Stelling over allochtonen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:58

onder elke groep zijn criminelen te vinden. wat ik alleen niet begrijp waarom het discriminatie is als het bv over gekleurde mensen gaat,maar niet over blanke mensen?

MysticTinker: de brutaliteit zeg........maar je weet toch ook niet zeker of dat wel een nederlander was,denk ik?

8nnemiek

Re: stelling over allochtone.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:59

Ik denk dat dat wel een nederlander was, aangezien de zuster hem aanzag voor de kleinzoon van de oude vrouw..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:01

nouja om maar zo te zeggen,het kan ook een duitser,een pool of wat dan ook zijn.die zijn ook blank.

ik bedoel ermee te zeggen dat je niet alles aan de buitenkant kan zien

maar natuurlijk,voor hetzelfde gelt was het gewoon een nederlander hoor.

wel onwijs brutaal dat die gasten dat zo doen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:03

Misschien omdat veel mensen in het dagelijksleven ook steeds weer last hebben van o.a de turken en marrokanen...

Dat zij een hoog crimineel cijfer hebben is ook een feit.

Ik vind de reactie dus niet gek :o Heeft imo niks met discriminatie te maken, maar met een logisch gevolg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:08

Tegenwoordig word alles op generalisering gegooid. Hoevaak hoor je wel niet dat het een man is van Noord Afrikaanse afkomst? En dat moet niet altijd een marokkaan zijn. Het kan ook een Algerijn zijn, zeg maar iets in die kant van Noord Afrika. Als je kijkt naar wat de gemiddelde criminele Nederlander uitvreet, hetzij moord, verkrachting, beroving en ga zo maar door.
Ik geef toe, er zijn niet altijd lieve allochtoontjes in het land, maar de Nederlanders kunnen er ook wat van hoor! maar hoeveel allochtonen werken niet gewoon, en doen alles voor hun gezin en zijn geïntegreerd? Er worden teveel vooroordelen geplaatst, maar wat wil je anders met alle opsporing verzocht enzo.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:30

MARILYN_ schreef:
Ik ben het er absoluut niet mee eens, er zijn ook slechte Nederlanders en goede buitenlanders. Ik kan er echt niet tegen als mensen alle allochtonen over 1 kam scheren, ben zelf namelijk ook allochtoon. Maar voel me gewoon een Nederlander

Hier wordt regelmatig gezegd, 'Och, het zal wel weer een Marokkaan zijn geweest'. Dit vind ik zelf niets zeggen over dat Nederlanders/ blanke mensen geen criminelen kunnen zijn of dat alle Marokkanen/ allochtonen crimineel zijn, maar dat Marokkanen/ allochtonen vaker betrokken zijn bij iets crimineels dan een Nederlander/ blank persoon. Marokkanen zijn in verhouding vaker betrokken bij iets crimineels dan autochtonen, dat is een vaststaand feit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:50

gohya schreef:
"upendo" dat weet ik,maar zo zeggen ze dat dan.
Ze noemen ze dan buitenlanders i.p.v. allochtonen.

Tsja, Haags accentje is nooit weg toch? :Y)

Ach, ik vind het ook raar, maargoed, men moet schijnbaar altijd een soort 'zondebokgroep' hebben, eerder de Joden, nu de 'Allochtoane'.
Ik maak me er niet druk om, ik heb meer problemen met de harstikke Hollandse boercore-tsjappies die achter mijn huis hun opgevoerde 45-KM-autotjes aan het opblazen zijn met hun stereosystem.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:52

mensen spreken altijd over gekleurde allochtonen,maar ook een blanke duitser is een allochtoon.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 15:54

Ik heb laatst ergens gelezen dat allochtonen de meeste kleinere dingen doen dus stelen enz maar dat de nederlanders dat die meestal de gene zijn de voor verkrachting en aanranding zorgen enz allochtonen doen dat ook wel. Maar het porcenten aantal van de nederlander was toch hoger.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:08

Mijn vriend heeft een lichtgetint huidje, en word nagestaard in 'hollandse' winkels, zoals de kleinere slager, bakker of bloemenwinkel.
En dit is dan in een 'zwarte' buurt waar je zou verwachten dat de mensen wel eens aan elkaar gewend zouden zijn.
Hij gebruikt mijn achternaam, omdat hij het idee heeft dat hij dan beter beoordeeld wordt. Ik moet zeggen dat ik hem hier na een tijd gelijk in ben gaan geven...
Hij is dan 3e generatie, is dat nog allochtoon?

Ik denk dat er weinig mensen op internet zullen zetten dat ze discrimineren, maar ik vind de verhouding die hier plaats vind niet correct. Denk dat er weinig mensen voor uit zullen komen dat ze discrimineren, of ooit zulke dingen gezegt zullen hebben.
Ik ben deels bevooroordeeld, maar dit veroorzaakt niet dat ik mensen niet meer op de persoon kan beoordelen.

Ik denk zelf dat het over het algemeen mensen zijn uit de 'lagere' bevolkingsgroep (veelal lagere studie, bepaalde normen en waarden etc.). Dit zijn net zo goed nederlanders (of hier ook wel 'tokkies' genoemd) als dat het allochtonen zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:11

ik woon ook in een diverse buurt zegmaar,maar als ik met een vriendin van me winkel(irakees)dan merk ik niets van nakijken gelukkig.

ik vind dat allemaal nogal meevallen,sommige mensen hebben al snel het gevoel nagestaard te worden.
al is het natuurlijk wel erg vervelend als dat inderdaad wel echt zo is.

ik snap je stukje over de lagere bevolkingsgroep niet helemaal?bedoel je daar de 'relschoppers' mee?

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:13

Niet mee eens.
Je hebt goede en slechte mensen, zowel autochtonen als allochtonen. Echter, de allochtonen kunnen in nederland vaak geen baan vinden, omdat mensen vooroordelen hebben of omdat ze nog niet mogen werken. En ja, als je dan iets wilt gaan ze vaak het verkeerde pad op.

Begrijp me niet verkeerd, autochtonen ook zeker. Mensen die geen werk hebben, hebben weinig te doen en komen sneller op het verkeerde pad.

Wel ben ik van mening dat de straffen die nederland heet, zielig laag zijn. Laatst een moord zaak waar de dader 5 jaar kreeg -:(-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:15

ja dat is mooi zeg,er zijn ook zat autochtonen die geen baan kunnen vinden!dat een allochtoon iemand geen baan vind hoeft niet perse aan de afkomst te liggen hoor :S

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:17

Kom je een keer meelopen, mag je zelf beoordelen of we ons snel nagestaard voelen. :)

Ik kan het niet goed omschrijven, maar ik bedoel met lagere bevolkingsgroep vaak mensen met een lagere opleiding (of geen), die ook bepaalde normen en waarden er op nahouden (weinig respect) en vaak rondhangen met dezelfde types.
Nu betekend dat niet dat iedereen die zo is crimineel is, en dat mensen met een hogere opleiding niet crimineel kunnen zijn.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:18

Snoevie schreef:
ja dat is mooi zeg,er zijn ook zat autochtonen die geen baan kunnen vinden!dat een allochtoon iemand geen baan vind hoeft niet perse aan de afkomst te liggen hoor :S

Nee, meestal omdat ze de taal nog niet goed onder de knie hebben, dan vallen gewoon veel baantjes af.
Er zijn gelukkig genoeg allochtonen die een cursus gehad hebben en gewoon een baan hebben. :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:30

snissje schreef:
Ik heb laatst ergens gelezen dat allochtonen de meeste kleinere dingen doen dus stelen enz maar dat de nederlanders dat die meestal de gene zijn de voor verkrachting en aanranding zorgen enz allochtonen doen dat ook wel. Maar het porcenten aantal van de nederlander was toch hoger.

Tuurlijk ligt het percentage criminaliteit van autochtonen hoger, er zijn toch ook meer autochtonen! Als je gaat kijken naar het aandeel in de bevolkingsgroep zelf (dus aantal criminele autochtonen per totaal aantal autochtonen) dan is het percentage allochtonen bijna 2,5 keer zo hoog.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 16:31

Nee maar ik had het alleen over de verkrachting moord enz

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:31

Equidea schreef:
Mijn vriend heeft een lichtgetint huidje, en word nagestaard in 'hollandse' winkels, zoals de kleinere slager, bakker of bloemenwinkel.
En dit is dan in een 'zwarte' buurt waar je zou verwachten dat de mensen wel eens aan elkaar gewend zouden zijn.
Hij gebruikt mijn achternaam, omdat hij het idee heeft dat hij dan beter beoordeeld wordt. Ik moet zeggen dat ik hem hier na een tijd gelijk in ben gaan geven...
Hij is dan 3e generatie, is dat nog allochtoon?

Ik vind het niet gek dat de achternaam zoveel uitmaakt.

Helaas heb ik ook maar zeer weinig goede ervaringen met turken en marrokanen om mee te werken..
Werken niet door en liegen veel en zijn snel "ziek" (terwijl er in veel gevallen geen sprake was van ziekte, soms wel andere problemen, maar dat is wel liegen)
Als ik moet kiezen tussen 2 "gelijken" waarbij er 1 een Nederlandse achtergrond heeft en de ander geen Nederlandse achtergrond, ga ik voor de "100% Nederlander". Ik spreek dan dus over "gelijk waardige persoonen". Als ze niet gelijk zijn "qua kwaliteit" (opleidingen etc) kies ik voor de beste natuurlijk, ongeacht achtergrond.

Met echt donkere mensen heb ik geen negatieve ervaring, maar die komen in deze streek ook lang niet zoveel voor als marrokanen. Turken heb ik vroegah veel meer mee te maken gehad en hebben veel gelijkenissen in mijn ervaringen :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:33

snissje schreef:
Nee maar ik had het alleen over de verkrachting moord enz

Als je kijkt naar dierenverkrachting en mishandeling zijn het juist weer vaak geen "100% nederlanders..."

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:33

Nah zal ik dan maar op staan??

Ik ben iemand die dat inderdaad zegt. En als ik het niet zeg denk ik het waarschijnlijk wel.
Ik wil niet zeggen dat ik ze haat, maar ik hou in elk geval niet van criminele allochtonen, ik ben inderdaad ook iemand die zegt 'van mij mogen ze alle criminele allochtonen NL uitgooien'

*zoekt alvast dekking

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:34

Ik geef de meeste het nadeel van de twijfel ik ben namelijk beroofd door waarschijnlijk een marrokaan en die ander misschien antilliaan nu ik er over nadenk, het hoeft niet altijd een marrokaan te zijn.Ok wel vaak maar ook gewoon donkere mensen waar dan ook vandaan. Ben ook wel eens lastiggevallen door een nederlander, die zei van jij bent mijn vriendin he, ik van niet dat ik weet maar hij bleef opdringerig. Toen heb ik naar een oude man aan de overkant geroepen die het niet een's hoorde maar die gozer scheurde weg op zn fiets hahaha.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:36

O en nog iets had ook ooit een hele foute man aan de haak geslagen dacht ik, maar wat die flikte kon ook niet door de beugel. Was ook een nederlander

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:39

Van mij mogen alle criminele allochtonen ook Nederland uit worden gegooid hoor :=
Ik bedoel, je wordt hier binnen gelaten omdat je gevlucht bent uit je eigen land.. dan hoor je je gewoon als gast te gedragen, en blij te zijn met alle centen en werk wat je krijgt. En als ze dan iets slechts doen dan komen ze ook nog eens een tijdje in de relaxte, nederlandse gevangenissen met tv en internet en lekker eten en sportruimtes en wat hebben ze nog meer allemaal daar := Van mij mogen ze ook terug hoor, en paspoort afpakken..

superwoman, dierenverkrachtingen vooral nederlanders?? Waar denk je dat de term geitenn*kers vandaan komt? ;)
Mishandelingen zal ongeveer gelijk oplopen volgens mij..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:48

Bon_Bon schreef:
Nah zal ik dan maar op staan??

Ik ben iemand die dat inderdaad zegt. En als ik het niet zeg denk ik het waarschijnlijk wel.
Ik wil niet zeggen dat ik ze haat, maar ik hou in elk geval niet van criminele allochtonen, ik ben inderdaad ook iemand die zegt 'van mij mogen ze alle criminele allochtonen NL uitgooien'

*zoekt alvast dekking

Ik snap wel wat je bedoelt... Je zal me nooit horen zeggen dat het "altijd die buitenlanders zijn", maar vaak genoeg denk ik het wel. Ik heb zelf niet heel veel goede ervaringen met 'allochtonen' gehad. Als er weer eens een overval geweest is die gepleegd is door bijvoorbeeld een Antiliaan, dan kan ik niet ontkennen dat een stem in mijn hoofd "zie je wel, buitenlander" schreeuwt. Ik werk ook in een winkel waar vaak mensen worden gepakt voor diefstal en ik kan zeggen dat het ongeveer 7 van de 10 keer mensen zijn met een getinte huidskleur, dus waarschijnlijk (zeker weet je het niet) allochtonen.
Daarnaast woon ik in een bekende Vogelaarwijk waar 85% van de wijkbewoners allochtoon is :') Hier zijn vaak genoeg kleine problemen, zoals vechtpartijen, ingeslagen ruiten bij bushokjes (die na reparatie weer binnen een dag kapot zijn geslagen), inbraken, en ga nog maar even door. Maar ik moet zeggen dat het wonen in deze wijk mijn ogen ook heeft geopend wat betreft mijn houding naar allochtonen toe. Sommigen zijn gewoon echt heel lief, en ik heb zelf nog nooit aanvaringen met allochtonen gehad.
Kortom, ik zeg heel vaak dat het "altijd weer die buitenlanders zijn". Dat geef ik zeker toe, en zo denk ik nu ook vaak nog steeds. Maar ook denk ik steeds vaker "ja hoor, het zijn weer stomme Nederlanders" als er weer eens familiedrama's hebben plaatsgevonden. Sinds ik naar mijn nieuwe plek ben verhuisd is dat beeld nog niet erg verandert, al zie ik nu met eigen ogen dat je allochtonen niet over één kam kan scheren, maar dat er gewoon echt een kleine groep is die het helemaal verpest voor de rest.

Maar als je als buitenlander hierheen komt moet je je ook aan de Nederlandse normen en waarden houden, en je daar ook aan aanpassen. Doen ze dat niet, dan mogen ze van mij ophoepelen ;)
Laatst bijgewerkt door Szan op 16-02-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:49

MysticTinker schreef:
superwoman, dierenverkrachtingen vooral nederlanders?? Waar denk je dat de term geitenn*kers vandaan komt? ;)
Mishandelingen zal ongeveer gelijk oplopen volgens mij..

géén "Nederlanders" staat er ;)
Maar heb zelf geen cijfers gezien. Heb dat van iemand anders aangenomen die wel cijfers had gezien :=