Oordopjes in als je op stap gaat..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Re: Oordopjes in als je op stap gaat..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:41

Ik zou maar raar opkijken moest één van m'n vrienden met oordopjes verschijnen.. akkoord dat muziek best een heel stuk zachter mag, maar om oordoppen in te steken? Voor mij zou dat een minder kwalitatieve avond betekenen :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:10

Als iedereen met oordoppen gaat lopen vind ik het geen probleem. Maar ik zou me toch wel wat raar voelen als ik als enige met van die lekkere gele vliegtuig oordoppen binnenkom.

Is silent-disco geen oplossing? :')

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:13

nou ik ben laatst naar een concert geweest en toen had ik met toch een piep en echt het concert daarvoor ook. volgende x voor mij dus oordopjes. ben wel bang dat als ik ze afknip dat ze ik ze er dan midden in de nacht niet meer uit krijg.. :?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:16

oordoppen doen hun werk door de hoge tonen eruit te halen. moet je bij een concert of wat dan ook maar eens je oor met een vinger dichtdrukken waarin je buur giga staat te schreeuwen. er gaat een wereld open dan hoor

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:23

ja, maar ik hoor iedereen hier wel zeggen dat ze er niet uit zien. is dat misschien een gat in de markt voor iemand die een beetje slim is???? :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:25

mensen hebben pas door dat ik oordoppen in heb als ik ze voor hun neus uit doe ;)

unicorn: mijn uitgaansavonden gaan kwalitatief juist omhoog ;) geen zere oren, geen keihard geschreeuw in mijn oor omdat je iemand niet verstaat en geen rotpiep (en dus gehoorschade!!!) als ik weer thuis ben

op deze foto heb ik ze in, ik ben de rechter... zien jullie wat?
http://fotoserve.nl/~lissy/776895870_5_gvo7.jpeg

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:28

LiSSy schreef:
mensen hebben pas door dat ik oordoppen in heb als ik ze voor hun neus uit doe ;)

unicorn: mijn uitgaansavonden gaan kwalitatief juist omhoog ;) geen zere oren, geen keihard geschreeuw in mijn oor omdat je iemand niet verstaat en geen rotpiep (en dus gehoorschade!!!) als ik weer thuis ben

op deze foto heb ik ze in, ik ben de rechter... zien jullie wat?
http://fotoserve.nl/~lissy/776895870_5_gvo7.jpeg

Nee je kan ze niet zien :)

Mijn ervaring is anders.. ik draag oordoppen s'nachts en vind de ongevingsgeluiden erg gedempt als ik ze in heb..
Dat zou ik vreselijk vinden in het uitgaansleven, maak liefst alles zo 'live' mogelijk mee als je begrijpt wat ik bedoel :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:39

@ Lissy
ik zie nu jouw tekst pas, het gat in de markt bestaat al hahaaha! ik zie ze idd niet op je foto
ik ga eens op die site neuzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:40

ik ga juist uit om die keiharde muziek :D
en zo vaak ga ik niet ook.. dus bij mij geen oordopjes hoor.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:41

unicorn: alleen geluiden boven de 80db worden met de doppen die ik heb gedempt. je kan dus gewoon een auot langs horen komen, iemand horen praten of wat dan ook. alleen de harde en dus schadelijke geluiden worden eruit gefiltert.

hier nog een duidelijkere foto, ze zijn heeeeeel ietsje zichtbaar:
http://fotoserve.nl/~lissy/img_6692.jpg

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:41

pfffffff 140 euro!!!!!!!!! -:(- dat is wel heeel veel.. kan dat niet ergens goedkoper??

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:43

reken het eens uit zidore ;) ze gaan 5 jaar lang mee (niet omdat ze het dan niet meer doen, maar omdat je gehoorgang van vorm veranderd) stel je gaat 2x per maand stappen, dus 12*2*5= 120 keer
140 euro / 120 = 1.16 euro per keer

dat is mijn gehoor mij zeker wel waard!!!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:43

LiSSy schreef:
unicorn: alleen geluiden boven de 80db worden met de doppen die ik heb gedempt. je kan dus gewoon een auot langs horen komen, iemand horen praten of wat dan ook. alleen de harde en dus schadelijke geluiden worden eruit gefiltert.

hier nog een duidelijkere foto, ze zijn heeeeeel ietsje zichtbaar:
http://fotoserve.nl/~lissy/img_6692.jpg

Dan wil ik de samenstelling van zo'n oordopje wel eens weten?
Als het is zoals je beschrijft, heel handig :j

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:45

met oordoppen in een discotheek. := laat me niet lachen. :')

Liselot

moet je even kijken op http://www.filterz.nl daar staat alles uitgelegd als het goed is.
het zijn doppen gemaakt van siliconenplastic, doorzichtig dus. daarin zit een filter en je kan zelf aangeven welk filter je graag wilt hebben.

Nagini

Ik heb ook opmaat gemaakte doppen. Merk je niets van, en zoals Lissy zegt, mensen weten het pas als je ze voor hun neus in of uit doet.
Je merkt op het begin misschien ff iets, want ik doe ze pas in de discotheek in.. maar daarna.. na 10 minuten weet je niet beter :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:49

LiSSy schreef:
reken het eens uit zidore ;) ze gaan 5 jaar lang mee (niet omdat ze het dan niet meer doen, maar omdat je gehoorgang van vorm veranderd) stel je gaat 2x per maand stappen, dus 12*2*5= 120 keer
140 euro / 120 = 1.16 euro per keer

dat is mijn gehoor mij zeker wel waard!!!

haha die paar concerten en discotheken waar ik kom per jaar sleep ik die 140 er dus nevernooitniet uit.. jammer, want als ze goedkoper zouden zijn dan was ik er gelijk gaan halen. Ik ga het gewoon eens testen met die lelijke oranje, en dan kijken hoeveel mensen dat zien. Zolang ik geen 'hé wat zeg je' zeg kijken ze ook niet in je oor _O- :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:52

je kan ook grijze plastiken halen bij een muziekzaak. die zijn beter dan die schuimpjes en kosten rond de 25 euro.
ik heb erg smalle gehoorgangen, dus die zaten niet lekker bij mij. vandaar dat ik ze op maat heb laten maken en heb er nog absoluut geen spijt van gehad ondanks dat ik het ook een flinke aanschaf vond

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:04

Zidore schreef:
pfffffff 140 euro!!!!!!!!! -:(- dat is wel heeel veel.. kan dat niet ergens goedkoper??

Ik vind het wel meevallen, je geeft gemiddeld (50 €??) Uit per avondje stappen, dan zijn mijn oren wel waard hoor! Je koop toch ook zo een cap van 200€ ??

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:27

filterz heb ik dus ook.. deed wel ff pijn toen ze de vorm van mn oor meette (en oh, wat kwam er een lange mal uit :P ). bij jou ook lissy?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:29

dat is inderdaad niet heel erg prettig. deed bij mij geen pijn, maar werd wel flink duizelig. was ik al voor gewaarschuwd.
het lastige is alleen dat je niet mag lachen als dat spul aan het uitharden is, en geloof me, lachen wil je wel als je die groene frutsels uit je oren ziet steken :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:32

Hackie schreef:
Zidore schreef:

Ik vind het wel meevallen, je geeft gemiddeld (50 €??) Uit per avondje stappen, dan zijn mijn oren wel waard hoor! Je koop toch ook zo een cap van 200€ ??

Ik gebruik mn cap vaker dan dat ik uitga hoor.

Maargoed, het lijkt me wel wat, maar zoals ik al zei, als iedereen er mee gaat lopen. Dan loopt ook niemand voor gek, en word je niet raar aangekeken. Maar het idee is wel wat vreemd dat als er iemand naast je staat, en die kijkt opzij, dat diegene denkt van goh wat zit daar nou??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:33

Ik zou er geen probleem mee hebben, ik versta mensen vaak niet in de disco door de harde muziek, dus als ik ze daardoor beter kan verstaan zou dat fijn zijn. En als iedereen het doet kijkt niemand meer raar op bij dopjes :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:36

__PrinCes schreef:
Maargoed, het lijkt me wel wat, maar zoals ik al zei, als iedereen er mee gaat lopen. Dan loopt ook niemand voor gek, en word je niet raar aangekeken. Maar het idee is wel wat vreemd dat als er iemand naast je staat, en die kijkt opzij, dat diegene denkt van goh wat zit daar nou??

ik word helemaal niet raar aangekeken, bijna niemand heeft ook door dat ik ze in heb. als mensen zien dat ik ze in heb krijg ik geen commentaar of juist een duim omhoog

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:39

__PrinCes schreef:

Nou, ik rij 1x in de week, en zovaak gebruik ik mijn oordoppen (als ik ze zou aanschaffen) ook.
En wat mensen van mijn denken heb ik eerlijk gezegd een beetje 'poep' aan.
Mijn gezondheid gaat voor :j