Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:42

Shadow0 schreef:
beantsje schreef:
Alsjeblieft geen naïeve kipjes meer in het kabinet, dat is een aanfluiting voor de vrouwelijke helft van nederland. Dan liever alleen mannen...

Ja, grappig is dat. Als vrouwen fouten maken zijn het 'naieve kipjes' en moeten alle vrouwen het kabinet uit, als mannen fouten maken zijn ze individueel misschien wel 'draaikonten' (wat een beperkt het vocabulair trouwens... misschien moeten we toch weer eens wat nieuws verzinnen) maar is er geen reden om alle mannen te weigeren.
Ik vind Jaqueline Cramer en Gerda Verburg overigens geen slechte ministers. Ik zie ze alleen niet als ministerpresident.

Misschien is de emancipatie toch nog niet helemaal voltooid :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:45

Yamcha schreef:

Nog lang niet, en de ongelijkheid wordt de laatste tijd alleen maar weer erger heb ik het idee. :\ Zo zonde...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:45

Yamcha schreef:

Goh zou je denken ;)
en als je carrière wil moet je je kinderen ook goed verstoppen... want pappa-dag is stoer maar dat moet je als moeder maar niet proberen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:48

Hier heb ik het gisteren ook met mijn moeder over gehad. Dat ik eigenlijk niemand goed vind momenteel voor premier. Maar dat als er nieuwe verkiezingen zouden komen (was nog niet bekend gisteren) Dat ik dan voor de partij ga, en niet welke ik het beste vind passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:48

Shadow0 schreef:
Yamcha schreef:

Nog lang niet, en de ongelijkheid wordt de laatste tijd alleen maar weer erger heb ik het idee. :\ Zo zonde...

Ik ook.

Al vind ik wel dat de dames daar zelf de meeste schuld aan hebben, ze trappen elkaar het liefst zo hard mogelijk de grond in.

Alleen al hier op Bokt: Femke Halsema wordt bepaald negatiever beschreven als Wilders.....

Evelijn schreef:
Yamcha schreef:

Goh zou je denken ;)
en als je carrière wil moet je je kinderen ook goed verstoppen... want pappa-dag is stoer maar dat moet je als moeder maar niet proberen.

En het zijn de vrouwen die er het meeste commentaar op hebben.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:54

Het enige wat ik niet hoop = Geert Wilders....
Al ben ik bang dat als er nu dus verkiezingen komen dat hij een heel eind zal komen.....

maar aan de andere kant, volgens mij is er geen enkele andere partij die met hem wil regeren.....

als hij MP word, dan word het hoog tijd om naar een ander land te verhuizen...., vreselijke vent!!!

_Noah

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:57

Femke Halsema vind ik ook een verschrikkelijk mens.. ! En iedereen die voor is voor het rekeningrijden schrap ik ook van de lijst! Dus blijft er niet zoveel meer over.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:07

no halsema. als ik iemand mag noemen die altijd maar op de persoon aanvalt en kinderachtige opmerkingen maakt is zijn het wel.

ik ivnd balkenende wel wat. rustige man, respecteert iedereen, maar mag wel wat meer ballen tonen. hoeft zich ook niet over andermans rug omhoog te helpen.

vind die oude van de SGP qua standpunten niets. maar in debattten geweldig! hij weet hoe het hoort en niet hoe je een kleuterschool imiteert. prachtig!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:12

ik zou wel eens een vrouw aan het roer willen zien! dus Agnes, Femke (of Rita??) doe je best!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:13

wat je niet hebt, kun je ook niet tonen , dat is mijn probleem met Balkenende, ik denk gewoon echt dat hij die zogezegde ballen, niet heeft :n

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:13

gekvanfleur schreef:
no halsema. als ik iemand mag noemen die altijd maar op de persoon aanvalt en kinderachtige opmerkingen maakt is zijn het wel.

Hihi, grappig hoe meningen verschillen, bij deze omschrijving schreeuwt werkelijk alles in mij 'Rita Verdonk! Rita Verdonk!". :D

Overigens een vraagje aan CU stemmers. Zijn jullie ook Christen of niet? Niet aanvallend bedoeld, ik vraag me enkel af of er uberhaupt iemand die niet christelijk is op die partij zou stemmen. :P

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:27

Lotus83 schreef:
Het enige wat ik niet hoop = Geert Wilders....

Of juist wel, des te sneller valt hij door de mand...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:29

Strategisch gezien is het absoluut geen handig moment voor een kabinet om te vallen - dat is het natuurlijk nooit, maar nu is het uitgesproken ónhandig. Als ze de termijn vol hadden gekregen had de PVV langer de tijd gehad om zichzelf onderuit te halen, en op dit moment vrees ik dat Wilders een enorme kiezerssteun heeft en dat zal bij de verkiezingen zeker mee gaan spelen... En als Wilders 'aan de macht' komt vind ik het persoonlijk tijd om te emigreren... :+

Het lijkt mij dat Balkenende het niet nóg een keer mag proberen... Na vier kabinetten, nóg een poging? Bos heeft het in dit kabinet flink verknald, maar ik zou hem toch liever als premier zien dan Rutte of Balkenende. Femke Halsema vind ik, in tegenstelling tot veel andere Bokkers kennelijk, juist wel goed: ze weet waar ze het over heeft, is retorisch handig en heel wat beheerster dan veel andere dames en heren in de Kamer. Pechtold vind ik in debatten vaak één van de betere, maar ik ben het lang niet altijd met zijn standpunten eens...

Het zal in de huidige situatie een flinke kluif worden om een kabinet te vormen, met Wilders die nog steeds aan populariteit wint ten koste van de andere partijen... We zullen wel zien :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 15:37

Ik denk dat als Bos MP wordt, we de jaren na Bos moeten "boeten" wegens de hoge financiele schulden.... Waar IMO PVDA al vaker voor heeft gezorgd.

Balkenende is imo wel redelijk goed mits hij een juiste achterban heeft! Dit was nu duidelijk NIET het geval.Wat meer ballen zou hij idd kunnen gebruiken :j

Ik ben niet voor CDA aangezien ik ook liever het geloof niet samen zie met het regeren van het land. Echter geloof ik ook dat de andere opties nog slechter zijn... |(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:45

gekvanfleur schreef:

ik ivnd balkenende wel wat. rustige man, respecteert iedereen, maar mag wel wat meer ballen tonen. hoeft zich ook niet over andermans rug omhoog te helpen.

vind die oude van de SGP qua standpunten niets. maar in debattten geweldig! hij weet hoe het hoort en niet hoe je een kleuterschool imiteert. prachtig!

Ik wilde net zeggen - ik ben wel benieuwd naar Bas van der Vlies als premier :D Misschien niet qua standpunten, maar wel als persoon. Echt zo'n statig oud schip dat niet aan het kapseizen is te krijgen :)

Wilders - wat een rampgeval. Maar laat maar premier worden, binnen twee weken kunnen we weer naar de stembus :Y)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:50

ik zeg doe André Rouvoet maar als MP.
ik denk dat hij er de skills wel voor heeft.
de andere opties, naast Balkenende, vind ik allemaal maar niks.

ik vind het nogal wat, het kabinet gevallen... en ik maak me nu ook zorgen over het vervolg,
krijgen we straks weer een heel ander clubje te zitten daar, die op allerlei fronten weer helemaal het roer omgooit?
en wat gaat dat inhouden voor ons burgers?
en net zoals een paar anderen hier eerder zeiden, als Wilders maar geen MP wordt, want dat past heel erg niet bij mijn identiteit als nederlander... ik denk dat ik dan de tv en kranten de deur uitdoe en zoveel mogelijk los wil van die officiele kliek.. aangezien emigreren nog geen optie is nu.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:04

windhond schreef:
Laat Geert het maar eens proberen. (haalt popcorn want krijg er nu een hoop over zich heen :-)

En toch ben ik het hier wel mee eens...

Edit: Of Rutte, alleen nog een beetje groen, maar verder zie ik het niet echt een andere goede keus

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:08

kimmysan schreef:
windhond schreef:
Laat Geert het maar eens proberen. (haalt popcorn want krijg er nu een hoop over zich heen :-)

Edit: Of Rutte, alleen nog een beetje groen, maar verder zie ik het niet echt een andere goede keus

Ben ook wel benieuwt ja denk ook dat geert en hij de enige zijn die daarwerkelijk grote verandering kunen maken.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:20

Alexander Pechtold of Femke Halzema, Wouter Bos mag van mij ook nog wel een poging wagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:30

kimmysan schreef:
windhond schreef:

Ik ook eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:47

Moet zeggen dat ik dan toch liever Pechtold heb dan Wilders.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:09

goh moeilijk hoor.

femke halsema wat mij betreft zowieso niet,ik vind haar niet eerlijk en daadkrachtig overkomen.

ik neig ook een beetje naar rutte of pechtold,maar ergens ben ik ook benieuwd naar meneer wilders(ik denk zomaar dat er dan flinke ophef gaat ontstaan)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:15

Laat Geert het maar eens doen, als die nu aan de gang gaat (en dan binnen 3 maanden gigantisch op zijn b*k gaat) dan zijn we van dat extreem rechtse gezeur af en zijn de herrieschoppers weer een tijdje stil

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:16

En we vergeten natuurlijk onze eigen rechtdoorzeese rita!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:17

Laten we eerst Geert proberen en daarna Rita.
*one-way ticket boeken doet*