20 doden in België na treinbotsing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:12

Hmm hoorde ook dat het rood licht genegeerd werd.. maar je weet het natuurlijk nooit zeker.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:43

@Inoterry: de trein kan het rode licht idd niet genegeerd hebben. MAAR het kan wel zijn dat door een technisch mankement (vrieskou is heel erg plausibel in deze tijd) dat het rode licht niet gewerkt heeft :)*

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:47

Inoterry schreef:
Zo te zien aan de foto's hebben beide machinisten het ook niet overleeft :(:) . Lekker respectloos tegenover de familie van de machinisten om nu al te gaan zeggen dat 1 van de 2 mischien een rood sein heeft genegeerd 8)7 .
Ik zou het heel wat netter vinden als ze eerste een gedegen onderzoek zouden doen, en dan pas met uitspraken komen.

Bovendien ook wel een naar idee om te weten dat niet alle treinen in België beveiligd zijn := .

Dit is vreselijk voor iedereen die er bij betrokken is :(:)

Ik dacht precies hetzelfde toen ik het bericht las. Lekker makkelijk om meteen de machinist de schuld te geven.
Volgens mij is de ene trein, middenin de andere trein gereden (bij de foto's van bovenaf zie je het pas goed). Wat een ravage en wat moet dat een klap zijn geweest. Verschrikkelijk om zoiets mee te maken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:03

Het is weer een mooi staaltje van ramp-en burgerjournalistiek.

Eerst waren het 20 doden, toen waren het 10, toen 15, daarstraks kwam mijn zus binnen met 25 en nu blijkt het 18, als het intussen niet meer geworden is (waarschijnlijk helaas wel met al die zwaargewonden).

En dan nu moet er een oorzaak gevonden worden, dus dat zal wel een machinist zijn die het rode stoplicht negeerde of de sneeuw die de rem kapot heeft gemaakt.
Het lijkt me beter om gewoon geduldig af te wachten todat het gróndig onderzoek gedaan is en men hopelijk zeker is van de oorzaak.

De vorige treinramp van enkele jaren terug was te wijten aan een schandelijke communicatiefout tussen een Vlaamse en Waalse werknemer, je kan dus vanalles nog verwachten...

NessaX

Re: 20 doden in België na treinbotsing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:43

Vind het erg voor de mensen in de treinen. En zeker voor de nabestaande...
Geen woorden voor..

Is al de hele dag op tv hier, extra nieuws ingezet enzovoort.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:59

Inderdaadn, enorm veel op het nieuws.. Is hier een 10tal kilometer vandaan, en ik heb bang dat er nog meer mensen op zaten dat ik ken!