Dat het enkel voor de rijkelui kinderen iets is, kan je ook niet zeggen..
Doordat mijn vader veel verdiende kreeg ik bijna geen basisbeurs. Ze gaan er vanuit dat de ouders dat wel aanvullen, maar de rijkste mensen zijn soms (best vaak) juist de ergste knibbelaars. No way dat ik er wat bij kreeg. Heb nu dus ook een schuld, al is die echt niet zo groot als gemiddeld.

Moet wel zeggen dat ik me soms wel kon ergeren aan de eeuwige studenten die op onze faculteit rondliepen.
Ze volgde wat als ze daar zin in hadden en waren de helft van de tijd high. Denk dat ik dan op de faculteit Biologie ook wel een vooroordeel bevestig, maar ik zag ze wel lopen hoor met baard, geitenwollen sokken, klompen aan, korte broek (in de winter) en een joint in de mond en een bier in de hand.... (en zeep is natuurlijk niet goed voor het milieu)

.
. Ik heb een volledig gefinancieerde studie, krijg een full-time salaris en heb garantie op een baan na diplomering, dus ik mag eigenlijk niet zeuren, maar ik zie wel voor de mensen om mij heen dat het studeren moeilijker wordt gemaakt.. De boeken kosten veel geld, de studie zelf kost veel geld, het reizen op en neer, maakt niet uit of het met het OV of met de auto is, kost veel geld.. we willen allemaal goed opgeleid een goede baan bemachtigen, Nederland vraagt hier ook om, vanwege het tekort.. Ik vind dit een 'ondankbare' manier van omgaan met goede studenten.. want vervolgens kunnen ze niks meer opbouwen.