Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:verootjoo schreef:
welke landen heb je het over dan?
Ik las laatst in de krant dat Suriname of Curacao veel geld gedoneert zou hebben, terwijl dit land zelf nog in ontwikkelingshulp zat
Prrrr schreef:http://www.updaid.nl/noodhulp-humanitai ... end-haiti/
Surinaamse particulieren dus. Geen overheidssteun, maar mensen die uit hun eigen waarschijnlijk toch minder gevulde portemonnee dan die van de gemiddelde Nederlander steun bieden.
Wat is het probleem daarmee?
hermlein1989 schreef:ik vind het eigenlijk niet ok, zelf zitten ze de hele tijd te zeuren er moet bezuinigd worden, en nu gaan ze zomaar 40 miljoen aan iets anders geven.
Niet dat ik niet vind dat er daar geen hulp nodig is, in tegendeel zelfs, maar je zag bij andere rampen gewoon dat het geld niet goed terecht kwam.
En het is toch wel ons geld.
Voor die 40 miljoen die die minister weg heeft gegeven, zouden ze hier de leraren ofzo wat extra kunnen geven of iets anders waar een tekort in is.
Als mensen geld willen geven, dan doen ze dat toch wel. Anders was er niet zoveel gestort.
Vergelijk maar eens, duitsland is (volgens mij) 4 keer zo groot als nederland heeft veel meer inwoner en had toch minder dan 20 miljoen bij elkaar gebracht.
NEderland blijft zo'n beetje opdraaien voor alles(zo betalen we ook bijna het meeste aan belastingen van iedereen in de Europese unie, terwijl we bijna het kleinste land zijn).
Kaaaren schreef:ik vind het ook allemaal een beetje TE.. ook die hele dag radio en tv.. Alle bekende nederlanders hebben zich weer even in de picture kunnen spreken. veel te commercieel allemaal in mijn beleving..
Kaaaren schreef:ik vind het ook allemaal een beetje TE.. ook die hele dag radio en tv.. Alle bekende nederlanders hebben zich weer even in de picture kunnen spreken. veel te commercieel allemaal in mijn beleving..