Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:16

Ik ben blij dat er eens een keer iets positiefs georganiseerd wordt. Het bericht in de Telegraaf druipt van de stemmingmakerij, en dat is nu net wat we werkelijk niet kunnen gebruiken in zaken zoals deze.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:16

Hmm. dan ga ik voortaan Gouda ook maar terroriseren. Krijg ik ook nog eens geld.

Wat een onzin zeg!

luxx

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:18

Je bent de zoveelste _pauline_, maar ik vind reactie's van deze strekking persoonlijk heel erg dom. Maar écht heel dom.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:21

luxx schreef:
Je bent de zoveelste _pauline_, maar ik vind reactie's van deze strekking persoonlijk heel erg dom. Maar écht heel dom.

Wat zou er in jouw beleving dan moeten gebeuren?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:23

Positieve benadering Liezel. Zoals deze.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:26

O!Ik heb het sneeuwballen incident gemist! :oo

Dat klinkt al erg crimineel! :+

Er wordt toch overal geld gestoken in jongeren.Waarom dan niet in Gouda?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:27

Een benadering zoals deze kan op geen enkele sympathie rekenen van "de gewone mens". Zoals ik al zie: ik vind het op een bananenrepubliek gaan lijken.
Het is geen beloning omdat ze zich goed hebben gedragen, het is een omkoopmiddel om tijdens een bepaalde periode geen last van ze te hebben..... Ik zie hier dus geen enkele positieve benadering in, om de simpele reden dat het géén beloning is voor goed gedrag...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:28

luxx schreef:
Positieve benadering Liezel. Zoals deze.

Zoals de afgelopen 20 jaar is gedaan?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:29

jodi schreef:
O!Ik heb het sneeuwballen incident gemist! :oo

Dat klinkt al erg crimineel! :+

Er wordt toch overal geld gestoken in jongeren.Waarom dan niet in Gouda?

Zoals ik het lees, zijn de sneeuwballen daar een onderdeel van... Een ander onderdeel zijn de berovingen... en die vind ik toch een heel stuk minder "onschuldig".

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:32

Als ze zich nu een jaar netjes hadden gedragen en de gemeente had dan gezegd, we organiseren een feestje voor jullie, voor jullie goede gedrag. Dan was het positieve behandeling geweest. Nu is belonen voor slecht gedrag. Als ze weer een feestje willen gaan ze weer de boel op stelten zetten, want in het verleden werkte dat ook.
Relschoppers direct de cel in gooien met oud op nieuw, dan is het ook rustig op straat. Dat doe je met crimineeltjes, daar horen ze thuis.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:35

In de afgelopen 20 jaar is een dergelijke benadering niet geprobeerd, ik las laatst ergens dat een groep probleemjongeren op vakantie was meegenomen onder begeleiding van politie agenten, ik vind dat prima initiatieven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:41

Wat mij stoort in het verhaal, ook in het laatst aangehaalde van luxx, is dat het blijft draaien om slecht gedrag.
Het zijn over het algemeen de mensen met de lagere inkomen. Nu is dat geen probleem, maar het maakt het wél wrang.
De alleenstaande moeder die 50 uur per week moet werken om alles rond te breien, heeft misschien hetzelfde te besteden als de ouders van deze probleemjongeren. Als zij daarnaast ook nog eens héél hard haar best doet om haar kinderen fatsoenlijk op te voeden, zodat de rest van de gemeenschap er geen last van heeft, wordt zij daar niet voor beloond.
Haar kinderen, die zich keurig netjes aan de regels houden, moeten toekijken hoe probleemjongeren geld toegestopt krijgen of op vakantie gaan, terwijl die betreffende jongeren zich misdragen hebben.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:57

Als dit de nieuwe trend is, en die overal gaat gelden, dan ga ik alvast wat leuke topics zoeken, kijken of ik dan nog geld verdienen kan door (niet) te bokken :+

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:02

Liezel1 schreef:
Wat mij stoort in het verhaal, ook in het laatst aangehaalde van luxx, is dat het blijft draaien om slecht gedrag.
Het zijn over het algemeen de mensen met de lagere inkomen. Nu is dat geen probleem, maar het maakt het wél wrang.
De alleenstaande moeder die 50 uur per week moet werken om alles rond te breien, heeft misschien hetzelfde te besteden als de ouders van deze probleemjongeren. Als zij daarnaast ook nog eens héél hard haar best doet om haar kinderen fatsoenlijk op te voeden, zodat de rest van de gemeenschap er geen last van heeft, wordt zij daar niet voor beloond.
Haar kinderen, die zich keurig netjes aan de regels houden, moeten toekijken hoe probleemjongeren geld toegestopt krijgen of op vakantie gaan, terwijl die betreffende jongeren zich misdragen hebben.

Helemaal mee eens,wat voor signaal geef je af als je slecht gedrag (want criminaliteit mag het niet genoemd worden volgens sommige hier) gaat belonen met geld.
Mijn opa en oma wonen in Gouda en mijn oma durft al jaren niet meer zo goed alleen boodschappen te doen, óm dit soort "slecht gedrag". Ik kan me alleen maar voorstellen hoe wrang het is voor hun om te zien dat deze jongeren feestjes krijgen als beloning.
Het moet ook niet gekker worden hier :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:03

Issy schreef:
Het feestje heeft een ander doel dan alleen maar een feestje, Het is alleen zo dat je dat niet zo in de media kan schrijven want dan maakt de organisatie die met deze jongeren aan de slag gaat tandenloos.

Als je de probleemjongeren bij erlkaar kan krijgen, en contact kan maken, haal je ze uit de anonimiteit. Ken je ze dus bij naam en voornaam, weet wat er in zo'n groep leeft, en kun je volgende escalatie voorkomen. Het feestje kan dan een middel zijn, maar geen doel opzich. Het is alleen jammer dat er in de media gesproken wordt over een feestje en dat ze zo contant geld in hun handen hebben gekregen. Want dit klopt dus niet. Dit geld is naar het jongerenwerk gegaan, die tijd er in steekt om samen met de jongeen iets te organiseren. Het jongerenwerk werkt weer nauw samen met de politie, en zo komen alle gegeven op tafel, hou je ze in de smiezen.

Nu is het een feestje, volgende keer een sportwedstrijdje, of een cursus. Maar puur als middel met een achterliggend doel. Maar als je het achterliggende doel al bij voorbaat in de media brengt komt er geen jongere meer.

Precies.
Dit bericht geeft maar weer eens mooi aan waarom ik de Telegraaf niet lees. Berichten met zo'n toon kan je toch niet meer betrouwbaar noemen? Het oordeel van de krant komt er aan alle kanten doorheen. Doe mij maar een krant die de feiten geeft, zodat ik daar zelf mijn mening bij kan opmaken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:04

Geef mij ook 1.000 euro, anders ga ik rellen! }>

Belachelijk, meteen al toen ik het op het nieuws hoorde begreep ik het al niet :=

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:06

Liezel je neemt aan dat het een beloning is voor jongeren die crimineel zijn, echter ga je nou direct mee wat de media aangeeft, en die informatie is niet correct.

Het is geen beloning, het is preventief werk, en het gaat niet om criminelen, want als je crimineel bent en je hebt een strafbaar feit gepleegd en je gegevens zijn bekend word je opgepakt.
Het gaat juist om de groep die beinvloedbaar is en mogelijk de criminalitiet in kan gaan, deze worden zo los gepeuterd van de groep. Zodat ze ervaren dat ze er ook bij horen als je bijvoorbeeld uitblinkt in een sport . Het feest is een middel en dus geen doel en dus ook geen prijs of beloning!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:57

Mooi gezegd Issy, vond ik ook al van je eerdere berichten. :+: Ik heb er geen kaas van gegeten, heb het idee dat jij dat wel hebt, bij mij gingen mijn haren rechtovereind staan bij het lezen van het Telegraaf bericht, maar jij weet het mooi onder woorden te brengen en uit te leggen, dank je wel.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:00

Citaat:
en het gaat niet om criminelen, want als je crimineel bent en je hebt een strafbaar feit gepleegd en je gegevens zijn bekend word je opgepakt

Citaat:
Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.

Ik heb het idee dat Gouda heel goed wist om wie het ging. En ook duidelijk heeft gepapt en gesust met geld om ze zo stil te houden.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:36

En dit is dus niet de groep waar deze activiteit mee georganiseerd is.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:37

luxx schreef:
Mooi gezegd Issy, vond ik ook al van je eerdere berichten. :+: Ik heb er geen kaas van gegeten, heb het idee dat jij dat wel hebt, bij mij gingen mijn haren rechtovereind staan bij het lezen van het Telegraaf bericht, maar jij weet het mooi onder woorden te brengen en uit te leggen, dank je wel.

Dank je :o

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:38

WTF ik ga ook een beetje herrie schoppen hoor :\

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:42

.
Laatst bijgewerkt door lovee op 16-02-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:44

lovee schreef:
Ik vind het echt te gek voor woorden :n .
Ze worden eigenlijk gewoon beloond voor slecht gedrag.

Het valt ook niet mee om een topic goed te lezen he

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:47

Issy schreef:
En dit is dus niet de groep waar deze activiteit mee georganiseerd is.

Waar waren de relschoppers dan? Het is ineens wel rustig gebleven op straat tijdens het feestje. Is dat dan puur toeval geweest?