Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leanee schreef:Maar misschien dat ze zo wel gemotiveerd worden om in dit land te blijven
Leanee schreef:Maar misschien dat ze zo wel gemotiveerd worden om in dit land te blijven
Lovely; Ik zie dat ik het verkeerd geformuleerd heb. De meeste buitenlanders die zelf matig Nederlands spreken begrijpen je ook nog niet eens als je niet in teletubbie taal tegen ze praat, en dat stoort gewoon ontzettend. Zo beter?
corinepgek schreef:(in mijn geval heb ik Duitsland voor ogen dus opzich is dat niet een super grote aanpassing).
Alet74 schreef:Ik zie het verschil niet Leane. Dat mag je mij uitleggen - wat is het verschil tussen een autochtone Nederlander die ik niet kan verstaan en een allochtone Nederlander die ik niet kan verstaan? Ik zie het verschil niet.
Lianne84 schreef:corinepgek schreef:(in mijn geval heb ik Duitsland voor ogen dus opzich is dat niet een super grote aanpassing).
En dan heb je 'toevallig' een Nederlander als buurman. Kun je lekker bij hem op de koffie, in het Nederlands keuvelen. Sattelietaansluiting voor de Nederlandse zenders, en samen pindakaas en hagelslag invliegen, da's goedkoper!
Sorry, natuurlijk niet op jouw persoonlijk gericht want ik weet helemaal niet hoe jij dat aanpakt. Maar er zijn menig 'kolonie' Nederlanders in het buitenland die dit zo aanpakken, hoezo integreren.
liedje89 schreef:Vind het op zich niet erg als geloofsuitingen uit openbare functies worden geweerd (In sommige gevallen zelfs juist logisch) maar dan wel allemaal en niet alleen de gene die je niet aanstaan. Er zijn inmiddels trouwens ook al heel wat in nl geboren en getogen moslima's hoor dus die kan je niet terug sturen. (Nou ja misschien van A'dam terug naar R'dam oid)
Equidea schreef:Maar dat is het niet meer, en vaak (dus nee niet altijd) hoort bij een hoofddoek een mevrouw die slecht nederlands praat.