Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

_lautje_

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:39

PVV wíl niet samenwerken. Pvv wil confronteren. Iets anders kan hij namelijk niet.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:39

Als PVV en VVD in een regering komen dan wil ik volgens mij spontaan emigreren. :D
Ik hoop sterk dat de andere partijen voet bij stuk houden en weigeren een coalitie te vormen met Wilders. Al wordt het dan inderdaad weer lastig om een goede coalitie te krijgen, aangezien die waarschijnlijk uit relatief veel partijen gaat bestaan, wat op den duur waarschijnlijk ook weer problemen oplevert. :+

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:40

Wat mij betreft mag Nederland een daadkrachtiger leider krijgen de volgende keer. Balkenende bewaart inderdaad de rust terwijl de rest van de club om het hardst schreeuwt, maar ik vind hem geen échte leider, iemand waar je op kunt vertrouwen in tijden van, bijvoorbeeld, crisis.

Ik zou heel graag D66 in de regering zien de volgende keer, ik zie die Pechtold ook wel als MP. PvdA mag daar ook wel bij, maar dan niet met Bos, want dat vind ik een verschrikkelijke schreeuwerd en verder.. geen idee.

Denk alleen dat de formatie van dit kabinet een probleempje gaat worden, want we hebben onze grote vriend Wilders ook nog, die met zijn clubje op 24 zetels in de peilingen staat.

Edit: zie nu dat ik te lang over dit berichtje heb gedaan en dat het allemaal al gezegd is :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:42

fijn daar blijven balky.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:43

Balkende hoeft van mij niet terug. Maar vind de rest van de politieke partijen vind ik ook niet. Wat mij betreft doeken ze al die partijen op en komen er een hele hoop nieuwe met mensen die wel verstand hebben. Helaas is dit niet mogelijk :s

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:43

sammy1 schreef:
fijn daar blijven balky.

Kun je dit onderbouwen? :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:44

Nu het grote zwarte pieten weer is begonnen moeten we niet vergeten dat ook het CDA aan ons (het Nederlandse volk) heeft belooft dat we uit Afganistan weg zouden gaan.
Nu komt dat het CDA niet zo best uit en willen de heren en dames op het pluche dat wij (weer het Nederlandse volk) nóg langer onze jongeren laten sterven en verminken voor de prijs (en dat mogen we ook zelf betalen) van €1.000.000,- per dag!
Hoera voor het CDA!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:44

Geef mij maar een nieuw kabinet met D66, VVD en CDA.
Al moet ik zeggen dat ik Dion Graus van de PVV ook wel kan waarderen vanwege zijn mening over dierenwelzijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:46

Albert schreef:
Nu het grote zwarte pieten weer is begonnen moeten we niet vergeten dat ook het CDA aan ons (het Nederlandse volk) heeft belooft dat we uit Afganistan weg zouden gaan.

Weet je, mijn mening is een beetje veranderd sinds ik nu met name volg over wat de hoge bazen in het leger en de jongens die in Afganistan zitten zelf er over denken. Zij zien dit wel als een nuttig iets, zij zien wel vooruitgang, zij willen blijven.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:48

Nou ik kan nu alvast op een briefje geven dat als PVV in de regering komt, deze regering ook gaat vallen. Ik geloof niet dat hij dit kan. Hij heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen al niet eens genoeg ''goede mensen''.

Ik ben absoluut geen PVV fan maar ik wil het nu eigenlijk wel eens zien gebeuren. Wilders is in de oppositie populair en kan van alles roepen, in de regering zal dit anders zijn. Ik denk dat het dan helemaal misgaat. :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:48

Iris82 schreef:
Geef mij maar een nieuw kabinet met D66, VVD en CDA.
Al moet ik zeggen dat ik Dion Graus van de PVV ook wel kan waarderen vanwege zijn mening over dierenwelzijn.

Je noemt dierenwelzijn en daarboven VVD en CDA? :=

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:50

Iris82 schreef:
Albert schreef:

Weet je, mijn mening is een beetje veranderd sinds ik nu met name volg over wat de hoge bazen in het leger en de jongens die in Afganistan zitten zelf er over denken. Zij zien dit wel als een nuttig iets, zij zien wel vooruitgang, zij willen blijven.

Die mensen hebben hier jaren voor getraind, logisch dat ze willen blijven lijkt me. Het is ook geen verschrikkelijke missie, maar het is zo zinloos. Zodra we weg zijn stort de boel net zo hard weer in, of we dat nu in augustus doen of over jaren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:54

Toekie schreef:
Je noemt dierenwelzijn en daarboven VVD en CDA? :=

Mijn ideale partij bestaat gewoon niet helaas... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:54

Het is toch van gekkigheid dat we kiezen (figuurlijk gesproken) voor een minister-president vanwege 'gebrek aan beter'? Moet een minister-president niet iemand zijn die leiderschap, daadkracht en visie uitstraalt?

Iris82 schreef:
Albert schreef:

Het gaat niet om wat zei willen (even heel ontactisch gezegd), het gaat erom wat de CDA de kiezers heeft beloofd. Het is nog altijd een volksvertegenwoordiging en zij leggen verantwoording af aan de stemmers. Als ze nou met een goede zaak komen van 'wij vinden dat het beter is om blablabla vanwege blablabla en blablabla, wat vinden jullie daarvan?' dan zouden mensen er misschien wat begrip voor kunnen tonen, maar de handelswijze van de afgelopen tijd staat daar vrijwel loodrecht op.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:01

Ik denk dat je in de kwestie Afghanistan helemaal geen personen/partijen verantwoordelijk moet stellen. Daar spelen zoveel belangen van zowel defensie als internationale partijen dat je daar als klein land al snel in mee moet en weinig te willen hebt...

Ik vind het een ontzettend bijzondere actie van de PvdA om op een moment als dit hierom de bom onder het kabinet te zetten. Mijns inziens hebben ze gewoon op een aanleiding zitten wachten.

Van mij mag Balkenende best blijven, maar dan wel graag met D66 en VVD ernaast. PvdA weer in de oppositie, laat ze daar maar mooi schreeuwen.
Mensen als wilders zijn nodig om iedereen scherp te houden en af en toe de politiek weer een nieuw leven in te blazen bij de gemiddelde Nederlander, maar het lijkt mij een stuk beter om die in de oppositie te hebben. Dat wordt anders volgens mij helemaal niets...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:07

Albert schreef:
Nu komt dat het CDA niet zo best uit en willen de heren en dames op het pluche dat wij (weer het Nederlandse volk) nóg langer onze jongeren laten sterven en verminken voor de prijs (en dat mogen we ook zelf betalen) van €1.000.000,- per dag!
Hoera voor het CDA!

LIJKt mij ook.
CDA is de grote draaier hierzo. Bos staat voor wat er al jaren is gezegd. Je kunt je afvragen of je drie jaar geleden kunt zeggen of je de missie dan echt wil stoppen of niet omdat dat volgens mij afhankelijk is hoe het gaat daar. Maar goed men heeft dat wel gedaan en dan moet je ookbij je standpunt blijven lijkt mij.
Het komt meneer Verhagen niet goed uit. Hij heeft te snel gezegd dat we blijven en prompt krijgen we die brief.
Opties zijn bekeken. Enkel de optie om door te zetten zoals we daar nu zijn was voor pvda geen optie. Je moet niet vergeten. dat we een aantal jaar geleden deze missie al zouden stoppen maar toen hebben andere landen geen manschappen aangeboden. Deze verlenging was ons dus al door de strot geduwd. En dan nu nog verder gaan??????
Nee ik vond Bos niet sterk in het debat op donderdag maar zijn uitleg van vanochtend was al veel beter en helderder.

Conclusie: GEEN BALKENENDE

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:10

Balkebende heeft 3 kansen gehad..... lijkt mij meeeeeer dan zat...

Maar ik hou mijn hart vast over wat er met Wilders gaat gebeuren...

Ik hoop zo dat de peilingen niet uitkomen...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:14

gomir schreef:
Ik denk dat je in de kwestie Afghanistan helemaal geen personen/partijen verantwoordelijk moet stellen. Daar spelen zoveel belangen van zowel defensie als internationale partijen dat je daar als klein land al snel in mee moet en weinig te willen hebt...

Er is wel degelijk een persoon verantwoordelijk: George W. Bush. De Nederlandse regering had nee kunnen zeggen en had dat ook moeten doen.
gomir schreef:
Ik vind het een ontzettend bijzondere actie van de PvdA om op een moment als dit hierom de bom onder het kabinet te zetten. Mijns inziens hebben ze gewoon op een aanleiding zitten wachten.

Natuurlijk heeft de PvdA dit moment aangegrepen om de stekker er uit te trekken en natuurlijk is eigenbelang daarbij de grootste drijfveer. Maarrr ze houden zich wel aan hun verkiezingsbelofte en dat kan je niet van het CDA zeggen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:14

Waarom smokey17? Ik - als linkse stemmer - ben juist wel heel benieuwd naar PVV in de regering. Als hij nu nog vier jaar in de oppositie zit, blijft hij groeien. Laat 'm nou maar eens zien hoe ''goed'' hij is. Ik denk dat het helemaal fout gaat...

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:15

Balkenende hoeft voor mijn niet terug te komen, 4 misluke kabinetten lijkt me meer dan voelde om aan te tonen dat hij als leider te kort schiet. Ik zou graag een coalitie zien tussen D66 & Groenlinks, en desnoods pvda er bij en dan Pechtold als MP. :)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:17

Ik wil graag een minister president die kracht uitstraalt. Die rust geeft in tijden van crisis, die er staat, die ook opvalt ook al staat hij naast een groot wereldleider, iemand met zelfvertrouwen en daarnaast medeleven toont (of in ieder geval het geloofwaardig kan spelen)

En of die man/vrouw er rechtsom of linksom komt is me om het even. Ik ben links georienteerd, maar geloof ook in goede samenwerking tussen partijen. Daar ontkomen we in ons land niet aan.

Balkenende is me al jaren een doorn in het oog. Ik schaam me keer op keer als ik hem op televisie zie.
Geef ons land alsjeblieft goed leiderschap!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:19

Albert schreef:
gomir schreef:

Er is wel degelijk een persoon verantwoordelijk: George W. Bush. De Nederlandse regering had nee kunnen zeggen en had dat ook moeten doen.
gomir schreef:

Natuurlijk heeft de PvdA dit moment aangegrepen om de stekker er uit te trekken en natuurlijk is eigenbelang daarbij de grootste drijfveer. Maarrr ze houden zich wel aan hun verkiezingsbelofte en dat kan je niet van het CDA zeggen.

CDA heeft er belang bij om het over de verkiezingen heen te trekken. Dan kan het hun dan namelijk niet schaden. Dat is pas kwalijk. Fijn voor je als cda stemmer.
PVDA neemt zijn positie. Zij hebben altijd aangegeven geen verlenging te willen. Wel andere opties.
Dat lijkt mij pas oprecht.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:23

Tjonge, als het na de 4e keer nog niet wil lukken. Lukt het de vijfde keer al helemaal niet _O-

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:24

Toekie schreef:
Waarom smokey17? Ik - als linkse stemmer - ben juist wel heel benieuwd naar PVV in de regering. Als hij nu nog vier jaar in de oppositie zit, blijft hij groeien. Laat 'm nou maar eens zien hoe ''goed'' hij is. Ik denk dat het helemaal fout gaat...

Ik ben ook een linkse stemmer, maar ik durf het met wilders niet aan...

Wilders is een verdomt intelligent mannetje die volgens mij al helemaal uitgeplozen heeft hoe te werk te gaan.....
EN ik denk dat hij nog wel meer plannetjes heeft dan wat hij verteld.

Aan de andere kant, tja laat hem maar op zijn smoeltje gaan.... kunnen we lachen...

Echter denk ik niet dat hij de kans gaat krijgen te regeren.

En ik denk dat Nederland toe is aan een stabiel kabinet, niet kabinetten die maar al over de kop gaan en gaan lopen bekvechten als een stel kleuters. En dat zal met Wilders zeker gaan gebeuren.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:24

joopie7 schreef:
Balkenende hoeft voor mijn niet terug te komen, 4 misluke kabinetten lijkt me meer dan voelde om aan te tonen dat hij als leider te kort schiet. Ik zou graag een coalitie zien tussen D66 & Groenlinks, en desnoods pvda er bij en dan Pechtold als MP. :)

3