Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Carolinef schreef:ja en deze mensne gingen midweekje naar center parcs hier in NL, maar omdat opa er n zakelijke aspraak aan vast moest plakken en niet eerder terug kon, hebben ze wel extra dagen als familieomstandigheden gekregen, snap jij t snpa ik t
Shadow0 schreef:Carolinef schreef:tuurlijk wel, ik sta geboekt als iemand die zich strafrechtelijk niet aan de regels heeft gehouden, hoe verwoord je t dan? bijna crimineel?
Och, als je heel graag een dergelijk stempel wilt zetten, dan is 'bijna crimineel' misschien nog wel redelijk.
Maar crimineel echt niet, scrhomelijk overdreven. Ga maar eens zoeken wat de gevolgen zijn van een daadwerkelijk strafblad. Bovendien HEB je de aantekening nog niet eens en is het je eigen keuze of je het daar wel of niet op aan wilt laten komen.
(En eh, wat wil je hiermee nu precies meegeven aan je kinderen? Die gaan over een paar jaar ook hele goede redenen hebben om niet naar school te willen EN daar de consequenties niet van te willen dragen.)
Authentic schreef:Die bewijzen zou je kunnen gebruiken tegen de directeur maar dat helpt geen moer als je moet verklaren waarom je bent weggegaan terwijl je weet dat je daar geen toestemming voor hebt gekregen vanuit school. Wat dat betreft had de TS het besluit van de directeur moeten aanvechten.
Carolinef schreef:waar heb jij t over, en hoe weet jij zo goed wat er wel of niet op mijn brief van OM staat????,
Citaat:wat je neerzet over mijn kinderen daar ga ik niet eens op in, mijn opvoedkunde to mijn kinderen is hier niet ter sprake dus weet niet waar je de waanzin vandaan haalt om dat naar boven te halen? hou ej bij t onderwerp!
horseyfries schreef:Fijn voor jou dat je je zo thuis voelt in onze maatschappij vol met regeltjes, blijkbaar had jij geen enkel probleem om opa niet uit te zwaaien en is dat hetgeen jij je kinderen bij wilt brengen: Regels zijn belangrijk, mensen niet.
Ik ben heel blij te lezen dat er nog mensen zijn die hun relatie met anderen belangrijker vinden dan een paar regeltjes.
Shadow0 schreef:horseyfries schreef:Fijn voor jou dat je je zo thuis voelt in onze maatschappij vol met regeltjes, blijkbaar had jij geen enkel probleem om opa niet uit te zwaaien en is dat hetgeen jij je kinderen bij wilt brengen: Regels zijn belangrijk, mensen niet.
Ik ben heel blij te lezen dat er nog mensen zijn die hun relatie met anderen belangrijker vinden dan een paar regeltjes.
Nee, ik zou gegaan zijn maar ik zou de gevolgen zonder problemen hebben geaccepteerd. Ik weet dat ik een risico neem, ik ben bereid de consequenties te dragen.
Shadow0 schreef:horseyfries schreef:Fijn voor jou dat je je zo thuis voelt in onze maatschappij vol met regeltjes, blijkbaar had jij geen enkel probleem om opa niet uit te zwaaien en is dat hetgeen jij je kinderen bij wilt brengen: Regels zijn belangrijk, mensen niet.
Nee, ik zou gegaan zijn maar ik zou de gevolgen zonder problemen hebben geaccepteerd. Ik weet dat ik een risico neem, ik ben bereid de consequenties te dragen.
horseyfries schreef:Hoe jij zou reageren is toch helemaal niet de vraag hier? Waarom wil je zo graag de TS haar reactie als "verkeerd" bestempelen? Het is haar reactie, haar leven, haar beslissing.
Shadow0 schreef:Carolinef schreef:wat je neerzet over mijn kinderen daar ga ik niet eens op in, mijn opvoedkunde to mijn kinderen is hier niet ter sprake dus weet niet waar je de waanzin vandaan haalt om dat naar boven te halen? hou ej bij t onderwerp!
Dat is jammer, want dat lijkt me best een belangrijke vraag. Je bent een voorbeeld voor je kinderen - hoe jij reageert op zo'n situatie is hoe zij waarschijnlijk over een tijd ook met regels om zullen gaan: door ze niet te accepteren en er tegenin te gaan. Ik vind de manier waarop je hier reageert in elk geval geen positief voorbeeld voor kinderen.
.
KiWiKo schreef:Nederland op zn smalst.......... weet je vroegah, vroegah konden zulke dingen gewoon.........
regeltjes, regeltjes, regeltjes, regeltjes........ allemaal regeltjes