Visjes drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:33

ilse86 schreef:
ik vind het echt belachelijk dat het gebeurt. vind wel meer dingen belachelijk, maar laat ik daar maar niet teveel over zeggen.
wat heb je eraan dat je een levende vis opdrinkt. jakkes... en dan gaat ie lekker dood in jouw maagzuur. nou heerlijk.

Bij vogels gaat het ook niet anders hoor.

Ik moet wel zeggen dat het een wazig iets is en ik niet begrijp dat dit leuk en lekker is ofzo maar dat heb ik wel met meerdere dingen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:34

Hmm, lijkt mij een aparte sensatie in je maag als die vis er nog een minuutje rondzwemt voor hij word verteerd door maagzuren :+

Ik weet niet wat ik er van moet vinden.. Rare jongens die Belgen?? _O_

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:35

Vind dat echt heel anders. Dit is toch gewoon ranzig? Een levende vis die doodgaat in jouw lichaam (waarschijnlijk door je maagzuur)?
En ja, sommige vissoorten mogen van mij uit de viswinkels.

Maar goed. Laat ze die vis lekker opzuipen. Wat mij betreft stikken ze erin ;) Zieke lui.

MamboBeach

Re: Visjes drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:37

Zodra een vis in aanraking komt met maagzuur is het direct gedaan met een dier maargoed dat terzijde...
Het gaat mij niet om het feit dat een vis dood zou gaan in mijn lichaam maar dan meer de manier waarop. Ik bedoel, ik eet ook vlees en ook vis dus dat vind ik niet erg. Maar zoals gezegd, zou het echt heel erg zijn? Zou die vis al niet ladderzat zijn, ik weet het niet hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:38

Ja tuurlijk is het ranzig, ik moet er ook niet aan denken. Maar dat doen ze zichzelf aan. Wat mij betreft mogen ze d'r een week goed ziek van worden :j

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:40

Van mij mogen ze t vandaag nog afschaffen. Ik vind het echt idioot. En die voorbeelden van vogels die het ook doen, vind ik een beetje uit het verband getrokken.
Je geeft je parkiet toch ook geen bier omdat jij dat zo graag lust bijvoorbeeld?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:41

Ilse, laat maar, je wilt het geloof ik niet begrijpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:41

Dat niet, maar om er nou van te maken dat vissen gemarteld worden hierdoor etc, gaat ook wat ver. Want een vogel doet wel degelijk hetzelfde, qua inslikken en pas in de buik dood laten gaan en dan verteren.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:43

MamboBeach schreef:

Wat moet ik begrijpen dan? Dat het normaal is om levende vissen op te vreten? :D
En doe nou niet alsof ik achterlijk ben, Mambo. Dan heb je t echt bij het verkeerde einde. ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:46

Sonja schreef:
Dat niet, maar om er nou van te maken dat vissen gemarteld worden hierdoor etc, gaat ook wat ver. Want een vogel doet wel degelijk hetzelfde, qua inslikken en pas in de buik dood laten gaan en dan verteren.

Dat zeg ik ook niet.. Zo'n vis verneemt er waarschijnlijk weinig van omdat ie waarschijnlijk al zo blauw is als een tientje door die wijn. En feitelijk doet een vogel hetzelfde, maar dat betekent toch niet dat het goed is? Als ik een koe in een weiland bespring en hem met huid en haar opeet, word ik ook gek aangekeken, terwijl ik in feite het gedrag van een wilde leeuw kopieer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:48

Laat maar, jij WILT dingen lezen (of niet).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:50

ilse86 schreef:
MamboBeach schreef:

Wat moet ik begrijpen dan? Dat het normaal is om levende vissen op te vreten? :D
En doe nou niet alsof ik achterlijk ben, Mambo. Dan heb je t echt bij het verkeerde einde. ;)

Eh, nou als ik het zo lees wil ik niet beweren dat je achterlijk ben maar echt slim vind ik je ook niet. Je lijkt de zaken een beetje te gaan husselen maar dat geeft niet, je begrijpt het kennelijk echt niet... ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:52

dan hoop ik maar dat het guppies zijn en niet iets groters. Het is gewoon het idee, dat je een levend visje opeet. Heb liever dat je hem levend opeet, dan dat je hem later weer uitkotst.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:54

Ik ben het er wel mee eens dat er ergere zaken zijn die eerst aangepakt mogen/moeten worden. Maar ik vind dit echt zo'n achterlijk iets. Kan er gewoon niks aan doen.

En ik snap niet wat ik niet WIL lezen, sonja. Dus 'laat maar' vind ik nogal makkelijk.

@Mambo. Leg het dan maar eens even aan dit domme meisje uit.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:57

er was hier vroeger in gent ook een café waar je visjes en andere viezigheid levend kon drinken, dan kreeg je zo'n kadertje/diploma 'levend visje drinken" aan de muur hangen.
bah :r

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:59

Milly_ schreef:
er was hier vroeger in gent ook een café waar je visjes en andere viezigheid levend kon drinken, dan kreeg je zo'n kadertje/diploma 'levend visje drinken" aan de muur hangen.
bah :r

ook een manier om van je overtollige guppen af te komen. Misschien nog wel beter dan doorspoelen in de wc.( ik neem aan dat guppen zijn, in elk geval geen koi karpers haha)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:00

nee daar kon je kiezen, ook goudvisjes!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:02

Milly_ schreef:
nee daar kon je kiezen, ook goudvisjes!!

ieieiei, dadelijk blijf die hangen :Y)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:10

vind het vooral erg vies en snap er gewoon het nut niet van..
Maar of je echt van dierenleed kan spreken?ik denk dat visje onmiddelijk dood is van het zuur in je maag ofzo :+
dan denk ik dat er veel ergere zaken zijn die eerst aangepakt mogen worden op vlak van dierenleed :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:52

mensen.. vissen overleven je maag niet eens...
maar ik blijf het vies goor sneu en ranzig vinden....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:07

Ik denk dat je hier best ophef over mag maken. Misschien niet zozeer over deze feitelijke handeling en of het visje daar al dan niet ''lijdt'' (ik denk zelf van niet). Maar wel over wat wij allemaal uithalen met dieren. Neem nou seks met dieren. Daar zal het dier er wellicht niet eens onder ''lijden'' maar is het gewoon een kwestie: zo ga je niet met dieren om. Een beetje respect. Imo is dat de boodschap, ook al gaat het hier 'maar' om wat visjes, is dierenleed een groot woord en zijn er ergere dingen zoals bio-industrie. :)

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."
~ Gandhi

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:44

Ik weet niet of het voor de vis een enorme lijdensweg is, maar zinloos is het wel. Het gaat gewoon nergens over, als je die vis niet opdrinkt doet hij verder niks verkeerd, een muizenval zet je omdat je last van muizen hebt..
Ik vind het in de categorie zinloze dierenmishanding vallen, net als stierenvechten, maar daar kan wel ophef om gemaakt worden. Volgens mij word er in de dierenwereld ook nog veel onderscheid gemaakt tussen het type dier..

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 00:53

Toekie schreef:
Ik denk dat je hier best ophef over mag maken. Misschien niet zozeer over deze feitelijke handeling en of het visje daar al dan niet ''lijdt'' (ik denk zelf van niet). Maar wel over wat wij allemaal uithalen met dieren. Neem nou seks met dieren. Daar zal het dier er wellicht niet eens onder ''lijden'' maar is het gewoon een kwestie: zo ga je niet met dieren om. Een beetje respect. Imo is dat de boodschap, ook al gaat het hier 'maar' om wat visjes, is dierenleed een groot woord en zijn er ergere dingen zoals bio-industrie. :)

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."
~ Gandhi

Ik denk idd ook dat dat lijden nog wel meevalt, maar het is zo zinloos...

Haha, die quote heb ik als onderschrift ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:54

Beesten 'voor de lol' doodmaken etc. lijkt mij behoorlijk onzinnig en niet te vergelijken met een roofdier.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:58

Sani schreef:
Dus dat visje zwemt vrolijk rond in de maag van de persoon die net een visje gedronken heeft? :')
Dan moet je die doorzichtje ruitpiercings nemen van dat topic laatst! Kan je het visje volgen. :=

Oke, serieus, ik vind dit echt heel bizar. Je gaat toch geen vissen drinken? Althans ik zou het echt niet willen. :')
Dit is iets van vroeger uit?

Ik zie het al voor me hoe dat visje rondzwemt :+

Ik vind het een belachelijke traditie, gadverdamme zeg! :r