Tweede trainster gedood door orka in SWF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:28

Grit schreef:
Ooggetuigen vertellen een ander verhaal
http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watc ... orld.dhtml

Tja, wat moet je daar van geloven ?
Censatie ?
Van een mug een olifant maken ?
Tuurlijk dit is heel wat, maar er zijn nu drie verhalen ?
1 ze gleed uit
2 ze was aan het aaien en werd gegrepen
3 orka sprong en greep haar..

Vreemd dat ze niet allemaal hetzelfde vertellen he..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:30

Balou_k schreef:
Grit schreef:
Ooggetuigen vertellen een ander verhaal
http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watc ... orld.dhtml

Censatie ?
1 ze gleed uit

Ze stonden allemaal op een andere plek, wat ook een ander beeld kan verklaren

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:31

Wij waren er in de afgelopen zomervakantie geweest.. onbegrijpelijk!

Het klopt dat ze inderdaad niet in een zwembad zwemmen ter grote van wat ze in het wild hebben, maar dat hebben paarden ook niet ;)
Het moet natuurlijk een keer mis gaan, en dat dat zulke gevolgen heeft is verschrikkelijk maar het blijven wilde dieren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:34

Balou_k schreef:
HorsyDude, we weten allemaal dat jij gek bent op deze dieren en de shows etc. Maar is het eerlijk voor deze dieren om zo in gevangenschap te leven enkel voor het plezier van mensen ?
Tja, vrijlaten gaat misschien niet meer gaan, maar waarom nieuwe dieren 'vangen' ?
Nee, tuurlijk niet. In een klein bassinnetje leven is zo onnatuurlijk. Er zijn sinds vandaag wel radertjes in mijn hoofd gaan draaien qua gevangenschap. Stel dat zoiets zou gebeuren in het Dolfinarium? Dan kunnen ze de boel wel gaan opdoeken en dan kan de Partij voor de dieren in haar handjes wrijven!

Trouwens, wildvang is al jaren verboden!

Nee, ik denk dat het voor SW beter is om Tilikum een spuitje te geven, hoe erg het ook klinkt!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 25-02-10 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:35

Balou_k schreef:
Censatie ?
1 ze gleed uit

Dusss :? ???
We zijn toch afhankelijk van het nieuws wat er te vinden is. Maar ik hoor het graag als jij het exacte verloop van dit ongeluk weet, dan hoeven we niet meer te speculeren!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:35

lesilla schreef:
Ze stonden allemaal op een andere plek, wat ook een ander beeld kan verklaren

Van welke plek ook, je ziet het toch wel of zo'n gigantisch beest UIT het water springt of niet..
Dan zou punt 3 al afvallen of dat zou het zijn..
Het punt is dat het vaak 'overdreven' word met zulke verhalen er om heen :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:36

Grit schreef:
Balou_k schreef:
Censatie ?
1 ze gleed uit

Dusss :? ???
We zijn toch afhankelijk van het nieuws wat er te vinden is. Maar ik hoor het graag als jij het exacte verloop van dit ongeluk weet, dan hoeven we niet meer te speculeren!

Ik bedoel het ook niet lelijk hoor, echt niet :)
Wil hier niemand mee tegen het been schoppen ofzo :)
Maar ik vind dit altijd met dit soort verhalen..
Sorry :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:38

Het is ook al eens voorgekomen dat een orka MIDDEN IN EEN SHOW een pelikaan aan stukken scheurde!

:oo :n
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 25-02-10 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:38

HorseyDude schreef:
Balou_k schreef:
HorsyDude, we weten allemaal dat jij gek bent op deze dieren en de shows etc. Maar is het eerlijk voor deze dieren om zo in gevangenschap te leven enkel voor het plezier van mensen ?
Tja, vrijlaten gaat misschien niet meer gaan, maar waarom nieuwe dieren 'vangen' ?
Nee, tuurlijk niet. In een klein bassinnetje leven is zo onnatuurlijk. Er zijn sinds vandaag wel radertjes in mijn hoofd gaan draaien qua gevangenschap. Stel dat zoiets zou gebeuren in het Dolfinarium? Dan kunnen ze de boel wel gaan opdoeken en dan kan de Partij voor de dieren in haar handjes wrijven!

Nee, ik denk dat het voor SW beter is om Tilikum een spuitje te geven, hoe erg het ook klinkt!

Misschien moeten ze al die andere orka's dan ook maar uit hun lijden verlossen? Wat hebben die dieren nou voor leven.. vreselijk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:46

Zover als wat ik in het journaal hoorde is dat de vertegenwoordiger van het park zegt dat ze uit gegleden is en de bezoekers zeggen dat ze gegrepen is.
Ik kan me voorstellen dat het park voorzichtiger is met hun uitspraken.

Maar hoe dan ook, een vreselijk ongeluk.

Ben benieuwd wat ze met Tillikum gaan doen. Vrijlaten lijkt me geen optie en inslapen ook niet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:52

Ja, dit is natuurlijk niet goed nieuws voor SeaWorld (slecht nieuws = minder bezoekers)

Tja... als je ze zou moeten vrijlaten dan zouden ze die dieren allemaal moeten rehabiliteren (sjeemig wat een woord)

> Leren hoe je je voedsel moet vangen

> Weten wat eetbaar is

> Bij een groep (pod) aansluiten

> Overleven in het algemeen

> Eventueel hoe je goed zeeleeuwen moet vangen

> Uitkijken voor haaien en andere mogelijke vijanden in de zee

> Echolocatie gebruiken.......

Mariskatw

Re: Tweede trainster gedood door orka in SWF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:01

in een link naar een interview wordt gezegt dat de orka in elk geval niet afgemaakt wordt, omdat ze begrijpen dat ze met wilde dieren/roofdieren werken en dat dit het risico is

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:04

manie schreef:
Medea schreef:
Er is wel een wezelijk verschil tussen gedomesticeerde dieren en dieren die dat niet zijn. Orka's zijn dat dus duidelijk niet, evenals alle andere circus dieren.. Voor mij benadert dit soort onzin dierenmishandeling, ik dacht dat dieren recht hadden op de 'vijf vrijheden'? Leg mij dan eens uit hoe deze dieren soort eigen gedrag kunnen vertonen?

Helemaal mee eens!

Ik ook en btw die dame werkte daar al veel langer dus ze zal wel goed op de hoogte geweest zijn van de orka zijn karakter.
Ik treur hier niet om... laat dat beest nu maar vrij!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:07

Afbeelding
Ligt het nou aan MIJ of is dit BELACHELIJK klein??? :(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:07

HorseyDude schreef:
Balou_k schreef:

Die radartjes draaien bij mij al een aantal jaar. Helemaal na mijn bezoek aan Nieuw Zeeland waar het erg populair is om te zwemmen met dolfijnen. Hoe gaat dat? Nou men propt 30 man op een boot gaat de zee op en zodra er dolfijnen zijn jumpt iedereen van de boot.
Ik ben niet mee gegaan maar iemand anders had dat wel gedaan en vertelde dit.

Voor mij hoeven al die shows niet meer, sinds ik de dieren in het wild heb gezien bedank ik voor een dierentuin of een zeepark.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:07

:oo

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:10

Een wild dier wat gevangen en getraind is, kan nooit meer vrij, das de schuld van ons, de mens.

De vergelijking paard in stal (wat normaal gesproken elke dag of zomers zelfs 24/7 buiten staat) gaat dus ook niet op.

Kan me wel druk maken om de gevangen beesten, maar dat werkt niet. Want die komen nooit vrij.
Waar ik me wel pissig om kan maken is dat ze met zijn 3-en een zwembad moeten delen.
Zelfs als wij naar een zwembad gaan, is het nog groter..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:15

Sorry dat ik de vergelijking had getrokken met paarden... bij nader inzien slaat het ook nergens op. Men traint dolfijnen pas sinds jaren, het paard al eeuwen!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:15

Die ene die heeft aangevallen zit volgens mij in een quarantaine bad ofzoiets zeiden ze in een interview. Ik vind het ook veel te klein hoor, voordat ik iedereen over me heen krijg, maar volgens mij zitten ze daar in het showbad en worden ze na de show naar een andere bad geleid?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:18

Mariskatw schreef:
in een link naar een interview wordt gezegt dat de orka in elk geval niet afgemaakt wordt, omdat ze begrijpen dat ze met wilde dieren/roofdieren werken en dat dit het risico is

Dat is mooi. Daarom vind ik inslapen ook geen optie, mensen hebben het dier gevangen en moeten ook de verantwoordelijkheid nemen.
Blijft de vraag wel hoe en wat dan?? Eeuwige opsluiting in een te klein bassin zonder afleiding van shows of trainingen lijkt me ook niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:20

Wat mij betreft sluiten ze ál dit soort vreselijke ''bedrijven''. Die beesten hebben toch geen leven, komop zeg..

Ze zijn dood nog beter af dan levend in zo'n vissenkom (sorry ander woord heb ik er niet voor).

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:20

Ik bedoel het niet banketstaaf ofzo hoor :D

Maar een paard komt, als hij een makkelijk begaanbaar mens heeft, nog aan zijn beweging toe, het liefst in een groot stuk land. Als het dier nou nooit uit zijn stal kwam was het anders.

Bedoel, een paard trainen slaat ook eigenlijk nergens op, want welke idioot dat ooit heeft uitgevonden om op een paard te gaan zitten..

Paarden en andere grote dieren, kunnen ons met 1 klap breken. Maar dat doen ze niet. Uit respect?

Dus waarom moeten wij ze dan in een klein k*tbadje opsluiten? Voor ons plezier? Ik zou ook gek worden van die kleine rondjes die ik elke dag maar zwem om aan mijn beweging te komen. Dan ging ook in de aanval als ik de kans had

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:23

Vreselijk maar ik vind ook dat zulke dieren niet in gevangenschap horen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:25

mijn hart kan alleen maar huilen als ik zie in wat voor verblijf deze prachtige dieren gehouden worden, dit is geen leven voor ze!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:25

Hoe is het eigenlijk met Willy (Kelko?) afgelopen? Die hadden ze toch ook uiteindelijk vrijgelaten? (Of was dat alleen maar in de film...)