Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jodi schreef:O!Ik heb het sneeuwballen incident gemist!![]()
Dat klinkt al erg crimineel!![]()
Er wordt toch overal geld gestoken in jongeren.Waarom dan niet in Gouda?
Liezel1 schreef:Wat mij stoort in het verhaal, ook in het laatst aangehaalde van luxx, is dat het blijft draaien om slecht gedrag.
Het zijn over het algemeen de mensen met de lagere inkomen. Nu is dat geen probleem, maar het maakt het wél wrang.
De alleenstaande moeder die 50 uur per week moet werken om alles rond te breien, heeft misschien hetzelfde te besteden als de ouders van deze probleemjongeren. Als zij daarnaast ook nog eens héél hard haar best doet om haar kinderen fatsoenlijk op te voeden, zodat de rest van de gemeenschap er geen last van heeft, wordt zij daar niet voor beloond.
Haar kinderen, die zich keurig netjes aan de regels houden, moeten toekijken hoe probleemjongeren geld toegestopt krijgen of op vakantie gaan, terwijl die betreffende jongeren zich misdragen hebben.
Issy schreef:Het feestje heeft een ander doel dan alleen maar een feestje, Het is alleen zo dat je dat niet zo in de media kan schrijven want dan maakt de organisatie die met deze jongeren aan de slag gaat tandenloos.
Als je de probleemjongeren bij erlkaar kan krijgen, en contact kan maken, haal je ze uit de anonimiteit. Ken je ze dus bij naam en voornaam, weet wat er in zo'n groep leeft, en kun je volgende escalatie voorkomen. Het feestje kan dan een middel zijn, maar geen doel opzich. Het is alleen jammer dat er in de media gesproken wordt over een feestje en dat ze zo contant geld in hun handen hebben gekregen. Want dit klopt dus niet. Dit geld is naar het jongerenwerk gegaan, die tijd er in steekt om samen met de jongeen iets te organiseren. Het jongerenwerk werkt weer nauw samen met de politie, en zo komen alle gegeven op tafel, hou je ze in de smiezen.
Nu is het een feestje, volgende keer een sportwedstrijdje, of een cursus. Maar puur als middel met een achterliggend doel. Maar als je het achterliggende doel al bij voorbaat in de media brengt komt er geen jongere meer.
Citaat:en het gaat niet om criminelen, want als je crimineel bent en je hebt een strafbaar feit gepleegd en je gegevens zijn bekend word je opgepakt
Citaat:Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.
luxx schreef:Mooi gezegd Issy, vond ik ook al van je eerdere berichten.Ik heb er geen kaas van gegeten, heb het idee dat jij dat wel hebt, bij mij gingen mijn haren rechtovereind staan bij het lezen van het Telegraaf bericht, maar jij weet het mooi onder woorden te brengen en uit te leggen, dank je wel.