Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:Maar denk jij dat, als ze kunnen verbouwen etc. ooit een zelfstandig land kunnen vormen? Zonder geld van Westerse landen?
MysticTinker schreef:Dit soort problemen, de scholen en ziekenhuizen enz, zijn eigenlijk alleen op te lossen door de overheid aan te pakken, die is in de meeste afrikaanse landen hartstikke corrupt.MarcoBorsato schreef:als je wilt rellen kom je maar op mn pb.
heb wel wat beters te doen
MamboBeach schreef:Als je de mensen wilt helpen kun je er misschien beter naartoe gaan! Geld doneren doe ik liever niet meer omdat ik niet weet wat er mee gebeurt en diegene die het beheren in de meest grote auto's rijden en huizen wonen...
Het gaat mij er niet om, zoals jij het stelt TS, iemand te laten verhongeren, ik bedoel, ik vind het een zeer harde opmerking! Als er potjandorie een jonge duif ligt dood te gaan springt iedereen er direct op op Bokt, want het is so sielug!
Het enige wat die mensen hebben die echt arm zijn is de liefde en sex... Dat wil jij inperken door ze dan maar te laten verhongeren omdat er zo geen kinderen worden geboren en het op een gegeven moment ophoudt??? En zeker alle dieren die op uitsterven zijn je druk om maken...
Weet je wel waar je het over hebt?!
MamboBeach schreef:Die reactie had ik ook wel verwacht maar er zijn daar gewoon ook relaties en huwelijken dus moet je niet alles over 1 kam scheren. Dus alle relaties en huwelijken worden de vrouwen verkracht? Maar daar hebben we het niet over! Ik vind het echt om je voor te schamen om zo over mensen en kinderen te praten...
Ben ik dan zo hard wordt er dan gevraagd?!
Je moet eens een ondervoedt paard hier neerleggen...
_lies_ schreef:Wij geven altijd geld als er collectebussen langs komen.
Die ene euro kunnen wij missen en zij hebben het hard nodig.
Moet er niet aandenken als iedereen zo dacht als de TS, wil niet weten wat er dan terecht komt van al die mensen daar.
Maargoed zo denk ik dan he.
MarcoBorsato schreef:MamboBeach schreef:Als je de mensen wilt helpen kun je er misschien beter naartoe gaan! Geld doneren doe ik liever niet meer omdat ik niet weet wat er mee gebeurt en diegene die het beheren in de meest grote auto's rijden en huizen wonen...
Het gaat mij er niet om, zoals jij het stelt TS, iemand te laten verhongeren, ik bedoel, ik vind het een zeer harde opmerking! Als er potjandorie een jonge duif ligt dood te gaan springt iedereen er direct op op Bokt, want het is so sielug!
Het enige wat die mensen hebben die echt arm zijn is de liefde en sex... Dat wil jij inperken door ze dan maar te laten verhongeren omdat er zo geen kinderen worden geboren en het op een gegeven moment ophoudt??? En zeker alle dieren die op uitsterven zijn je druk om maken...
Weet je wel waar je het over hebt?!
Weet je... Ik snap je punt wel, maar ik vind je zeer aanvallend. Bovendien vind ik dat je behoorlijk wat dingen verondersteld, zoals een duif die op sterven ligt of dieren die uitsterven. Misschien moet je voortaan, voordat je zo fel reageerd, eerst even een kop koffie drinken en er nog eens over nadenken.
MarcoBorsato schreef:MamboBeach schreef:Die reactie had ik ook wel verwacht maar er zijn daar gewoon ook relaties en huwelijken dus moet je niet alles over 1 kam scheren. Dus alle relaties en huwelijken worden de vrouwen verkracht? Maar daar hebben we het niet over! Ik vind het echt om je voor te schamen om zo over mensen en kinderen te praten...
Ben ik dan zo hard wordt er dan gevraagd?!
Je moet eens een ondervoedt paard hier neerleggen...
De moralen over liefde zijn daar helaas anders dan hier. En nee, ik schaam me niet. Ik vind het namelijk veel zieliger dat er kinderen worden verwerkt die op hongeren liggen.
MarcoBorsato schreef:_lies_ schreef:Wij geven altijd geld als er collectebussen langs komen.
Die ene euro kunnen wij missen en zij hebben het hard nodig.
Moet er niet aandenken als iedereen zo dacht als de TS, wil niet weten wat er dan terecht komt van al die mensen daar.
Maargoed zo denk ik dan he.
Ik wil er even aan toevoegen dat TS wel over 2 jaar in Afrika vrijwilligerswerk gaat doen in een weeshuis.Ik snap dat dat haaks staat op wat ik hier beweer, maar ergens vind ik dat ik pas echt kan oordelen als ik er ben geweest.
edit: Euro's geven aan collectebussen is gelukkig wel heel constructief!