Ik ben Crimineel!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:33

Ik zou het voor laten komen met alle bewijzen die je hebt. En met de verklaring van die andere moeder dat de directeur haar wel geholpen heeft met het anders invullen. Dit lijkt op voortrekkerij, vriendjespolitiek en meten met twee maten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:35

Carolinef schreef:
ja en deze mensne gingen midweekje naar center parcs hier in NL, maar omdat opa er n zakelijke aspraak aan vast moest plakken en niet eerder terug kon, hebben ze wel extra dagen als familieomstandigheden gekregen, snap jij t snpa ik t

Ik vind 'zij doen het ook' zo'n kleuterschoolargument. Het is pech. De directeur heeft de bevoegdheid om de beslissing te nemen en jouw houding ('zij doen het ook') is nou precies waarom er steeds minder en minder mogelijkheden zijn om uberhaupt soepel te zijn: het wordt binnen de korste keren door anderen gebruikt want stel je voor dat je ook maar iets niet krijgt waar je wel recht op hebt.

De directeur mag de beslissing nemen en heeft die ook genomen. Dat is een gok die jij bent aangegaan. Het is jammer dat het zo gelopen is, de directeur had wel wat zorgvuldiger mogen communiceren, maar er is geen groot Onrecht geweest en je bent ook niet behandeld als Crimineel.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:35

Die bewijzen zou je kunnen gebruiken tegen de directeur maar dat helpt geen moer als je moet verklaren waarom je bent weggegaan terwijl je weet dat je daar geen toestemming voor hebt gekregen vanuit school. Wat dat betreft had de TS het besluit van de directeur moeten aanvechten.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:35

Shadow0 schreef:
Carolinef schreef:
tuurlijk wel, ik sta geboekt als iemand die zich strafrechtelijk niet aan de regels heeft gehouden, hoe verwoord je t dan? bijna crimineel?

Och, als je heel graag een dergelijk stempel wilt zetten, dan is 'bijna crimineel' misschien nog wel redelijk.
Maar crimineel echt niet, scrhomelijk overdreven. Ga maar eens zoeken wat de gevolgen zijn van een daadwerkelijk strafblad. Bovendien HEB je de aantekening nog niet eens en is het je eigen keuze of je het daar wel of niet op aan wilt laten komen.

(En eh, wat wil je hiermee nu precies meegeven aan je kinderen? Die gaan over een paar jaar ook hele goede redenen hebben om niet naar school te willen EN daar de consequenties niet van te willen dragen.)

waar heb jij t over, en hoe weet jij zo goed wat er wel of niet op mijn brief van OM staat????, wat je neerzet over mijn kinderen daar ga ik niet eens op in, mijn opvoedkunde to mijn kinderen is hier niet ter sprake dus weet niet waar je de waanzin vandaan haalt om dat naar boven te halen? hou ej bij t onderwerp! o en leer lezen, ben niet behandeld als crimineel, zo sta ik dus nu strafrechtelijk te boek, klaar, of je nu een aantekeing hebt wegens tasjesroof oid, je hebt hoe dan ook een aantekening die niemand niet wil hebben

Mano88

Re: Ik ben Crimineel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:38

@TS, misschien is het mogelijk om tijdens het typen alvast de spelling in de gaten te houden? dit leest vrij vervelend :)

Het blijft een lastige kwestie wat je misschien maar beter kan laten voor wat het is. De redenatie 'maar zij mag het wel' vind ik net als Shadow0 een beetje kinderachtig.

roxiie

Jeetje, je schijfstijl is nou niet echt wat je noemt duidelijk :=

Vervelend dat 't allemaal zo loopt.
Maar ik vind het niet meer dan logisch dat je moet verklaring WAAROM je ondanks dat je geen toestemming hebt gekregen toch bent weg gegaan...

Offtopic: hoe houden/hielden jullie contact met je vader?

horseyfries

ShadowO, jij kunt niet even voor iemand anders beslissen of zij mag vinden dat haar onrecht is aangedaan. Fijn voor jou dat je je zo thuis voelt in onze maatschappij vol met regeltjes, blijkbaar had jij geen enkel probleem om opa niet uit te zwaaien en is dat hetgeen jij je kinderen bij wilt brengen: Regels zijn belangrijk, mensen niet.
Ik ben heel blij te lezen dat er nog mensen zijn die hun relatie met anderen belangrijker vinden dan een paar regeltjes.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:40

Authentic schreef:
Die bewijzen zou je kunnen gebruiken tegen de directeur maar dat helpt geen moer als je moet verklaren waarom je bent weggegaan terwijl je weet dat je daar geen toestemming voor hebt gekregen vanuit school. Wat dat betreft had de TS het besluit van de directeur moeten aanvechten.

dat had ik ook zeker gedaan als hij mij duidelijk had vermeld dat hij had vermeld dat hij verplicht was om er melding van te maken,echter heeft hij gemeld dat hij niet wist of ik er iets van zou horen en zo ja wat, zeker niet dat hij er melding van moest maken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:42

Carolinef schreef:
waar heb jij t over, en hoe weet jij zo goed wat er wel of niet op mijn brief van OM staat????,

Dat weet ik niet, hoewel ik er van uit ga dat het een standaardbrief is en ik die wel op zou kunnen zoeken, maar ik ging af op wat je zelf schrijft in je openingsbericht.

Citaat:
wat je neerzet over mijn kinderen daar ga ik niet eens op in, mijn opvoedkunde to mijn kinderen is hier niet ter sprake dus weet niet waar je de waanzin vandaan haalt om dat naar boven te halen? hou ej bij t onderwerp!

Dat is jammer, want dat lijkt me best een belangrijke vraag. Je bent een voorbeeld voor je kinderen - hoe jij reageert op zo'n situatie is hoe zij waarschijnlijk over een tijd ook met regels om zullen gaan: door ze niet te accepteren en er tegenin te gaan. Ik vind de manier waarop je hier reageert in elk geval geen positief voorbeeld voor kinderen.

Men is zo scherp op schoolverzuim omdat er zo ontzettend laks mee omgegaan wordt. Niet specifiek door jou hoor, maar gewoon in het algemeen. Omdat de beslissingen van bv de schooldirecteur en de schoolregels niet meer gerespecteerd worden door ouders. En lees mijn andere berichten ook maar door, ik heb genoeg kritiek op het functioneren van scholen en leerkrachten, maar ouders (zoals jij nu) ondermijnen het gezag en de goodwill van scholen flink door te vinden dat je het recht hebt op een onbestraft vrijaf. Dat heb je niet. Je mag het vragen, maar de directeur heeft de beslissing en de directeur heeft nee gezegd, je hebt besloten die beslissing te negeren, daar zitten consequenties aan. Lijkt mij vrij eenvoudig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:43

horseyfries schreef:
Fijn voor jou dat je je zo thuis voelt in onze maatschappij vol met regeltjes, blijkbaar had jij geen enkel probleem om opa niet uit te zwaaien en is dat hetgeen jij je kinderen bij wilt brengen: Regels zijn belangrijk, mensen niet.
Ik ben heel blij te lezen dat er nog mensen zijn die hun relatie met anderen belangrijker vinden dan een paar regeltjes.

Nee, ik zou gegaan zijn maar ik zou de gevolgen zonder problemen hebben geaccepteerd. Ik weet dat ik een risico neem, ik ben bereid de consequenties te dragen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:44

o maar ik ben na de reis langs geweest bij leerplichtambtenaar hoor en eigenlijk kende ze het verhaal al omdat we telefonisch contact hebben gehad tijdens de aanvraag periode.

wij hielden contact dmv de site van mijn vader en hij zou bellen zodra hij de gelegenheid toe had, ga r nu nog maar even vanuit dat hij die mogelijkheid nog niet heeft gehad. hebben contact gehad met kustwacht, maar locatie is moeilijk aan te wijzen waar ze zich nu zouden moeten bevinden, en is geen NL geregistreerd schip.
Er wordt vanuit zeil wedstrijd organistaie al naar ze uit gekeken, nog niet naar ze gezocht in de trant van sos

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:45

Naar wat ik begrijp lijkt het me nogal overbodig om te zeggen dat hij het gaat melden. Dat lijkt me nogal wiedus, als hij het niet gaat melden had je net zo goed helemaal niks aan kunnen vragen. Misschien wist hij ook serieus niet hoe de leerplichtambtenaar/het OM erop zou reageren, maar het lijkt me logisch dat de directeur zoiets moet melden. Het is toch ongeoorloofd verzuim.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:47

Shadow0 schreef:
horseyfries schreef:
Fijn voor jou dat je je zo thuis voelt in onze maatschappij vol met regeltjes, blijkbaar had jij geen enkel probleem om opa niet uit te zwaaien en is dat hetgeen jij je kinderen bij wilt brengen: Regels zijn belangrijk, mensen niet.

Nee, ik zou gegaan zijn maar ik zou de gevolgen zonder problemen hebben geaccepteerd. Ik weet dat ik een risico neem, ik ben bereid de consequenties te dragen.

ben ik ook maar niet om er een aantekening bij mijn naam van te krijgen bij OM, dat gaat te ver, ik heb niemand iets misdaan, heb alles zo goed geprobeerd op te lossen en leiden, huiswerk gemaakt met kids en al, zelfs op de ochtend dat we zijn geland (4 uur soggends) heb ik mijn kids smiddags naar school gestuurd, en ik wijs niet met een vinger van; zij moegn t wel, maar er wordt duidelijk gemeten met 2 maten, er waren zo veel andere regels die de school had toe kunnen passen op ons verzoek in ons voordeel, dat wat hij bij een ander gezin wel heeft gedaan, dus waarom dan niet bij ons?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:47

Shadow0 schreef:
horseyfries schreef:

Hoe jij zou reageren is toch helemaal niet de vraag hier? Waarom wil je zo graag de TS haar reactie als "verkeerd" bestempelen? Het is haar reactie, haar leven, haar beslissing.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:49

horseyfries schreef:
Hoe jij zou reageren is toch helemaal niet de vraag hier? Waarom wil je zo graag de TS haar reactie als "verkeerd" bestempelen? Het is haar reactie, haar leven, haar beslissing.

Tsja, ze plaatst het op een forum, en nog wel bij NM (dus om een discussie aan te gaan.) Daar geef ik dan reactie op. Lijkt me tamelijk on topic - ook al is het misschien niet wat de TS wil horen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:52

Shadow0 schreef:
Carolinef schreef:
wat je neerzet over mijn kinderen daar ga ik niet eens op in, mijn opvoedkunde to mijn kinderen is hier niet ter sprake dus weet niet waar je de waanzin vandaan haalt om dat naar boven te halen? hou ej bij t onderwerp!

Dat is jammer, want dat lijkt me best een belangrijke vraag. Je bent een voorbeeld voor je kinderen - hoe jij reageert op zo'n situatie is hoe zij waarschijnlijk over een tijd ook met regels om zullen gaan: door ze niet te accepteren en er tegenin te gaan. Ik vind de manier waarop je hier reageert in elk geval geen positief voorbeeld voor kinderen.

.

wat je neerzet over het onderwerp moet je zelf weten, zolang je je maar aan het onderwerp houdt, maar hou je bij t onderwerp en ga je al heelmaal niet uitlaten over mijn opvoeding naar mijn kinderen toe, je kent mij niet eens,ik wil jou ook absoluut niet leren kennen , dus er iets over kunnen meldden kan je nooit niet.Je kan daar geen oordeel over vellen na 1 topic dus bespaar je de typ krachteom daar wat over neer te zetetn.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:55

Wat ontzettend balen zeg! En flauw van de directeur dat hij voor andere wel een uitzondering heeft gemaakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:56

Ik denk dat de directeur de afweging heeft gemaakt of het inderdaad noodzakelijk is, of de kinderen daar op de kade staan. Afscheid nemen voor een reis kan ook voor vertrek thuis.

En het is inderdaad TS haar beslissing geweest. Als ik beslis dat ik best wel een keertje 160 op de snelweg kan rijden en ik wordt geflitst...... dan draag ik met opgeheven hoofd de gevolgen daarvan en ga ik niet lopen miepen.

TS hoe hoog is de boete? Heb ergens gelezen (Wikipedia) 50,-- per kind per dag. Klopt dat?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:00

eroslover schreef:
Wat ontzettend balen zeg! En flauw van de directeur dat hij voor andere wel een uitzondering heeft gemaakt.

Maar het idee van een 'uitzondering' is nu juist dat het dus niet altijd zo gaat.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 17:02

nee klopt niet, verre van dus

en nee afscheid nemen voor vertrek vanaf thuis kon niet, vader heeft al ruim 2 jaar geleden al zijn woningen verkocht, om echt vrij te zijn, heeft nog tijdje medische dingen ondergaan en was al op zee toen wij t bericht kregen dat ze dus va die dag daar deel zouden nemen, schip testen en laten repareren daar waar nodig, meer dan de zekerheid dat ze dan in Gran canaria zouden zijn, hadden wij ook niet.

wij hebben geprobeerd om r op vrijdags heen en zondags, hoogstens maandags weer terug naar NL te vliegen, maar omdat dit buiten vakantie seizoen periode was, gingen de vluchten maar 1x p week, tis en blijft klein eiland dat Gran canaria natuurlijk

Shadow0

Re: Ik ben Crimineel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:20

Overigens lijkt er niets vreemds aan deze procedure te zijn. Zie bv http://www.ouders.nl/mjur2008-10.htm
- directeuren zijn verplicht het verzuim te melden als het meer dan 3 dagen betreft
- bij 5 of meer dagen luxeverzuim op jaarbasis wordt in principe overgegaan tot vervolging

Daarnaast denk ik dat ouders zich best moeten realiseren dat enige soepelheid pas kan als je de beslissing van de directeur / leerplicht / wet respecteert. Dat houdt dus in dat je het ook moet respecteren als je geen voordeel krijgt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:24

Nederland op zn smalst.......... weet je vroegah, vroegah konden zulke dingen gewoon.........

regeltjes, regeltjes, regeltjes, regeltjes........ allemaal regeltjes

ik kan ook nooit tijdens de schoolvakanties op vakantie, gewoonweg omdat ik dan nodig ben op de werkvloer en ik mijn personeel niet de dupe wil laten zijn van het beleid van de BV Nederland.

houd dus feitelijk in dat ik en mijn dochter niet op vakantie kunnen..........

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:26

Wij hebben ook een keer 1 week vakantie gekregen van school (laatste week voor de zomervakantie), maar dit was omdat mijn man geen vakantie kon krijgen in 1 van de vakanties.
Het jaar erop kregen we geen toestemming omdat we met kerst weg waren geweest.
Natuurlijk baal je dan een beetje, maar je weet wat de regels zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:27

KiWiKo schreef:
Nederland op zn smalst.......... weet je vroegah, vroegah konden zulke dingen gewoon.........

regeltjes, regeltjes, regeltjes, regeltjes........ allemaal regeltjes

Inderdaad, bij ons op school kende de leraar perfect de situatie en was het ook geen enkel probleem. Maar nu is er geen enkel sociaal contact en daardoor ontstaat totaal onbegrip voor elkaars situatie, dat leidt er weer toe dat "men" vindt dat de regels nog strakker moeten en zo onstaat er een gigantische vicieuze cirkel.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:28

Ik ben leerkracht en ben van mening dat de directeur hier best wel tekort heeft geschoten door niet te weten waar het hier om ging, jou verkeerde informatie te geven en ook nog eens de LP in de lichten. Bij ons geven we aan (bijvoorbeeld een week eerder zomervakantie) dat we hier geen toestemming voor gaan geven, maar dat ze ervoor kunnen kiezen wel gewoon te gaan. Wij geven dan niets door aan de LP, maar komen ze voor een inspectie dan kan het zijn dat je toch gesnapt wordt.

Ik vind het erg raar hoe het bij jullie is gegaan. Ik denk ook dat aanvechten niets wordt, dit zijn van die kromme dingen die je bijna nooit wint!