Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Inney schreef:Omdat (het is bewezen in een onderzoek, zou zo even het stukje erbij zoeken) de doodstraf in de praktijk niet zo simpel is van: Even een injectie, of even aan de strop..
Nee, daar gaan hele processen aan vooraf. Dan spreken we wel over een land als de VS, en niet over een land als China. Vaak zitten de geditineerden nog jaren in de cel te wachten op de uitspraak van de rechter. Ze zitten jaren in de dodencel.
Toch als ik heel eerlijk ben geloof ik het niet helemaal,ik bedoel iemand levenslang geven en 40 jaar zitten of misschien wel nog langer kost ook veel geld...
En de procedures die zijn voor iemand die moet gaan 'zitten' ook kostbaar...
Inney schreef:Eddy_Rocks schreef:Tegen. Ik vind de doodstraf net zo slecht als de moord zelf. In China kun je inderdaad voor een kleine misdaad al de doodstraf krijgen, en dan word je publiekelijk geëxecuteerd. Dat vind ik dus ronduit belachelijk en barbaars.
In Amerika krijgen zelfs jongeren van 17 jaar de doodstraf, en die zitten dan voor onbepaalde tijd straf en worden dan opeens ter dood gebracht.
Mensen levenslang opsluiten is veel erger, met de dood kom je er te makkelijk van af
Inderdaad. hier ben ik het mee eens. En de manieren zijn vaak barbaars. Ook voor de nabestaanden kan dit grote gevolgen hebben. En dan kan je wel zeggen: Ja, maar daar had de dader eerder aan moeten denken, maar het blijft voor de nabestaanden (van zowel dader als familie) gewoon niet te omschrijven qua emoties.
geerke schreef:het zal je kind maar zijn wat vermoord is door z'on psychopaat
in sommige gevallen wordt de dader op heterdaad betrapt en bestaat er geen twijfel over schuldig of niet(Pim/theo v. gogh)
MamboBeach schreef:verootjoo, het zal je kind maar zijn die wordt vermoord!
Ik begrijp je punt best want ik vind het altijd een moeilijk onderwerp maar ik vind aan allebei de kanten wel iets zitten...
Ik ben voor/tegen maar dat is raar hè...
MaaikeMo schreef:Nou in Texas is het bijv dmv injectie.. Merkt er niet zoveel van, van de executie zelf...
Alleen wel vervelend dat je dan maar voor 72 kilo pijnstilling krijgt toegedient......
liedje89 schreef:MaaikeMo schreef:Nou in Texas is het bijv dmv injectie.. Merkt er niet zoveel van, van de executie zelf...
Alleen wel vervelend dat je dan maar voor 72 kilo pijnstilling krijgt toegedient......
Ik neem aan dat jij dat niet zelf hebt geprobeerd. Dat was nu juist de methode die laatst in opspraak kwam omdat hij niet humaan zou zijn.
verootjoo schreef:MamboBeach schreef:verootjoo, het zal je kind maar zijn die wordt vermoord!
Ik begrijp je punt best want ik vind het altijd een moeilijk onderwerp maar ik vind aan allebei de kanten wel iets zitten...
Ik ben voor/tegen maar dat is raar hè...
de pijn van een vermoord kind neem je niet weg met het vermoorden van de daderMaar weet je wat je de nabestaanden aan doet door de dader te vermoorden...
Daarbij snap ik niet waarom wij dat ineens wel zouden mogen omdat hij toevallig iemand vermoord heeft. Dan hoeft de rechter dat toch nog niet te doen? Ik mag hopen dat die wel iets meer gevoel in zn lijf heeft dan een koelbloedige moordenaar.
En wat ik al zei; als iemand je auto jat, jat jij dan ook ergens een auto?
Ik vind absoluut niet dat je het kan maken iemand de doodstraf te geven. En degenen die het moeten uitvoeren? Ik zou zoiets niet op mijn geweten willen hebben