Stel, je bent een ambulance medewerker....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:39

iedereen moet dan een bekeuring krijgen, ook al rij je in een ambulance. Dat jij levens redt van anderen, wil niet zeggen dat je meer rechten hebt dan een andere.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:39

Roxx schreef:
shadowflower schreef:
ik weet het niet.... ik zal het vragen als ik weer moet werken (bij die snackbar dus )

Mijn bazen en collega's vinden het dus ook niet kunnen. Die mensen kunnen elk ogenblik worden opgeroepen om een leven te redden en je gaat als stadswachter een beetje een bon uitdelen.
Ik ga er vanuit dat hij in dienst was. anders nemen ze niet die gele auto mee. (oproepbaar )

Ehm........ gewoon geen patat gaan eten onder diensttijd? Iemand die op kantoor werkt gaat toch ook niet in de baas z'n tijd een frietje halen?

Tja, als je bij wijze een dienst van 3 uur 's middags hebt tot 11 uur 's avonds moet je toch ook een keer eten? Als ambulancechauffeur/brandweerman/politieagent heb je buiten de meldingen om niet zo veel te doen. Bovendien kan kant en klaar afhaaleten op het moment dat er ergens een melding komt in de auto op weg er heen opgegeten worden.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:41

Michael1104 schreef:
iedereen moet dan een bekeuring krijgen, ook al rij je in een ambulance. Dat jij levens redt van anderen, wil niet zeggen dat je meer rechten hebt dan een andere.

Nou die mening deel ik absoluut niet.

JUIST omdat ze mensenlevens redden vind ik dat ze meer rechten hebben tijdens hun dienst dan een gewone burger.

En dit geldt voor mij ook voor politie en brandweer.

Nagini

@Gamblerlover, nouja als je heel even 5 minuutjes ergens staat.. vraag ik me af waar ze problemen van maken.

Lijkt mij namelijk niet bevorderend voor de samenwerking tussen politie/ambu/brandweer als de een de ander gaat zitten bekeuren omdat ie heeeeel even snel de snackbar in ging om 'n frietje te halen.

@Sjolvir, weet ik ;) maar dat gebeurd toch.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 20:41

ik werk dus bij die snackbar !

laat ze dan ook de bezoekers van coffeeshop aarden aanpakken. Van de zomer ofzo zelfs nog een meisje aangereden door een klant van die shop.

Zelfs mensen die van te voren bestellen. Even binnen stappen en weer snel naar de auto gaan zijn te laat omdat die parkeerswachters dan alweer een bon hebben uitgeschreven.

WillemYntJee

Toevallig gebeurt dat bij ons ook wel is. Ik werk in een ijssalon met weinig tot geen parkeergelegenheid in de buurt. Wel een klein soort van pleintje waar de ambu dan dus gewoon parkeert.
Tuurlijk moeten die mensen levens redden, maar ijs eten onder werktijd nee sorry dan maar gewoon op de bon hoor.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:42

Ik zie niet in waarom je als ambulance personeel geen boete zou moete krijgen.. Dan kan de dierenarts dat ook zeggen. En denk dat er dan ook misbruik van word gemaakt. Je mag er niet parkeren en dan moet je dat niet doen en ja doe je het wel moet je wel de consucenties aanvaarden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:42

smokey17 schreef:
Michael1104 schreef:

JUIST omdat ze mensenlevens redden vind ik dat ze meer rechten hebben tijdens hun dienst dan een gewone burger.

Is toch eigenlijk ook zo?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:43

smokey17 schreef:
Michael1104 schreef:

als ik ernaast zou parkeren en ik kreeg wel een bon, zou ik echt uit mijn plaat gaan.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:44

Ik vind het een moeilijke situatie, aan de ene kant hebben zij dezelfde regels als wij, maar àls er op dat moment een melding komt, en de auto staat een behoorlijk eind verderop dan kan ik me wel voorstellen dat het problemen op zou kunnen leveren omdat de ambulance zo snel mogelijk ter plaatse moet kunnen zijn. Maar op het moment dat ze geen dienst hebben zou ik zeggen dat ze die bekeuring gewoon zouden moeten betalen. Er is op dat moment niet sprake van een noodsituatie.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:44

WillemYntJee schreef:
Toevallig gebeurt dat bij ons ook wel is. Ik werk in een ijssalon met weinig tot geen parkeergelegenheid in de buurt. Wel een klein soort van pleintje waar de ambu dan dus gewoon parkeert.
Tuurlijk moeten die mensen levens redden, maar ijs eten onder werktijd nee sorry dan maar gewoon op de bon hoor.

Maar het is toch van groot belang dat ten eerste de ambulancemedewerkers zo snelmogelijk bij de auto zijn en geen minuut verliezen. En ten tweede dat ze goed gegeten en gedronken hebben (en daar hoort als het 30 graden is en je in dienstkleding de hele dag in de auto moet zitten ook een ijsje bij) zodat ze hun werk optimaal kunnen uitvoeren.

Blue_Eyes

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:45

Precies, Odet :j

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:45

Ik snap nu waarom die mensen zovaak bedreigd worden. Mensen hebben daadwerkelijk geen flauw benul van hun werk.
Dat er mensen zijn die denken dat ze, net als bij een gewone baan, vaste pauzetijden hebben, daar heb ik echt nooit bij stilgestaan.
Helemaal mee eens Odetteke

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:46

Maar als je weet dat je er niet mag parkeren dat doe je dat toch ook niet?en als je dan een bon krijgt jaa dan moet je niet zeuren maar dat is mijn mening. En dat andere geen bon krijgen is jammer.

Nagini

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:47

Ja, totdat jou er iets gebeurd en je erachter komt dat de ambu 3 minuten lopen ergens anders geparkeerd stond omdat ie anders fout geparkeerd stond.. dan denk ik dat je er opeens anders over denkt.
Die mensen kunnen natuurlijk ook niet ruiken wanneer er een oproep aan zit te komen.

Naomi_Star

Nagini schreef:
Was ie 'in dienst'? Ik vind dat eigenlijk niet kunnen.. je kunt op z'n minst een beetje tolerant zijn naar je collega's toch? Schep je denk ik geen lekkere samenwerking mee denk ik.

Is die bon ook gegeven?

*edit; aan de andere kant.. wat wij niet mogen mogen hun ook niet uiteraard...
Maar dan mag de politie zichzelf ook bonnen gaan geven.. keren op de weg waar niet mag, fiesten door de stad waar niet mag...

Uuh dat laatste is dan weer niet waar omdat politie daar een vrijstelling voor heeft ;)

Maar ik vind het ook zeker niet kunnen dat de stadswachten dat doen, kan het me ook haast niet voorstellen! Maar er zitten vervelende mensen tussen!

Blue_Eyes

kamsel schreef:
Ik snap nu waarom die mensen zovaak bedreigd worden. Mensen hebben daadwerkelijk geen flauw benul van hun werk.
Dat er mensen zijn die denken dat ze, net als bij een gewone baan, vaste pauzetijden hebben, daar heb ik echt nooit bij stilgestaan.
Helemaal mee eens Odetteke

Nou, inderdaad, mensen hebben geen idee en zijn ook totaal niet van zins er eens over na te denken...

luffwinny

En mensen van de taxi die worden opgeroepen om iemand op te halen? En een dierenarts ? Het gaat dan niet op mensen levens maar een dierenleven is ook belangrijk.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:48

luffwinny schreef:
Maar als je weet dat je er niet mag parkeren dat doe je dat toch ook niet?en als je dan een bon krijgt jaa dan moet je niet zeuren maar dat is mijn mening. En dat andere geen bon krijgen is jammer.

Tja, ik vind het matennaaien. Politieagenten doen precies hetzelfde, dus volgens mij zijn het alleen stadswachten die dergelijke streken uithalen.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:48

Roxx schreef:
shadowflower schreef:
ik weet het niet.... ik zal het vragen als ik weer moet werken (bij die snackbar dus )

Mijn bazen en collega's vinden het dus ook niet kunnen. Die mensen kunnen elk ogenblik worden opgeroepen om een leven te redden en je gaat als stadswachter een beetje een bon uitdelen.
Ik ga er vanuit dat hij in dienst was. anders nemen ze niet die gele auto mee. (oproepbaar )

Ehm........ gewoon geen patat gaan eten onder diensttijd? Iemand die op kantoor werkt gaat toch ook niet in de baas z'n tijd een frietje halen?

En wat als je 4 avonddiensten achter elkaar hebt en niet elke dag de tijd om eten klaar te maken..? Ik vind dat een beetje een domme reactie hoor! Iedereen heeft recht op pauze en wat je daarin doet moet je zelf weten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:49

Lijkt mij een situatie voor 'in redelijkheid'. Als ze zo staan dat de boel geblokkeerd wordt zou ik er even naartoe gaan om te vragen of ze een paar meter verderop kunnen gaan staan of in elk geval niet parkeren.
Als ambulance zou ik de zaak niet op de spits drijven en kijken of er een andere mogelijkheid is.

Maar eerst en vooral zou ik, als burger, niet de hele tijd kleinzielig gaan kijken of ambulancepersoneel al dan niet een ijsje mag kopen en wel net zoveel boetes krijgt als wij. (Maar goed, het is duidelijk dat er genoeg mensen zijn die vinden dat de ambulance bekeurd moet worden en dus is het wel logisch dat de stadswachten dat doen. We krijgen wat we vragen tenslotte.)

Btw. Ik werk op kantoor en bij ons wordt er best wel eens een patatje of ijsje gehaald onder werktijd. Hel en verdoemenis!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:49

luffwinny schreef:
En mensen van de taxi die worden opgeroepen om iemand op te halen? En een dierenarts ? Het gaat dan niet op mensen levens maar een dierenleven is ook belangrijk.

Dat lijkt me van een totaal andere orde. Afgezien van het feit dat een dierenarts meestal in een priveauto rijdt en een ambulance toch wel tamelijk duidelijk herkenbaar is (en hee! Dat is vast niet voor niets) en de wagen van een veearts meestal ook geen voorrangstekens mag voeren (zwaailicht en sirene) - het verschil is tamelijk wezenlijk volgens mij.

Een taxichauffeur... sorry. DAT snap je zelf toch ook wel?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:50

Nee ik vind niet dat ijs eten daar bij hoort, neem een fles water mee werkt ook prima hoor. En t gebeurt nog net geen 1 x per week dat ze voor de deur staan he! Niet altijd dezelfde mensen maar wel regelmatig.

Bovendien als je zo graag een ijsje wilt, neem dan een koelbox mee en stop dr gewoon wat supermarktijs in.

KiWiKo

weet je........ waar maken we ons gek om :)

die bekeuringen worden toch door ons betaald, dus wat maakt het nou eigenlijk uit ;)

luffwinny

Er zijn toch wel meer dingen om te eten? Als jij geen bekeuring wilt moet je je auto goed parkeren en als dat tever weg is zoek je wat anders, of neem je wat mee van huis.