Ongezonde mensen moeten meer zorgpremie gaan betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:23

precies DeSa, dat is erg ongezond voor een mens DUS bereid je maar vast voor; dat wordt meer premie betalen :9

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:24

http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/198 ... leven.html

Eigenlijk zou je toch helemaal dubbel moeten liggen als het niet zo'n verschrikkelijk triest voorstel zou zijn.

En voor degene die zo trots verteld niet te willen betalen voor de drinkende medemens. Wil je in zo'n maatschappij leven?
Waar mensen dan uiteindelijk gaan zeggen: Ik wil niet betalen voor andermans kinderen (kinderbijslag eruit dus maar), ik wil niet betalen voor andermans studie etc. etc.
Is dat het soort maatschappij waarin we willen leven met zijn allen?

En dan moeten we straks een soort kaart door een apparaat halen bij de kassa zodat gecontroleerd kan worden wat we allemaal kopen en of dat wel gezond genoeg is? :+

Dit is gewoon weer een onzinvoorstel wat ons meegaand moet maken voor de komende stijgingen van de zorgpremie en waarschijnlijk trapt iedereen er ook wel weer in. Dan komt er commentaar en wordt er gezegd dat iedereen het dan maar moet dragen en ze hebben weer een leuk excuus voor een leuke verhoging.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:30

fraai solidair

Ik wil niet meer betalen voor fietsers, of automobilisten. Kost ook veel. Veel ongelukken. Of inderdaad mensen met kinderen. Heb ik zelf niet, dus waarom betalen.

En dan gaan we elkaar aangeven. Want het houdt niet op bij rokers, of te dikke mensen, of mensen die niet genoeg of juist teveel sporten. Straks gaat het om dure mensen met een handicap. Of een chronische ziekte. En dan zijn we weer een prachtig stukje op weg naar een samenleving die alleen uitkan als je genoeg verdient om jezelf te kunnen redden. Een samenleving waar we elkaar 'aangeven' als iemand teveel rookt, drinkt, kinderen, krijgt, naar de verkeerde kerk gaat, teveel kilometers rijdt..

In- en intriest dit voorstel.
Laatst bijgewerkt door Anya op 29-01-10 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Re: Ongezonde mensen moeten meer zorgpremie gaan betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:32

Een voorstel waar de Stasi in Oost-Duitsland zich niet voor zou schamen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:39

En dan willen ze volgen jaar ook nog de zorgtoeslag omlaag brengen zodat weer de lagere inkomens worden gepakt. Chronisch zieken hebben het echt leuk in dit land, die zullen bij dit nieuwe idee er vast ook niet op vooruit gaan.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... tml?p=20,1

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:41

Ik weet langzamerhand dus echt niet meer wat ik nog moet stemmen. Bah!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:41

en als ik nou ga dammen dat is ook een officiele sport , ben ik dan ineens gezond ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:42

vissen :j

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:43

ja het slaat toch allemaal nergens meer op!
dit kunnen ze nooit gaan controleren , wie dit weer verzonnen heeft :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:48

Iedereen die sport moet meer gaan betalen! Je wilt niet weten hoeveel sportblessures uiteindelijk ervoor zorgen dat iemand in het ziekenhuis beland... :)). Al die voetbalknietjes, tennisarmen, golfellebogen...dat kost echt een vermogen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:49

Michelle_ schreef:
ja het slaat toch allemaal nergens meer op!
dit kunnen ze nooit gaan controleren , wie dit weer verzonnen heeft :+

Een deel kunnen ze wel gaan controleren. Als je nu sigaretten wilt halen uit een automaat heb je ook een pasje nodig, als je die hebt en gebruikt kunnen ze natuurlijk ook makkelijk nagaan wie er sigaretten koopt en hoeveel.
Zo zouden ze dat natuurlijk kunnen doen met alle dingen die je aanschaft en eventueel je zelfs kunnen verplichten om je lidmaatschap van een sportvereniging aan te tonen.
En alweer zijn de lagere inkomens de dupe, die kunnen helemaal geen sportvereniging (of manege) betalen. :+

Zeg nooit nooit.
Het wordt met de dag gekker in dit land. Het woord sociaal is al jaren verdwenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:57

Zoals met zoveel andere dingen, zul je het systeem nooit waterdicht kunnen krijgen. Je kunt bij bijv. de verplichting een lidmaatschap van een sportvereniging nooit controleren of diegene echt actief die sport beoefend, of actief lid is. Overal is wel een truukje voor te verzinnen. Als mensen niet willen, dan krijg je ook niet zover (en werk je alleen maar Fraude in de hand)....

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:59

Waarop je dan weer door speciale inspecteurs kan laten controleren. Nog goed voor de werkgelegenheid ook! (dit was cynisch)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:03

Cassidy schreef:
Zoals met zoveel andere dingen, zul je het systeem nooit waterdicht kunnen krijgen. Je kunt bij bijv. de verplichting een lidmaatschap van een sportvereniging nooit controleren of diegene echt actief die sport beoefend, of actief lid is. Overal is wel een truukje voor te verzinnen. Als mensen niet willen, dan krijg je ook niet zover (en werk je alleen maar Fraude in de hand)....

Maar je hebt wel een leuk excuus om een bepaalde groep meer premie te laten betalen.

En degene die nu denken gezond te leven en vinden dat dit een prima idee is worden vanzelf de volgende die ergens op gepakt worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:10

Precies, iedere niet-roker moest stiekem gniffelen toen de rokers aangepakt werden. Maar toen dat geregeld was, werden het de dikke mensen. Die gezond moeten eten, dubbel moeten betalen voor een vliegtuigstoel.. en het einde is nog niet in zicht. De nieuwe paria's. Dat is al een beetje uitgebreid naar de automobilisten (kilometerheffing), drank en drug zijn wat moeilijker, maar die zijn ook aan de beurt.. Tot er straks helemaal niets meer mag. En het aantal keren dat het gezond is om te copuleren wordt voorgeschreven.
Laatst bijgewerkt door Anya op 29-01-10 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:14

Waarin een klein land groot kan zijn: controleren en de regeldrift. Uiteindelijk hebben we het allemaal zelf in de hand...collectief de kont tegen de krib en ze hebben geen poot om op te staan. Maar wat gebeurt er nu? Iedereen mort, protesteerd, en uiteindelijk gebeurt het toch zoals men het heeft voorspeld omdat niemand er durft te staan (of het blijkt niet haalbaar en een storm in een glas water omdat een politicus ineens de drang kreeg om zichzelf te profileren).

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:17

en wat als je gezond leeft, sport en plots langdurig ziek wordt?? dan kan je niet meer sporten....val je dan ineens in de dure zorg??

Ben benieuwd hoe ze 'gezond eten' gaan controleren. Ken mensen die aan de dikke kant zijn, maar toch gezond eten en sporten. Zelf ben ik super slank en eet alles wat los en vast zit. Snoep veel, vet eten ben ik ook niet bang voor haha. Ben ik dan vanwege mijn prima gewicht 'gezonder' dan iemand die iets te veel weegt en een goed gezond dieet volgt??

rare mensen die politici

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:21

en waar leg je de grens van gezond eten , en de hoeveelheid alcohol iedereen neemt toch wel eens een patatje en een glaasje alcohol, en de vegetariers zijn die dan ook gezond of ongezond?

nee dit vind ik wel een hele slechte manier om de zorgpremie omhoog te gooien , dit jaar is er alweer wat bijgekomen plus de eigen risico met €10 omhoog.

dalijk is het helemaal niet meer te betalen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:21

Briljant, echt weer Nederland :D

Nou... dan zal ik elke avond om 18.00 uur maar de voordeur open zetten zodat er gekeken kan worden wat we die avond eten. Of zal het op basis van vertrouwen gaan zodat ze het kunnen houden bij een wekelijkse koelkastcontrole?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:22

kastje in de 9 miljoen koelkasten.. dat dan per sateliet doorgeeft wat er in zit. Behalve als je koelkast in Duitsland staat tijdelijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:25

Anders verstoppen in de kelder, maar dan loop je weer tegen het punt van ThePast03; pasje door een apparaat halen zodat ze kunnen zien wat je koopt. Echt hoor, het moet niet gekker worden...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:35

ik vind idd dat ze dit niet kunnen doorzetten...wat al gezegt werd, wat is ongezond?

niet naar de sportschool gaan kan meerdere redenen hebben...

het is je ding niet.
hebt er geen geld voor.
Lichamelijk probleem.
psychisch probleem.
Echter betekent niet sporten niet per direct altijd "ongezond"

mensen met overgewicht hoeven niet perse eindeloos te snoepen! of fastfood te eten... Sommige hebben er meer aanleg voor, de ander is wat anders gebouwd, weer een ander heeft een ziekte gehad en ik ken zat mensen die niet veel snoepen, veel dingen zonder suiker drinken of iig gezonde dingen (niet veel cola ofzo) de groente en fruit bij het leven eten en toch overgewicht hebben! Oke je hebt er ook die zich vol proppen..ken iemand die heeft eens een minimal 10 frikandellen als tussendoortje voor zichzelf gemaakt !!! :S hoe hij dat opgekregen heeft is me nog een raadsel.
Echter betekent overgewicht/dik zijn niet per direct altijd "ongezond"

Roken...tja je wilt niet weten hoeveel mensen harddrugs gebruiken waarvan nederland het dan niet weet... deze mensen zijn miss ongezonder!
Ik vind persoonlijk (ben nietroker) dat er niet discrimineert mag worden..of dit nu roken is, dik zijn, dun zijn, groot of klein, sporter of niet.
Alle mensen zijn gelijk, sommige willen hulp maar dat geld meer betalen gaat maar bij een heel klein percentage helpen!
Ik vind dat mensen er zelf voor kiezen wat ze willen en niet willen... als ze het niet voor elkaar krijgen door te zetten met "gezonder* te leven is dat toch HUN keuze! mensen uit mn familie rookte,aten gewoon vet, lette niet op de lijn en zijn nooit dik geweest en allemaal in de 90 jaar geworden en waren zelden of nooit ziek dus tja?! en dan?!
De fanatieke sporters moeten dan btw ook meer betalen, weet je wat al die blessures kosten

PS er is 1 manier waarop ze kunnen controleren (als je niet pint) wat je eet..en dat is controleren wat je eet of zorgen dat ze er altijd achter komen...dit vind ik weer een inbreuk op iemand privicie wat sowieso soms al ver te zoeken is

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:00

Gek wordt je van al die plannetjes hier in nederland. Discrimeren mag niet in dit land roepen ze maar uiteindelijk pakken ze eerst de rokers en nu willen ze de ongezonde mensen aanpakken bah. Ik was altijd een sporter, bewoog veel, at gezond alles. Door andermans schuld raak ik 'gehandicapt' en moet daar al zoveel voor boeten!! Nu als blijkt dat de zorg nog hoger gaat worden zal ik dit niet meer kunnen betalen, het is nu al moeilijk voor ons. Enkelt doordat ik elke dag (tegenpartij betaald niet) gestraft wordt doordat een ander mij aanreed. Ik ben ik de loop dr jaren dikker geworden door het niet meer kunnen sporten, medicatie en domweg veel te kort beweging. Ik slik me helemaal suf aan medicatie, pijnstilling, bloedverdunners, maagbescherming etc. Toch eet ik gezond met zo af en toe een patatje. Bewegen en sporten mag ik niet meer helaas, slik me suf aan medicatie, ben per maand een dure voor de verzekering, ben dikker geworden, moet in de toekomst een dure operatie ondergaan, revalidatiecentrum zal ik nodig hebben en nog veel meer. En daar willen ze de mensen voor gaan boeten? Misselijk wordt je ervan!!! Wel kan er zoveel geld naar landen toe die het nodig hebben maar er zijn in nederland ook vele mensen die flink wat steun kunnen gebruiken.

Tevens ben ik wel benieuwd hoe ze dit willen gaan doorvoeren en controleren. Straks bij je boodschappen halen moet je adres gegevens achter laten zodat ze kunnen zien wat je gekocht hebt, moet je filmpje maken van je sport en hoe lang je sport?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:01

Anya schreef:
kastje in de 9 miljoen koelkasten.. dat dan per sateliet doorgeeft wat er in zit. Behalve als je koelkast in Duitsland staat tijdelijk.

Met de temperaturen die op dit moment heersen heb je geen koelkast nodig, alleen een balkon of een afgeschermd stukje tuin.
En als er wel een chip in je koelkast komt, zijn er geheid mensen zo slim om er twee aan te schaffen: een voor de "officiele voedselvoorraad" en de ander voor "de niet toegestane spullen".

Hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon niet hard te maken en al helemaal niet te controleren....

Uiteindelijk weer paniek op niets af, of een storm in een glas water....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:02

Cassidy schreef:
Uiteindelijk weer paniek op niets af, of een storm in een glas water....

Dit zal inderdaad, maar dat het in ze op komt is al te idioot voor woorden.

Maar aan de andere kant... zo gaan ze ook te werk als het aankomt op overlijdensrisicoverzekeringen.