorp woont). Ik kan dat niet begrijpen, zeker niet met al die grote smoelen over dit onderwerp, maar ja....... :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:23

Alet74 schreef:
Ik zie het verschil niet Leane. Dat mag je mij uitleggen - wat is het verschil tussen een autochtone Nederlander die ik niet kan verstaan en een allochtone Nederlander die ik niet kan verstaan? Ik zie het verschil niet.

Wat moet je dan doen als een allochtoon perfect geintergeerd is in zo'n durp en ook alleen het dialect spreekt of zijn moedertaal. Mag die dan in de provincie blijven :Y) . spreekt ie net zo goed nog voor geen meter nl.

Vind het op zich niet erg als geloofsuitingen uit openbare functies worden geweerd (In sommige gevallen zelfs juist logisch) maar dan wel allemaal en niet alleen de gene die je niet aanstaan. Er zijn inmiddels trouwens ook al heel wat in nl geboren en getogen moslima's hoor dus die kan je niet terug sturen :Y) . (Nou ja misschien van A'dam terug naar R'dam oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:25

Wat feitelijk nog erger is, is dat de 'grote smoelen' in dit land voorbij gaan aan de rijkdom die onze multicultisamenleving biedt.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:26

Lianne84 schreef:
corinepgek schreef:
(in mijn geval heb ik Duitsland voor ogen dus opzich is dat niet een super grote aanpassing).

En dan heb je 'toevallig' een Nederlander als buurman. Kun je lekker bij hem op de koffie, in het Nederlands keuvelen. Sattelietaansluiting voor de Nederlandse zenders, en samen pindakaas en hagelslag invliegen, da's goedkoper!
Sorry, natuurlijk niet op jouw persoonlijk gericht want ik weet helemaal niet hoe jij dat aanpakt. Maar er zijn menig 'kolonie' Nederlanders in het buitenland die dit zo aanpakken, hoezo integreren.

Het liefst zou ik tussen de Duitsers gaan wonen, maar wil ook niet te ver bij mijn familie weg wonen, dus dan wordt het inderdaad dicht bij de grens en dan is de kans groot dat er een nederlander naar me woont ja. Maar wil graag een huis zonder directe buren sowiezo. Maar als je in ieder geval al zorgt dat je de taal gewoon goed beheerst.

Pindakaas en hagelslag houd ik niet van :P Wiener Schnitzel daarin tegen :P Kijk nu al amper TV en als ik tv kijk zijn het amerikaanse series die ik van internet afhaal.

Twiggy2008

liedje89 schreef:
Vind het op zich niet erg als geloofsuitingen uit openbare functies worden geweerd (In sommige gevallen zelfs juist logisch) maar dan wel allemaal en niet alleen de gene die je niet aanstaan. Er zijn inmiddels trouwens ook al heel wat in nl geboren en getogen moslima's hoor dus die kan je niet terug sturen :Y) . (Nou ja misschien van A'dam terug naar R'dam oid)

Ja, dat ben ik met je eens. Of allemaal of niet een. Maar ach, bij de PVV weet je waar de nadruk op ligt, dat is gewoon boring aan het worden. ;)
En dat laatste is ook waar, terug sturen is meestal helemaal niet aan de orde, dus dat geblaat, daar kunnen we ook in NL helemaal niets mee. :+

Anoniem

A

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:30

Niet door het hoofddoekje zelf nee, en ook niet als het in een relatief kleine bevolkingsgroep is.
Maar dat is het niet meer, en vaak (dus nee niet altijd) hoort bij een hoofddoek een mevrouw die slecht nederlands praat.

Wat de pvv ook zegt, en dat vind ik zelf een heel goed punt, is dat er nederlands gepraat moet worden in bijvoorbeeld een moskee, of andere openbare gelegenheid. Zodat de intergratie wat soepeler verloopt.
Maar dat zie je niet terug in dat leuke stukje van het parool...
Haat en verderf zaaien noem je dat toch? Alleen de slechte dingen opnoemen die iemand uitkraamt...
Laatst bijgewerkt door Equidea op 26-02-10 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:31

corinepgek schreef:
Kijk nu al amper TV en als ik tv kijk zijn het amerikaanse series die ik van internet afhaal.

Tja, dat is natuurlijk al helemaaal niet 'Duits' want daar moet je alle Amerikaanse series nagesynchroniseerd zien. ;) (grapje)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:32

Ik durf ook te twijfelen aan het waarheidsgehalte van het verhaal dat er in de grote steden meer allochtone jongeren zijn dan autochtone jongeren. Heb ooit eens cijfers gezien die iets heel anders zeggen, helaas heb ik niet de tijd om daar nu achter aan te gaan. Ik denk meer aan stemmingmakerij, iets wat de PVV niet vreemd is. ;)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:33

Equidea schreef:
Maar dat is het niet meer, en vaak (dus nee niet altijd) hoort bij een hoofddoek een mevrouw die slecht nederlands praat.

Ik vraag me af waar deze uitspraak op gebaseerd is. Maar dit gaat sowieso niet op voor de ambtenaren waar Wilders het hoofddoekje voor wil verbieden.. Dit zijn over het algemeen hoog opgeleide, goed Nederlands sprekende moslima's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:35

A