Automobilist rijdt tientallen vogels dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:35

Napie schreef:
Ik heb vorig jaar in 1 keer drie eenden doodgereden. Die staken de provenciale weg over en ik reed met mijn wielen over de eenden heen. De volgende ochtend reed ik weer langs en er lag overal eend. Zielig? JA.. Maar remmen op een 80 km weg of uitwijken dan had ik in de sloot of tegen een boom aangezeten.
Of deze aktie bewust is gebeurt? Tja, zwarte vogels op een zwart wegdek. Een uitwijkaktie kan rare gevolgen hebben voor de automobilist. Dan kies ik toch voor mijn eigen veiligheid boven een stel vogels.

O ja, ik woon ook in de noordelijke provincies

80 km is nog altijd de maximumsnelheid, je mag er onder dus. Als je niet plots op de rem trapt maar rustig afremt is er geen probleem ook niet voor eventuele voertuigen achter je. Een beetje meer begrip voor dieren in het verkeer mag gerust, als het maar op een veilige manier gebeurd.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 14:23

Lara_Silver schreef:
Napie schreef:
Ik heb vorig jaar in 1 keer drie eenden doodgereden. Die staken de provenciale weg over en ik reed met mijn wielen over de eenden heen. De volgende ochtend reed ik weer langs en er lag overal eend. Zielig? JA.. Maar remmen op een 80 km weg of uitwijken dan had ik in de sloot of tegen een boom aangezeten.
Of deze aktie bewust is gebeurt? Tja, zwarte vogels op een zwart wegdek. Een uitwijkaktie kan rare gevolgen hebben voor de automobilist. Dan kies ik toch voor mijn eigen veiligheid boven een stel vogels.

80 km is nog altijd de maximumsnelheid, je mag er onder dus. Als je niet plots op de rem trapt maar rustig afremt is er geen probleem ook niet voor eventuele voertuigen achter je. Een beetje meer begrip voor dieren in het verkeer mag gerust, als het maar op een veilige manier gebeurd.

idd!
En als je het bericht leest is er geen enkele moeite gedaan..........

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:30

Tsja, lastig om hier een reactie op te geven. Ja, het is gruwelijk dat er 28 meerkoeten overreden zijn, maar ik zou ook niet verwachten dat die beesten op de weg blijven zitten als er een auto aan komt. Ik zou ervan uitgaan dat die zoals gewoonlijk toch uiterlijk op het laatste moment voor mijn auto weg gaan. En op een mogelijk gladde weg trap ik niet op het allerlaatste moment vol op mijn rem met het risico dat ik in de sloot beland en mijn auto total loss rijd. Een uitwijkmaneuvre is om diezelfde reden ook niet aan mij besteed.

En hoe weten jullie dat de bestuurder geen enkele moeite heeft gedaan die vogels te ontwijken? Is dan al bekend wie het gedaan heeft?

Mellanii

Re: Automobilist rijdt tientallen vogels dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:57

Je moet ook niet aan de radio knopjes zitten, zo kun je ook een fietser op het laatste moment missen ??? of hoe moet ik het zien ?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:01

Wat een klootzak. Ik geloof er niks van dat je per ongeluk over zo'n horde vogels heenrijdt. Echt misselijk makende mensen heb je toch.....

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:02

Ranzig, 30 vogels doodrijden. Hoe kun je die nou missen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:12

30 in een keer...nou, die heeft zijn best gedaan zeg...Ik durf er niet te veel over te zeggen, ken de situatie op die weg niet en ik weet niet of er zich auto's achter de man bevonden waardoor hij niet remde. Misschien was het een schrikreactie van hem: Perplex, stijf, niet remmen...Ik zie in ieder geval liever dit dan dit:

Citaat:
Een overstekende eend met jongen heeft zondag op de snelweg A15 bij Sliedrecht een aanrijding met vijf auto’s veroorzaakt. Hierbij vielen vier gewonden en een lichtgewonde. Dat meldde de politie.

De eendenfamilie wilde rond 10.15 uur de snelweg oversteken. Een automobilist zag dit gebeuren en trapte op de rem. Hierdoor ontstond een ongeluk waarbij vijf auto’s waren betrokken. Vier mensen zijn gewond naar het ziekenhuis overgebracht, een persoon raakte lichtgewond. De snelweg werd na het ongeval afgesloten wegens onderzoek. Het verkeer richting Rotterdam werd omgeleid.

Van de eendenfamilie heeft een kuikentje het ongeval niet overleefd. De overige leden wisten ongedeerd weg te komen.

Tja, ik geef toe...Ik woon ook in een gat, enorm buitenaf...en heb het op mijn kleine stukkie naar het werk toe ook al eens voor elkaar gekregen twee duiven en een konijnen plat te maken...Spijt me zeer, maar je kan er ook niet altijd wat aan doen...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:05

Lara_Silver schreef:
Napie schreef:

Ze stonden ineens voor me in mijn koplampen, tegenligger en achterligger. Wel wat geremt maar geen mogelijkheid om te ontwijken. Het is een kwestie van seconden...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:42

Napie schreef:
Ze stonden ineens voor me in mijn koplampen, tegenligger en achterligger. Wel wat geremt maar geen mogelijkheid om te ontwijken. Het is een kwestie van seconden...

Ok nee het is niet altijd mogelijk, echter deed jij wel de moeite iets te doen. Een kettingbotsing veroorzaken en daarmee eventuele doden/gewonden veroorzaken is het ook niet waard als de situatie het niet toe laat het 'goed op te lossen'.